Hvor finder man uddybende oplysninger?
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 15-01-01 23:23

Hej NG,
Jeg har nok lært mere af at læse den her NG igennem, end jeg har lært
nogensinde før.
Dog sker det indimellem at der bliver brugt nogle ord som jeg ikke er helt
fortrolige med. Er der en slags referance side på internettet - en slags
computerordbog - der kan uddybe dette for mig. Indtil videre har jeg i min
søgning fundet en, der er ejet af Cnet, men den har oftest ikke helt
tilstrækkelig meget information.

På forhånd tak for svaret, MVH Mark Andreas Christensen.

Fra : Frans Jensen

Dato : 15-01-01 23:32

http://whatis.techtarget.com/

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Eivind Olsen

Dato : 16-01-01 05:57

Eller den al guldet herfra på www.net-faq.dk

mvh

Eivind

Fra : Jens

Dato : 15-01-01 23:48

"Mark Andreas Christensen" <dsl29605@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilstrækkelig meget information.
>
> På forhånd tak for svaret, MVH Mark Andreas Christensen.

Hvis det er ord der omhandler netværk, så prøv: http://www.net-faq.dk/

Jens

Fra : JK

Dato : 16-01-01 12:33

"Mark Andreas Christensen" <dsl29605@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
[snip]
> Dog sker det indimellem at der bliver brugt nogle ord som jeg ikke er helt
> fortrolige med. Er der en slags referance side på internettet - en slags
> computerordbog [snip]

Jeg ved godt, at du eftersøger et online-opslagsværk, men jeg ville bare
anbefale dig at få fat på bogen "2000 EDB ord" - jeg tror nok titlen er
noget i den stil - men det er ihvertfald én af de der hæfter, man f.eks. kan
købe i en DSB-kiosk - i dette hæfte står der næsten om alle mulige (og
umulige) edb-ord - og hvis du er yderligere interesseret i distribuerede
systemer, vil jeg klart anbefale dig, at få fat på bogen "The Client Server
Survival Guide" (kan købes hos f.eks. GAD) - her står der simpelthen alt om
netværk, -protokollerne, Transaktioner & TP/OTM-monitors, two-fase commit,
MOM, DBMS osv. osv. osv. -det er en guldgrube

/JK