Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste gratis online fotoalbum- hvor?
Fra : triatleten

Dato : 27-06-07 07:55

Hej
Jeg søger et fedt online fotoalbum , som helst er gratis. Et hvor man kan
oplaode sine billeder og venner, familie osv kan kigge med.

Hvilke bruger I?

mvh
Mogens

Fra : Mikkel Noe

Dato : 27-06-07 08:11
Fra : Ole Christiansen

Dato : 27-06-07 10:12

"triatleten" <triatleten@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg søger et fedt online fotoalbum , som helst er gratis. Et hvor man kan
> oplaode sine billeder og venner, familie osv kan kigge med.

Picasa2+webalbum

Mvh Ole

Fra : Jakob

Dato : 27-06-07 12:58

In article <DRpgi.28$Xg3.9@news.get2net.dk>, ofc@mail.tele.dk says...

> Picasa2+webalbum

Man skal blot være opmærksom på at google høster ALLE de oplysninger de
kan komme til.

Jakob

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 27-06-07 13:27

>Man skal blot være opmærksom på at google høster ALLE de oplysninger de
>kan komme til.

Lad dem endelig høste :)

Hvad vil de høste??

"DU HAR været til fødselsdag... hvorfor var vi ikke inviteret det var
jo en kanon fest kan vi se på dit galleri..."

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Jakob

Dato : 27-06-07 15:52

In article <jql483tjvhlcjf2krmqbvjlbt3bjiqld31@4ax.com>,
martinlj@tiscali.dk says...
> Lad dem endelig høste :)
>
> Hvad vil de høste??

OK det er en anelse naivt set fra mit synspunkt. Mener du heller ikke
der kan være betænkelige ting at høste udfra Gmail, google søgninger,
google desktop etc. Mit synspunkt er blot at google har vist at de
bruger alle midler for at høste og gemme informationer om brugernes brug
af nettet og det bør man være opmærksom på.

Og hvad kan de høste ? Er du klar over hvor mange informationer der er
hæftet på billeder, exif etc. datoer kombiner det med billedgenkendelse
etc, mulighederne er ubegrænsede.

Ja gu er det paranoidt men jeg stoler ikke et sekund på google :0).

Hygge

Jakob

Fra : per f andersen

Dato : 27-06-07 16:14

"Jakob" <nono@ni.invalid> skrev
[...]

Enig. Google har efterhånden samme position som M$ og Apple (i visse
sammenhænge). De går efter dominans (som M$ og (alle?) andre), og de er ikke
ligefrem åbne om hvordaa de bruger data!
Så en pæn portion skepsis og omtanke er på sin plads.

mvh per

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 11:46

Jakob skrev:
> [...]
> bruger alle midler for at høste og gemme informationer om brugernes brug
> af nettet og det bør man være opmærksom på.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at dette gælder uanset hvilken offentlig
webtjeneste du bruger. Hvis du lægger dine billeder ud på nettet med
Exif data eller anden information, kan Google og alle andre indsamle
dine informationer uanset om man bruger picasa webalbum eller andre.

Hvis man ikke ønsker at tage denne risiko, så skal man ikke lægge sine
billeder ud.

hilsen

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 11:46

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-07-07 12:34

Jakob skrev i MPG.20ec797c3292e11d989781@news.sunsite.dk dette:

> Ja gu er det paranoidt men jeg stoler ikke et sekund på google :0).

Drop nettet, hvis du vil sove roligt. Eller få styr på paranoiaen

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Tommy Jensen

Dato : 27-06-07 11:39

On Wed, 27 Jun 2007 08:55:08 +0200, "triatleten" <triatleten@msn.com>
wrote:

>Hej
>Jeg søger et fedt online fotoalbum , som helst er gratis. Et hvor man kan
>oplaode sine billeder og venner, familie osv kan kigge med.

Her er en liste med flere gode eksempler på gratis album sites samt
nogle betalings sites.

Jeg har igår oprettet et prøve abonnement på Smugmug www.smugmug.com
for at se om jeg skifter til det.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : triatleten

Dato : 27-06-07 13:10

Hej Tommy
Glemte du listen eller ?

Fra : Tommy Jensen

Dato : 27-06-07 15:58

On Wed, 27 Jun 2007 14:09:34 +0200, "triatleten" <triatleten@msn.com>
wrote:

>Hej Tommy
>Glemte du listen eller ?

Ups.

Her er den:

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=163130

Fra : analog fotografen

Dato : 27-06-07 13:37

> Jeg søger et fedt online fotoalbum , som helst er gratis. Et hvor man kan
> oplaode sine billeder og venner, familie osv kan kigge med.

> [...]
http://www.billeddagbog.dk/

Svensk succes hjemmeside, som nu er kommer til DK. Virker dog kun med
cookies slået til.

Per

Fra : Anders Sørensen

Dato : 27-06-07 19:58

wrote:

>Hej
>Jeg søger et fedt online fotoalbum , som helst er gratis. Et hvor man kan
>oplaode sine billeder og venner, familie osv kan kigge med.
>
>Hvilke bruger I?

Jeg har brugt 23hq.com lidt, men du kan læse en test af 13 forskellige
her:
http://www.pcworld.dk/art/8529?a=frontpage&i=2

Spoiler:

Yahoo Photos vandt og der er f.eks. ingen begrænsning på lagerplads.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : hemsoe@gmail.com

Dato : 26-07-07 09:55

Hejsa...

Hvis du har lyst er der jo også en masse gratis galleri software til
din egen webserver..

Sevl bruger jeg Gallery2 http://gallery.sf.net

Men igen.. det kræver din egen webserver... det er ikke altid lige
nemt at få til at køre på div. billig webhoteller.. derfor jeg har min
egen server stående..

MVH

Dan Rasmussen