To katte og to slags mad - men hvordan ?
Fra : Bonnie

Dato : 18-07-07 16:14

Hej NG

Jeg har en hankat på to år, som får Hills voksen mad - nu har jeg så lige
fået en 12 ugers killing ind af døren, der jo gerne skulle spise noget
killingemad. Foreløbig er det gået sådan en min "gamle" hankat har spist
lidt fra begge skåle - ja måske faktisk mest af killinge fodret, og
killingen har stort set kun spist af voksenmaden.

Kan jeg gøre noget for, at de spiser hver deres - eller skal jeg bare lade
stå til ?

VH Bonnie

Fra : Bjarne

Dato : 18-07-07 17:30

Bonnie skrev:
> [...]
> killingen har stort set kun spist af voksenmaden.
>
> Kan jeg gøre noget for, at de spiser hver deres - eller skal jeg bare lade

Vores Otto må på grund af blæresten kun få perserblandingen, men det er
stort set håbløst at skille ad i hverdagen, så derfor får alle indekatte
perserblandingen.

Prøv om du kan få killingen til at spise mere killingemad, for der er
nok nogle ting i, som den skal have mere af, men det er ikke nemt.

Bjarne

Fra : Ragna

Dato : 18-07-07 19:14

I efteråret var vi ude for præcis det samme.
Den store var vild med killingemaden, og killingen afslog to forskellige
slags killingefoder, men var meget glad for Hill's C/D i stedet.
Senere lykkedes det dog at få den lille til at spise noget af Nutro Choice's
killingemad, selv om C/D stadig var det, der gled mest ned af.
Heldigvis er han blevet en flot, sund kat alligevel, så jeg tror ikke at du
behøver bekymre dig for din killings helbred heller.
Faktisk så jeg emnet blive drøftet på et meget opdrætterpræget katteforum,
hvor de fleste kendte til killinger, der helst spiste voksenfoder.
En af debattørerne sagde meget fornuftigt, at der i naturen jo heller ikke
findes hverken killinge-mus, light-mus eller senior-mus, men kun én slags;
og det kan hun jo godt have ret i!

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Denise

Dato : 18-07-07 19:21

Bonnie wrote:
> [...]
> fodret, og killingen har stort set kun spist af voksenmaden.
>
> Kan jeg gøre noget for, at de spiser hver deres - eller skal jeg bare

Du kan tage en papkasse og lave et hul lige stort nok til at killingen kan
gå ind, der kan du give den killingemaden inde.
Er der et sted den voksne kan hoppe op hvor killingen endnu ikke kan nå, så
kan du servere voksenmaden der. Og ellers er der kun at tage maden fra den
voksne når den har spist, for at undgå killingen spiser for meget af det.

Hvis den voksne - som trods alt kun er 2 år - spiser for meget killingemad
så bliver den måske for tyk. Killingen misser nogle ting der er godt for
den, hvis den udelukkende får voksenmad, så den vej ville jeg passe mere på.

--
Hilsen Denise

Fra : Bonnie

Dato : 18-07-07 20:32

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> wrote in message

> [...]
> så bliver den måske for tyk. Killingen misser nogle ting der er godt for
> den, hvis den udelukkende får voksenmad, så den vej ville jeg passe mere

Jeg ville sådan set sagtens kunne finde et sted hvor den store kat får mad..
problemet er at den bare spiser killingemaden når den står fremme.

Måske det var en idé, at servere en blanding af voksen og killingemad ? og
selvfølgelig holde lidt øje med om den store kat bliver for tyk ?

VH Bonnie

Fra : Juul

Dato : 24-07-07 21:19

"Bonnie" <mail@pomfritterne.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> killingen har stort set kun spist af voksenmaden.
>
> Kan jeg gøre noget for, at de spiser hver deres - eller skal jeg bare lade

Da vi fik vores yngste kat, fik den anden også killinge foder...