Min kat kommer med tynd afføring???
Fra : Lilian Nielsen

Dato : 01-08-07 13:58

Hej alle sammen.

Jeg ved ikke hvad der sker for min kat som bliver 1 år i denne måned,jeg
blev lidt forskrækket over jeg stod ude i køkkenet og hun kom af min tynd
afføring samtidig med jeg kælede med hende.Jeg giver hende kun tørkost fra
dyrelægen som mærket hedder,og hun får ikke dåse mad da hun ikke kan tåle
det.

Jeg vil hilse og sige jeg ikke har den søde Gaia maine coon hun er solgt til
en der bor i aalborg,men eller har den lille frække Mille det godt men der
gik 14 dage ingen hun holdte op med og kalde efter Gaia.

Hilsen Lilian

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-08-07 17:29

"Lilian Nielsen" <lilian@oz2ctu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til en der bor i aalborg,men eller har den lille frække Mille det godt men
> der gik 14 dage ingen hun holdte op med og kalde efter Gaia.

hej Lilian
hvis du med tørfoder fra dyrlægen mener Hills eller et andet lødigt foder,
er det sikkert ikke årsagen til din kats diarré, men hvis du fodrer med det
billige foder fra Bilka, der hedder noget i retning af "dyrlægens
kattefoder" (som vist aldrig har været i nærheden af en dyrlæge , ville
jeg skynde mig at skifte til noget bedre. Mine fire katte er glade for
foderet fra Olivers. Det koster ca. 509 kr. for 15 kg og er fyldt med sunde
ting for katte.
God bedring til din kat.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 01-08-07 18:56

> [...]
> jeg skynde mig at skifte til noget bedre. Mine fire katte er glade for
> foderet fra Olivers. Det koster ca. 509 kr. for 15 kg og er fyldt med

Jeg bruger det fra føtex der hedder dyrelægens,og det har jeg brugt i ca. 5
mdr og der har der ingen ting sket.Det er først nu det er sket med hun har
kommet af med lidt tyndt afføring mens jeg står og kæler for hende.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Battlefield's

Dato : 01-08-07 19:36

> [...]
> mdr og der har der ingen ting sket.Det er først nu det er sket med hun har
> kommet af med lidt tyndt afføring mens jeg står og kæler for hende.

Hej Lilian
Du kan købe en pasta, der hedder Zoolac hos dyrehandlen (eller hos
dyrlægen), giv hende det en dags tid og herefter kun skånekost (som kogt
kylling eller fisk) i et par dage. Hvis det ikke hjælper så må du til
dyrlæge.
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : JB

Dato : 02-08-07 09:37

> Jeg bruger det fra føtex der hedder dyrelægens,og det har jeg brugt i ca.
> 5 mdr og der har der ingen ting sket.Det er først nu det er sket med hun
> har kommet af med lidt tyndt afføring mens jeg står og kæler for hende.

Tror du ikke, det er analkirtlerne, der bliver tømt? Katte plejer ikke at
have afføring, når man kæler med dem.

Hilsen
Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-07 11:44

In news:46b19737$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
JB <vingekattenfjern@mail.dk> typed:

> Tror du ikke, det er analkirtlerne, der bliver tømt? Katte plejer
> ikke at have afføring, når man kæler med dem.
>
> Hilsen
> Jytte

Hvis det er analkirtlerne der bliver tømt, er man vist ikke i tvivl.
Det stinker noget så kvalmende forfærdeligt

Med hensyn til foder, så synes jeg at man vinder meget ved at få et
ordentligt og lødigt produkt. Det fra Føtex er ikke optimalt, selvom
dyrlægen er nævnt i navnet. Prøv at bestille en prøvepose fra
Olivers. Det er min Mini meget glad for, og det indeholder en masse
gode sager, som ikke findes i discountfoder.

www.olivers.dk

Man skal bare bestille en prøvepose og sætte et hak ved betales ved
faktura, så kommer der en lille pose med posten. Hvis man bestemmer
sig for at købe en større portion, så kommer den fragtfrit til
døren, og man kan ringe og bede Olivers hente posen igen, hvis
katten ikke kan lide foderet selvom man har brugt noget af posen.
Man får så pengene tilbage uden problemer og der er heller ingen
fragtbetaling på en returnering.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 02-08-07 13:19

Hej Tove

Tak for din opmærksomhed,efter jeg har fået nogle svar på mit spørgsmål er
jeg også begyndt og holde øje med om hendes afføring er normalt eller
tyndt.Men jeg vil sige sætte tiden an,og igår aftes gav jeg hende tun i vand
og det spiste hun.Så jeg vil lige give hende det i et par dage,og så vil jeg
øjeblikkelig også bestille en lille pose fra Olivers.

Lang tid siden vi har snakket sammen,jeg boede jo sidste år i aalborg og
sendte nogle kære billede af den striberet maine coon Gaia og den alm.
huskat Mille.Jeg har så solgt maine coonen,da jeg er flyttet hjem til mine
forældre igen.Og de har kat i forvejen,så jeg syns det var bedre Gaia fik et
andet hjem.Mille går sammen med en race der hedder Hellig Birma nu,men kan
desværre ikke enes med den ene af de 3 birmaer.

Hilsen Lilian.

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-08-07 13:59

In news:46b1cba0$0$69242$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Lilian Nielsen <lilian@oz2ctu.dk> typed:
> [...]
> jeg syns det var bedre Gaia fik et andet hjem.Mille går sammen med
> en race der hedder Hellig Birma nu,men kan desværre ikke enes med

Hej igen Lilian.

Ja, det er godt nok længe siden vi sidste talte sammen. Der er jo
sket et par forandringer kan jeg forstå. Godt at du kunne give Gaia
et godt hjem, det betyder virkelig meget, at man ved at katten har
det godt.

Det er sikkert kun en kort overgang med Mille's diarré, det sker jo
af og til at sådan noget sker. Der er bare én ting du skal være
opmærksom på, og det er tun i vand. Alle de katte jeg har haft i
tidens løb har også elsket tun, men man må altså kun give dem det i
ganske små portioner og ikke for ofte. Der er alt for meget salt i
(ligesom rejer), og det binder væsken i kroppen. Katte må heller
ikke få for mange mineraler, da det kan give blæresten/nyresten. Man
skal faktisk kun bruge tun som en slags snack ind imellem det vante
foder. Mini får kun Olivers, og det er hun ganske tilfreds med, og
så vanker der jo også en lille "guf" ind imellem, men ikke ret tit.

Du skriver at du har Hellig Birma katte (eller det er jo nok dine
forældres). Jeg fik også for kort tid siden tilbudt to katte af den
race. Det er helt utroligt smukke katte. Det var en opdrætter der
skulle af med et par hunkatte, og da hun kender mig var jeg måske et
oplagt emne. Jeg ville få dem ganske gratis (med stamtavler og det
hele), men jeg ved at det ikke er noget Mini vil bryde sig om, hun
skal have lov at være alenekat, det trives hun bedst med. Vi er også
altid hjemme hos hende (vi er pensionerede), så hun lider bestemt
ingen nød.

Håber at lille Mille snart bliver helt ok igen. Man bliver jo lidt
bekymret når det hele ikke er som det plejer.

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 03-08-07 08:47

Hej Tove.

Ja det er mine forældres katte,vi har så haft problemer med den ene af de
hellig birmaer at hun er kommet flere gange til dyrelægen og haft nyresten i
underlivet hvis der er nogen der kender hende whennert´s Mandinka(Mussi) som
vi kalder hende en blåmasket.

Jeg giver kun Mille en lille smule tun jeg giver hende ikke meget,ved godt
katte ikke må få mange mineraler.

Jeg har så også lidt sove problemer for mille,hun vil ligge på min
brystkasse ingen jeg skal til og falde i søvn og vil havde sit hoved oven på
mit

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-08-07 10:54

In news:46b2dd4a$0$69117$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
> [...]
> haft nyresten i underlivet hvis der er nogen der kender hende
> whennert´s Mandinka(Mussi) som vi kalder hende en blåmasket.

Nej, jeg kender hende godt nok ikke, men er ikke tvivl om at hun er
en meget smuk kat. Det er de Birma'er jo

> Jeg giver kun Mille en lille smule tun jeg giver hende ikke
> meget,ved godt katte ikke må få mange mineraler.

Det er godt. Jeg var ikke klar over om du vidste det. Man kan jo
også være for "god" ved sin kat. Jeg har læst i mange fora, at der
er uhyggeligt mange der giver deres kat tun i tide og utide uden at
vide at det kan skade katten i det lange løb.

> Jeg har så også lidt sove problemer for mille,hun vil ligge på min
> brystkasse ingen jeg skal til og falde i søvn og vil havde sit
> hoved oven på mit

LOL Ok. Det du synes er et problem ville for mange katteejere
være det skønneste på jorden, men det kan selvfølgelig også blive
for meget af det gode. Prøv at give Mille hendes egen hovedpude ved
siden af din, så kan i da prøve at "holde pote" til I falder i søvn
begge to. En spindende kat liggende på brystet af én, er ellers
efter min mening helt utroligt beroligende. Min Mini vil kun ligge i
fodenden af min seng, men ellers er hun da kælen nok.

Fra : Siri

Dato : 04-08-07 12:01

> [...]

> efter min mening helt utroligt beroligende. Min Mini vil kun ligge i
> fodenden af min seng, men ellers er hun da kælen nok.

Ja, birmaer 'bimser' er smukke - jeg ville have været til
specialudstilling med Birmaer i Hillerød i dag, men er for træt efter
ugens begivenheder - så det bliver imorgen - masser af Bimser, skønt!
Med fare for at vi skal til at skændes om foder igen, Tove, så kan ikke
alle katte lide Olivers. Ingen tvivl om, at det er godt og sundt - men
ingen af mine har gidet den prøve, jeg fik sendt.
Lillian, du kan også prøve at spørge hos dyrehandlere, om de har
foderprøver. Hvis de har, så fortæl, hvilken slags kat, du har, og om
den har særlige behov (f eks sart fordøjelse). Så finder de forskellige
prøver til dig, så kan katten smage og selv vælge det, den bedst kan
lide af kvalitetsfoder.
Mine kan bedst lide forskellige Royal Canin, men der er mange gode
kvalitetsmærker at prøve. Jeg giver ca 400 for en sæk på 10kg, dvs
omkring 40kr pr kg alt efter slagsen - så det er ikke dyrt, men godt at
vide, at ens katte får det, der er sundest for dem, og som de kan lide.
Held og lykke med det - fortæl gerne om det, når du har prøvet dig frem.
Også om, hvordan Milles mave arter sig.....
Krydser fingre for, at hun er rask.
Og jeg ønsker bare, at Gia og Lejon ville putte, som du fortæller, at
Mille gør
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-07 12:27

In news:3-SdnYvKBfXIwSnbRVnygQA@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> [...]
> at
> det er godt og sundt - men ingen af mine har gidet den prøve, jeg

Har vi nogen sinde skændtes søde Siri ? Du må da huske helt forkert
LOL

Nå, men spøg til side. Det er da helt rigtigt at nogle katte er
meget selektive når det gælder foder, og så skal de selvfølgelig
have det foder der tiltaler dem mest. Derfor ville det da også være
optimalt for Lilian evt. at ringe rundt og spørge diverse firmaer om
det er muligt at få en prøvepose, og prøve at se hvad Mille er mest
glad for.

Jeg har bare rigtig gode erfaringer med Olivers og det gælder også
min datter og de 4-5 andre katteejere i min omgangskreds der fodrer
med Olivers. Deres katte spiser ikke andet, selvfølgelig med små
undtagelser når man vil give dem lidt ekstra guf i form at råt kød
f.eks. hakket okse, hjerter i små bidder, og lever i meget små
mængder og kylling. Tun og rejer får Mini som regel kun til jul og
hendes fødselsdag, og så selvfølgelig lige en smule hvis vi andre
skal have en rejemad.

Jeg har aldrig prøvet RC, så det ved jeg ikke om hun kan li'. Jeg
fodrede tidligere både Mivser og Mini med "Specific" eller
"Prescription Diet" fra dyrlægen, og det fik de om morgenen. Om
aftenen fik de vådfoder, men det er jeg forlængst gået helt væk fra,
det er for det meste noget underlødigt stads, der som regel
indeholder alt for mange mineraler hvilket jo ikke er sundt i
længden.

Kram til Gia og Lejon fra Mini.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 04-08-07 12:47

> [...]
> rejer får Mini som regel kun til jul og hendes fødselsdag, og så
> selvfølgelig lige en smule hvis vi andre skal have en rejemad.

hej Tove og Siri

jeg har også længe brugt Olivers til mine 4 katte, og de spiser det med
glæde, og dyrlægen er ved at falde i svime over deres smukke blanke pelse.
Men nu er det jo sådan, at jeg råfodrer (barfer) mine to hunde, og egentlig
gerne ville lade kattene spise naturligt også. Men de gider altså ikke så
meget som snuse til (aflivede) daggamle kyllinger, og jeg kunne heller ikke
lide at se hundene have de små kyllingehoveder og -ben stikkende ud af
munden (lidt sart er jeg altså , dengang jeg forsøgte at give hundene
dem.
Så så jeg i et hundeblad (Vi med hund), at der var kommet et "barf"-lignende
tørfoder til hunde frem, og at det også fandtes til katte, så nu får kattene
Orijen kattefoder, og foretrækker det tilsyneladende frem for Olivers.
Foderskiftet skete for kun nogle uger siden, så hvordan kattene trives på
det i længden, ved jeg endnu ikke.

I kan læse mere om det her:
http://www.petfoods.dk/?filenavn=varedetalje.php4&vareid=878&gruppeid=535&rowStart=&tilbud=&soegeord=&anker=anker14

venlig hilsen Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-08-07 14:26

In news:46b4675a$0$10422$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
> tilsyneladende frem for Olivers. Foderskiftet skete for kun nogle
> uger siden, så hvordan kattene trives på det i længden, ved jeg

Hej Anelise.

Tak for linkiet. Det ser da ud til at være et rigtig godt foder. Der
er i hvert fald en tiltalende deklaration.

Hvis jeg skal skifte, så skal jeg lige runde det med min datter og
vores fælles veninde som opdrætter MCO'er. Vi køber gerne 15 kg.
Olivers ad gangen som vi fordeler mellem os. Vi køber ikke et større
parti for at spare, for så risikerer foderet bare at blive for
gammelt. Jeg har regnet ud, at hvis man køber 5 poser á 7 kg.
Orijen, så får man 15% rabat, og så bliver det kun ca. 12.- kr.
dyrere pr. kilo end Olivers.

Jeg er ligeglad med prisen på foder til Mini. Hun skal bare have det
bedste, det manglede bare. Det kunne jo også være at hun ville blive
glad for en afveksling. Vi andre spiser jo heller ikke det samme
hver dag, men jeg skal som sagt lige konferere med de to andre. Jeg
har p.t. 7-8 kg. Olivers der lige skal bruges først.

Fra : Lilian Nielsen

Dato : 04-08-07 17:35

Hej Siri.

det er skønt til og starte med at Mille lægger på ens brystkasse,men ikke
nemt og skal falde i søvn når hun gør det.Men jeg har lagt et tæppe ved min
hovedpude,og hun har lagt der en eller to gange nu men vil helst ligge
overpå mig

Mille´s mave er ikke kommet sig i nu,men hun får lidt ris og tun,men ikke
stor portion en lille katteskål.

Hilsen Lilian.

Fra : Ragna

Dato : 05-08-07 08:23

Lilian skrev:
>Mille´s mave er ikke kommet sig i nu,men hun får lidt ris og tun,men ikke
>stor portion en lille katteskål

Et godt skånefoder til tynd mave kan du lave ved at koge lidt lys fisk, som
f.eks. torsk, sej, eller rødspætte.
Efter kogningen tilsætter du lidt havregryn, som opsuger væden og indeholder
nogle gode mineraler.
Det er et råd, som et par gange har haft en god virkning på vores killing,
når vi havde været for "gode" ved ham.

--
Venlig hilsen, Ragna