Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Forsættelse af nummering af billeder i Nik~
Fra : Søren Blom

Dato : 15-07-07 22:57

Er der nogen som ved om det er muligt at indstille D80 sådan, at nummering
af billederne forsætter i det uendelige istedet for at nul stille når man på
et tidspunkter tømmer hukommelseskortet?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-07-07 07:39

> [...]
> af billederne forsætter i det uendelige istedet for at nul stille når man
> på et tidspunkter tømmer hukommelseskortet?

Det har ikke noget med dit SD-kort. Jeg har da formateret kortetet par
gange,
og det har ingen indvirkning på nummereringen.
Det er noget kameraet holder øje med.
Mail med spamfilter besvares ikke.??
Jeg har sgu ikke tænkt at maile til dig.Hold nu op med det pis.

/Ole

Fra : Per Falkjær

Dato : 16-07-07 08:27

Ole Christiansen skrev:
> [...]
> Det er noget kameraet holder øje med.
> Mail med spamfilter besvares ikke.??
> Jeg har sgu ikke tænkt at maile til dig.Hold nu op med det pis.

Jeg har både en D70s og en D200 og på begge modeller er der et
menupunkt, som hedder: "File No. Sequence" og hvis du sætter det til
"ON", vil kameraet fortsætte med at tælle frem.
mvh - Per

Fra : Bo Bjerre

Dato : 17-07-07 16:45

Per Falkjær wrote:

> Jeg har både en D70s og en D200 og på begge modeller er der et
> menupunkt, som hedder: "File No. Sequence" og hvis du sætter det til
> "ON", vil kameraet fortsætte med at tælle frem.

Ja, men ikke som Søren gerne vil have "i det uendelige". Når den runder
9999 starter den forfra, og ændrer nummeret på billedfolderen

Bo //

Fra : Ole Christiansen

Dato : 16-07-07 09:49

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gange,
> og det har ingen indvirkning på nummereringen.

AV. Der var jeg lidt hurtigt. Manual side 106. File seq. nr. Jeg har sat mit
til ON.
Det havde jeg glemt. Gå til Setup menu.

--
/ole

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 16-07-07 08:31

Søren Blom wrote:
> Er der nogen som ved om det er muligt at indstille D80 sådan, at nummering
> af billederne forsætter i det uendelige istedet for at nul stille når man på
> et tidspunkter tømmer hukommelseskortet?

Det er vel det samme på D200 og D70. I menuen vælger du shooting /
display og vælger "file no sequence". Der kan du sætte den til on eller off.

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18