Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Opgradering af ACDSEE 8->9
Fra : Steen

Dato : 14-06-07 06:21

Jeg opgraderer min ACDSee fra vers. 8 til vers. 9, samt konverterer
databasen mv.

Nu kan vers. 9 ikke finde en eneste billedfil via panelet:
Organize-Categories. Jeg er ret overbevist om, at det er fordi alle mine
billedfiler ligger på et netværksdrev, og ikke lokalt på computeren - så kan
ACDSee altså ikke finde ud af at konvertere databasen.

Pudsigt nok kan den godt finde filer på netværksdrevet via Rating panelet.

Ved konverteringen skulle jeg angive en drevmapning, hvilket jeg osse
gjorde, men det var ikke muligt at mappe netværksdrevet.

Jeg har afterfølgende forsøgt med en Database-Maintenance, og prøvet knappen
Change Binding, men uden held.

Jeg er ret sikker på, at jeg kan løse problemet ved at flytte alle
billederne med ACDSee 8 til en lokalt drev, konvertere til ACDSee 9 og
flytte filerne tilbage til netværksdrevet igen - men det er en noget
omstændtlig process.

Kender I en god løsning?

/Steen