Tvangsneutralisering?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 27-06-07 22:19

Jeg går bestemt ind for neutralisering af katte (og hunde), der ikke
skal bruges til avl - men jeg ved godt nok ikke liiige, hvad jeg mener
om nedenstående forslag til tvangsneutralisering:

http://politiken.dk/udland/article332712.ece

Venlig hilsen Dikte

Fra : Anette

Dato : 28-06-07 00:10

Benedikte Brisson wrote:
> [...]
> skal bruges til avl - men jeg ved godt nok ikke liiige, hvad jeg mener
> om nedenstående forslag til tvangsneutralisering:

Jeg har det også lidt dobbelt, med den artikel.
På den ene side vil jeg selv bestemme hvad mine dyr skal udsættes for, på
den anden side kan jeg sagtens se at når problemet med hjemløse dyr er SÅ
stort, som det åbenbart er der, er det måske det bedste at forlange at alle
de dyr der- trods alt - har et hjem, ikke indgår i den lidt for "frie" avl.
Jeg tror ikke at hjemløse hunde og katte lever et særlig godt liv, uanset
hvor i verden det er, så - måske - er det det bedste hvis det begrænses hvor
mange dyr, der fødes til det usle liv, også selvom det går ud over den
enkelte kæledyrsejers ret til selv at bestemme.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-06-07 06:17

I lyset af de 20.000 uønskede katte der bliver aflivet hvert år herhjemme,
er der da noget der tiltaler mig ved sådan en lov.

Jeg støder jævnligt på fertile katte ude, både ejerløse og med ansvarsløse
ejer, så kom sådan et forslag op i DK ville jeg nok stemme JA

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : jytte jensen

Dato : 28-06-07 10:04

"Marianne Hellemose" <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg støder jævnligt på fertile katte ude, både ejerløse og med ansvarsløse
> ejer, så kom sådan et forslag op i DK ville jeg nok stemme JA

Det tror jeg også jeg ville.
Det er da ikke lykken for hverken mennesker eller dyr at der er så mange
herreløse og mere eller mindre forsømte dyr derude.

Jytte

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-06-07 10:17

In news:4682d458$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> typed:
> [...]
> skal bruges til avl - men jeg ved godt nok ikke liiige, hvad jeg
> mener om nedenstående forslag til tvangsneutralisering:

Jeg er lidt i syv sind hvad jeg skal mene om den ting. På den ene
side synes jeg at vi i forvejen er belemret med for mange forbud og
regler (nogle af dem er dog ganske fornuftige). På den anden side er
det hjerteskærende med alle de uønskede dejlige dyr der "går til" på
grund af uforstand hos menneskene, så set fra den vinkel ville det
være en god løsning. Alt for mange skønne dyr bliver aflivet eller
omkommer på anden måde. Det kan vi simpelthen ikke være bekendt.

Her i landet er der vel næppe så mange omstrejfende hunde som i Usa
og andre lande. Der er det forståeligt at de skal begrænses. Jeg
tror dog, at det vil blive en fuldstændig uoverskuelig regel at
indføre her hjemme. Der er slet ikke ressourcer til at håndhæve at
sådan en regel bliver fulgt, så den vil givetvis blive "kvalt"
allerede inden den er vedtaget.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats