Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Emaile direkte fra Lightroom
Fra : Skeptikeren

Dato : 30-07-07 13:13

Det skulle være muligt at emaile direkte fra Lightroom 1.1
Jeg har foresøgt at sætte det op således:

Under File/Export går jeg i "bunden" til after Export og derunder til
"Go to export actions folder now"
Når Lightrooms action folder kommer frem, trækker jeg fra Outlook
Express dennes msimn.exe fil til Lightrooms action folder.

Påny under File/Export og vælger
Preset: For E-Mail, som har mine indstillinger
går til
After Export:msmn.exe

op til Preset og vælge: save current settings as new preset
og giver denne nye preset et navn (Outlook Express).
Derefter Cancel ud af export dialogen.

HER KOMMER SÅ PROBLEMET

Når jeg vil anvende dette, Ctrl-klikker jeg på billederne i
grid/Library view;
går til File/Export Presets og vælger min valgte Outlook Express.

Herefter exporteres billederne nydeligt til valgte folder i valgte
format, og Outlook Express startes og STANDSER så. Den kommer ikke op
med Neew Message med mine billeder attached, og Outlook får ikke lov
at checke for new mail - alt er blokeret.

Hvad gør jeg???

Jeg er helt klar over, at det er et mindre problem, og at jeg kan
exportere i hundredvis af billeder på den tid, det formentlig tager
aqt løse denne irriterende detalje - men aligevel, hvis nogen kan sige
AHA! og løse problemet, vil det være dejligt.

sk
have a nice day
--- sk ---

Fra : MichaelBS

Dato : 01-08-07 10:12

"Skeptikeren" <skeptikeren@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Det skulle være muligt at emaile direkte fra Lightroom 1.1

Det er en bug i LR. Email delen virker kun til Mac. Der er lavet et lille
tilføjelses program, der hedder Mapi Mailer, der får det til at virke til
PC. Jeg installerede det og har ikke haft problemer med e-mail delen siden.
Hvis du googler mapi mailer + lightroom skulle der komme nogle links op. Jeg
har ikke tid lige nu til at finde det for dig.

mvh Michael

Fra : Skeptikeren

Dato : 01-08-07 13:10

On Wed, 1 Aug 2007 11:11:55 +0200, "MichaelBS"
<mbsFJERNDETTE@michaelbennati.dkOGSÅDETTEFJERNES> wrote:

> [...]
>Hvis du googler mapi mailer + lightroom skulle der komme nogle links op. Jeg
>har ikke tid lige nu til at finde det for dig.

Tak for tipset!

Der findes et script her: http://www.lightroom-extra.com/
under Download - Other Goodies

med navnet: