Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Rens af kamera / 20D
Fra : Anden

Dato : 16-07-07 00:24

hej,

Kan desværre se lidt "pletter" på mine billeder, jeg vil tro det skylde
snavs på linsen eller objektivet - ville det ikke være fornuftigt at få det
hele renset hos en "pro"?
F.eks. hos Japanphoto eller lignende? - eller kan det gøres bedre selv?

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 16-07-07 09:50

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det hele renset hos en "pro"?
> F.eks. hos Japanphoto eller lignende? - eller kan det gøres bedre selv?

Du skriver snavs på linsen eller objektivet? er det ikke det samme?
Dit objektiv kan du selv rense for snøv m.m. Men det kunne tyde på ,du har
lidt møj på censoren, og det er måske en god ide at få en med erfaring til
at hjælpe dig . Det er ikke særlig besværligt, men det skal gøres forsigtigt
og på den rigtige måde. Hvorvidt det skal være Japanphoto der skal ind over
her, vil jeg som det venlige menneske jeg er, ikke kommentere.

Venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-07 10:13

"Anden"
> [...]
> F.eks. hos Japanphoto eller lignende? - eller kan det gøres bedre selv?

Sensor rens er enkelt og ligetil, der er flere vejledninger at finde
på nettet - hos bla. microtools kan du købe remedierne. -max-

Fra : Per O.

Dato : 16-07-07 21:00

> [...]
> det hele renset hos en "pro"?
> F.eks. hos Japanphoto eller lignende? - eller kan det gøres bedre selv?

Hos Hother.dk kan du købe Sensorswap som renser sensoren. Har selv købt og
brugt det med succes.

http://www.hother.dk/photographicso.asp

Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : Anden

Dato : 16-07-07 22:07

> Hos Hother.dk kan du købe Sensorswap som renser sensoren. Har selv købt og
> brugt det med succes.

takker for svarene.

Jeg vil egentlig hellere aflevere det til en "pro" - Nogle som ved hvor det
bedst gøres i/omkring Ålborg?

Fra : Brian Østergård

Dato : 17-07-07 21:30

> takker for svarene.
>
> Jeg vil egentlig hellere aflevere det til en "pro" - Nogle som ved hvor
> det bedst gøres i/omkring Ålborg?

Prøv at læse tilbage i gruppen. Det er de færreste som har fået et
ordentligt rengjort kamera når det har været indleveret til en
"professionel". Til gengæld koster det ofte kassen.

Jeg bruger sensorswap fra Micro Tools som Max anbefaler. Det er simpelt og
virker ganske godt.

Det er efter min mening ikke farligere at rense sensor end når man gør sine
objektiver rene.

Brian :ø)

Fra : Anden

Dato : 18-07-07 11:16

> Jeg bruger sensorswap fra Micro Tools som Max anbefaler. Det er simpelt og
> virker ganske godt.
>
> Det er efter min mening ikke farligere at rense sensor end når man gør
> sine objektiver rene.

takker, jeg prøver én af deres pakker hos microtools.