Mystisk lyd fra autohelm ST50 VMG ....
Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 24-06-07 20:23

Mit vmg instrument "snurrer". Det lyder nærmest som der er en lille motor
inden i det og det er der vel ikke ?? Det lyder ikke sundt.

VMG'en er jo bare en slags repeater med en anden skala der hænger bag det
rigtige vindinstrument, så det burde være ret simpelt (og uden motor der
snurrer)

Både vindinstrumentet og vmg'en virker fint. Lyder undrer (og irriterer) mig
bare ...

Siger Jeres noget ?

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-07 20:53

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:467ec476$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> motor der snurrer)
>
> Både vindinstrumentet og vmg'en virker fint. Lyder undrer (og

Sådan en lignende lyd kommer fra mit ST60 vindinstrument, som har
digital vindstyrkevisning og digital viser for vindretningen og lyder
som om der er et lille leje, der trænger til en dråbe olie ... Har
aldrig fundet ud af, hvad det skyldes ... Autopilot, log og lod siger
ikke en lyd ... Alle fire virker tilsyneladende med rigtige visninger

Spændt på at høre andres oplevelser ...

--
Flemming Torp

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 12:51

Sikke noget vrøvl, jeg fik skrevet i farten ... Sorry.

--
Flemming Torp
"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> "Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
> en meddelelse news:467ec476$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

SNIP

> Sådan en lignende lyd kommer fra mit ST60 vindinstrument, som har
> digital vindstyrkevisning og digital

Sludder - der skal naturligvis stå *analog*

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 25-06-07 17:52

OK, mine er også analoge... Jeg troede bare analoge instrumenter var et
avanceret "voltmeter".

Jeg blev lidt ked af dit svar. Jeg havde næsten allerede forberedt mig på at
det måske bare var defekt og trængte til at blive skiftet ud med et st60 (så
det kom til at ligne de andre...). Men det kan jeg forstå ikke nødvendigvis
hjælper.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 25-06-07 23:14

I'm sorry ... ...

Skiftede selv mit "VDO Logic vindinstrument" ud med Raymarine for at
have samme "grænseflade" og kunne koble hele molevitten sammen via
Seatalk, så systemet også kan beregne true vind ... Men det har undret
mig, at beregningen er baseret på bådens fart igennem vandet (fra loggen
og ikke SOG fra GPS'en), som jeg fortsat mener giver en mindre fejlagtig
information om den sande vind ... Men den har vi jo haft oppe før ...

Bortset fra det, bruger jeg nu ikke den facilitet ret meget, men sejler
mest på den relative vind, hvor det specielt i mørke er meget rart at
kunne se vinklen til vinden ...

--
Flemming Torp

PS - Man bliver helt "sørgmodig" over den "larmende" stilhed, der var i
Helsingør Nordhavn i week enden ... Jeg mindes stadig "de gode gamle
dage" med op til 2.000 startende både i Sjælland rundt ... Nu er man
nede på omkring 5% ... ak ja ...

"Bjarke M. Christensen" <bjarkeNG@grevestrand_punktum_danmark> skrev i
en meddelelse news:467ff2a5$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk...