Øv altså hvorfor kan virker det ikke med f~
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 15-01-01 23:45

Goddag i stuen,
Hvorfor er det lige at når jeg går ind i tcp/ip og selv bestemmer min IP
adresse, så kan computeren slet ikke komme på netværket??

Jeg bad om at få den til at have 10.0.0.3 da den ikke er i brug fra andre
computere,
Jeg køre win98 på den.

Help!

MVH Mark Andreas Christensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-01-01 00:05

On Mon, 15 Jan 2001 23:45:24 +0100, "Mark Andreas Christensen"
<dsl29605@vip.cybercity.dk> wrote:

> Hvorfor er det lige at når jeg går ind i tcp/ip og selv bestemmer
> min IP adresse, så kan computeren slet ikke komme på netværket??

Det er sandsynligvis fordi du glemmer at sætte alle de andre
settings, som man normalt får tildelt fra en DHCP-server, primært
DNS- og WINS-adresser.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jakob Færch

Dato : 16-01-01 00:06

In article <93vukj$26lg$1@news.cybercity.dk>, "Mark Andreas
> [...]

> adresse, så kan computeren slet ikke komme på netværket??
>
> Jeg bad om at få den til at have 10.0.0.3 da den ikke er i brug fra andre

Jeg går ud fra, at de "andre computere" får deres indstillinger via dhcp
fra en eller anden dims på dit netværk

- gav du den den rigtige default gateway? (typisk 10.0.0.1)
- gav du den de rigtige navne-servere?

I øvrigt ligger 10.0.0.3 nok lidt "tæt" på de adresser, en dhcp-server
vil udlevere. Brug hellere fx 10.0.0.200 - den er det ikke så
sandsynligt, at en anden maskine får via dhcp.

Fra : Ole Jakobsen

Dato : 16-01-01 15:44

>Jeg bad om at få den til at have 10.0.0.3 da den ikke er i brug fra andre
>computere,
>Jeg køre win98 på den.

Har i alle sammen samme subnet mask?

Ole