Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan det bruges til noget?
Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 17:00

Vi har haft et digitalt Samsung camera, Digimax A 55 W, i et års tid og
været vældigt glade for det.
Nu er der kommet en "stjerne" I LSD (?) søgeren og man kan ikke tage
billeder med det. Jeg spurgte hos den danske agent og det vil koste 860
kroner at få ny søger.
Kameraet kostede 1200 kroner, så vi har købt et andet, men kan nogen
bruge det gamle til noget????

Med venlig hilsen Mr. Mox

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 17-07-07 17:13

Mr. Mox skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> nogen bruge det gamle til noget????

Sikkert - prøv at sætte det til salg i markedsgruppen, hvor al
handel foregår:

Jan

Fra : Brian Lund

Dato : 17-07-07 17:25

> [...]
> kroner at få ny søger.
> Kameraet kostede 1200 kroner, så vi har købt et andet, men kan nogen

Hvis det har en LSD søger så skal det nok være penge værd! ;)
(Det hedder LCD)

To the point, du har TO års reklamationsret, så send det ind og få det
repareret GRATIS!

Brian

Fra : Jesper Brock

Dato : 17-07-07 20:03

Brian Lund skrev:
> To the point, du har TO års reklamationsret, så send det ind og få det
> repareret GRATIS!

Reklamationsretten gælder kun mangler, der kan henføres til producenten
- ikke selvforskyldte skader.

Da vi ikke ved hvordan stjernen er opstået, er det svært at vide, om
reklamationsretten dækker

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-07-07 11:20

On Tue, 17 Jul 2007 21:03:03 +0200, Jesper Brock
<jesper.brock@[KILLSPAM]mail.dk> wrote:

>Reklamationsretten gælder kun mangler, der kan henføres til producenten
>- ikke selvforskyldte skader.
>
>Da vi ikke ved hvordan stjernen er opstået, er det svært at vide, om
>reklamationsretten dækker

Og netop fordi du ikke ved hvad der er skyld i det, og det ikke er
noget du er skyld i, burde reklamations retten dække.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 22:45

Poul Erik Lindaa skrev:

> Og netop fordi du ikke ved hvad der er skyld i det, og det ikke er
> noget du er skyld i, burde reklamations retten dække.

Nu har I gjort mig nysgerrig efter at se hvad der vil ske HVIS jeg
afleverer det til EL-Giganten hvor jeg købte det.

Jeg var nemlig først hos dem med cameraet, men den unge flinke sælger
sagde straks at det var for dyr en skade at reparere, og det troede jeg
faktisk også selv, så jeg gik blot igen, Efter nogen uger spurgte jeg
så ved Samsungs agent i Danmark, men ingen steder blev der sagt noget om
at jeg kunne få det erstattet. Da jeg ikke ved hvordan skaden er opstået
tror jeg ikke selv at jeg har nogen rettigheder, men tager jeg fejl???

Skaden på LCD skærmen er mest synlig hvis kameret er tændt, dette link
viser hvordan den ser ud
> http://allyoucanupload.webshots.com/v/2004094458638469645

Tror I jeg kan få noget ud af at prøve?

Mvh Mr. Mox

Fra : emj

Dato : 19-07-07 01:45

Mr. Mox skrev:

>Tror I jeg kan få noget ud af at prøve?

Nej, det tror jeg bestemt ikke at du gør. Det er billigere at købe et
nyt digi end at få det lavet og reklamationsret giver ikke nogen ret
til andet end at reklamere. Du får ikke nogen til at betale for den
skade.

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Brian Lund

Dato : 19-07-07 13:41

> [...]
> tror jeg ikke selv at jeg har nogen rettigheder, men tager jeg fejl???
>
> Skaden på LCD skærmen er mest synlig hvis kameret er tændt, dette link

Nå SÅDAN en "stjerne"! - A-ha...

Det er en tryk-skade der er sket ved at du har tabt/sat dig eller på anden
vis har trykket skærmen ind... - Altså selvforskyldt og så dækker
reklamationsretten jo ikke! :(

Brian

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 14:25

On Wed, 18 Jul 2007 23:45:10 +0200, "Mr. Mox" <moxyliusatnrdcdotdk>
wrote:

> [...]
>tror jeg ikke selv at jeg har nogen rettigheder, men tager jeg fejl???
>
>Skaden på LCD skærmen er mest synlig hvis kameret er tændt, dette link

Nu hvor jeg har set skaden, tror jeg det desværre ikke. Det har fået
et slag eller stød, og er det kun garanti perioden hvor det dækkes.

Det tror jeg ikke du kan overbevise dem om, er en fejl, som skyldes
producenten.

Fra : blue

Dato : 19-07-07 15:42

"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

> Nu hvor jeg har set skaden, tror jeg det desværre ikke. Det har fået
> et slag eller stød, og er det kun garanti perioden hvor det dækkes.

Mener du, at garantien dækker slag, stød og andet selvforskyldt "hærværk"?

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 19-07-07 20:12

On Thu, 19 Jul 2007 16:42:27 +0200, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:

>"Poul Erik Lindaa" <poulerik@lindaa.cykeldk> skrev i en meddelelse

>Mener du, at garantien dækker slag, stød og andet selvforskyldt "hærværk"?

Ikke generelt, men et kamera skal også kunne bruges og ikke være
pakket ind i vat altid. En bekendt har fået byttet et kamera, der lå i
en taske, i producentest egen taske dertil.