Raw Prey Diet
Fra : Martin Schou

Dato : 01-08-07 17:57

Nogen der har erfaring med at fodre deres kat efter denne model ?

http://www.rawfedcats.org/
http://rawfed.com/links.html

Der findes sikkert flere sider, jeg har først lige opdaget dette koncept.

Mvh. Martin

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 01-08-07 19:21

"Martin Schou" <ingen@spam.nu> skrev i en meddelelse
> Nogen der har erfaring med at fodre deres kat efter denne model ?
>
> http://www.rawfedcats.org/
> http://rawfed.com/links.html
>
> Der findes sikkert flere sider, jeg har først lige opdaget dette koncept.

Der er flere herinde i gruppen der råfodrer deres katte, jeg har ikke selv
turdet kaste mig ud i det, men vil meget gerne, da jeg råfodrer mine hunde i
forvejen (BARF), princippet er det samme, at efterligne den naturlige føde,
hvad der da også bestemt er at foretrække i mine øjne.
Jeg er bare ikke så erfaren med katte endnu, føler jeg..så det er
usikkerheden der holder mig tilbage, usikkerhed om de nu får hvad de skal
have for at forblive sunde og raske.

Hundene har jeg fodret på den måde i snart 5 år.

Mvh. Marie

Fra : Martin Schou

Dato : 01-08-07 20:14

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in
message news:46b0cf18$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> have for at forblive sunde og raske.
>
> Hundene har jeg fodret på den måde i snart 5 år.

Kanon !
Modtager også gerne links til danske sider der omhandler emnet. :)
Martin

Fra : photopassion

Dato : 01-08-07 20:49

> [...]
>
> Kanon !
> Modtager også gerne links til danske sider der omhandler emnet. :)

du kan da tage en kikker på min side.. måske til lidt inspiration.. men det
er jo til hunde og ikke katte...
http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Der er også mega mco.. her er en masse guld-information omkring katte og
fodring så her var en mulighed hvis det er specifikt katte du vil fodre
sådan.
http://www.mega-mco.dk/Rammedk.htm

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 01-08-07 23:43

photopassion wrote:
> du kan da tage en kikker på min side.. måske til lidt inspiration..
> men det er jo til hunde og ikke katte...
> http://www.photopassion.dk/hundene.htm

Hej Marie

Jeg har lige brugt et par feriedage på bl.a. at kæmpe mig igennem Ian
Billinghurst's opdaterede bog " the Barf diet" som omhandler både hunde- og
katte-ernæring. Bogen er en opfølgning af "Give your dog a bone" med
opdaterede erfaringer både fra hans egne dyr og fra "hundredevis af læsere
verden over".
Og det er faktisk lettere at barfe katte. De skal ikke have grønt, men
"bare" et varieret udvalg af kød, helst med"småben" i hver dag, f.eks
kyllingevinger, hele fisk og lignede. Ligesom med hundene, gælder det om at
SE på katten. Se hvad den tåler og hvad den evt kun skal have i mindre
mængde eller slet ikke. Tilskud som med hundene, fiskeolier ( laks eller
torsk) men ikke hvidløg! Får katten kød nok med ben i ( dvs hver dag) ,
behøver den ikke kalktilskud.

Når jeg har brugt lageret af tør- og vådfoder, så ryger mine katte på råt
foder....velvidende at især Tillie vil tro at jeg er blevet splintrende
vanvittigt ) Hun har kun et fnys tilovers for fisk, rejer eller råt kød.
Kun råt oksefars kan bruges- men mon ikke hun kan lære det?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-08-07 06:11

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> vanvittigt ) Hun har kun et fnys tilovers for fisk, rejer eller råt
> kød. Kun råt oksefars kan bruges- men mon ikke hun kan lære det?

Jeg må se at få fat i den bog, har ønsket mig den længe, men du ved, der er
altid ting der kommer i første række, så må "luksus" udgifterne vente.. det
har været et meget drøjt år..

Men det er netop de sidste par linier du skriver at jeg er usikker på!.
Altså Harald her ville ikke være noget problem, han bliver barfet lidt i
forvejen, han får smagsprøver af alt hvad jeg har af egnede emner i
forvejen, og spiser det alt sammen, værre er det med de to raggier, de er
nogen kræsenpinde begge to, tun spiser de, men de får det kun meget
sjældent, makrel i tomat.. og..hmmmmm ja, det var vist det.. rå kylling,
oksefars, hjerter, fisk..det er hundemad mener de, og det er her jeg bliver
usikker.
og ideen med at få en kasse med frosne daggamle kyllinger er jo genial,
men... piiiv...jeg ved ikke om jeg kan.. /-;

Katte er altså fra en anden planet hvad det angår, de er ikke til at lokke
sådan som med hundene.
Og så føler jeg slet ikke, at jeg er erfaren nok mht. katte..

Jeg har snart fødselsdag, så jeg vil ønske mig bogen, hvis jeg får nogen
gaver..(o;
-Så ændrer jeg nok mening..

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 02-08-07 09:23

> [...]
> Og så føler jeg slet ikke, at jeg er erfaren nok mht. katte..
>
> Jeg har snart fødselsdag, så jeg vil ønske mig bogen, hvis jeg får nogen

Mine katte får daggamle kyllinger og det samme rå kød som hundene. Så får de
også tørfoder, men de spiser ikke ret meget af det. De trives fint og har
flotte pelse. Så det med ikke at blande råt med tørfoder holder ikke her.
Jeg har prøvet at blande grønt i kødet, men så rører misserne det ikke.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 02-08-07 09:28

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har flotte pelse. Så det med ikke at blande råt med tørfoder holder ikke
> her. Jeg har prøvet at blande grønt i kødet, men så rører misserne det

hmm men hvad så når man har to kræsenpinde, der i forvejen ikke vil så meget
som smage på det kød man serverer for dem?.

Mvh. Marie

Fra : JB

Dato : 02-08-07 09:56

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46b19588$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> hmm men hvad så når man har to kræsenpinde, der i forvejen ikke vil så
> meget som smage på det kød man serverer for dem?.
>
> Mvh. Marie

Der er nok ikke meget at gøre, nogle katte nægter at spise andet end det, de
er vant til. En af mine spiser heller ikke daggamle kyllinger, men kødet fra
Krogagergård er hun meget glad for og så en lille smule tørfoder. De andre
er rigtige kyllegnaskere.

Det er meget nemmere med hundene.

Hilsen
Jytte

Fra : Anette

Dato : 02-08-07 11:51

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> var vist det.. rå kylling, oksefars, hjerter, fisk..det er hundemad
> mener de, og det er her jeg bliver usikker.

Jeg er nu også noget spændt på om Tante-kræsenTillie, er til at lokke over
på råt, men
mon ikke? Hun spiser ikke tørfoder, uanset mærke - så hvis hun ikke får
tilbudt andet end forskelligt råt kød, så MÅ der da være noget damen vil
indtage....håber jeg

> og ideen med at få en kasse med frosne daggamle kyllinger er jo
> genial, men... piiiv...jeg ved ikke om jeg kan.. /-;

Hmm kan godt følge dig, men tror du det er så svært når kyllingerne nu er
døde :o| ?
Jeg ved jeg kunne ikke se på at katte jagtede levende kyllinger. De gange vi
har haft kyllinger har jeg næsten mandsopdækket de små kræ, for at holde
alle kødspisende dyr væk fra dem Når kattene har slæbt flge med hjem,
generer det mig kun hvis fuglen stadig er levende. Er den død, får de lov
til at beholde den - ude i bryggerset, selvom jeg godt ved at de synes fugle
smager bedst når de bliver spist inde under sofaen

> Katte er altså fra en anden planet hvad det angår, de er ikke til at
> lokke sådan som med hundene.
> Og så føler jeg slet ikke, at jeg er erfaren nok mht. katte..

Marie - du er så erfaren en dyreobservatør, at du sagtens kan se/mærke om
dine katte trives eller ej, så du behøver vist ikke bekymre dig.
Ifølge Billinghurst bogen så er katte faktisk nemmere at råfodre, netop
fordi de selv sorterer hvad de vil have.
Jeg tror det største bøvl er at finde frem til et kødudvalg som de herrer og
damer majestæter gider indtage
Men - lad os se. Det kattene ikke gider have, er der jo tre andre kødspisere
her i huset der med største fornøjelse vil overtage

/ Anette
www.philana.dk