Katte-fødsel
Fra : Webdog

Dato : 13-07-07 19:00

Jeg har et spørgsmål om katte og killinger da vi har en kat som skal have
killinger.
Ja, vi tror faktisk hun har født i nat, for vi har fundet en, som hvores
han-kat har slået ihjel, men vi ved ikke hvor evt andre vil være.

Vi tror jo at katte altid får et kuld, men kan det ske de kun får en?
Og kan det ske at de føder over lang tid?
Altså en dags tid f.esk med pauser?
Vi håber på at hun har et lille kuld et sted, og vi kan beskytte de andre.
Vi kan ikke se noget ændret på hende.
Det ser ikke ud som om hun har født.
Men hendes opførsel har ændret sig til det bizarre.

Tak på forhånd for hjælp.

Webdog

..

Fra : Webdog

Dato : 14-07-07 19:33

Nå, men det virker i dag som om hun er vendt tilbage til hverdagen.
Der er vist ikke flere killinger og vi tror ikke hun skal ikke føde igen.
Hun har stadig en tyk mave, men vi tror det er slut.
Surt, for vi havde glædet os til killinger.
Det må være fordi hun har parret sig med en anden kat at hvores hankat har
afvist hendes killinger, og gjort hvad den gjorde.
Vi ved det ikke.

Fra : Kate

Dato : 14-07-07 22:59

"Webdog" <delete@this> wrote in

> Nå, men det virker i dag som om hun er vendt tilbage til
> hverdagen. Der er vist ikke flere killinger og vi tror ikke hun
> skal ikke føde igen.

Ja, dem som plejer at kunne svare på den slags spørgsmål må jo være
taget på ferie, siden du slet ikke har fået svar.
Jeg har aldrig haft killinger på mine hunkatte så jeg kan desværre ikke
svare andet end hvad jeg har læst her før. Ja, der kan godt gå længe
mellem fødsel af flere killinger, men om der kan gå dage ved jeg ikke,
op til et døgn har jeg læst om her. At der kun kommer en killing sker
engang i mellem, dog kan der ligge flere i hunkatten som kan være døde,
så hvis det var min kat ville jeg lige for en sikkerhedsskyld runde
dyrlægen for et check at alt er som de skal være.

Og ellers tillykke med familieforøgelsen, killinger er så enormt
nuttede, specielt når de først åbner øjnene og begynder så småt at
bevæge sig rundt Sådan en killing på 3-4 uger med den lille hale
lige op i vejret er et syn som jeg synes er så det sødeste

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Webdog

Dato : 15-07-07 20:16

"Kate" skrev>>

> [...]
> så hvis det var min kat ville jeg lige for en sikkerhedsskyld runde
> dyrlægen for et check at alt er som de skal være.

I morgen skal vi til dyrlæge med hende.

> [...]
> bevæge sig rundt Sådan en killing på 3-4 uger med den lille hale
> lige op i vejret er et syn som jeg synes er så det sødeste

Der er så ikke nogen familie-forøgelse, så vidt vi kan se.
Du har ret.Det ville have været dejligt med killinger nu.
En bekendt har en halvvoksen killing hvis hale er så bøjelig at den næsten
kan ligge på ryggen fra rod til spids.:)

Fra : Kate

Dato : 15-07-07 21:26

"Webdog" <delete@this> wrote in

> Der er så ikke nogen familie-forøgelse, så vidt vi kan se.
> Du har ret.Det ville have været dejligt med killinger nu.

Jeg læste det som om der kom en enkelt, gjorde der ikke det?
Ja, killinger er så søde. Mine forældre avlede førhen og de gange de
havde killinger kunne jeg næsten ikke vente med at få lov at se dem

Fra : Webdog

Dato : 15-07-07 22:49

"Kate" skrev

> Jeg læste det som om der kom en enkelt, gjorde der ikke det?

Jo, men vi fandt den da den var død, bidt ihjel. Jeg bør nok lige nævne at
hun har født i naturen, et sted i nærheden af hvores hus som vi ikke har
fundet. Jeg gætter at hvores hankat slog den ihjel, fordi en anden hankat er
faderen.
Hvores hunkat blev i forgårs forfulgt af hvores hankat.
Jeg troede at han ville forfølge hende hen til et kuld et sted, og så slå
dem ihjel.
Jeg lukkede ham så inde så hun kunne gå tilbage til killingerne uforstyrret
men hun opfangede det ikke, eller også er der bare ikke mere at gøre,
hvilket er hvad det ser ud til.

> Ja, killinger er så søde. Mine forældre avlede førhen og de gange de
> havde killinger kunne jeg næsten ikke vente med at få lov at se dem

Kender det. :)