Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikkor AF-S 18-200mm objektiv
Fra : Stig Frederiksen

Dato : 23-06-07 11:39

Hej Gruppe,

Jeg har netop købe ovenstående objektiv, og efter at have læst den smule der
står om det i det medfølgende materiale, så har jeg stadig ikke fattet havd
forskellen mellem "normal" og "active" er.
Er der nogle der kan forklare det ??

Mvh

Stig

Fra : HKJ

Dato : 23-06-07 11:52

Stig Frederiksen wrote:
> [...]
> står om det i det medfølgende materiale, så har jeg stadig ikke fattet havd
> forskellen mellem "normal" og "active" er.

Active mode skal bruges når du står/sidder på noget der bevæger sig.

Fra : Gert Nielsen

Dato : 23-06-07 12:01

"Stig Frederiksen" <oz5u@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
havd
> forskellen mellem "normal" og "active" er.

Ja, det er forklaret, så alle kan forstå det

Normal kompenserer kun op/ned, så panning er mulig.
Det er helt fint til stilfoto, for det er netop op/ned, der normalt giver
rystelser.
Active kompenserer i alle retninger og kraftigere, så man kan fotografere fx
fra en bil, der er i gang.

ifølge Nikon er active ikke velegnet til håndholdt. Jeg bruger min 70-200 i
normal, og det viirker fint.
Gert

Fra : Søren

Dato : 24-06-07 00:44

Jeg vil også købe nikkor 18-200mm
hvor køber du?
Hvad koster?

mvh
Søren

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 24-06-07 10:34

Takker for svar.

Jeg købte hos Fotemia i Tyskland, og fik det til 685 eu inkl. fragt, og det
er netop sat ned til 669 inkl. fragt.De har det stadig på lager. Det kom 7
dage efter jeg bestilte.

Stig

Fra : K

Dato : 24-06-07 14:37

> Takker for svar.
>
> Jeg købte hos Fotemia i Tyskland, og fik det til 685 eu inkl. fragt, og
> det er netop sat ned til 669 inkl. fragt.De har det stadig på lager. Det
> kom 7 dage efter jeg bestilte.

Og det kan fås for 5300 + porto i Dk. Ikke værd at rende til udlandet efter.
Selvfølgelig hvis man synes, at de få hundrede-lapper er værd at spare..
sååå. :0)

Fra : Stig Frederiksen

Dato : 24-06-07 16:04

"K" <K@Kpax.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter.
> Selvfølgelig hvis man synes, at de få hundrede-lapper er værd at spare..

Hvor finder du til 5300 i DK ??? og har de det på lager.

Jeg havde en bestilling hos en dansk (5695.-), og havde lagt et depositum,
men efter næsten 2 md. opgav jeg, derfor blev det til køb i Tyskland. Det er
ikke grå import
men fra EU lager i Holland.

//
Stig

Fra : K

Dato : 24-06-07 19:13

> [...]
> men efter næsten 2 md. opgav jeg, derfor blev det til køb i Tyskland. Det

http://www.kamerashop.dk/
Desværre ikke på lager, men de får det vel.
Ring og spørg.. :0)

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-06-07 20:59

K wrote:
> "Stig Frederiksen" <oz5u@cool.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.kamerashop.dk/
> Desværre ikke på lager, men de får det vel.
> Ring og spørg.. :0)

Jeg takker også lige for linket.

Jeg håber seriøst deres service er bedre end deres hjemmeside design,
for det er da seriøst ikke særligt godt :(

/Søren

Fra : K

Dato : 24-06-07 21:50

"Søren Reinke" <soren@REMOVE.reinke.dk> skrev i en meddelelse
K wrote:
> [...]

Jeg håber seriøst deres service er bedre end deres hjemmeside design,
for det er da seriøst ikke særligt godt :(

%%%
Jeg har handlet der før, og jeg fik en udsøgt behandling.
Deres website-design lader en del tilbage at ønske.
Men mon ikke også de får råd til en ægte webshop en dag.

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-06-07 23:16

K wrote:

> [...]
> Deres website-design lader en del tilbage at ønske.
> Men mon ikke også de får råd til en ægte webshop en dag.

Rart at høre deres service er i top.
Jeg vil klart overveje dem næste gang jeg skal havde et objektiv til mit
D200.

Bare de droppede det med at stoppe hele sitet ind i en lille box i
midten af skærmen, det ville hjælpe en hel del.

/Søren

Fra : K

Dato : 24-06-07 23:48

K wrote:

> [...]

Bare de droppede det med at stoppe hele sitet ind i en lille box i
midten af skærmen, det ville hjælpe en hel del.

Jeg har mødt fotografer, der var glade for deres 18-200 / D200 kombination.
Jeg er næsten sikker på, at du ikke vil blive skuffet..

Ang. web-design, så er det desværre en modedille at proppe hele indholdet i
en minimal frame midt på siden.
Nogen kan gøre det med succes ved præsentation af deres firma. Hvorimod
web-shops kræver en del mere plads.

Fra : Freddy Nielsen

Dato : 24-06-07 23:49

> http://www.kamerashop.dk/
> Desværre ikke på lager, men de får det vel.
> Ring og spørg.. :0)

Den 18 juni spurgte jeg om det samme optik og fik følgende svar:

Hej freddy

Den er ikke på lager og vi ved ikke hvornår nikon kan levere igen. Desværre

God dag
Kamerashop.dk
Bjørn

Så der kan være lange udsigter, men jeg har handlet der før, og fået en
udmærket behandling.
Da jeg ikke havde tålmodighed til af vente fandt jeg en Bingfoto-forretning,
der have et på lager, men det kostede nog hundrede mere.

Mvh
Freddy

Fra : K

Dato : 24-06-07 23:53

"Freddy Nielsen" <pixx-fn@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Da jeg ikke havde tålmodighed til af vente fandt jeg en
> Bingfoto-forretning, der have et på lager, men det kostede nog hundrede

Sådan er vilkårene jo desværre ind imellem. :)

Fra : Ukendt

Dato : 27-06-07 15:38

On Mon, 25 Jun 2007 00:53:25 +0200, "K" <K@Kpax.com> wrote:

>"Freddy Nielsen" <pixx-fn@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

Jeg ringede til dem idag og fik samme svar, og Bjørn var også ved at
være træt af at Nikon ikke snart får fingeren ud så de kan dække
efterspørgslen.

mvh Jørn

Fra : K

Dato : 27-06-07 16:12

"Falcon" <falcon1atemaildotdk> skrev i en meddelelse

> Jeg ringede til dem idag og fik samme svar, og Bjørn var også ved at
> være træt af at Nikon ikke snart får fingeren ud så de kan dække
> efterspørgslen.

Ja, Nikkon har helt sikkert nogle leveringsproblemer.
Og det går ud over de seriøse forhandlere, der gerne vil yde en god service
til nikon-brugeren, som det så igen går ud over.
Sur mås, siger jeg bare.