Wow for et brag af en koncert med Genesis ~
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 00:04

Det var en formidabel aften i selskab med Phil Collins og de andre.
(Næsten) ok infrastruktur
ingen kø-problemer på koncertområdet
og så var der jo lige Genesis

Bravo Herning.

Vi fik en bred vifte af lidt nyt, lidt gammelt, og alle hittene. Lidt
pop, lidt rock og lidt symfonisk rock - Jo, det hele var
ræpresneteret. De mistede lige momentet et par numre i midten, men jeg
skal love for de fik det samlet op igen inden længe.

Jeg må sige, at det er fantastik hvilken musik og hvilken oplevelse
der kom fra disse 5, rent teknisk ret gennemsnitlige musikere, men
dertil skal så lægges Phil Collins' stemme og karisma, en enrom
rutine, og ikke mindst et materiale der siger spar to.

Jeg er helt oppe at køre endnu :)

/Alex

Fra : Per Tolbøll

Dato : 15-06-07 07:04

Alex Linaa skrev:
> [...]
> dertil skal så lægges Phil Collins' stemme og karisma, en enrom
> rutine, og ikke mindst et materiale der siger spar to.

Hørt !!!

Jeg er stadig vildt imponeret over kvaliteten af de ovale storskærme -
og lyden generelt på pladsen.

/Per

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-06-07 07:55

Per Tolbøll <per.tolboll@kolibrinet.dk> wrote:

> Hørt !!!
>
> Jeg er stadig vildt imponeret over kvaliteten af de ovale storskærme -
> og lyden generelt på pladsen.

Og helt efter bogen er anmelderne ikke enige :)

/thomas

Fra : Morten K. Nielsen

Dato : 15-06-07 19:36

> Og helt efter bogen er anmelderne ikke enige :)

Koncertarrangøren har været så modig at linke til lidt anmeldelser på
www.genesisiherning.dk

Jeg manglede flere hits denne aften (især Jesus he know me), og så måtte de
gerne skære det værste fyld væk, og gøre koncerten en halv time kortere (jeg
begyndte at kede mig på et tidspunkt, at det var der flere andre der også
gjorde). Scenen så heller ikke så nær så flot ud i sollys, som den kunnet
have gjort i mørke. Men nu skulle koncerten jo heller ikke starte for sent,
når folk skulle arbejde næste dag.

Jeg giver 2 ½ stjerne

/Morten

Fra : Martin

Dato : 15-06-07 15:42

> Jeg må sige, at det er fantastik hvilken musik og hvilken oplevelse
> der kom fra disse 5, rent teknisk ret gennemsnitlige musikere

Ret gennemsnitlige? Trommeduetten mellem Collins og Thompson, og Banks'
keyboardspil på bl.a. Firth of Fifth fortjener vist nærmere betegnelsen
virtuost!

Og ja, det var en fremragende koncert!

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-07 16:11

On Fri, 15 Jun 2007 16:41:45 +0200, "Martin"
<martinFJERNlykke@hotmail.com> wrote:

>Ret gennemsnitlige? Trommeduetten mellem Collins og Thompson, og Banks'
>keyboardspil på bl.a. Firth of Fifth fortjener vist nærmere betegnelsen
>virtuost!

Tja, så har vi åbenbart forskellige definitioner af virtuost.
Det var fedt, det var præcist, men virtuost var det imø ikke.
Lagde du forresten mærke til hvor meget Thomson spillede trommer
"Collins-style", gennem hele koncerten?

Den eneste der skilte sig lidt ud fra de øvrige rent teknisk, var
guitaristen Daryl Steurmer. Det var også ham der leverede de svære og
krævende lange soloer.

Tone for tone, og musiker for musiker, kender jeg mange der er langt
bedre funderet, specielt omkring improvisationer, som Genesis ikke
leverede ret meget af.
Men det ændrer ikke det faktum, at disse 5 musikere tilsammen fik det
maksimale ud af kunnen og materiale, og leverede en synergieffekt som
ikke mange kan gøre dem efter.

>Og ja, det var en fremragende koncert!

Just præcis :)

/Alex

Fra : baymorten@gmail.com

Dato : 23-06-07 23:55

Kære Venner,

Der manglede kun to hits - Jesus He Knows Me og That's All, med mindre
man tæller Keep It Dark og Abacab som hits. De hittede dog kun i UK,
så...sætlisten er efter min mening helt perfekt som Genesis-fan.

Når man skriver, at der mangler hits, er det formodentlig fordi man,
som de fleste i Herning, troede, man skulle til Phil Collins-koncert.
Men Phil Collins har jo som bekendt ikke noget med reel substans uden
for Genesis. Ja, faktisk har manden jo stort set ikke skrevet noget
som helst til Genesis' plader før 1980 - og dermed kun til fire
studieplader ud af 15. Hvis man kigger på, hvem der har skrevet
Genesis' største værker, så har Phil ikke haft den store indflydelse.

Herning-publikummet var en stor skuffelse for orkestret. Dagen efter i
Hamborg var AOL Arena fyldt med 50.000 ÆGTE Genesis-fans og ikke bare
lunkne sofa-danskere, der skulle have en "oplevelse". Det var en helt
anden og meget federe oplevelse, hvor bandet gav sig selv fuldt ud,
var meget mere til stede, hoppede rundt på scenen og helt tydeligt
hyggede sig langt mere end i Herning. Hvorfor? Fordi det danske
publikum slet ikke gav dem den feedback, de skulle. Typisk.

Bare som et eksempel: Da Phil i starten af koncerten bad folk råbe "We
love Tony Banks" i Herning kom der en sagte mumlen. I Hamborg (DAGEN
EFTER!!!) lød der er kæmpe rabalder og folk begyndte spontant at råbe
"Tony! Tony! Tony!". I kan nok forestille jer, at samspillet mellem
band og publikum var langt bedre. I Invisible Touch stod hele bandet
og hoppede i takt til sidst (minus Chester og Tony, der jo sidder
ned)...en energiudladning, der ikke hører sig næsten 60-årige mænd
til. Her kunne folk teksterne til sange som In The Cage, Home By The
Sea, I Know What I Like, etc, hvor publikummet i Herning bare stod og
syntes jeg var dybt åndssvag, fordi jeg stod og sang med på alle
sangene, inklusive Tonys soloer.

Jeg har nu set koncerterne i Herning, Hamborg, Prag og Linz, og skal
til Amsterdam, Twickenham, Berlin og Rom og se dem. Og Herning har
indtil videre bare været pinligt. Jeg skammer mig over, at vi ikke var
i stand til at give Genesis en bedre modtagelse end de kunne i Østrigs
svar på Århus.

Og til jer, der elsker Genesis: gør jer selv den tjeneste at snuppe en
weekendbillet i f.eks. Amsterdam eller Berlin og se dem en gang til
med et publikum, der rent faktisk kan sætte pris på dem. Det er en
meget federe oplevelse.

I Herning fik Danmark den Genesis-koncert, det latterlige publikum
fortjente.