Katte afsat - men hvad med mor?
Fra : mfn

Dato : 16-07-07 21:38

Fik et kuld på 4 for 12 uger siden.

Den ene blev så hentet i dag. Mor var ude og rende så hun så ikke
afhentningen. Imorgen afhentes en mere.

Mor-mis går jo og leder og miaver efter den og kan ikke forstå hvor hun blev
af. Bliver det så bare endnu værre for hver kat?

Jeg vil gerne beholde den ene selv så hun da har lidt af sit afkom tilbage.
Men hvordan "forklarer" man en kat at man altså ikke kan være 5 katte i et
rækkehus? Skal man vise moren afhentningen? Eller er det bedst hun ikke ser
det?

Har ingen forstand på kattepsykologi ;)

Fra : Majbritt Hågensen

Dato : 17-07-07 09:10

Hej

Ja det er en "hård" tid for kattemor, og ikke mindst for dig....men det er
super for mor-missen at hun får lov at beholde den ene, det afhjælper kalden
og leden meget....hendes kalden vil aftage efter nogle dage, men det er bare
så "synd" ))
Held og lykke

Hilsen Majbritt

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 09:34

"Majbritt Hågensen" <maajer@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kalden
> og leden meget....hendes kalden vil aftage efter nogle dage, men det er

Jeg kan kun anbefale at vente med at afsætte killinger til deres nye hjem,
til missemoderen er helt færdig med sin rolle som mor, og det er man slet
ikke i tvivl om når hun er, for så afviser hun dem helt og aldeles. Tiden
for færdiguddannelsen af mislinger kan ligge fra 10-11 helt op til 14-16
uger

hygge og hilsen
Birte

Fra : Battlefield's

Dato : 17-07-07 18:54

"Birte Christoffersen" <bi-snabela-c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> for færdiguddannelsen af mislinger kan ligge fra 10-11 helt op til 14-16

Hej Birte

Det kan atså tage meget langt tid!!!
Jeg har tre killinger tilbage fra mit sidste kuld på 7 stk. og de er helt
uadskillige også fra deres mor, og de bliver altså 1 år i morgen.
Hilsen Vibeke

Fra : Kate

Dato : 17-07-07 20:18

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Det kan atså tage meget langt tid!!!
> Jeg har tre killinger tilbage fra mit sidste kuld på 7 stk. og de
> er helt uadskillige også fra deres mor, og de bliver altså 1 år i
> morgen.

Ja, det kan godt være en killingekøber vil synes at det er lige længe
nok at vente

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 21:17

Okay Vibeke )))))))))
Jeg kan godt se at mislinge aftagerne så skal være meget meget tålmodige.
Men har missemoderen ikke på noget tidspunkt afvist sine børn ???????
De kan jo godt blive slyngvenner når processen er overstået.
Hygge og hilsen
Birte

Fra : Battlefield's

Dato : 18-07-07 09:19

> [...]
> Men har missemoderen ikke på noget tidspunkt afvist sine børn ???????
> De kan jo godt blive slyngvenner når processen er overstået.

Hej Birte

Nej, hun har hele tiden været glad for dem, og det er endda hendes andet
kuld. Men nu er det altså også siamesere, der jo er meget socialt anlagte

De kan ses på min hjemmeside:
www.battlefields.dk
Hilsen Vibeke, der i dag fejrer "killingernes" 1 års fødselsdag, så de har
fået tunfisk .-))

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-07 10:51

Hejza Vibeke
Tillykke med mislingerne i dag )
Jeg har ingen erfaring med siamesere, men de er dog nuttede og søde på din
hjemmeside, som er en dejlig side at falde i svime på.
Hygge og hilsen
Birte
www.reersoe.dk

Fra : Battlefield's

Dato : 18-07-07 19:58

> [...]
> Jeg har ingen erfaring med siamesere, men de er dog nuttede og søde på din
> hjemmeside, som er en dejlig side at falde i svime på.

Hej Birte
Tak for de pæne ord, jeg skulle også hilse fra de tre "små" og sige tak, nu
er de lagt i seng med noget ekstra lækkert mad.
Ja, siamesere er skønne, når bare man kan lide at en kat skal følge med i
alt hvad man foretager sig og kommentere det højlydt
Hilsen Vibeke