Mærkelig knopper
Fra : Kasper

Dato : 29-07-07 15:44

Hej..

Vi har spottet nogle knopper på vores hund på halsen lige bag øret:
http://rapzak.mine.nu/ting1.jpg
http://rapzak.mine.nu/ting2.jpg
(Billederne er i full size så måske tager de lidt tid at hente)

Det virkede som om vi først fandt 1-2 knopper, men nu er der nærmere 4-5stk.
Det virker ikke som om han klør der eller har ondt.
De ligner at være rødt inde ved skindet og så er der et lag tørt hud oven på
toppen.

Den anden dag havde han fundet en fuglevinge han havde kørt hovedet op af
mens det lå på jorden.

Nogle der har en ide til hvad det kan være??

Kasper

Fra : qfha

Dato : 29-07-07 16:45

On 29 Jul., 16:44, "Kasper" <kas...@kasper.kasper> wrote:
> [...]
> mens det lå på jorden.
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være??

Det ligner noget, som kunne være starten på en gang hot-spot. Dvs.
betændelse i huden, som kan komme af, at hunden har været fugtig og
kløet sig. Vask det med sæbespånervand, skyl efter med rent vand og
tør det godt. Gør det 2-3 gange dagligt indtil det er begyndt at hele.
Hvis det bliver værre skal du have lidt penicillin til det.

mvh
qfha

Fra : Kasper

Dato : 29-07-07 17:05

"qfha" <bt_s2002@yahoo.dk> wrote in message
> [...]

tør det godt. Gør det 2-3 gange dagligt indtil det er begyndt at hele.
Hvis det bliver værre skal du have lidt penicillin til det.

Han har badet meget...

Det kan ikke være noget med ræve skab??

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 16:48

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse
> [...]
> mens det lå på jorden.
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være??

Det kunne ligne steder hvor der har siddet tæger... Har I set levende tæger
på ham for nylig? Det er umiddelbart mit bedste bud.

mvh
Camilla

Fra : Kasper

Dato : 29-07-07 17:04

"Camilla" <ju> wrote in message

> "Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse

> Det kunne ligne steder hvor der har siddet tæger... Har I set levende
> tæger på ham for nylig? Det er umiddelbart mit bedste bud.

Nej, vi har kun set 1 for længe siden

Kasper

Fra : lh

Dato : 29-07-07 18:47

> [...]
> mens det lå på jorden.
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være??

Min gamle hund led meget af netop eksem eller Hot Spot som det også vel
kaldes og når det startede kunne det godt ligne det du viser, selvom det er
svært at se helt tydeligt.
Skab tror jeg ikke på.

mvh

lh

Fra : Kasper

Dato : 29-07-07 19:00

"lh" <com@comhere.dk> wrote in message

> [...]
>

> Min gamle hund led meget af netop eksem eller Hot Spot som det også vel
> kaldes og når det startede kunne det godt ligne det du viser, selvom det

Hvad plejede du så at gøre?

Kasper

Fra : lh

Dato : 29-07-07 19:48

> "lh" <com@comhere.dk> wrote in message

> Hvad plejede du så at gøre?
>
> Kasper

Min var meget slemt angrebet så der måtte dyrlægehjælp til hver gang det kom
i udbrud. Men foruden den blev sat i behandling med penicillin og også tit
prednisolon er det vigtigt at sårene holdes "tørre" . Så det er med at
klippe hårene væk i et stykke omkring såret så det får luft. min var også en
vandhund med lang pels og det er tit med at kunne udløse det med den fugtige
varmen hud under pelsen.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-07-07 19:56

> [...]
> mens det lå på jorden.
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være??

hmm..for mig at se, ligner det noget vorte-noget, min gamle setter havde en
del sådanne gevækster rundt omkring.

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 29-07-07 21:09

> [...]
> mens det lå på jorden.
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være??

Jeg synes det ligner hotspots...
Vores gamle hund led voldsomt af det og havde mange hele livet igennem.
Det, vi gjorde var at rense dem med klorhexidin et par gange eller to om
dagen.
Nogengange blev de til nogle mystiske blomkålsagtige gevækster, som tørrede
og faldt af af sig selv, andre gange gik der faktisk regulær betændelse i
huden under gevæksten. Flere gange har hunden desværre måttet under kniven
for at få fjernet gevæksten og renset området.

Mit råd til dig er, at rense med klorhexidin og holde godt øje.
Er der tegn på betændelse, eller bliver den meget stor, så er det en tur til
dyrlægen og blive behandlet....
(Som udgangspunkt synes jeg det er fornuftigt første gang man møder noget
nyt hos sin hund at gå til dyrlægen - senere kan man så selv behandle
hunden, hvis det er noget harmløst).

Connie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 21:25

> [...]
> mens det lå på jorden.
>
> Nogle der har en ide til hvad det kan være??

Du kan læse om hotspots her http://www.netdyredoktor.dk/sw6977.asp

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 29-07-07 21:33

BorderTerrierMor, skrev:

> Du kan læse om hotspots her http://www.netdyredoktor.dk/sw6977.asp

Interrasant læsning, glæder mig til John når det det sidste afsnit hvor der står.

*****
Desuden forekommer der en variant hos schæfere, hvor især midaldrende hunde
udvikler furunkulose. Det menes, at der kan være forhold i immunforsvaret hos
schæfere, som gør dem særligt disponerede for at udvikle den dybe hudbetændelse.
*****

Han påstår jo altid at Schæfere er så sunde og sygdomsfri

/Jens

Fra : jopa

Dato : 29-07-07 21:47

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hos
> schæfere, som gør dem særligt disponerede for at udvikle den dybe

Jeg påstår intet jeg konkluderer at ingen herinde har problemer, samt ingen
af de mange jeg kender med sådanne er særligt meget syge.

Der var en gang for lang tid siden hvis du kan huske det at flere
herinde påstod noget sådant. (schæfere har mange sygdomme)
Nok derfor jeg elsker at fremkomme med min konklusion.

Men det kan du nok ikke genkende desværre.
Så lad det blot være min "påstand" og du og andre kan så have en anden hvis
i finder det nødvendigt
I dont care

--
Mvh. John der er midaldrene og ikke har furunkulose endnu

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 29-07-07 22:32

On 29 Jul., 22:46, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Jeg påstår intet jeg konkluderer at ingen herinde har problemer, samt ingen
> af de mange jeg kender med sådanne er særligt meget syge.

Det er måske også lige lidt nok grundlag at konkludere ud fra gruppen
her og dem du kender

Jeg vil nødig udtale mig om hvad race (både mennesker og dyr) der er
mere eller mindre syge, for alle kan blive syge hvis det falder
for.

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 29-07-07 22:51

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> af de mange jeg kender med sådanne er særligt meget syge.

Det er måske også lige lidt nok grundlag at konkludere ud fra gruppen

Nu har jeg fulgt med i gruppen en tid
For et par år siden var der nogen herinde der påstod at schæferen specifikt
har mange sygdomme.
Man hører så ikke om de tilfælde herinde.
Jeg møder dem heller ikke blandt schæferfolk og ja jeg kender mange
Det er derfor jeg og Jens jooker om det

Jeg vil nødig udtale mig om hvad race (både mennesker og dyr) der er
mere eller mindre syge, for alle kan blive syge hvis det falder
for.

Det har du ret i

--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 06:00

jopa, skrev:
> "BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i meddelelsen

Det kan også bare værer at Schæferejerne ikke sidder og udbreder
sig om sygdomme herinde, Connies gamle Schæfer havde da sygdommen.
Men den tæller måske ikke med da den er død nu

> [...]
> her og dem du kender
>
> Nu har jeg fulgt med i gruppen en tid
> For et par år siden var der nogen herinde der påstod at schæferen

Og det kan du bare ikke ryste af dig.
Det må have gjort ondt.

> Man hører så ikke om de tilfælde herinde.

I denne tråd gjorde vi tilfældigvis.

> Jeg møder dem heller ikke blandt schæferfolk og ja jeg kender mange
> Det er derfor jeg og Jens jooker om det

Du får bare et hug hvergang du skal gører Schæferen til en sundere
race end alle mulige andre, for det er den ikke.
Lige som du skælder os ud for at påstå at barf er sundere end tørkost.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 30-07-07 11:39

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> specifikt har mange sygdomme.
> Man hører så ikke om de tilfælde herinde.
> Jeg møder dem heller ikke blandt schæferfolk og ja jeg kender mange

Hej
Vil lige sige at jeg. som John, ikke høre om, schæferhunde "som har mange
sygdomme", jeg møder også mange schæferhunde i klubben.

Jeg kan kun sige, at mine aldrig har været syge, aldrig haft eksem el.
lign. - tæven blev 14½ år og hannen 13½ år- og hende jeg har nu viser heller
ingen tegn på nogen dårligdom. og det selvom de "kun" har fået tørkost og et
kødben i ny og næ

Hanne/ som ærgre sig når der kommer sådanne udtalelser om schæferhunden

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-07-07 11:52

In news:c0f68$46adbf90$55183605$14108@news.arrownet.dk,
Hm <mishama@hongnet.dk> typed:
> [...]
> har fået tørkost og et kødben i ny og næ
>
> Hanne/ som ærgre sig når der kommer sådanne udtalelser om

Det ærgrer godt nok også mig lidt, for vores Asia blev 16 år og var
kun syg én eneste gang. Livmoderbetændelse med efterfølgende
operation. Der var ikke antydningen af andre problemer med hende, så
jeg kan heller ikke nikke genkendende til specielle problemer med
Schæfere, det er vist kun en skrøne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 30-07-07 12:07

> [...]
> nikke genkendende til specielle problemer med Schæfere, det er vist kun en

Jeg er ikke i tvivl om, at schæferen en overgang blev avlet på en usund
facon med nogle sundhedsmæssige svagheder som resultat. Men det er schæfere
ikke ene om, det er sket for masser af racer.

Vi var så uheldige at få en hund, som havde alt det schæferen var berygtet
for, med undtagelse af HD og gigt - der var til gengæld INTET.
Han havde hudbetændelse hele sit liv, fik hotspots, havde vokseværk i næsten
to år, havde tilbagevendende øjenbetændelse i alle hans unge år, fik
udefinerbare ledproblemer i højre skulder, som kom og gik i et par år.
Da han blev otte blev han ramt af Cauda Equina, som er lammelser af
bagpartiet på grund af nerveafklemning ved korsbenet.

Jeg kender også mange schæfere og har kendt mange, men er sjældent løbet ind
i en, der i så høj grad bidrog til rødvinen på dyrlægens bord, som vores
gamle Meck.

Angående disse sygdomme, som schæferen er "berygtet" for, så bliver man jo
nødt til at erkende, at nogle sygdomme har overrepræsentation hos nogle
racer, andre hos andre.
Der ER sygdomme, som er typiske hos schæferen, men det er der jo også hos
labradoren og hos mopsen.
Men at den skulle være mere sygdomsramt end andre racer er et vildskud,
synes jeg...

Jeg har - som andre herinde - kontakt til rigtig mange schæfere og ser for
tiden HD, vokseværk og allergi som de største og tydeligeste problemer...
Vokseværk er der temmelig meget af, HD bliver bedre og bedre - ihvertfald
der, hvor jeg komer og allergi er en sjælden gang i mellem..
Jeg er så ikke klar over, om sygdomsbilledet varierer mellem de tog linjer -
højavls- og brugshundelinjerne... Man kunne nemt forestille sig, at de havde
hver deres kropslige problemer, da der fremavles helt forskellige
egenskaber...

Connie...

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 18:43

C.H, skrev:

> Der ER sygdomme, som er typiske hos schæferen, men det er der jo også
> hos labradoren og hos mopsen.
> Men at den skulle være mere sygdomsramt end andre racer er et
> vildskud, synes jeg...

Men vil du så ikke give mig ret i at det er lige så meget vildskud
at påstå at Schæferen er meget mindre sygdomsramt end andre racer.
Det er det eneste jeg skælder John ud for at påstå gang på gang.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-07-07 18:48

> Men vil du så ikke give mig ret i at det er lige så meget vildskud
> at påstå at Schæferen er meget mindre sygdomsramt end andre racer.
> Det er det eneste jeg skælder John ud for at påstå gang på gang.

Nu har jeg brugt det meste af dagen på at læse om schæferens specifikke
sygdomme, og jeg må nok give dig ret.
Den er befængt med diverse sygdomme.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 19:41

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Nu har jeg brugt det meste af dagen på at læse om schæferens
> specifikke sygdomme, og jeg må nok give dig ret.
> Den er befængt med diverse sygdomme.

Det har du glemt om en uge

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 18:40

Tove Krieger, skrev:

> jeg kan heller ikke nikke genkendende til specielle problemer med
> Schæfere, det er vist kun en skrøne.

Jeg ved heller ikke hvem det er der påstår at Schæfere er specielt
meget syge, men det må John jo kunne fortælle os.
Jeg gider bare ikke at hører på at det nærmest er verdens sundeste race,
for det har han slet ikke belæg for at påstå.
Mit eget indtryk er at de såmænd ligger meget gennemsnitligt
ud fra dem jeg har mødt gennem tiderne og hørt ellers om.

Det er lige så vrøvlet som når mange mennesker jeg møder på
min vej fortæller mig at det da er godt at mine hunde er blandinger
fordi at de er meget sundere end racehunde, sikke en gang pladder.

/Jens (hvis hunde nu er ret sunde, men nok ikke pgr manglende stamtavle)

Fra : jopa

Dato : 30-07-07 20:02

> Jeg ved heller ikke hvem det er der påstår at Schæfere er specielt
> meget syge

Det er ok.
Hvis ikke du kan/vil huske tilbage så glem det.
Vi kommer ikke videre i denne debat.

--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 20:16

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>
> Det er ok.
> Hvis ikke du kan/vil huske tilbage så glem det.

Det kan jeg ikke huske, men det har nok ikke gjort så
dybt et indtryk på mig som på dig.
Hvis du mener det har været mig må du have en
erindringsforskydning, eller jeg har haft udtrykt mig forkert.
Jeg har ikke og har aldrig haft baggrund for at påstå
at Schæfere er mere syge end de fleste andre racer.

> Vi kommer ikke videre i denne debat.

Så skal jeg da vide hvad vi precist debatterer

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 07:09

On 29 Jul., 23:50, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Nu har jeg fulgt med i gruppen en tid

Høhø, Den skal jeg bare have hver gang jeg deltager, hvornår bliver
man "gammel" nok til ikke at få den som argument ?

Mvh Fru Larsen.

Fra : Winnie

Dato : 30-07-07 07:39

"BorderTerrierMor" skrev
"jopa" wrote:

> Nu har jeg fulgt med i gruppen en tid

Høhø, Den skal jeg bare have hver gang jeg deltager, hvornår bliver
man "gammel" nok til ikke at få den som argument ?
------------------------

*LOL* Længe Fru Larsen, MEGET længe

- Winnie, der heller ikke er gammel nok

Fra : pwh

Dato : 30-07-07 18:28

Winnie, skrev:

> Høhø, Den skal jeg bare have hver gang jeg deltager, hvornår bliver
> man "gammel" nok til ikke at få den som argument ?
> ------------------------
>
> *LOL* Længe Fru Larsen, MEGET længe

Nemlig, og til den tid har vi andre alligevel
været her længere end Fru Larsen

/Jens (som har været her ca 5 år)

Fra : jopa

Dato : 30-07-07 09:51

On 29 Jul., 23:50, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

Høhø, Den skal jeg bare have hver gang jeg deltager, hvornår bliver
man "gammel" nok til ikke at få den som argument ?

Kan du da huske det jeg refererede til ?

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 09:51

On 30 Jul., 08:39, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

> Høhø, Den skal jeg bare have hver gang jeg deltager, hvornår bliver
> man "gammel" nok til ikke at få den som argument ?
> [...]

Fnisss det er da rart man ikke er alene

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:10

On 30 Jul., 10:51, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> Kan du da huske det jeg refererede til ?
>
> --
> Mvh. Johnwww.johns-web.dk

Ja da og det gjorde du også i en anden tråd og en anden tråd
igen............

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 30-07-07 10:32

> [...]

> Kan du da huske det jeg refererede til ?
>
> --
Ja da og det gjorde du også i en anden tråd og en anden tråd

Kan du huske de episoder herinde hvor folk evig og altid fortalte om hvor
sygdomsplagede schæfere var.?

Hvis ikke hvad er så årsagen til at du føler du absolut skal kommentere det
?

Det ligger et par år tilbage efterhånden.

--
Mvh. John

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:39

On 30 Jul., 11:31, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> [...]
> ?
>
> Det ligger et par år tilbage efterhånden.

Pardon Hr. John at man deltager i en tråd, hvor nogen åbenbart bære
nag fra udtalelser flere ÅR tilbage.

Årsagen til jeg deltager er sgu da fordi dit grundlag for viden er
noget tyndt, når det KUN er fra folk herinde og din bekendtskabskreds.

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 30-07-07 10:43

Årsagen til jeg deltager er sgu da fordi dit grundlag for viden er
noget tyndt, når det KUN er fra folk herinde og din bekendtskabskreds.

Ok

--
Mvh. John

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 11:48

On 30 Jul., 12:38, "Hm" <mish...@hongnet.dk> wrote:

> [...]
> kødben i ny og næ
>
> Hanne/ som ærgre sig når der kommer sådanne udtalelser om schæferhunden

Det er vel ikke værre end at vi med Border Terrier konstant må høre på
de er nogen arrige sataner

Dem der siger det har ikke mødt vores to *LOL*

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 30-07-07 13:08

> Hanne/ som ærgre sig når der kommer sådanne udtalelser om schæferhunden

Skal vi ikke bare lade den stå her og så konstatere at der nok er en grund
til at politi samt reningstjenester med mere foretrækker den
Jeg gætter på at det bla skyldes dens allround robusthed

--
Mvh. John der ikke har nogen mærkelige knopper

Fra : Hm

Dato : 30-07-07 17:04

> [...]
> Jeg gætter på at det bla skyldes dens allround robusthed
> --
> Mvh. John der ikke har nogen mærkelige knopper

Jeg syntes det er en rigtig god konklusion, så lad os blive der.

Hanne/som tror John barfer, siden han ingen mærkelige knopper har

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 11:51

> [...]
>
> Hanne/ som ærgre sig når der kommer sådanne udtalelser om schæferhunden

Det er vel ikke værre end at vi med Border Terrier konstant må høre på
de er nogen arrige sataner, fordi de er Terrier Racen

Fra : Kasper

Dato : 30-07-07 15:52

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> wrote in message
> [...]
> http://rapzak.mine.nu/ting1.jpg
> http://rapzak.mine.nu/ting2.jpg
> (Billederne er i full size så måske tager de lidt tid at hente)

Min kæreste var så afsted til doctor manden i dag... (med hunden)

Hun fik at vide det var en bums, og at den havde bredt sig...

Så ved man det, og betalt tæt ved 600kr (men der kom da også en flaske sæbe
mod uren hud med)

Kasper