Mad ...
Fra : Ukendt

Dato : 21-07-07 12:43

Hej gruppe,

Jeg har haft en periode nu, hvor mine to drenge har fået Royal Canine
tørfoder - det fortsætter jeg naturligvis med - men jeg vil ikke længere
købe det møg man kan få i Supermarkederne - Whiska's og så'n - af
vådfoder... Er der nogen, der evt. har en opskrift på noget, de laver til
deres katte? Jeg kunne forestille mig at der nok var en eller flere, der
laver noget rigtig mad til deres dyr - en gang om ugen, eller sådan noget -
og fryser det ned indtil det skal bruges...?

Det eneste jeg selv kan komme på er en gang millionbøf...?

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-07 13:18

Hans Christian Vang wrote:
> [...]
> ugen, eller sådan noget - og fryser det ned indtil det skal bruges...?
>
> Det eneste jeg selv kan komme på er en gang millionbøf...?

Du kan købe noget godt vådfoder der hvor du køber tørfoderet...
Min Buster får også vådfoder en gang om ugen, Hills har nogle små dåser jeg
synes passrer fint i størrelsen.
RC, Hills etc laver deres tørkost i dåser med ca. 160 gram, de små fra Hills
indeholder 85 gram.
En dåse ed 160 gram kan dine to Herrer nok fint dele
Du kan også købe "bidder i gele" de samme steder. om dine drenge er til pate
eller bidder ved jeg jo ikke.

Ellers kan du forkæle dem med lidt råt hakket kød eller rå kylling, når du
selv skal have sådan noget kød.
Eller vandet fra en dåse tun. Det er ikek noget de må få ofte, men en
sjælden gang er det okay.
Jeg skulle hilse fra Buster og sige at makrel i tomat også smager skønt.

Louise

Fra : Anette

Dato : 21-07-07 17:47

> Hans Christian Vang wrote:

> Det eneste jeg selv kan komme på er en gang millionbøf...?

Du kan give din kat alle slags kød, bare det er råt. Det har den mest ud af.
Hvis du tilbereder kødet tager du vigtige vitaminer og mineraler ud af
kødet, og den rent fysiske massage kattens tænder og tandkød får af råt kød,
er også godt for den.
Kyllingevinger eller rå fisk med ben i f.eks vil den elske at få lov til at
gumle sig igennem og kød med ben i holder tænderne rene. ( katte der spiser
mus og fugle har sjældent tandsten)

Jeg undgår svinekød til mine, både fordi det er for fedt og fordi jeg
formoder at når mine hunde får diarre af svinekød, så er det nok heller ikke
super til katte. Lever får de kun i små doser af samme årsag.

Dyrlæge Ian Billinghurst har skrevet en lille bog om råfodring af hunde og
katte " The Barf Diet" som meget grundigt - på engelsk, forklarer hvad
kattens næringsbehov er.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Siri

Dato : 21-07-07 21:29

> [...]
> super til katte. Lever får de kun i små doser af samme årsag.
>
> Dyrlæge Ian Billinghurst har skrevet en lille bog om råfodring af hunde og

Tusind tak for tippene, Anette!
Belles eks-ejer har også givet hende, når de har skullet til at lave
mad, men jeg har ikke haft det store begreb om hvad og hvordan, så det
var rart at læse!
Der er en Belle-slave in spe på bedding Jeg besøger hende på mandag,
for at se, hvordan Belle evt ville få det - og så er det god info at
have med, også mht min lille tynde Leise-dreng.
Gia prøver at fange hans opmærksomhed med skin-angreb og bløde potedask
- jo, der er vist "Braksnude-ræs i Adelgade" under opsejling!
Gid alle dejlige misser må få et endnu bedre hjem, end de fortjener
(næsten utænkeligt, hva' ).
Jeg mener også at have set opskrifter på diverse kattesites -
katteinfo.com?
Skal kigge efter det - ved, at det findes - og melder tilbage.
Men RC tørfoder er nu en god ting at have som basis, synes jeg.
Man kan f eks få råd og vejledning hos Fru Poulsens (www.frupoulsen.dk -
bemærk menupunktet Slank i den øverste bjælke!) flinke og erfarne
folk... mikkelulf@yahoo.dk rådgiver gerne pr mail - der er to gode
butikker med f eks hjælpsomme Anne i Nrdr. Frihavnsgade Pet Shop. De har
mange mærker - og kun kvalitet! Plus venlig og kyndig betjening. IRL
endda - det er bare supreme
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-07 22:30

> / Anette
> www.philana.dk

Super info. Tak for det =)

Fra : Siri

Dato : 22-07-07 16:05

> Hans Christian Vang skrev:
> Super info. Tak for det =)

Hej Hans Christian
Så er der lidt mere:
Hanne Engermanns gode vejledning kender du måske, hun skriver også om
foder:
http://www.mega-mco.dk/Rammedk.htm
Og så har jeg selv lige læst en rigtig god lille kattebog:
"Familiekatten" af Lillian Misuli. Der er et kapitel, der hedder 'Mad
til missen', og det beskriver grundigt netop det, du efterspørger: Hvad
giver man mislinger udover tørfoder og vand.
Håber, at det hjælper, så du rigtig kan forkæle skattene.