Hvorfor "ælter" en kat ?
Fra : Dopedog

Dato : 18-07-07 13:28

Hejsa.

Ved ikke hvad det helt hedder, men tror godt alle ved hvad jeg mener, når
jeg siger "ælter". Men hvorfor gør den det ? Altså, jeg er godt klar over at
den kan lide at gøre det (min kat, Lækre Jens, spinder ihvertfald helt vildt
når han gør det). Men hvorfor gør katte det ? Nogen gange gør min kat det på
dyner, hvor den selv skal ligge, hvor jeg skal ligge, eller andre steder. Et
par gange har den også gjort det op af mig, når jeg har lagt og kælet med
den. Så ja ... Jeg er bare nysgerrig ... Nogen der ved hvorfor de gør det ?

-Ronnie

Fra : Gainsbourg

Dato : 18-07-07 14:12

Det er et levn fra killingetiden. Killingen ælter moderens bryst når den
dier og gentager bevægelsen som voksen, når den rigtig hygger sig og føler
sig tryg og veltilpas.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Dopedog

Dato : 19-07-07 15:07

> [...]
> dier og gentager bevægelsen som voksen, når den rigtig hygger sig og føler

Tak for svaret :)