Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
flashtrigger
Fra : Jan Hansen

Dato : 03-07-07 15:32

Hejsa
Har prøvet kræfter med et fotostudio for første gang,og det var meget
sjovt.MEN: ka' det passe at mit EOS 350D skal bruges med kabel (det virker
fint).
Da jeg prøvede med slaveudløsning med min flash (speedlite 380) fyrede
studieflashene godt nok af ,men lyset kom ikke med på billedet.
Kan det skyldes en slags preflash som jeg ikke ser,der udløser lige før det
rigtige glimt (og lukkeren).
Der ingen manuelle indstillinger på min flash som kan slås fra. Nogen bud??

Mopse

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-07-07 17:35

> [...]
> før det rigtige glimt (og lukkeren).
> Der ingen manuelle indstillinger på min flash som kan slås fra. Nogen

Mon ikke, at det skyldes at slaveudløseren er for sen på den, så dine
studieflash fyrer for sent. Der må være en indstillig for flash i dit
kamera, så du kan ændre responstiden for flash.

Claus

Fra : Kristian Amby

Dato : 03-07-07 20:29

On Tue, 3 Jul 2007 18:34:39 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>studieflash fyrer for sent. Der må være en indstillig for flash i dit
>kamera, så du kan ændre responstiden for flash.

Du skal enten bruge en løs trigger eller en extern flash der kan køre
100% manuel.

Din flash bruger ganske som du siger pre-flash, som den indstiller
kameraet efter. Først derefter kommer det rigtige drøn. De to glimt
kommer så hurtigt efter hinanden, man ikke kan se, der er to, Hvis du
vil se det med dine øjne kan du indstille kameraet til at udløse på 2.
gardin og bruge en lang lukkertid, så vil du tydelig kunne se de to
glomt.

Mvh
Kristian Amby

Fra : Jan Hansen

Dato : 03-07-07 20:55

> [...]

>vil se det med dine øjne kan du indstille kameraet til at udløse på 2.
>gardin og bruge en lang lukkertid, så vil du tydelig kunne se de to

Yeps du har ret,2 glimt.Takker for tipset.

Så fremover hedder det altså kabel i flashtrikkersko?? eller ny flash.

mvh Mopse

Fra : Brian Lund

Dato : 04-07-07 07:08

> Yeps du har ret,2 glimt.Takker for tipset.
>
> Så fremover hedder det altså kabel i flashtrikkersko?? eller ny flash.

Du kan faktisk godt bruge din 380'er, eller endda den interne, men det er
lidt besværligt...
Du kan nemlig manuelt fyre pre-flashen af ved at trykke på *-knappen, det du
gør er så at trykke på *-knappen, hold nu udløseren halvt nede indtil dine
studio blitze er klar til at skyde igen og SÅ trykker du udløseren helt ned!

Brian

Fra : Børge Larsen

Dato : 03-07-07 20:38

"Jan Hansen" <mopse@fjerndettehansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det rigtige glimt (og lukkeren).
> Der ingen manuelle indstillinger på min flash som kan slås fra. Nogen

Nu kender jeg ikke 350D, men jeg gætterpå at den som de fleste andre digikam
fyrer en preflash af, når den kører i program mode.
Jeg vil anbefale at kameraet kører manuel mode. Ellers skal der en enhed
kobles på flashen som forbikobler preflashen. D.v.s at flashen først udløses
på kameraets flashglimt nr. 2.

Børge

Fra : Jan Hansen

Dato : 03-07-07 21:23

> [...]
>Jeg vil anbefale at kameraet kører manuel mode. Ellers skal der en enhed
>kobles på flashen som forbikobler preflashen. D.v.s at flashen først

Den gør det skam osse i manuel mode.

Mopse

Fra : Børge Larsen

Dato : 03-07-07 22:24

> <Nu kender jeg ikke 350D, men jeg gætterpå at den som de fleste andre
> digikam
> <på kameraets flashglimt nr. 2.

> Den gør det skam osse i manuel mode.
>
> Mopse

Dette er ikke normal, men som skrevet kender jeg ikke Canon 350D.
Noget helt andet som Jan skriver med kabel i flash skoen. Da e4 Ccanon og
mange andre meget følsomme overfor spændinger højere end 5 volt
triggespænding. Mange gamle flash systemer har en trigge spænding på flere
hundrede volt. og det tåler elektronikken ikke på moderne kameraer.

Børge

Fra : Mopse

Dato : 03-07-07 22:46

> [...]
>triggespænding. Mange gamle flash systemer har en trigge spænding på flere
>hundrede volt. og det tåler elektronikken ikke på moderne kameraer.

Undskyld forvirringen. Jan = Mopse.Skulle være rettet nu.
Anyway-jeg købte sådan en flashsko med et stik til kabel,bare en billig en
,som jeg ser nu kan købes med elektronik beskyttelse,og kameraet har ikke
lidt overlast.
Tror nu heller ikke studie flashene er SÅ frygteligt gamle endda
--
M.v.h. Mopse,Nu med forbedrede rynker

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 06:17

"Jan Hansen" <mopse@fjerndettehansen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det rigtige glimt (og lukkeren).
> Der ingen manuelle indstillinger på min flash som kan slås fra. Nogen

Hej Jan

Du skal såmænd bare købe en infrarød flash-trigger:

http://www.obt.dk/hjemme_studie_flash_kit.htm - den til 480.- kr.

Sø kører det for dig

vh. Palle

Fra : Børge Larsen

Dato : 04-07-07 07:47

"Palle Johansen" <invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Hej Jan
>
> Du skal såmænd bare købe en infrarød flash-trigger:

Den tror jeg ikke på. Jeg tror omtalte slave er for analog kamera. Og at den
ikke går hvis man kører Digikameraet i Program mode. Så vil problemet, med
for tidlig affyring af flashen stadig være der.

Børge

Fra : Ukendt

Dato : 04-07-07 08:14

"Børge Larsen" <bl-dk@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> den ikke går hvis man kører Digikameraet i Program mode. Så vil problemet,
> med for tidlig affyring af flashen stadig være der.

En ir-flashtrigger kan bruges til at skyde studie-lamper af - det bruger jeg
og mange andre i deres studie.
Hvis du vil bruge din 380´er som slave, skal du have en anden speedlite som
master - eller en canon st-e2 speedlite trigger.

Hilsen Palle

Fra : Mopse

Dato : 04-07-07 21:57

takker for indput.Klarer mig med kablet indtil videre.

--
M.v.h. Mopse,Nu med forbedrede rynker

Fra : Pepe

Dato : 04-07-07 23:53

"Jan Hansen" <mopse@fjerndettehansen.mail.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> det rigtige glimt (og lukkeren).
> Der ingen manuelle indstillinger på min flash som kan slås fra. Nogen

Du behöver en RADIO trigger!
http://cgi.ebay.com/Wireless-Remote-Radio-Slave-Strobe-Flash-Trigger-DC1_W0QQitemZ220126766671QQihZ012QQcategoryZ30086QQrdZ1QQcmdZViewItem

eller denna:
http://cgi.ebay.com/Wireless-Radio-Flashgun-Trigger-PT-01_W0QQitemZ110144615475QQihZ001QQcategoryZ30086QQrdZ1QQcmdZViewItem

den senare kan du sätta fast blitzen i direkte!

Pepe

Fra : Ukendt

Dato : 05-07-07 17:23

> [...]
> det rigtige glimt (og lukkeren).
> Der ingen manuelle indstillinger på min flash som kan slås fra. Nogen

Jeg har også Canon. Jeg har løst det ved at købe en billig IR-udløser. Det
fungerer perfekt med studieflash og gamle flash med en slaveudløser. Jeg har
denne model:
http://foto-walser.biz/shop/default.aspx?TY=item&ST=1&IT=156&CT=28

Den kører på almindelige AA-batterier og virker bare.

Mvh. Claus Petersen