hjælp jeg har fået en kat mere
Fra : hanne sørensen

Dato : 30-07-07 06:28

Jeg har en kasteret Brithe hankat på 17 md. han er en sød kat men ikke
særlig kælden. ( kun når det passer ham I torsdags fik jeg en ny
pige killing bl. af brithe/norsk skovkat 12 uger gammel. da vi kom hjen
med killingen satte vi transportkassen på gulvet, en lille times tid så
de kunne snuse lidt til hinanden det var der ingen problemer i. så åbnet
vi kassen så killingen kunne gå ud, den gamle kat sagde intet til det,
men den lille væset og brummet en del af den gamle.
de har været sammen om dagen men ikke om natten.
de første 2 nætter sov de er hver deres rum, 3 nat lod vi dem sove sammen.
Det jeg syntes er et problem er at den gamle kat indimellen
angriber/måske er det leg den lille. men jeg syntes at det ser voldsomt
ud. den lille er også fræk den driller den gamle en del. skal jeg skilde
dem ad eller er det for sendt.håber der er nogen der vil gi mig et
hurtig svar....

Med venlig hilsen
hanne sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : yvonnedahl@gmail.com

Dato : 30-07-07 08:10

On 30 Jul., 07:27, hanne sørensen <kim.dirkKA...@BAKKEkabelnettet.dk>
wrote:
> [...]
> ud. den lille er også fræk den driller den gamle en del. skal jeg skilde
> dem ad eller er det for sendt.håber der er nogen der vil gi mig et

Hejsa
Kan kun svare ud fra min egen erfaring, for ca. 2 måneder siden fik vi
en lille killing Fie til vores 1,5 år gamle kat Sille. Fie og Sille
hvæsede og brummede meget af hinanden i starten og vi havde dem også
hver for sig om natten.
De havde også deres ture med at slåsse, og vi råbte lidt af Sille (den
store ) når Fie begyndte at pive, nu hvor vi har haft dem i noget
længere tid kan vi så se at de stadig gør det, tror mest det er leg og
tror at du tydeligt kan se og høre forskel på det, men hvis det lige
så meget er den lille der søger den store så tror jeg ikke du skal
tænke så meget over det. for det var det med vores de små.
Håber dette hjælper dig lidt

Hilsen Yvonne

Fra : hanne sørensen

Dato : 30-07-07 08:25

> [...]
> hv=E6sede og brummede meget af hinanden i starten og vi havde dem ogs=E5
> hver for sig om natten.
> De havde ogs=E5 deres ture med at sl=E5sse, og vi r=E5bte lidt af Sille (den
> store ) n=E5r Fie begyndte at pive, nu hvor vi har haft dem i noget
> l=E6ngere tid kan vi s=E5 se at de stadig g=F8r det, tror mest det er leg og
> tror at du tydeligt kan se og h=F8re forskel p=E5 det, men hvis det lige
> s=E5 meget er den lille der s=F8ger den store s=E5 tror jeg ikke du skal
> t=E6nke s=E5 meget over det. for det var det med vores de sm=E5.

hej yvonne tak for dit svar

Fra : Kate

Dato : 30-07-07 16:58

hanne sørensen <kim.dirkKATTE@BAKKEkabelnettet.dk> wrote in

> [...]
> voldsomt ud. den lille er også fræk den driller den gamle en del.
> skal jeg skilde dem ad eller er det for sendt.håber der er nogen

Jeg vil give Yvonne ret. Jeg er overbevist om at de prøver hinandens
grænser af og lærer hinanden at kende. Det er helt normalt at voksne
katte tillader killinger langt mere end de ville tillade en anden
voksen kat.

Da jeg fik Mowgli, som nu er 5 år gammel, havde jeg i forvejen 2 gamle
katte, næsten 12 år gamle og en på ca. 2. De to 12 årige hvæsede ret
meget af Mowgli, men lod ham ellers være. Den 2 årige tog ham til sig
med det samme. Mowgli var en fræk killing på 15 uger, fuld af
selvtillid, det var helt fint. Lante, den 2årige, lærte helt klart
Mowgli at begå sig mellem de gamle, og deres lege kunne virke
voldsomme, men Mowgli kom altid igen efter mere.

Sålænge din gamle kat slipper killingen hvis den piver, så er tingene
helt normale.

Tillykke med din nye killing, de to katte skal nok få glæde af hinanden
i årene fremover

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : hanne sørensen

Dato : 30-07-07 17:36

> [...]
> helt normale.
>
> Tillykke med din nye killing, de to katte skal nok få glæde af hinanden

hej Kate 1ooo tak dejligt at høre.
jeg ville jo bare så gerne have en ven til den gamle
Hilsen hanne

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-08-07 17:59

"hanne sørensen" <kim.dirkKATTE@BAKKEkabelnettet.dk> wrote in message
> [...]
> ud. den lille er også fræk den driller den gamle en del. skal jeg skilde
> dem ad eller er det for sendt.håber der er nogen der vil gi mig et

Hej Hanne
Det lyder lige som det skal. Du kan se det fordi den lille stadig er fræk.
Hvis der var noget galt ville den kue sig hele tiden, gå langs vægge eller
helt forsvinde væk af syne. Jeg formoder at den kuer sig et øjeblik når den
får hvæsen fra den ældre og herefter er den lige så fræk som før ?
Den ældre skal jo lige fortælle hvem der bestemmer, så de snakker bare som
sådan nogle skal. Der kan gå fra 2 dage til et par måneder. Min erfaring er
at indenfor en uges tid begynder de at lege løbe-slå-i-hovedet-løbe leg. Man
kan ikke altid finde ud af hvem der gør hvad og hvorfor, men det er sjovt at
se på. Herefter accepterer de hinanden.
Lad du dem bare snakke deres eget sprog. De har jo en masse at fortælle til
hinanden

Hilsen Nina