Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
ahhhhr hjælp memory card er dødt :0((
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-07 20:12

Netop hjemkommet fra et større bryllup sætter man sig for at få ordnet
billederne.
ahhhr pis XXXXXX xXXXX kan ikke åbne eller læse filerne.
det må bare ikke ske.

Nogen der kender programmer som måske kan redde det, eller bare et par så
man i det mindst kan levere noget.?

Det har altid været min største frygt ved det digitale, og nu er det sket..
Håber at der er nogen som har et par råd.

hilsen det bornholmske tudefjæs :0(
ta

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-07-07 20:41

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46ab94f2$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Netop hjemkommet fra et større bryllup sætter man sig for at få ordnet
> billederne.
> ahhhr pis XXXXXX xXXXX kan ikke åbne eller læse filerne.
> det må bare ikke ske.

Shit...
Jeg kan mærke koldsveden.

Kan du se billederne på kameraet ?
Kan du se billederne på en extern læser ?

> Nogen der kender programmer som måske kan redde det, eller bare et par så
> man i det mindst kan levere noget.?

Prøv Photorescue
http://www.datarescue.com/photorescue/v3/index.htm
som er blevet anbefalet på Pressefotografernes debatforum nogle gange.

> Det har altid været min største frygt ved det digitale, og nu er det
> sket..
> Håber at der er nogen som har et par råd.

Et råd er at bruge både CF og SD kort samtidigt - selvom det ikke hjælper
dig lige nu.
Det gør jeg, men har endnu ikke været ud for din situation.
Til 100 kr./GB er det til at have med at gøre. Største problem er at SD
kortene er små.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-07 20:50

> Shit...
> Jeg kan mærke koldsveden.
Ja det løber ned af ryggen og drypper fra panden

> Kan du se billederne på kameraet ?
Nej der vises et stort spørgsmål´s tegn :0(
> Kan du se billederne på en extern læser ?
Nej kun nogle filer som ikke kan åbnes, der hedder ikke noget og jeg får
bare at vide at der er ukendte og kan ikke åbnes :0(((

> Prøv Photorescue
> http://www.datarescue.com/photorescue/v3/index.htm
> som er blevet anbefalet på Pressefotografernes debatforum nogle gange.
Super det gør jeg fluks! tak

> Et råd er at bruge både CF og SD kort samtidigt - selvom det ikke hjælper
> dig lige nu.

Nej, jeg plejer at have et SD i den anden port men men jeg fik det ikke med
og lagde kun mærke til det da jeg skulle sætte mit CF i og gøre klar til
optagelsen

Tusind tak for svaret og linket!

Vh Torben Ager

Fra : Mogens Hansen

Dato : 28-07-07 20:47

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46ab94f2$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> Nogen der kender programmer som måske kan redde det, eller bare et par så
> man i det mindst kan levere noget.?

PC Inspector
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
er godt og gratis.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-07-07 20:52

> http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
> er godt og gratis.
jepper det prøver jeg lige først
Igen tak mogens

Vh TA

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 22:01

Hvordan gik det?

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 07:25

"Thomas Schreiber" <www.macfly.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan gik det?
Jeg har kun fået 1 stk frem:0(...pis når man skal bruge 6 til en mappe..
det er nok mit det værste jeg nogensiden har oplevet det her, noget rigtig
p...

vh ta

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 07:38

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> det er nok mit det værste jeg nogensiden har oplevet det her, noget rigtig

Har du prøvet at læse kortet på flere computere? KAn du se billederne i
dit kamera?

Har du evt. prøvet at få læst kortet på en mac? JEg vil gerne prøve at
hjælpe dig hvis det er. Jeg bor i Århus.

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 08:02

> Har du prøvet at læse kortet på flere computere?
Ja jeg har prøvet på et par stykker uden held

>KAn du se billederne i
> dit kamera?
Nej desværre får vidst et spørgsmål´s tegn på lcd-en:0(

> Har du evt. prøvet at få læst kortet på en mac?
Ikke inu, men skal idag ind på lokal avisen og vil her prøve på dic pc-er
og mac

>JEg vil gerne prøve at
> hjælpe dig hvis det er. Jeg bor i Århus.
Super , jeg bor på bornholm... Jeg vil forsøg på avisen idag.
kan jeg ikke vil jeg lade en bekendt tage det med på job, ham arbejder med
at finde tabt data indenfor politiet. Og vil så håbe at han kan ..
Ellers er der den tunge vej til brudeparret, puha det bliver svært..Men lige
nu er jeg glad for det ene jeg fik frem.
Vh TA

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-07-07 08:10

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46ac3b37$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> Super , jeg bor på bornholm... Jeg vil forsøg på avisen idag.
> kan jeg ikke vil jeg lade en bekendt tage det med på job, ham arbejder med
> at finde tabt data indenfor politiet. Og vil så håbe at han kan ..

Hvis det ikke lykkes, så sig til.
Een af mine kollegaer (som er tilbage fra ferie på mandag) er ualmindeligt
god til den slags. Jeg kan lige høre hvilket programmer han anbefaler.
Hvis dine andre forsøg ikke lykkes, kan jeg få ham til at prøve - der er jo
ikke så meget at miste. Een gang har jeg set ham hente billeder ud af et CF
kort, der var seriøst krøllet.

Lagde du mærke til at i PC Inspector Smart Recovery kan man gå ind i
"File|Settings..." og vælge "Intensive Mode" ?

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 08:13

> Lagde du mærke til at i PC Inspector Smart Recovery kan man gå ind i
> "File|Settings..." og vælge "Intensive Mode" ?
nej det vil jeg prøve nu

vh ta

Fra : Kim S

Dato : 29-07-07 08:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:46ab94f2$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> sket..
> Håber at der er nogen som har et par råd.

Det er slemt nok, men det er vel ikke værre end
en kikset fremkaldelse af en analog film.....

Mvh, Kim

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 08:38

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er slemt nok, men det er vel ikke værre end
> en kikset fremkaldelse af en analog film.....

Det har du ret i, men en kikset fremkaldelse er man selv skyld i, hvis man
altså selv stod for fremkaldelsen...Her føler jeg at man står rimelig magtes
løs:0(...

Men ja det er jo ligeså slemt:0(.
Vh TA

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 08:39

> "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

også her er det rå "negativerne" der er pistvæk...

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-07-07 11:00

Kim S wrote:

> Det er slemt nok, men det er vel ikke værre end
> en kikset fremkaldelse af en analog film.....
>
> Mvh, Kim

Tjah.. Så skal det være fordi man gør det i hånden.
Vores fremkaldermaskine på arbejdet laver kludder i mindre end 1 promille af
alle film den fremkalder. Den ene film ud af de sidset 10000 der er kørt i
gennem var ikke sat ordentligt på arket som kører gennem maskinen, og det
faldt derfor af inde i maskinen, og vi var nødt til at køre et nyt ark i
gennem, og håbe det fangede filmen.. Og det gjorde det, men filmen var lidt
hakket og bukket. HELDIGVIS var det min egen film, uden vigtige billeder..
Men så kan man lære lidt at holde lidt mere øje med sommerhjælperen

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Kim S

Dato : 29-07-07 12:00

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i meddelelsen

> Tjah.. Så skal det være fordi man gør det i hånden.
> Vores fremkaldermaskine på arbejdet laver kludder i mindre end 1 promille
> af
> alle film den fremkalder.

Mon ikke risikoen er nogenlunde den samme med digitalt ?

Mvh, Kim

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-07-07 21:18

Kim S wrote:
> "Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke risikoen er nogenlunde den samme med digitalt ?
>
> Mvh, Kim

Jeg ved ikke med jer andre, men jeg oplever desværre forholdsvis ofte
problemer med tabt data.. Har prøvet det en enkelt gang på mine Olympus med
SmartMedia kort og har prøvet det på et Sony T9 med memory stick.. Problemet
har kun været der når man tager kortet ud af kameraet og sætter det i en
læser. Har aldrig haft problemer når det har været i kameraet, og man så har
forbundet det med USB til computeren.

Oplever det også rimelig ofte på arbejdet, at folk kommer ind med sådanne
fejl.. Det sker nok et par gange om måneden..
Men så igen, der er endnu oftere problemer med folks analoge kamera, enten
har de ikke sat filmen ordentligt i, så den ikke er kørt med (gad vide
hvorfor man kan tage 50 billeder på een film.. meget mærkeligt....), eller
får falsk lys eller lign..

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-07-07 21:57

Anders Houmark wrote:

> [...]
> har de ikke sat filmen ordentligt i, så den ikke er kørt med (gad vide
> hvorfor man kan tage 50 billeder på een film.. meget mærkeligt....), eller

Hmm... det lyder mærkeligt, jeg har fotograferet digitalt i 10 år, og jeg
har altid brugt kortlæsere som er tilsluttet til USB-porten, og jeg har
aldrig oplevet fejl, og jeg har aldrig mistet et eneste billede.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Anders Houmark

Dato : 30-07-07 21:41

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> jeg har altid brugt kortlæsere som er tilsluttet til USB-porten, og
> jeg har aldrig oplevet fejl, og jeg har aldrig mistet et eneste

Jeg kan ikke forklare det.. Jeg har ellers spurgt alle personer jeg har
stødt ind i, som har haft problemet, hvordan de har gjort, kortlæser/usb
kabel i kameraet eller andet.. og det giver ingen mening alligevel, der er
ingen sammenhæng.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 30-07-07 14:59

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46ab94f2$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> sket..
> Håber at der er nogen som har et par råd.

Det er sgu surt. Men må man spørge om, hvilket kort det var? Jeg har selv
været udsat for det med et kort fra ICQ eller noget i den stil, og det blev
hurtigt skiftet til Sandisk og Lexar og har endnu ikke haft problemer med
den.

MVH
Thomas
www.tsp-photo.com

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-07 16:29

"Thomas Sass Pedersen" <sass@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Scandisk 2gb ultra

heldigvis bruger jeg kun små kort så nogen billeder har jeg, meeen de
vigtige er borte. jeg har indtil videre lykkese at få 3 stk hentet frem
takket være et program der hedder getdataback fra Runtime Software..
indtil videre det eneste program jeg har fået lidt frem med...

vh torben ager

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-07-07 17:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46ae0385$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> jeg har indtil videre lykkese at få 3 stk hentet frem takket være et
> program der hedder getdataback fra Runtime Software..
> indtil videre det eneste program jeg har fået lidt frem med...

Trist.

Min kollega nævnte programmet EasyRecovery
http://www.ontrackdatarecovery.com/file-recovery-software/
http://www.ontrackdatarecovery.com/losing-image-data/

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-07-07 18:10

Thomas Sass Pedersen wrote:

> ...cut... og det blev
> hurtigt skiftet til Sandisk og Lexar og har endnu ikke haft problemer med
> den.

Jeg har også kun gode erfaringer med Sandisk, både Smart Media og Compact
Flash kort.

Mine ældste kort er på h.h.v. 2 og 8 Megabyte, gennem årene har jeg hele
tiden købt nyere og større hukommelseskort, så efterhånden er min samling
vokset til over 20 forskellige kort, mit seneste indkøb er 4 stk. 4
Gigabyte Compact Flash kort.

Og som skrevet i andet indlæg, så har jeg aldrig oplevet fejl på mine
hukommelseskort, og 7-9-13 banke 3 gange under bordet, jeg har aldrig
mistet et digitalt billede.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-07 18:14

>7-9-13 banke 3 gange under bordet, jeg har aldrig mistet et digitalt
>billede.
Det havde jeg heller aldrig før nu..:0(

ta

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-07-07 19:02

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Det havde jeg heller aldrig før nu..:0(

Du har ikke fortalt os hvilken størrelse/type/mærke dit defekte kort er,
det er jo ret interessant...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 30-07-07 20:12

> det er jo ret interessant...
jo til Thomas svarer jeg at det er et 2 GB scandisk kort.

men jeg har lært altid at have mit SD kort i samtidig:0(...
Har netop talt med brudeparret, ØV det var ikke sjovt.

Vh TA

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-07-07 20:29

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> Har netop talt med brudeparret, ØV det var ikke sjovt.

Du kan jo prøve at høre IBAS, hvad de skal ha' for at redde de tabte
filer - http://www.ibas.dk

Husk at be' om uforbindne tilbud...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Thomas Sass Pedersen

Dato : 30-07-07 20:31

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46ae37de$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
>
> men jeg har lært altid at have mit SD kort i samtidig:0(...
> Har netop talt med brudeparret, ØV det var ikke sjovt.

Nej, den er sgu ikke sjov. Kan huske første (og eneste gang) jeg har
fotograferet et bryllup, der forsvandt alle billederne også fra mit ene kort
da jeg skulle have dem over på computeren, man bliver godt nok noget bleg i
fjæset. Jeg slap så afsted med en recovery-disk fra Sandisk, som virkede
ganske glimrende (tror jeg mistede tre billeder). Tror faktisk også det var
med det føromtalte kort. Men en underlig størrelse, at det har det med at
ske, når det er billeder som har en betydning det går ud over.

MVH
Thomas

Fra : Michael

Dato : 30-07-07 20:48

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> men jeg har lært altid at have mit SD kort i samtidig:0(...
> Har netop talt med brudeparret, ØV det var ikke sjovt.

Surt show

Måske skulle Du i fremtiden også overveje at overfører billederne via
kabel eller trådløst til en bærbarcomputer mens Du fotografere?

Mvh.

Michael

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-07 21:43

Michael udviste en rettidig omhu og skrev:

> Måske skulle Du i fremtiden også overveje at overfører billederne via
> kabel eller trådløst til en bærbarcomputer mens Du fotografere?

Trådløst? Jeg bruger USB-kabel på mit Canon 400D når jeg fotoer direkte
til pc. Så kan man købe en fætter til dette, så det bliver trådløst? For
det kunne jeg RIGTIGT godt tænke mig! :)

--
Peter T. på penicillinkur. Altså ingen STAR om morgenen!

Fra : Peter T.

Dato : 30-07-07 21:50

Peter T. udviste en rettidig omhu og skrev:

> Trådløst? Jeg bruger USB-kabel på mit Canon 400D når jeg fotoer
> direkte til pc. Så kan man købe en fætter til dette, så det bliver
> trådløst? For det kunne jeg RIGTIGT godt tænke mig! :)

Ahh jeg suser lige over i indkøbsgruppen og spørger der.

--
Peter T. på penicillinkur. Altså ingen STAR om morgenen!

Fra : Mogens Hansen

Dato : 31-07-07 06:37

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46ae37de$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> Har netop talt med brudeparret, ØV det var ikke sjovt.

Du kunne prøve at kontakte
http://www.diskhelp.dk
og se om de har noget at byde på.
Jeg kender dem ikke.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-07-07 15:15

jeg har sendt kortet til en bekendt som har en ven der arbejder med at
rekonstrukturer data. Så nu håber jeg ski at ahn kan hjælpe..

vh ta

Fra : Mogens Hansen

Dato : 31-07-07 17:45

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46af43e8$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

[8<8<8<]
> jeg har sendt kortet til en bekendt som har en ven der arbejder med at
> rekonstrukturer data. Så nu håber jeg ski at ahn kan hjælpe..

Jeg krydser fingre for dig.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 31-07-07 18:38

> Jeg krydser fingre for dig.
og det hjalp, har lige talt med ham, 2 stk mere har han indtil videre fået
frem. Og han er lige startet, så nu smiler jeg lidt igen:0)

Vh TA

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-08-07 04:47

8 billeder reddet YES mand hvor fedt!...
vh TA

Fra : Dennis Hansen

Dato : 14-08-07 09:40

Torben og Marie-louise Ager skrev Den. 02-08-2007 05:47:
> 8 billeder reddet YES mand hvor fedt!...

Jeg ved godt jeg er lidt sen på denne her tråd, men aligevel.

Lyder som du er ved at få styr på det, tillykke med det. Ellers vil
jeg anbefale, et program der hedder
recoverjpeg (det kører under linux).
Det har jeg reddet flere hundrede billeder med fra et kort der opførte
sig som dit lyder til at gøre.
Det nappede endda de avi-film der lå på kortet, de kom så ind som en
lang række jpegs, men fint nok.

Dennis Hansen

Fra : Johannes

Dato : 13-08-07 08:20

On Sat, 28 Jul 2007 21:12:18 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
> [...]

>billederne.
>ahhhr pis XXXXXX xXXXX kan ikke åbne eller læse filerne.

Forhåbentligt får du reddet de fleste af dine billeder.

Så vidt jeg husker bruger du EOS 1D MkII. Det har både et CF kort og
et SD kort. Her er det muligt at lave en automatisk sikkerhedskopi fra
CF kortet til SD kortet (eller omvendt). Det ville jeg nok bruge ved
vigtige billeder.

Men, hvis billederne ikke kommer ind på CF kortet er der ikke meget at
gøre. Hvis problemet ligger ved overførsel til din PC, kunne en
sikkerhedskopi sikkert være en hjælp.

Det betyder naturligvis, at du må have både ekstra CF kort og SD kort.

Johannes