Foto
IBM760 5420
Teil 3020
defekt skærm
Fra : Peter Bolwig

Dato : 08-07-07 23:56

Hjælp!

På den nyligt overståede Roskilde Festival gik skærmen på mit nyligt
erhevervede Ricoh Caplio R5 digitalkamera i stykker. Den fik et tryk da en
lidt for opstemt person væltede ned over teltet. Det lå ellers i en ret
solid taske nede i en rygsæk.
Importøren siger han godt kan få det lavet men til en pris der overstiger
nyprisen (2.000,-kr)

Er der ikke andre muligheder? Jeg har haft det åbnet og det ser ud til at
være en ret simpel opgave. På kanten af skærmen står der Casio, så det
bliver sikkert brugt i andre kameraer også.

Hvis det ikke kan lade sig gøre ønsker jeg at vide hvilke digitalkameraer
der er mest robuste. Specielt skærmen, som åbenbart er meget sårbar.
Er skærmene på kameraer med touch screen mere robuste? De kan da i det
mindste tåle at man trykker moderat.

Håber på svar.

Venlig hilsen Peter Bolwig

Fra : Michael Holm

Dato : 09-07-07 00:50

> Er der ikke andre muligheder?

Forsikring?

--Michael

Fra : K

Dato : 09-07-07 01:10

"Peter Bolwig" <bolwig@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er mest robuste. Specielt skærmen, som åbenbart er meget sårbar.
> Er skærmene på kameraer med touch screen mere robuste? De kan da i det

Har du ikke en forsikring? Indbo? Rejseforsikring?

Fra : Peter Bolwig

Dato : 09-07-07 23:43

Jo, jeg har forsikring, men der er en selvrisiko på 1500,-kr. Et nyt Ricoh
Caplio R5 koster 2000,-kr så 500 kr kan jeg vel nok få når kameraet er så
nyt som det er.
Ricoh tør jeg dog ikke købe igen. Jeg tror jeg går efter et "entry level"
kamera denne gang. Så gør det ikke så meget hvis der sker noget med det.
Jeg har tænkt på Panasonic Lumix DMC-LS60 til 1000,-kr. Gode anmeldelser.
Desværre ikke vidvinkel.
Erfaringer?

Tak for alle svarene, Peter Bolwig

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-07-07 07:57

Peter Bolwig wrote:
> Hvis det ikke kan lade sig gøre ønsker jeg at vide hvilke digitalkameraer
> der er mest robuste.

Jeg har et Fuji F11 hængende om halsen (under min jakke) i en lille Lowe
Pro taske når jeg står på ski, og de skal lige siges at jeg vælter
temmelig ofte - også forover lige ned med hele kroppen oven på kameraet
Jeg har aldrig fået så meget som en ridse i mit kamera. Og jeg
kender flere der kører samme stil som mig uden problemer. Jeg tror du
har været uheldig, men at du som udgangspunkt ikke behøver at søge efter
et specielt robust kamera, med mindre du vil kaste med det

Thomas Schreiber
(45+) 26 27 28 18

Fra : Peter Bolwig

Dato : 10-07-07 00:05

Denne gang vælger jeg et billigt kamera uden alt for mange funktioner, som
blot tager gode billeder. Dyrere er ihvertfald ikke mere robust. Jeg vælter
også en del på ski, så skulle det alligevel gå i stykker er der ingen grund
til at ligge søvnløs.

Peter Bolwig