Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fixe canon A80/A95,-løs konnektor i stik!!~
Fra : Tågehornet

Dato : 04-07-07 10:28

hejsa

Et trick hvis med et gammelt Canon A80, mit begyndet at have flimmer på
skærmen, og der var underlige farver når jeg tog billeder!. Jeg forsøgte at
skille det ad, via denne hjemmeside: (det er godt nok et A95 men det ligner
næsten 100% et A80)

http://www.artecdesign.ee/~jan/Kaamerad/PowerShotA95/page3.html

Og sjovt nok så var den konnektor fra CCD'en løs! (se billede nr to fra
toppen, der står 'CCD' på fladkablet, og den går ind i et stik under
printpladen til højre) , dvs man skulle lige med en lille skruetrækker
trykke den del af 'låsen' på stikket fast så selve fladkablet sad fast
igen,-det var det hele!, nu virker det helt perfekt igen, jeg ville tro at
det er pga. stød at stikket har 'åbnet' sig!,-jeg ville tro der er fler
Canon kamera som har dette problem!.