Suzuki DF90 kontra DF115...???
Fra : Frank

Dato : 16-06-07 22:25

Hej
Jeg har hørt at en Suzuki DF90 bare er en neddroslet DF115. Hvis det er
tilfældet må det jo også kunne ændres den anden vej..
Nogen som kender til disse motorer og hvilke tricks der er lavet?

Mvh
Frank

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 16-06-07 23:37

Hej

On 16 Jun., 23:25, "Frank" <anders....@pc.dk> wrote:
> Jeg har hørt at en Suzuki DF90 bare er en neddroslet DF115. Hvis det er
> tilfældet må det jo også kunne ændres den anden vej..
> Nogen som kender til disse motorer og hvilke tricks der er lavet?

Så vidt jeg forstår så er motorblokken den samme man har bare boret
cylindrene større på 115HK motoren, det er stort set samme princip på
alle bådmærkerne.. gælder også for nogen bådmærker hvor man går fra
150 til 200 hk med samme motorblok. Du kan prøve at sammenligne
vægten. Jeg ville dog ikke turde foretage ændringen selv..

mvh
Jonas

Fra : Frank

Dato : 17-06-07 07:36

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

150 til 200 hk med samme motorblok. Du kan prøve at sammenligne
vægten. Jeg ville dog ikke turde foretage ændringen selv..

Vægt og boring er ens. Jeg tror bare den er styret af computerboxen. Det
er vel bare en måde at sælge flere motorer på, så de kan sælge 2 forskellige
modeller lavet på de samme produktions værktøjer.

Mvh
Frank