Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hp 812 camera´s muligheder
Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 02-08-07 11:48

Hallo gruppe!

Jeg har et digitalt hp photosmart 812 camera og ville gerne bruge det til at
kunne affotografere en del sider i en bog. Hvordan gør man det?

Ethvert råd om evt. ekstraudstyr eller råd vil blive modtaget med tak.

M.v.h.
Gingko

Fra : Rainman

Dato : 07-09-07 19:52

gingko (fjern NOSPAM) wrote:
> [...]
> kunne affotografere en del sider i en bog. Hvordan gør man det?
>
> Ethvert råd om evt. ekstraudstyr eller råd vil blive modtaget med tak.

Ginkgo hedder træet - ikke gingko

Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 10-09-07 18:24

Rainman wrote:
> Ginkgo hedder træet - ikke gingko

Hej

Det løvfældende træs latinske navn Ginkgo er afledt af kinesisk Yiu-kuo-tsu
(Gin-kyo) = sølvnød-træ (sølvblomme), (sølvfrugt).
Lægen og botanikeren E. Kämpfer opdagede træet i Japan i 1690, og i hans
beskrivelse fra 1712 forvekslede han y med g, en stavemåde, der har holdt
sig uforandret siden.
(Reference: Havens Planteleksikon, 1978, p.239)
--
Tempeltræ. "Ginkgo ´biloba". Navnet Gingko er en forenkling af det linesiske
navn yinkuo tsu = sølvabrikos. Helligt træ.
(Reference: Lademanns have- og Planteleksikon p.53 i bd. 18)
--
Ginkgo biloba .. stammer fra Japan ..
(Reference: Fremads Store Plantebog p.104)
--
Gink|go, auch: Gin|ko der; -s <jap.>: den Nadelhölzern verwandter, in Japan
u. China heimischer Zierbaum mitf¨¨acherartigen Blättern.
(Reference: Duden - Das Fremwörterbuch. 7. Aufl. Mannheim 2001.
[CD-ROM])(Denne oplysning indhentet fra Schweiz)
--
"Ich glaube, weil man auch Ginko sagt und schreibt, schreiben viele - so wie
ich - den Namen falsch. Man hat Gin-ko im Ohr und nicht Gink-go"
(Reference: et svar på en privat forespørgsel i Schweiz)
--
The Ginkgo (Ginkgo biloba), frequently misspelled as "Gingko", and sometimes
known as the Maiden Tree ... It is classified in its own division, the
Ginkgophyta, comprising the single class Ginkgoopsida, order Ginkgoales,
family Ginkgoacea, genus Ginkgo)
(Reference: From Wikipedia, the free encyclopedia)
--
Tempeltræ, latinsk navn: Ginkgoflavonglucosider, tempeltræ (Ginkgo Biloba).
I Kina kalder man det for andefodstræet, fordi bladene ligner andefødder,
træets frugter bruger man ristede og de spises på samme måde som peanuts.
(Reference: http://www.krystalkuglen.dk/data/877.htm)
--
Tempeltræ, Gingko biloba
(Reference: http://www.plantesamleren.dk/formering.asp?id=74)

Til slut: jeg er opmærksom på, at ovennævnte ikke har meget at gøre med min
oprindelige forespørgsel, men synes, at den givne bemærkning kræver et
supplerende svar, hvilket hermed er gjort.

De bedste hilsener
gingko