Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fejl i CR2-filer
Fra : john_nissen@stofanet~

Dato : 28-07-07 21:40

Hej!

Jeg har netop været i udlandet og taget en masse billeder. De er alle
taget med et Canon EOS 350D, og i formatet RAW. Når de kopieres over
på harddisken hedder de CR2.

De skal så "fremkaldes" i det medfølgende program Zoombrowser.

Det virker også fint for de flestes vedkommende, men 2 at mapperne
indeholder filer, den ikke vil kendes ved.

Nogen der har forskal til hvad jeg kan prøve, for filerne ligger der
jo, og de ser også ud til at fylde det de skal. Men der må jo være
nogle fejl på dem.

På forhånd tak!

John

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-07-07 08:42

<john_nissen@stofanet.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Nogen der har forskal til hvad jeg kan prøve, for filerne ligger der
> jo, og de ser også ud til at fylde det de skal. Men der må jo være
> nogle fejl på dem.

Hvis de stadig ligger på på CF kortet, kan du prøve at kopiere dem ind på
harddisken igen.
Ellers se de henvisninger til tools i den foregående tråd "ahhhhr hjælp
memory card er dødt :0(("

Jeg plejer at lave en grundig (binær) sammenligning mellem filen på kortet
og harddisken(e) inden de slettes fra kortet.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : MW

Dato : 29-07-07 10:10

<john_nissen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Får du samme resultat i DPP ?

MW

Fra : John Nissen

Dato : 29-07-07 18:12

Nu har jeg fået hentet en hel del CR2-filer ud fra kortet, selvom de var
slettede.

Zoombrowser vil godt kendes ved dem, men en del af billederne ser meget
underlige ud.

Har lagt et par af dem på:

http://john-nissen.dk/Image001.JPEG
http://john-nissen.dk/Image002.JPEG
http://john-nissen.dk/Image003.JPEG
http://john-nissen.dk/Image004.JPEG
http://john-nissen.dk/Image005.JPEG
http://john-nissen.dk/Image011.JPEG

Findes der andre programmer, der måske er bedre til konvertere dem? Når man
ser dem som små thumbnails i programmet, kan man ikke se de underligere
områder i billederme.

John

Fra : John Nissen

Dato : 29-07-07 18:33

Hvilke erfaringer har I med at hente slettede filer ud af CF-kort?

Her tænker jeg på hvilke programmer der er bedst?

John

Fra : Gert Medom

Dato : 30-07-07 05:20

> [...]
>
> Nogen der har forskal til hvad jeg kan prøve, for filerne ligger der
> jo, og de ser også ud til at fylde det de skal. Men der må jo være

Jeg tænker lidt på om dit CF-kort er ved at "stå af"? Hvis nu du skyder
billeder med et andet kort, kommer der så de samme fejl?

Gert Medom Madsen
hjemmeside: http://home1.stofanet.dk/gert.medom/
HTML tutorials: http://www.html.dk/tutorials/