vedr opstart af adsl
Fra : søren jensen

Dato : 07-07-01 12:31

hej

jeg har netop bestilt adsl fra tdc og jeg skal i den forbindelse høre jer om
et par ting:

1/ jeg har bestilt gør det selv løsning men bliver nu i tvivl om det
er smart !!
de skriver at hun et tlf stik vil virke, hvad skal jeg gøre for at de andre
stik kommer til at virke ??

2/ er selve konfigurationen af pcén besværlig ??

håber i kan svare

sjales

www.sjales.com

Fra : s.wind@mail.com

Dato : 07-07-01 20:37

> [...]
det
> er smart !!
> de skriver at hun et tlf stik vil virke, hvad skal jeg gøre for at de

Jeg fik at vide efter et par opkalt il TDC at hvis man vælger gør det
selvløsningen er der kun 1 der kommer til at virke pga. man få et andet
skillefilter end hvis man vælger at lave en TDC teknikker komme og gøre det,
og derfor er der kun 1 telefon de kan garantere at den virker....

Det er muligt der var et salgstrick fra TDC for at tjene 500 xtra spir, men
jeg ved det ikke, og er godtroende i denne situation....

11 dage igen........ så er jeg med "in the fast lane...."

Fra : JYK

Dato : 07-07-01 21:20

Opsætning af ens pc mht. adsl er meget nemt, følg inst.hæftet der følger med
adsl-pakken.

Det sikreste (men også mest tidskrævende) er at lave en "format c: /q" først
og booter op via cd-rom.

1) Win2000 pro dk, gør det hele selv, hvis du nyinst. denne efter du har sat
netkot, adsl-model og skillefilter op.

2) Hvis du bruger Win98SE og har tidligere brugt modem, vil jeg anbefale af
du laver en "format c: /q" og dermed reinst. hele Win98SE, da der kan være
problemer med de tidligere protokoller og serviceprogrammer samt
opkaldskort.
Jeg prøvede bare at fjene opkaldskort og protokol (under Netværk), men det
fungerede ikke, så jeg reinst. og det virkede.

P.S. Jeg har her omtalt Bredbånd|ADSL!!!!!!!!!

Håber, at det kan hjælpe.

_________________

Jesper Y. Kristiansen
_________________

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 09-07-01 20:57

Fra : Henrik / The Wave 89~

Dato : 09-07-01 21:00

UPs...

Fra : Andreas

Dato : 10-07-01 11:49

On Sat, 7 Jul 2001 13:31:26 +0200, "søren jensen" <sjales@telefona.dk>
wrote:

> [...]
>et par ting:
>
>1/ jeg har bestilt gør det selv løsning men bliver nu i tvivl om det
Tjaa, hvis du er snild med dine hænder, og ikke har mere end 2
tommelfingre så er det såmænd smart nok for, der skulle ikke være
noget til hinder for at man selv sætter sin ADSL/BB forbindelse op.
Desuden sparer man jo en god slant penge, som sikkert godt kan bruges
på noget helt andet.

>de skriver at hun et tlf stik vil virke, hvad skal jeg gøre for at de andre
>stik kommer til at virke ??
Sådan som jeg forstår det materiale jeg har fået tilsendt fra TDC
vedrørende gør-det-selv pakken så, er der ikke noget at gøre men, hvis
du kigger tilbage på noget af det der har været skrevet, i denne
gruppe indenfor de seneste par uger vil, du måske falde over et par
indlæg der svjv fortæller om at man kan trække telefonkabel rundt i
huset lejligheden til de andre stik - dette kabel skal dog sættes på
linien før den telefonstikdåse hvortil du har valgt at montere
skillefilter og ADSL modem.

Men jeg vil vove den påstand at et sådant indgreb, der formodentlig
indebærer at man skal til at klippe og splejse i de bestående kabler,
vil medføre en forringelse i kvaliteten af de signaler telefonlinien
bærer.

Men det er jo et af de valg man må gøre sig. Vil man have en billig
start på ens ADSL forbindelse, eller skal samtlige stik i huset stadig
virke.

Du kunne eventuelt overveje at anskaffe dig en trådløs telefon.

>2/ er selve konfigurationen af pcén besværlig ??

Igen har jeg p.t kun brochurematerialet fra TDC at støtte mig til -
forbindelsen her i huset bliver nemlig først lukket op i den kommende
uge men jeg vurderer ikke at, det er mere besværligt end at etablere
opkaldsforbindelse via modem eller at starte netværk op derhjemme.

--
Med Venlig Hilsen - Best Regards
Andreas