oh at komme hjem...
Fra : Maria Fabæch

Dato : 07-07-01 09:19

Hej alle

Jeg har lige været på ferie i sommerhuset siden tirsdag morgen, og kom hjem
i går aftes. her til morgen tænder jeg så for computeren - og der er ikke
mindre end 138 indlæg!!! Dejligt! Lidt kattesnak til min hjerne, der ellers
er ved aty koge over med samtaler om vejret, vejret og vejret. Og samtaler
om 8 ugers killinger - der i hvertfald er helt store nok til at flytte
hjemmefra - og desuden kan leve af rester fra middagsbordet (!). kender i
det med at man taler for døve øren..? Lige meget hvor mange gode argumenter
jeg kommer med, så er svaret - nå ja, men du har jo også racekatte......Det
er noget andet. Kors! Jeg begyndte helt at føle mig som den eneste i verden
der har holdninger til katte. Så er det dejligt at kunne læse sig til mere
fornuftige diskussioner her!

Kattene er iøvrigt blevet passet - meget fint - af vores nabos 14 årige
datter. Hun har tilbragt timer herinde med at sidde og kæle dem. Og har
passet dem eksemplarisk! mHendes mor fortalte mig at hun var herinde hver
anden time for at tjekke at kattene havde nok frisk vand! Dejligt ikke?
Hende tør jeg godt betro tjenesten en anden gang!
Så det er min anbefaling til hvad man skal gøre med at få kattene passet.
Find en teenage pige der bor i nærheden og har en masse nusseri hun skal af
med...

Fortsat god ferie til alle -

MVH
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Ann K.

Dato : 07-07-01 11:33

Hej Maria.
Velkommen hjem fra ferie :)

>kender i det med at man taler for døve øren..? Lige meget hvor mange gode
argumenter jeg kommer med, så er svaret - nå ja, men du har jo også
racekatte......
<> Nej lige dén med racekattene har jeg ikke hørt! Men at vi i København har
katte "på andre måder" end andre steder - jo!
Men godt at du da i det mindste prøvede!!!! Enkelte har måske lyttet...

>Så det er min anbefaling til hvad man skal gøre med at få kattene passet.
Find en teenage pige der bor i nærheden og har en masse nusseri hun skal af
med...
<> Naboens datter har i flere år fungeret som hunde-/kattesitter hos os...
Hæ - selv i øsende regnvejr trasker hun troligt afsted på "en lille kort
tur" med vovserne (den krote tur varer som regel mindst 1½ time! Alle er
drivvåde...)... om aftenen sidder hun i stuen og læser lektier, nusser
katte, ser tv osv. Vi sørger altid for en 1½ l cola + guf i køleskabet...
Nytårsaften tjekker hun _altid_ om kattene har det godt - inden hun selv
tager til fest. Uden opfordringer tømmer hun bakker, fodrer, sørger for vand
osv...
Penge?? Tja - Betaling er noget _vi_ har insisteret på! Selv er hun nemlig
yderst tilfreds med at have et helt hus for sig selv - uden hendes
møgirriterende lillesøster *sss*
Jo, sådan en teen-age-pige er noget af det bedste som "sitter" Og vi vil
nødigt undvære Christina... Der jo "desværre" bliver ældre for hver dag
*sss* og på et tidspunkt ikke længere har tid!
Mvh Ann

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-07-01 15:10

Ann K. <tsars@os.dk> skrev ...
> [...]
> nødigt undvære Christina... Der jo "desværre" bliver ældre for hver dag
> *sss* og på et tidspunkt ikke længere har tid!

Næh, men så er der jo altid lillesøsteren...

Mvh. Camilla, som desværre ikke har den slags naboer...

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-07-01 13:53

Har du spurgt dem om de har lagt mærke til hvornår killinger forlader
moderen hos vildtlevende katte?? - de er ofte ½ år og ved at blive kønsmodne

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : "Trine Stubbe Teglbj~

Dato : 08-07-01 11:16

In article <9i6gdj$2kc1$1@news.cybercity.dk>, "Maria Fabæch"
<mafaso@get2net.dk> wrote:

> [...]
> helt at føle mig som den eneste i verden der har holdninger til katte.
> Så er det dejligt at kunne læse sig til mere fornuftige diskussioner

   Du må godt bruge mig som eksempel Jeg har 2 huskatte og de bliver
osse passet efter alle kunstens regler. Ellers kan du anbefale dem nogen
af de gode kattebøger der findes.... Der skelner de i hvert fald ikke
mellem racekat og huskat!

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.