min kat har sukkersyge
Fra : majbrit nielsen

Dato : 13-06-07 19:35

Jeg er desværre så uheldig, at min elskede kat gusen har fået sukkersyge
og skal ha insulin to gange om dagen,og det store problem ..er at jeg ik
både kan holde ham og så stikke...
Er der nogen der har en go ide, så jeg kan hjælpe ham ?

Med venlig hilsen
majbrit nielsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 13-06-07 19:48

"majbrit nielsen" <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> både kan holde ham og så stikke...
> Er der nogen der har en go ide, så jeg kan hjælpe ham ?

Nu ved jeg ikke hvor man stikker en kat med sukkersyge? Hvis det f.eks skal
være direkte i en muskel, så er det svært alene, men er det "kun" under
skindet i nakken, så bør du kunne gøre det ved at løfte lidt i nakkeskindet
med den ene hånd og stikke med den anden, men som sagt jeg aner ikke hvor
man stikker ved sukkersyge.Ellers syntes jeg da at problemet er så alvorligt
at du må snakke med dyrlægen om hvordan du løser problemet, fordi det er vel
nødvendigt at den får det stik to gange om ugen.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-06-07 20:18

In news:46703c0b$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:
> [...]
> syntes jeg da at problemet er så alvorligt at du må snakke med
> dyrlægen om hvordan du løser problemet, fordi det er vel

Det er 2 gange om dagen, som Majbrit også skrev. Dyrlægen må
givetvis vide hvor man skal stikke, insulinen er jo på recept.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 13-06-07 20:29

> In news:46703c0b$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> lh <lhmail@mail.dk> typed:

> Det er 2 gange om dagen, som Majbrit også skrev. Dyrlægen må givetvis vide
> hvor man skal stikke, insulinen er jo på recept.

Undskyld, jeg læste det for 2 gange om ugen - glemte læsebrillerne "ss"
lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-06-07 21:01

In news:467045a7$0$153$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
lh <lhmail@mail.dk> typed:

> Undskyld, jeg læste det for 2 gange om ugen - glemte læsebrillerne
> "ss" lh

Det er da også nemt at læse forkert

Jeg ville ønske, at jeg kunne hjælpe. Jeg mistede min Mivser (10 år)
af en meget svær sukkersyge i september sidste år, men han var
desværre for syg og for gammel til at begynde på insulin, sagde
dyrlægen.

Jeg kan dog fortælle Majbrit at hendes kat foruden insulinen, også
skal på en diæt med specielt foder beregnet på katte med sukkersyge.
Det hedder Prescription Diet M/D og kan købes hos dyrlægen, men det
ved hun måske nok allerede.

Fra : majbrit nielsen

Dato : 14-06-07 14:51

> [...]
> skal på en diæt med specielt foder beregnet på katte med sukkersyge.
> Det hedder Prescription Diet M/D og kan købes hos dyrlægen, men det

ja det er rigtigt at gusen skal stikkes i nakkeskindet,
men man skal finde et stykke hud og stikke i
og så skal man slippe sprøjten for at være sikker på den ik sidder i en
muskel el nerve så skal man træk lidt ud i stemplet for den må heller ik
sidde i en blodåre så hvis der kommer blod med op i sprøjten,skal man
forfra..
og inden alt det er gusen træt af blive holdt.. men ellers er han rigtig
go han siger ikk en lyd.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-06-07 15:08

In news:muednfPpTYle2uzbRVnyhQA@giganews.com,
majbrit nielsen <gusenmilleKATTE@BAKKEofir.dk> typed:

> [...]
> sprøjten,skal man forfra..
> og inden alt det er gusen træt af blive holdt.. men ellers er han

Herregud, den lille mis det er synd for den. Men tror du ikke at
hvis han skal igennem den procedure 2 gange på en dag, at han
hurtigt vil vænne sig til det. Du vil jo også blive bedre og bedre
til det for hver gang, så jeg tror ikke at du skal være nervøs

Fra : majbrit nielsen

Dato : 14-06-07 15:31

> [...]
> skal på en diæt med specielt foder beregnet på katte med sukkersyge.
> Det hedder Prescription Diet M/D og kan købes hos dyrlægen, men det

jo jeg tror jeg blir go en dag, det skal jeg for gusens skyld.
øvelse gør mester er det ik sådan man siger..?
ang det med mad, så anbefalede dyrlægen..Natures best.. fra Science plan.
men jeg snakker lige med ham om det andet der...

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-06-07 16:22

In news:SJGdnaJQWYeXzOzbnZ2dnUVZ8qijnZ2d@giganews.com,
> [...]

> Science
> plan. men jeg snakker lige med ham om det andet der...

Det er jo næsten det samme som Prescription Diet det er Hill's der
producerer det, så det er nok hip som hap hvilket foder af de to du
vælger, bare det er M/D til diabetes. Begge dele kan købes både som
tør- og vådfoder. Det er så noget dyrt, men hvad gør man ikke for
sin lille mis.

Fra : Heidi

Dato : 13-06-07 21:03

<klip> Jeg er desværre så uheldig, at min elskede kat gusen har fået
sukkersyge
> og skal ha insulin to gange om dagen,og det store problem ..er at jeg ik
> både kan holde ham og så stikke...
> Er der nogen der har en go ide, så jeg kan hjælpe ham ?

Hej
Da jeg gav Bastian indsprøjtninger for tandkødsbetændelse, satte jeg mig ned
på gulvet med ham, stille og roligt, så han bare lå/sad og nød at blive
kælet. Så løftede jeg nakkeskindet lidt og stak nålen ind under skindet (for
guds skyld ikke ned i kødet) og så var det overstået, han ænsede det stort
set ikke, men blev også kælet både før og efter.
nu ved jeg ikke om insulin gives på denne måde, lige under skindet og ikke i
en muskel, men det mener jeg ...
Så tålmodighed og erfaring....så går det garanteret.
Har du forøvrigt spurgt om det var muligt at få medicinen som piller? evt.
depotpiller?

Venlig hilsen Heidi
http://kortlink.dk/3q5t
Olivia søger nyt hjem

Fra : dpl

Dato : 13-06-07 23:05

Heidi skrev:
> [...]
> guds skyld ikke ned i kødet) og så var det overstået, han ænsede det stort
> set ikke, men blev også kælet både før og efter.

Hejsa, jeg tråd-kaprer lige lidt...
Indsprøjtninger mod tandkødsbetændelse, hvordan hang det sammen?

Vores huskat Fuffer lider af slem tandkødsbetændelse, og har lige været
hos dyrlægen og få det behandlet for anden gang på et halvt år, i
narkose. Det er rigtigt træls, og efter 8 dage på penicillin derefter,
har jeg på fornemmelsen det bare begynder at komme snigende straks igen,
på trods af tørfodder, Plaque Off og andre gode råd *øv*.

Så jeg er meget klar til at høre om andre tiltag!

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Anette

Dato : 13-06-07 23:51

dpl wrote:
> [...]
> straks igen, på trods af tørfodder, Plaque Off og andre gode råd *øv*.
>
> Så jeg er meget klar til at høre om andre tiltag!

Hej Dorthe
Hvis det var en at mine katte der led så meget af tandkødsbetændelse ville
jeg se på dens kost.

Jeg har en hund der efter et længere sygdomsforløb , bare blev ved med at
redde sig den ene omgang betændelse efter den anden. Tandkødsbetændelse,
ørebetændelse, hotspots, blodører, bylder os.v Han blev tørfodret dengang.En
måneds tid efter jeg overtog ham skiftede jeg ham til BARF fodring, ( står
for Biologisk tilpasset foder eller Bones and raw food). En metode med råt
kød og grønt der er så tæt som muligt på hundens naturlige kost og dermed
giver den naturlige motion for tandkød og tarme. Ikke mindst er der ingen
allergigivende stoffer eller lagermider i rå kost.
Mest betryggende er at man ved nøjagtig hvad dyret har fået at spise. Med
tørfoder er man jo nødt til at stole på hvad der står på posen uanset om det
er sindsygt dyrt foder eller superbilligt.
..
Man kan barf-fodre katte, selvom kattens ernæringsbehov er anderledes.(
Hunde skal også have grønt, det skal katte ikke) Jeg er selv i gang med at
læse op på at barffodre katte.

Der er en debatgruppe for folk der "barfer" deres katte
http://www.groupcare.dk/da/group.asp?d=0&groupid=566971

Der er også en del hjemmesider om barf til katte. Jeg ved ikke om det er
superløsningen for dig, men måske kunne det være værd at læse lidt om???.

Jeg har supergode erfaringer med barf til hundene. Det tager tid at sætte
sig ind i , så kosten er ernæringsmæssigt rigtigt sammensat, men det giver
pote. Allerede efter 2 uger på barf blev min hunds pels sundere/blankere at
se på og hans ører var rene. 5-6 uger efter var al tandsten og belægninger
væk fra hans tænder. Efter 4 mdr på barf var han ovre alle sine dårligedomme
og oveni er hans lopperallergi væk.
Så snart jeg føler mig klædt på til at kunne barffodre mine katte godt nok,
bliver de også skiftet over til barf., mest for deres skyld (de elsker råt
kød), men også for at hundene kan have deres rå foder og kødben i fred

/ Anette
www.philana.dk .

Fra : dpl

Dato : 14-06-07 13:28

Anette skrev:
> [...]
> superløsningen for dig, men måske kunne det være værd at læse lidt om???.

Hej Anette, tak for svaret.
Jeg kender godt barf-princippet, og er faktisk ganske stor tilhænger af
det. Hvis jeg havde tid og plads, ville vores hund helt klart få rent
barf-foder. Men med en hund på 75 kg, er det ikke bare lige at smide en
kylling, lidt ben og grnøntsager sammen, der skal noget mere til, og en
gigant fryser *smil*.

Men jeg vil bestemt overveje det til kattene endnu engang. Faktisk har
jeg tænkt over det før, og haft både kyllinger og mus hjemme til dem,
med blandet success. Men nu har vi jo 9 katte, der går inde og i
løbegård, og jeg frygter lidt at få halvdøde mus og kyllinger rundt i
hjørnerne, hvis de ikke lige kan eller gider spise op. Med to små børn
på 0 og 2 år duer det slet ikke, med mindre det kan gøres ret hygiejnisk.

Ideen er dog strålende, og jeg vil bestemt tage det med i
overvejelserne, for noget skal der gøres. Katten er kun 10 år, og han
skal ikke udsættes for narkose og efterfølgende ubehag hver 6. måned
resten af livet.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Anette

Dato : 14-06-07 19:30

dpl wrote:
> Men med en hund på 75 kg, er det ikke bare lige at
> smide en kylling, lidt ben og grnøntsager sammen, der skal noget mere
> til, og en gigant fryser *smil*.

hej Dorthe

Rigtigt - en god halvstor fryser er et must, når man barfer. Jeg har tre
hunde der tilsammen vejer knap 75kg -og jo, vi købte en kummefryser da vi
gik over til barf, til dem.

> [...]
> hjørnerne, hvis de ikke lige kan eller gider spise op. Med to små børn
> på 0 og 2 år duer det slet ikke, med mindre det kan gøres ret

Jo det er ulækkert med diverse efterladte kødrester i hele huset, især når
der er små børn.
En tanke...kan du lukke af til løbegården så de ikke kan komme ind? Altså
bare kort tid?
Så er muligheden der jo for at fodre dem i løbegården og lukke af mens de
spiser.
Når mine 4 katte har fået råt kød, synes jeg kun de slæber rundt på det
indtil de finder et sted hvor de kan spise det i fred ( for hundene
Eller måske kunne det klares ved kun at servere barf for den ene kat der har
brug for det, mens den er alene i løbegården? Eller måske kunne det klares
ved at kødstykkerne var skåret i så små stykker (incl ben) at de ikke slæber
rundt på det? Eller...øøøh...tænker lige

Forresten, så er jeg lige gået i gang med at læse denne bog
http://www.amazon.co.uk/Barf-Diet-Cats-Dogs/dp/0958592519

hvor Billinghurst fortæller en hel del om kattebarf - (og opdaterer
hundebarf, iforhold til hans første Barfbog, Give your dog a bone)

Held og lykke med missedyret

/ Anette
www.philana.dk

Fra : dpl

Dato : 15-06-07 19:00

Anette skrev:

> [...]

> ved at kødstykkerne var skåret i så små stykker (incl ben) at de ikke slæber
> rundt på det? Eller...øøøh...tænker lige

Hej igen
Så må jeg lige høre, hvor meget mad tilbereder du til dine hunde om
dagen, i kg?

Ja, det kan godt være det kan løses logistisk, ved hjælp af løbegården.
Jeg har nok tænkt lidt for meget på vores hund, som jo elsker at få ben
osv., og så gemme dem rundt omkring i haven. Måske katte ikke er så
slemme til dette, og vi ikke skal være bange for at finde en halv mus i
sengen, gemt til smalle tider...

Jeg vil gå igang med at læse lidt på emnet, og finde ud af, hvor vi evt.
vil kunne bestille foderet henne. Med 9 katte og 8 killinger bliver det
jo også til lidt.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 15-06-07 21:15

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil kunne bestille foderet henne. Med 9 katte og 8 killinger bliver det jo

hej Dorthe
jeg ved, at Camilla Sabroe, der opdrætter maine coon katte barffodrer dem.
De får (aflivede) daggamle kyllinger, som kan købes hos Triova.

Du kan da prøve at kontakte hende og spørge hende.

Hendes hjemmeside er www.sparhawk.dk

Venlig hilsen, Anelise

Fra : dpl

Dato : 21-06-07 11:19

A. S. Nielsen skrev:
> [...]
> De får (aflivede) daggamle kyllinger, som kan købes hos Triova.
>
> Du kan da prøve at kontakte hende og spørge hende.

Hejsa, tak for tippet.
Jeg skal faktisk ud og hente en ladning kyllinger i dag, og er ved at
bestille mus. Så får vi se, hvad de synes... Er det et hit, tror jeg vi
prøver at gå helt over til barf.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
Vi har killinger!

Fra : Anette

Dato : 15-06-07 22:29

dpl wrote:
> Så må jeg lige høre, hvor meget mad tilbereder du til dine hunde om
> dagen, i kg?

2% af deres krops vægt, dvs for mine hundes vedkommende ca 500g i døgnet
(incl vægten af "knoglerne") pr hund pr dag.
Marie, fra hundeNG'en har både sin egen og min hundeBarf historie liggende
på sin hjemmeside, hvis du har lyst til at læse mere om hundeBarf.
http://www.photopassion.dk/barf.htm
( bare så jeg ikke ryger helt uden for topic her
Det er jo lidt anderledes at barfe katte, mest fordi katte ikke har brug
for grøntfoder, men udelukkende er kødspisere. DU kan læse lidt - på
engelsk - om kattebarf her
http://www.seefido.com/html/cats_and_barf_diets.htm

> Måske
> katte ikke er så slemme til dette, og vi ikke skal være bange for at
> finde en halv mus i sengen, gemt til smalle tider...

Når du har 9 + 8 katte er " risikoen for at miste" sin supergode kødluns jo
stor, så jeg tror ikke de løber nogen steder med deres kødstykker. Når man
barf-fodrer katte har de jo ikke bare maden stående, som når man giver
tørfoder, men de får foder det antal gange om dagen man nu selv synes passer
til deres vægt og velfærd...derfor er de sultne, når skålen endelig sættes
frem

> Jeg vil gå igang med at læse lidt på emnet, og finde ud af, hvor vi
> evt. vil kunne bestille foderet henne. Med 9 katte og 8 killinger
> bliver det jo også til lidt.

Jeg køber kød og grønt og laver selv mine hundes råfoder. Når jeg har læst
nok om kattebarf, har jeg også i sinde at lave det selv til kattene - så er
jeg stensikker på hvad dyrene får indenbords.
Ikke at jeg ikke tror at barfbutikkerne gør det godt nok, men jeg
foretrækker at gøre det selv.
Det sætter lidt større krav til min viden om barf til hund/kat, end hvis jeg
havde valgt at købe foderet i en barf-butik. Det var et bøvl at finde frem
til steder hvor jeg kunne få de forskellige slags kød og kødben jeg skal
bruge, jeg var bekymret i starten om de nu fik nok af det hele ( DET gjorde
de ) - men nu hvor det er "kørt ind" tager det ikke meget mere end 10
minutter ekstra om dagen, i forhold til dengang de fik tørfoder Og rent
økonomisk er det ikke dyrere at råfodre end at fodre med kvalitetstørfoder.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : dpl

Dato : 21-06-07 11:48

Anette skrev:

> [...]
> økonomisk er det ikke dyrere at råfodre end at fodre med kvalitetstørfoder.

Hejsa, tak for tip og link.
Jeg er faktisk allerede overbevist, og har bestilt kyllinger og mus. Så
får vi se, hvad alle mislingerne synes om det. Vores hund stortrives
indtil videre på tørfodder fra Olivers og diverse rester, så han må nok
lige vente på barf-fodring, til der er lidt mere tid i hverdagen.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
Vi har killinger!

Fra : lh

Dato : 14-06-07 05:31

> [...]
> tørfodder, Plaque Off og andre gode råd *øv*.
>
> Så jeg er meget klar til at høre om andre tiltag!

Jeg har en kat (perserkat) der lige i mandags - for anden gang, var indlagt
på Karlslunde dyreklinik pga svær tandproblemer. Den har Neck Lesions (læs
om sygdommen) og også paradontose (svær) tandkødsbetændelse. Den er 8 år.
Men det er resulteret i at den fik fjernet alle sine kindtænder - 9 stk der
var tilbage. Men det kan den sagtens leve med og den har det egentlig
allerede godt og er begyndt at spise selv lidt allerede, men må dog fodres
med sprøjte endnu. Så nu er der kun fortænderne tilbage som er hvide og fine
endnu.
Det jeg vil med dette er at du skal vide det ikke lyder som almindelig
tandkødsbetændelse, men syntes du skal få tjekket katten grundig. Regn måske
ikke med en almindelig dyrlæge kan se det, for det var en tilfældighed det
blev opdaget hos min kat. Det var min egen dyrlæge der fik knækket en
kindtand som de så ikke havde udstyret til at fjerne og jeg blev sendt til
Karlslunde akut. Det var dem der konstaterede sygdommen.
De siger derinde at persere, og især skovkatten og MC er dem der hyppigts
rammes, men at alle kan få det også huskatte.
Og det er også vigtigt at få gjort noget ved det, fordi det kan gøre katten
syg, dels ved fejlernæring i længden, og dels kan bakterierne sprede sig til
blodet og i længden ødelægge organer - hvad jeg fik at vide.
Min kat var så hårdt angrebet at valget stod mellem aflivning, behandling
(og nej, det er ikke helt billigt), eller at katten ville gå til langsomt.
Og da hun ellers er sund og rask valgte jeg behandling.

mvh
lh

Fra : dpl

Dato : 14-06-07 13:31

lh skrev:
> [...]
> med sprøjte endnu. Så nu er der kun fortænderne tilbage som er hvide og fine

Hejsa
Vi har heldigvis en meget katte-kyndig dyrlæge, og vi har været inde
over problematikken med neck-lesions. Det er der heldigvis ingen tegn
på, alle kattens tænder er pæne og intakte. Det er nok nærmere hans
immunforsvar der ikke er i top, og så har infektioner let spil i
forbindelse med kraftig tandsten.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
(Vi har killinger!)

Fra : Heidi

Dato : 17-06-07 15:28

> Hejsa, jeg tråd-kaprer lige lidt...
> Indsprøjtninger mod tandkødsbetændelse, hvordan hang det sammen?

Hej Dorthe

Den fik simpelthen trukket plækkerne ud, pånær kindtænderne (så tungen ikke
faldt ud, som dyrlægen så diplomatisk sagde)
Så det var for at undgå infektion i munden.
Det var Bastian, en ældre, kasseret hittemis, hvis du kan huske den...
Den fik et godt, men meget kort liv hos den gode Jesper men efter knapt et
år, fik den konstateret kræft i munden og måtte desværre aflives.
Så jeg forstår godt du er meget obs på din kats problemer, selv skal jeg
have Mulle/Frede afsted for at få fjernet tandsten, selvom det muligvis ikke
er så voldsomt enenu, så har jeg set resultatet af at vente for længe....

Jeg har fået noget jeg skal gnide/skrubbe på hans tænder, men det er umuligt
med ham, så der er kun dyretandlægen tilbage nu...

Hilsen Heidi
med plejekatten Olivia, der søger nyt hjem
http://kortlink.dk/3q5t

Fra : Kate

Dato : 17-06-07 20:59

"Heidi" <notvalid@outoforder.com> wrote in

> http://kortlink.dk/3q5t

Hvor ser hun dog dejlig ud. Desværre kan jeg ikke tilbyde hende et
hjem, men jeg håber du hurtigt finder det helt rigtige til hende.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Heidi

Dato : 17-06-07 21:16

<klip> Den fik simpelthen trukket plækkerne ud, pånær kindtænderne

plækkerne betyder altså pløkkerne *gg*

Hilsen Heidi der savner den ellers engang så berømte "sdaveged"

Fra : dpl

Dato : 21-06-07 11:17

Heidi skrev:
> [...]
>
> Jeg har fået noget jeg skal gnide/skrubbe på hans tænder, men det er umuligt
> med ham, så der er kun dyretandlægen tilbage nu...

Ok, så indsprøjtningerne var bare i stedet for antibiotika i pilleform?

Fuffer har fået renset tænder nogle gange, men det kommer så hurtigt
igen. Nu prøver jeg med Plaque Off på maden, og har besluttet mig til at
gå over til barf-fodring hurtigst muligt, skal ud og hente kyllinger i
dag! Så håber jeg vi kan få lidt mere kontrol over det.

Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/
Vi har killinger !

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-06-07 01:15

Hej Majbritt

Vi har haft en kat med sukkersyge som fik injektioner 2 gange dagligt. Hvor
bor du? Jeg giver gerne et kursus i hvordan man lettest giver injektionerne
og lidt tips og tricks i at have en "sukkerkat". Det bedste er en rutine
hvor man "leger" det ind, så katten oplever det som positiv opmærksomhed og
ikke bliver stresset over det. Vores gamle kat kom selv og plagede om at få
sin insprøjtning, hvis han syntes at vi gik for meget over tid.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-06-07 12:39

majbrit nielsen wrote:
> [...]
> både kan holde ham og så stikke...
> Er der nogen der har en go ide, så jeg kan hjælpe ham ?

Jeg kan ikke hjælpe dig direkte med dit spm, men jeg vil henvise dig til
www.sukkerkatten.dk - en hjemmeside om sukkersyge hos kat.
mvh Camilla

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-06-07 13:39

> Jeg kan ikke hjælpe dig direkte med dit spm, men jeg vil henvise dig til
> www.sukkerkatten.dk - en hjemmeside om sukkersyge hos kat.
> mvh Camilla

Adressen er vist http://www.sukkerkat.dk/

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Camilla Baird

Dato : 14-06-07 23:13

Gainsbourg wrote:

> Adressen er vist http://www.sukkerkat.dk/
>
> Med venlig hilsen
> Gainsbourg

Tak for rettelsen
mvh Camilla

Fra : Hanne Løvgreen

Dato : 14-06-07 16:14

Hej Majbrit,

> [...]
> både kan holde ham og så stikke...
> Er der nogen der har en go ide, så jeg kan hjælpe ham ?

Til vores kat Daisy fik vi recept på Insulatard Flexpen (Novopen) til
børn, det var meget nemmere at have med at gøre end sprøjten.

Mht foder kan man få speciel diabetes-foder fra både Hills og Royal Canin.

Et par gode links om diabetes - men dem kender du måske allerede:

http://www.felinediabetes.com/
http://www.gorbzilla.com/gorbs_fave_web_links.htm

Held og lykke med det

Med venlig hilsen Hanne