Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Batteristatus Ixus
Fra : Leo_Jensen

Dato : 27-06-07 19:00

Hej gruppe

Kan det passe at et Ixus 950is ikke kan vise hvor meget strøm der er
på batteriet ? Jeg har ikke afprøvet hvor mange billeder kameraet kan
tage efter advarslen om lav batteristand kommer, men det finder jeg jo
nok ud af en dag...
Jeg har dog købt et ekstra batteri. T-Hansen, 79 kr

MVH Leo

Fra : HCS [4000]

Dato : 27-06-07 19:12

Jeg havde samme oplevelse med et IXUS v2, som faktisk altid døde umiddelbart
efter det viste lav batteristand. Du kan gøre det at du altid oplader det
efter brug hver gang. Det er egentlig også det bedste for batteriet.

--
Hilsen Hans
homepage: www.fotofritid.dk

www.pbase.com/hcstune

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 27-06-07 21:24

Leo_Jensen wrote:

> Kan det passe at et Ixus 950is ikke kan vise hvor meget strøm der
> er på batteriet ?

Det Ixus 40 jeg bruger for tiden er også elendigt på det punkt. Den går
fra at vise alt ok direkte til indikation af kritisk lavt strømniveau.
Derefter er der kun til få billeder, før det slukker.

Mit tidligere Sony T1 var rigtig lækkert på det punkt: Det viste hvor
mange minutters brug der var tilbage. Tallet blev så justeret, alt
efter om man tog billeder, så billeder eller optog filmklip.
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/