ATM Netexpress netværk
Fra : Guo Yu Pan

Dato : 16-01-01 11:36

Hej med jer alle. Hvordan går det? Kunne i godt hjælpe mig med at få to
computer op på nettet? Jeg har en ATM forbindelse med TeleDK, Netexpress
256/128, men kan ikke få to computer op. Her er hvad jeg allerede har:

Computer 1 : a) ATM NIC PCI netkort
B*) 3Com Ethernet NIC PCI netkort

Computer 2 : A*) PCMCIA Ethernet Netkort

B*) og A*) er allerede tilsluttet med hinanden, og jeg kan flytte, kopier
osv. filer, fra en computer til den anden, men jeg kan ikke få computer2
forbindet til nettet.

Jeg har prøvet Sygate, WinProxy, WinRoute Lite osv... men uden lykke. Kunne
de godt hjælpe mig? Jeg ved godt at dette er en meget populær emne her, men
jeg har læst ret mange af svarene, og har stadig problemer med at få den til
at virke. Er der en software løsning? Er det noget jeg skal set op? Eller?

computer 1: Win98
computer2: Win ME

Kunne i godt vise mig hver ENESTE træk? Mange tak for hjælpen. Jeg håber det
er muligt at få 2 computer forbindet. Mange tak.

Mvh.
Guo Yu Pan

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-01 11:35

"Guo Yu Pan" <pancakes27@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> osv. filer, fra en computer til den anden, men jeg kan ikke få computer2

Har du tjekket om PC2 er blevet fodret med de rigtige adresser for gateway,
DNS osv.?

--
Bjarke Andersen

Fra : Joergen M. Joergense~

Dato : 16-01-01 19:05

> [...]
> osv. filer, fra en computer til den anden, men jeg kan ikke få computer2

Anfør Computer1's IP som gateway på Computer2 og sæt TeleDK's DNS-servere op
på Computer2... så skulle det spille.
Jørgen

Fra : Salva

Dato : 19-01-01 20:24

Jeg er vist stort set den samme opsættning og det virker fint her hvor jeg
bruger 'deling af netværk' som du bare installere via tilføj/fjern
programmer ...
-salva

Fra : Kim

Dato : 20-01-01 14:57

Guo Yu Pan.

For mig har løsningen til delt internet via Tele Danmarks ADSL været at
installere en lille proxy-server på pc'en med
ATM-netkortet - og så lade den anden pc, der er forbundet med den første via
et ethernet-lokalnet og to netkort, gå på nettet via proxy'en.

AnalogX er en Proxy som bruges til at skabe en delt internet-forbindelse
med. Beskrivelsen og programmet findes gratis her:
http://www.analogx.com/contents/download/network/proxy.htm

Der følger en særdeles god og pædagogisk manual med.

Det virker upåklageligt.

/Kim Schaumann

Fra : Flemming Thor Hansen

Dato : 06-02-01 17:22

On Tue, 16 Jan 2001 11:36:04 +0100, "Guo Yu Pan"
<pancakes27@hotmail.com> wrote:

>Computer 1 : a) ATM NIC PCI netkort
>computer 1: Win98

Du skal vist have W98 SE eller ME på den PC der har ATM kortet for at
kunne få delt internetadgang.

Flemming Thor Hansen