Foto
IBM760 5420
Teil 3020
16:9 billedrammer
Fra : Erik D

Dato : 10-07-07 17:36

Som nævnt i tidligere tråd fik jeg lavet en 50 x 89 kopi af et 16:9
format billede.

Næste step er så, at finde rammer i 16:9 format. Er der nogen af jer,
der har et link til et sted, hvor der sælges standardrammer til
standardpris i det størrelsesforhold?

Hos rammemanden i Blågårdsgade koster sådan håndlavet èen nemlig 500
kr.

Erik

Fra : Bo Bjerre

Dato : 10-07-07 18:08

Erik D wrote:
> [...]
>
> Næste step er så, at finde rammer i 16:9 format. Er der nogen af jer,
> der har et link til et sted, hvor der sælges standardrammer til

hmmm... Her er der virkelig et marked, der ikke er opdyrket, hvilket Du
kan se på den pris, Du refererer.

Jeg har ikke set den slags til "Bilkapris"

Bo //

Fra : Gunnar Laurhammer

Dato : 11-07-07 07:37

"Bo Bjerre" <Bo@fjernes-sarek.dk> skrev i melding

> hmmm... Her er der virkelig et marked, der ikke er opdyrket, hvilket Du
> kan se på den pris, Du refererer.
>
> Jeg har ikke set den slags til "Bilkapris"
>
> Bo //

Denne dimansjonen vil du nok ikke finne på IKEA eller andre plasser der de
selger standard rammedimensjoner. Da må du nok ta en tur til ramme
verkstedet. De fleste rammeverksted har en pris pr meter ramme. Dette
inkluderer montering. om du vil ha paspatour, så kommer det i tillegg.

Gunnar

Fra :    ab©

Dato : 11-07-07 17:12

"Gunnar Laurhammer" <gunnar.laurhammer@haugnett.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> verkstedet. De fleste rammeverksted har en pris pr meter ramme. Dette
> inkluderer montering. om du vil ha paspatour, så kommer det i tillegg.

Det er da nok kun på "djævleøen", at den slags priser kan finde sted - med
en rammeskærer og nogle få meter ramme-liste, kan et besøg hos en "normal"
glarmester da ikke koste alverden.

Sidst jeg gennemførte "øvelsen" med en ca. 40 x 60 cm avisside, der skulle
indrammes - incl. refleksfrit glas, måtte jeg skam slippe en hund

ab©

Fra : Esben

Dato : 11-07-07 21:03

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Sidst jeg gennemførte "øvelsen" med en ca. 40 x 60 cm avisside, der skulle
> indrammes - incl. refleksfrit glas, måtte jeg skam slippe en hund

Det lyder for billigt til at være normalpris - er du sikker på at det ikke
var en standard ramme?

--
Esben

Fra :    ab©

Dato : 11-07-07 21:29

"Esben" <esbenSENDSPAMHERE@gruf.LAND> skrev i en meddelelse

> Det lyder for billigt til at være normalpris - er du sikker på at det ikke
> var en standard ramme?

Nej, det blev lavet efter mål - men jeg skulle selv samle rammen, fik det
bare med som en bagplade, 4 lister og et stykke glas, men det var jo en smal
sag at sætte det sammen, da jeg kom hjem

ab©

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-07-07 11:19

"Erik D"
[...]

Køb to skifterammer, en på 40x50 og en på 60x90, eller større hvis
der skal passepartout rundt om - men 500,- lyder ikke specielt dyrt.
Glarmesteren/rammemanden Gert på Ordrupvej er muligvis værd at
tjekke ud.. -max-