Søde Belle søger fornuftigt hjem
Fra : Siri

Dato : 07-07-07 13:15

Kære katte-venner
Nogle af jer kan måske huske skønne lille Belle, der boede hos mig en
måneds tid - en lille ragdoll, tillidsfuld, glad for leg og kæl - hun
kunne bare ikke med min Gia, og så er hun ret højrøstet
Hun fik nyt godt hjem - troede jeg - men nu har Belles nye familie
fundet ud af, at de alligevel ikke kan have hende.
De arbejder begge hjemme, og Belle forstyrrer - i al sin charmerende
selskabelighed, så er hun på den måde en krævende kat.
Jeg har ikke villet sætte hende på vildkat.dk, endnu da, for jeg så
helst, at hun ikke kommer til et vildtfremmed hjem. Men hos - ja, kender
I nogen, der ved, hvad en raggie er, eller som vil sætte sig ind i det?
Problemet i det nye hjem var nok egentlig, at de har tænkt 'ja ja, det
er jo bare en kat' - der florerer jo mange myter om, hvor lidt katte
behøver, og hvor selvstændige (indtil det ligeglade), de er.
Sådan er Belle ikke, og det er kommet bag på de nye ejere.
Man skal have tid til Belle - og være villig til at give hende ordentlig
mad, frisk vand mindst een gang dgl, og et kradsetræ. Banalt? Ja, for
os, men ikke for alle.
Allerhelst beholdt jeg hende selv - men hun trives helt klart bedst som
ene-kat, og i et hjem, der kan tilbede den lille prinsesse-kat....
Med venlig hilsen
Siri, og Gia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 11-07-07 08:19

Lidt mere om det praktiske:
Katten er 2 år (Ragdolls er først udvoksede som 3årige) og vejer ca 3,5
kg. Hun er flødefarvet med lidt brunt (brun bicolour), en blis over
næsen og den flotteste lange hale!
Ragdoll-racen er måske ikke så kendt, men minder en del om Hellig Birma.
Hun har stamtavle og er chippet, samt passet med vaccinationer.
Prisen er 1000,- for den smukke misling.
Kærlig, legesyg, nem at pleje (børstning 1-2 x pr uge) - men hun bryder
sig ikke om små børn, andre katte, eller larm/høje lyde, selvom hun
'snakker' en del selv - man er ikke i tvivl om, når hun vil noget
Hun har behov for masser af menneske-kontakt. Derfor skal hun være
ene-kat - en møg-charmerende lille prinsesse af en kat. Se evt. album.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-07-07 10:25

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hun har behov for masser af menneske-kontakt. Derfor skal hun være
> ene-kat - en møg-charmerende lille prinsesse af en kat. Se evt. album.

Hej Siri

Tillykke med Herakleion - er mon kaldenavnet Hera? Hun ser godt nok dejlig
ud.

Angående Belle, så har det kriblet i mine fingre efter at få fat i hende,
men med to store labradortæver og hele 4 andre katte, er det vist ikke her,
hun vil føle sig hjemme
Jeg håber, du finder alle tiders hjem til hende.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Siri

Dato : 11-07-07 12:36

> A. S. Nielsen skrev:
> Hej Siri
> Tillykke med Herakleion - er mon kaldenavnet Hera? Hun ser godt nok dejlig
> ud.

-- Tak Anelise, dejligt at høre fra dig.
Jeg har ikke fået skrevet mere om den nye, det er meget meget nyt. Og
nej - han bliver kaldt Lejon
Gia hvæser mindre ad ham end ad Belle, så jeg håber.
Han er gl. avlshan og vant til at omgåes andre (hun-)katte , så det
er med velberåd hu, at han er valgt, både mht Gia og mht den bolig, jeg
kan tilbyde.
Her er godt til perser og lignende (han er Exotic), men nok ikke så
godt til mere eventyrlystne katte, er jeg blevet klar over.
Ak ja, man lærer hele tiden, når man ikke har haft kat så længe....

> Angående Belle, så har det kriblet i mine fingre efter at få fat i hende,
> men med to store labradortæver og hele 4 andre katte, er det vist ikke her,
> hun vil føle sig hjemme

---- Nej, det går desværre ikke, arme Belle blev jo jagtet af de to
hunde i hendes gl. hjem, hun går, når andre dyr nærmer sig, og det
'triggede' deres jagtinstinkt.
Men kender du et godt hjem, så mail mig endelig! Et sted med ro og tid
til hende, og hvor hun vil blive passet godt.

> Jeg håber, du finder alle tiders hjem til hende.
>
> Venlig hilsen, Anelise

--- Tusind tak, det håber jeg også - og snart.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-07 12:21

In news:WrudnTGE2eczXQnbnZ2dnUVZ8qOtnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:

Hej Siri.

Jeg er lidt flov fordi jeg på grund af et feriebarn, slet ikke har
lykønsket dig med den lille dejlige "braknæse" nr. to. Han ser
rigtig dejlig ud, og det ser da også ud som om han vil kunne enes
med Gia. Det er slet ikke en dårlig idé med 2 katte, når man skal
være væk hjemmefra x-antal timer om dagen. Jeg håber også for dig at
du får held med at finde et nyt hjem til lille skønne Belle, jeg
undersøger stadig om jeg kender nogen der kunne tænke sig en
utroligt smuk lille mis.

Du skriver ikke nogen steder om Belle er steriliseret. Der skal jo
nok være dem der sætter "hælene i" ved tanken om en hunkat i
løbetid. Jeg "overlevede" kun én løbetid med Mini, så var det sket -
jeg gyser ved tanken om at den hylekoncert hun leverede skulle
gentages.

Næsemøzzer til de to små dejligheder fra Mini.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 13-07-07 14:46

> [...]
> nok være dem der sætter
> Næsemøzzer til de to små dejligheder fra Mini.

Hej Tove
Tak for reminderen - i bare hast røg det halve jo, så her i 3. omgang:
Belle er neutraliseret, chipmærket, med stamtavle, passet og vaccineret
og absolut ikke tynd mere. Hun er en smuk og meget kærlig og legesyg kat
på bare 2 år - hun ønsker sig bare et menneske, der har tid og lyst til
at hygge med hende.
Ak ja, nogle gange har man for meget om ørerne og for lidt mellem dem...
Heldigvis har ingen spurgt efter, om hun er fertil - jeg ville frygte
mere for BYB'er - Baggårds-avlere (gys!)!
Og forresten - når du nævner næsemøz, så ved du måske også, hvad
spinbrum er?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-07-07 15:57

In news:nvKdnWp9ItKxHwrbnZ2dnUVZ8qKvnZ2d@giganews.com,
Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> typed:
> Og forresten - når du nævner næsemøz, så ved du måske også, hvad
> spinbrum er?

Jeg har ingen anelse , for enten spinder Mini, eller også så
brummer hun når der er en fremmed kat i haven.