Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
print af plakater med text
Fra : Ukendt

Dato : 01-07-07 15:59

Hej

Jeg har samlet lidt fotos sammen som jeg skal have printet - bl.a. nogle der
skal laves til plakater på 50x75 - jeg plejer at bruge pixum til dette.

Til sagen:

Jeg vil prøve at lave nogle print, der ligner plakater - lidt som mit
billede ´The bench´ :

http://fotozite.dk/photopost/showphoto.php?photo=1106&size=big&cat=&ppuser=90

Dvs. at billedet skal printes med ramme+text som det ses.

Men een ting er jo text på billeder til web - noget andet er text til print.

Hvad har i af erfaringer med at printe plakater med text - her tænker jeg
specielt på font og størrelse på bogstaverne...

Hilsen Palle
NB: Samme post findes i grafik-gruppen.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-07-07 16:41

"Palle Johansen"
> [...]
>
> Hvad har i af erfaringer med at printe plakater med text - her tænker jeg specielt på

Du gør som du plejer - laver det hele i dit billed behandlings program
og uploader en jpg til Pixum. Alternativt bruger du et vektor program,
til test og vektor grafik og importerer dit foto, gemmer som eps eller
nok bedre som printklar pdf og sender det til en print shop..
Men dit billede/plakat er så enkel, jeg er sikker på Pixum kan levere
en kvalitet du kan leve med og en pris der bevarer smilet i dit ansigt.
Husk blot a giv et par-fem milimeter ekstra, da pixum sikkert klipper
lidt, men det er beskrevet på sitet.. -max-