/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Japanske/kinesiske film
Fra : Hagar


Dato : 27-06-07 20:08

Hej

Jeg har i tidernes morgen set nogle japanske/kinesiske film, og der kører
lige nu en på TV2. Jeg er lidt fascineret af den stil, gerne med samuraier
og den slags, her tænker jeg ikke på Jet Li og co. Det der betager mig mest,
det er når man ser og fornemmer de store vider og høje vimpler på skærmen,
det er flot i mine øjne. Crouching Tiger, Hidden Dragon har jeg set, og den
er i samlingen, men jeg kunne da godt tænke mig et par mere at slagsen, har
i nogle forslag ?

Hagar



 
 
Brian P (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian P


Dato : 27-06-07 20:21

On Jun 27, 9:08 pm, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Jeg har i tidernes morgen set nogle japanske/kinesiske film, og der kører
> lige nu en på TV2. Jeg er lidt fascineret af den stil, gerne med samuraier
> og den slags, her tænker jeg ikke på Jet Li og co. Det der betager mig mest,
> det er når man ser og fornemmer de store vider og høje vimpler på skærmen,
> det er flot i mine øjne. Crouching Tiger, Hidden Dragon har jeg set, og den
> er i samlingen, men jeg kunne da godt tænke mig et par mere at slagsen, har
> i nogle forslag ?

Du tænker på House of flying Daggers, der kører på DR2 lige nu.

Af film i samme stil der har haft biografpremiere i DK i de senere år
er der bl.a.:

Hero - http://imdb.com/title/tt0299977/ (godt nok med Jet Li)
Fearless - http://imdb.com/title/tt0446059/ (også med Jet Li)
Zatôichi - http://imdb.com/title/tt0363226/


Hagar (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 27-06-07 20:32


Du tænker på House of flying Daggers, der kører på DR2 lige nu.

Af film i samme stil der har haft biografpremiere i DK i de senere år
er der bl.a.:

Hero - http://imdb.com/title/tt0299977/ (godt nok med Jet Li)
Fearless - http://imdb.com/title/tt0446059/ (også med Jet Li)
Zatôichi - http://imdb.com/title/tt0363226/


De to med Jet Li har jeg, men den anden har jeg ikke ej heller set, så det
var da et emne, takker.

Hagar



Per (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 28-06-07 14:33

> Zatôichi - http://imdb.com/title/tt0363226/

Første gang jeg så denne film, vidste jeg bagefter ikke rigtig hvad jeg
skulle mene om den. Filmen er såmend en ganske udemærket samuraifilm men i
slutningen går det helt galt. Her ændrer filmen fuldstændig karakter og
bliver efter min mening nærmest ødelagt med de overdrevne og totalt
malplacerede technicolor dansescener, så man skulle tro Gene Kelly's ånd
havde besat dem alle sammen. Er jeg alene med den mening eller synes i at
det hele går op i en højere enhed ?

Hilsen Per



Tove Krieger (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-06-07 20:27

In news:4682b598$0$41503$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hagar <nogo31@hotmail.com> typed:
> Hej
>
> Jeg har i tidernes morgen set nogle japanske/kinesiske film, og
> der
> kører lige nu en på TV2. Jeg er lidt fascineret af den stil, gerne
> med samuraier og den slags, her tænker jeg ikke på Jet Li og co.
> Det der betager mig mest, det er når man ser og fornemmer de store
> vider og høje vimpler på skærmen, det er flot i mine øjne.
> Crouching Tiger, Hidden Dragon har jeg set, og den er i samlingen,
> men jeg kunne da godt tænke mig et par mere at slagsen, har i
> nogle
> forslag ?
> Hagar

De syv Samuraier,


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Tove Krieger (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 27-06-07 20:33

In news:4682ba1f$0$31009$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

Der manglede lige et par stykker:

De syv Samuraier, Dæmonernes Port, Heaven and Earth, Den sidste
Samurai.

De syv Samuraier er da en klassiker. Mifune spillede pragtfuldt. En
god film selv om den efterhånden er gammel.


--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Hagar (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 27-06-07 22:42


"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
news:4682bba0$0$50758$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> In news:4682ba1f$0$31009$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
>
> Der manglede lige et par stykker:
>
> De syv Samuraier, Dæmonernes Port, Heaven and Earth, Den sidste Samurai.
>
> De syv Samuraier er da en klassiker. Mifune spillede pragtfuldt. En god
> film selv om den efterhånden er gammel.
>
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
>

Dem prøver jeg også, takker

Hagar



Hagar (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 27-06-07 22:36

>
> De syv Samuraier,
>
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats
>

Er noteret, takker

Hagar



Tove Krieger (05-07-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 05-07-07 11:35


Jeg sad for et par aftener siden og genså på satellit tv "The
Challenge" med Scott Glenn, som påtog sig at bringe et kostbart
samuraisværd tilbage (fra USA) til den japanske familie der
oprindeligt ejede det. Jeg synes selv at det er en ret god film (fra
1982). Der er ikke de helt store kampscener, men den retmæssige ejer
af sværdet var jo min yndlingsjapaner Toshirô Mifune (som gik bort
juleaften 1997), så den var jeg nødt til at se igen.

En efter min mening anbefalelsesværdig film .

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Lars Hoffmann (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 27-06-07 21:14

On Jun 27, 9:08 pm, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Jeg har i tidernes morgen set nogle japanske/kinesiske film, og der kører
> lige nu en på TV2. Jeg er lidt fascineret af den stil, gerne med samuraier
> og den slags,

Der er ellers mange at tage fat på. Jeg kan anbefale (Ud over nogle af
de nævnte):
Musa
Seven Swords
The Bride With white Hair


Hagar (27-06-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 27-06-07 22:45


"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
news:1182975264.906069.285820@m36g2000hse.googlegroups.com...
On Jun 27, 9:08 pm, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
> Hej
>
> Jeg har i tidernes morgen set nogle japanske/kinesiske film, og der kører
> lige nu en på TV2. Jeg er lidt fascineret af den stil, gerne med samuraier
> og den slags,

Der er ellers mange at tage fat på. Jeg kan anbefale (Ud over nogle af
de nævnte):
Musa
Seven Swords
The Bride With white Hair


Takker, dem vil jeg kigge efter

Hagar



Brian, Rikke og Kris~ (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke og Kris~


Dato : 28-06-07 14:10

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4682b598$0$41503$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har i tidernes morgen set nogle japanske/kinesiske film, og der kører
> lige nu en på TV2. Jeg er lidt fascineret af den stil, gerne med samuraier
> og den slags, her tænker jeg ikke på Jet Li og co. Det der betager mig
> mest, det er når man ser og fornemmer de store vider og høje vimpler på
> skærmen, det er flot i mine øjne. Crouching Tiger, Hidden Dragon har jeg
> set, og den er i samlingen, men jeg kunne da godt tænke mig et par mere at
> slagsen, har i nogle forslag ?

Hvis du kunne tænke dig at se et par mere seriøse Samurai film, lidt a.la.
"De syv samuraier", Så kunne "Twilight Samurai" og "When the last sword is
drawn" være en mulighed. Det er nok to af de bedste japanske film jeg har
set længe, de kan købes ret billigt i DK.

Desuden vil jeg da skrive under på at MUSA ville være en god mulighed,
ellers er der også Shawdowless Sword (ok, men heller ikke mere) og et par
ældre samuarai film som "Shoguns shadow" og "Shogun's samurai"

Følgende film har jeg ikke set, men de er også i den genrer du søger:
- Curse of the golden flower (samme instruktør som "Hero" og "House of the
flying daggers")
- Promise
- Banquet

Mvh. BK
>
> Hagar
>



Hagar (28-06-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 28-06-07 17:10

>
> Hvis du kunne tænke dig at se et par mere seriøse Samurai film, lidt a.la.
> "De syv samuraier", Så kunne "Twilight Samurai" og "When the last sword is
> drawn" være en mulighed. Det er nok to af de bedste japanske film jeg har
> set længe, de kan købes ret billigt i DK.
>
> Desuden vil jeg da skrive under på at MUSA ville være en god mulighed,
> ellers er der også Shawdowless Sword (ok, men heller ikke mere) og et par
> ældre samuarai film som "Shoguns shadow" og "Shogun's samurai"
>
> Følgende film har jeg ikke set, men de er også i den genrer du søger:
> - Curse of the golden flower (samme instruktør som "Hero" og "House of the
> flying daggers")
> - Promise
> - Banquet
>
> Mvh. BK
>>
>> Hagar
>>
>
>

De Shogun film du nævner, der har ikke noget med den serie at gøre som kørte
i TV for nogle år siden vel ? For dem har jeg alle af, og hvis det er et
"sammendrag" af den serie, så kan det være lige meget

Shogun's samurai kunne godt minde lidt om serien, for der er mange af de
samme skuespillere med, men jeg er ikke sikker.
http://www.kungfucinema.com/reviews/shogunssamurai.htm

Shoguns shadow har godt nok også nogle af de samme skuespillere, men jeg
syntes ikke at kunne genkende scenerne
http://www.koroshiya.co.uk/shogunsshadow.htm

Tak for tipsene

Hagar



Hagar (02-07-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 02-07-07 00:13

>
> Hvis du kunne tænke dig at se et par mere seriøse Samurai film, lidt a.la.
> "De syv samuraier", Så kunne "Twilight Samurai" og "When the last sword is
> drawn" være en mulighed. Det er nok to af de bedste japanske film jeg har
> set længe, de kan købes ret billigt i DK.
>
> Desuden vil jeg da skrive under på at MUSA ville være en god mulighed,
> ellers er der også Shawdowless Sword (ok, men heller ikke mere) og et par
> ældre samuarai film som "Shoguns shadow" og "Shogun's samurai"
>
> Følgende film har jeg ikke set, men de er også i den genrer du søger:
> - Curse of the golden flower (samme instruktør som "Hero" og "House of the
> flying daggers")
> - Promise
> - Banquet
>
> Mvh. BK


Nu har jeg set When the last sword is drawn, det er jo en sørgmodig film,
men den var kanon. en lang film, men absolut værd at se, hvor man både ser
kampe, afhuggede hoveder og så er der til tider man er lige ved at fælde en
tåre, og så kan man også grine ind i mellem, nok mest på grund af
effekterne, eller mangel på samme
Jeg vil godt kunne se den mere end en gang til.

Hagar



Brian, Rikke og Kris~ (02-07-2007)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke og Kris~


Dato : 02-07-07 15:17

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:468834d4$0$201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>
> Nu har jeg set When the last sword is drawn, det er jo en sørgmodig film,
> men den var kanon. en lang film, men absolut værd at se, hvor man både ser
> kampe, afhuggede hoveder og så er der til tider man er lige ved at fælde
> en tåre, og så kan man også grine ind i mellem, nok mest på grund af
> effekterne, eller mangel på samme
> Jeg vil godt kunne se den mere end en gang til.

Glæder mig, var selv meget positiv overrasket over den. Så tror jeg også du
vil være glad for Twilight Samurai, så kom bare igang med den også...

BK
>
> Hagar
>



Hagar (05-07-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 05-07-07 08:22

>
> Hvis du kunne tænke dig at se et par mere seriøse Samurai film, lidt a.la.
> "De syv samuraier", Så kunne "Twilight Samurai" og "When the last sword is
> drawn" være en mulighed. Det er nok to af de bedste japanske film jeg har
> set længe, de kan købes ret billigt i DK.
>
> Desuden vil jeg da skrive under på at MUSA ville være en god mulighed,
> ellers er der også Shawdowless Sword (ok, men heller ikke mere) og et par
> ældre samuarai film som "Shoguns shadow" og "Shogun's samurai"
>
> Følgende film har jeg ikke set, men de er også i den genrer du søger:
> - Curse of the golden flower (samme instruktør som "Hero" og "House of the
> flying daggers")
> - Promise
> - Banquet
>
> Mvh. BK


Så fik jeg også set Twilight Samurai, god film, rigtig god film. Jeg ved
ikke hvad det er der gør at jeg kan se den slags film, for havde det været
amerikansk det hele, så havde det ikke været en film for mig, men der må
være noget i det asiatiske der trækker i mig

Hagar



Brian, Rikke og Kris~ (05-07-2007)
Kommentar
Fra : Brian, Rikke og Kris~


Dato : 05-07-07 10:35


"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:468c9bfe$0$184$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
>> Hvis du kunne tænke dig at se et par mere seriøse Samurai film, lidt
>> a.la. "De syv samuraier", Så kunne "Twilight Samurai" og "When the last
>> sword is drawn" være en mulighed. Det er nok to af de bedste japanske
>> film jeg har set længe, de kan købes ret billigt i DK.
>>
>> Desuden vil jeg da skrive under på at MUSA ville være en god mulighed,
>> ellers er der også Shawdowless Sword (ok, men heller ikke mere) og et par
>> ældre samuarai film som "Shoguns shadow" og "Shogun's samurai"
>>
>> Følgende film har jeg ikke set, men de er også i den genrer du søger:
>> - Curse of the golden flower (samme instruktør som "Hero" og "House of
>> the flying daggers")
>> - Promise
>> - Banquet
>>
>> Mvh. BK
>
>
> Så fik jeg også set Twilight Samurai, god film, rigtig god film. Jeg ved
> ikke hvad det er der gør at jeg kan se den slags film, for havde det været
> amerikansk det hele, så havde det ikke været en film for mig, men der må
> være noget i det asiatiske der trækker i mig

Det glæder mig, synes også det er en ret fantastisk film. Har det lidt
ligesom dig, skulle amerikanerne have lavet noget tilsvarende, ville jeg
sikkert have siddet med brækfornemmelser flere steder i filmen
>
> Hagar
>



Hagar (07-07-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 07-07-07 21:54

>
> Hvis du kunne tænke dig at se et par mere seriøse Samurai film, lidt a.la.
> "De syv samuraier", Så kunne "Twilight Samurai" og "When the last sword is
> drawn" være en mulighed. Det er nok to af de bedste japanske film jeg har
> set længe, de kan købes ret billigt i DK.
>
> Desuden vil jeg da skrive under på at MUSA ville være en god mulighed,
> ellers er der også Shawdowless Sword (ok, men heller ikke mere) og et par
> ældre samuarai film som "Shoguns shadow" og "Shogun's samurai"
>
> Følgende film har jeg ikke set, men de er også i den genrer du søger:
> - Curse of the golden flower (samme instruktør som "Hero" og "House of the
> flying daggers")
> - Promise
> - Banquet
>
> Mvh. BK


Nu fik jeg så sat Curse of the golden flower i maskinen, men jeg stoppede
dog efter godt 20 minutter, der var for meget "Disney glansbillede" over
den. Det var, i mine øjne, for meget af det gode, med farver på alt og alle.
Jeg kunne forestille mig, at hvis jeg havde de lyster, at en ordentlig pibe
fjolle tobak ville gøre underværker
Handlingen i det jeg så var som sådan i orden, men jeg brød mig ikke om alle
de cellofan-glansbillede farver der var på, det ødelagde det hele.

Hagar



Lars Hoffmann (29-06-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 29-06-07 20:35

On Jun 28, 3:32 pm, "Per" <invalid@nospam> wrote:
> Er jeg alene med den mening eller synes i at
> det hele går op i en højere enhed ?

Nej, du er ikke alene. Filmen er superfed lige indtil den totalt
malplacerede dansescene. Men hvis man blot udelukker den scene fra
bevidstheden, så ligger den helt klart som en af de bedste samurai
film.


Peter T. (30-06-2007)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 30-06-07 10:06

Lars Hoffmann udviste en rettidig omhu og skrev:

> Nej, du er ikke alene. Filmen er superfed lige indtil den totalt
> malplacerede dansescene. Men hvis man blot udelukker den scene fra
> bevidstheden, så ligger den helt klart som en af de bedste samurai
> film.

"Problemet" ved asiatiske film er jo, at kulturen deromme er radikalt
anderledes end vores. Og det kommer jo til udtryk i deres film. Nu har
jeg ikke set Zatoichi og en dansescenen lyder også ret underligt i mine
ører. Men det giver garanteret mening for en asiat fra det pågældende
land, som filmen er lavet i. Det er forøvrigt det samme med bollywood-
film. Der bliver aldrig kysset eller sexet, men danset og sunget i et væk!
Nu er min viden omkring asiatisk kultur (generelt) meget begrænset, men i
modsætning til feks. amerikanske film, hvor det onde bare skal massekreres,
så vises der respekt for ondskaben og - groft sagt - pakker det ind i
næstekærlighed så det får menneskelige karakteregenskaber, indtil det ikke
længere er ondt. Det er ikke generelt over hele linien for asiatiske film,
men det ses i mange af dem. The Mirror og Dark Water er to tydelige
eksempler på det.

Jeg gad godt vide hvordan en asiatisk udgave af "Alien - den ottende
passager" ville ende. For i Ridley Scotts version kunne det ikke dø hårdt
nok. :)

--
Jeg vil hellere, jeg vil hellere... Jeg vil meget meget hellere ha' en

STAR!

Thomas S (02-07-2007)
Kommentar
Fra : Thomas S


Dato : 02-07-07 06:34

On Jul 2, 1:12 am, "Hagar" <nog...@hotmail.com> wrote:
>
> Nu har jeg set When the last sword is drawn, det er jo en sørgmodig film,
> men den var kanon. en lang film, men absolut værd at se, hvor man både ser
> kampe, afhuggede hoveder og så er der til tider man er lige ved at fælde en
> tåre, og så kan man også grine ind i mellem, nok mest på grund af
> effekterne, eller mangel på samme
> Jeg vil godt kunne se den mere end en gang til.

Så er Twilight Samurai nok også lige noget for dig.

Så er der vist ingen, der har nævnt de koreanske forsøg ud i genren:
Bichunmoo/Flying Warriors er en fantasy-agtig sværdfilm, der har nogle
fantastisk flotte sekvenser hist og her, men af og til også bliver
lidt for sær i mine øjne, men stadig værd at have i samlingen, hvis
man er til sværdfilm. Cheongpung myeongwol/Sword in the Moon er også
flot og Chrouching Tiger-agtig, omend plottet aldrig når samme højder.

Hvis du er til den mere fantasy-agtige sværdfilm, så er japanske Azumi
også værd at tjekke ud. Den har nogle flotte kampsekvenser, men er
hverken historisk korrekt eller i nærheden af realisme. Hvis det er
historien, der tænder mest, så prøv The Sea Is Watching, hvor det sene
samuraisamfund pludselig skildres fra geishaernes synspunkt. Her er
ikke nogle afhuggede hoveder, men til gengæld en stærk historie.


Lars Hoffmann (02-07-2007)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 02-07-07 13:42

On Jul 2, 7:33 am, Thomas S <staerm...@gmail.com> wrote:

> Hvis du er til den mere fantasy-agtige sværdfilm, så er japanske Azumi
> også værd at tjekke ud.

Den får også min stemme.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann


Hagar (12-07-2007)
Kommentar
Fra : Hagar


Dato : 12-07-07 00:27


Så fik jeg set the last samurai. Den er svær, for sikke nogle pragtfulde
omgivelser og scener der er i filmen, men ham Tom skulle ikke være med. Det
er ikke fordi jeg har noget i mod ham, jeg syntes bare han er forkert i den
slags film, og så er det totalt malplaceret at han inden for så kort tid
skal kunne mestre noget så svært som japansk kampkunst. Jeg syntes også det
er for meget af det gode, at han skal stå så meget i front i filmen, det
burde være en japaner, og så kunne han måske komme i anden ellere tredie
række.

I morgen står den så på de 7 samuraier, og så i sort/hvis, jeg glæder mig.

Hagar



Tove Krieger (12-07-2007)
Kommentar
Fra : Tove Krieger


Dato : 12-07-07 11:43

In news:469569d8$0$191$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Hagar <nogo31@hotmail.com> typed:
> Så fik jeg set the last samurai. Den er svær, for sikke nogle
> pragtfulde omgivelser og scener der er i filmen, men ham Tom
> skulle
> ikke være med. Det er ikke fordi jeg har noget i mod ham, jeg
> syntes bare han er forkert i den slags film, og så er det totalt
> malplaceret at han inden for så kort tid skal kunne mestre noget
> så
> svært som japansk kampkunst. Jeg syntes også det er for meget af
> det gode, at han skal stå så meget i front i filmen, det burde
> være
> en japaner, og så kunne han måske komme i anden ellere tredie
> række.

Det er jo nok fordi Tom Cruise er medproducent at han er så meget i
forgrunden (ligesom Clint Eastwood i hans film) Jeg har ikke noget
mod TC, synes at han er en glimrende
skuespiller..............meeeeen Watanabe er bare så superskøn i
rollen som samuraiernes leder. Han har en en helt uimodståelig
udstråling. Ang. det med Toms hurtigt erhvervede
færdigheder........det er jo film ikke ?

>
> I morgen står den så på de 7 samuraier, og så i sort/hvis, jeg
> glæder mig.

Det kan jeg godt forstå og godt at den er sort/hvid, det havde ikke
været det samme i farver synes jeg. Den er et mesterværk, og så er
han jo med ham min yndlingsjapaner Mifune.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste