Allergi - gode råd - ikke barf :-)
Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 15:27

Hej Gruppe,

Vi står i den meget kedelige situation, at Bette (9 måneder jack russell
tæve) muligvis har allergi.
Hun har nu et par gange haft udslæt i hovedet - om øjnene, læberne, snuden
og ørene. Noget skelagtigt noget, der danner tørre skorper. Ud over det ikke
er så pænt, er Bettes eneste gene, at det klør en del - men ikke ulideligt
meget.
Ved sidste udbrud - 4 uger siden - fik hun en antibiotikakur og
kløestillende (prednisolon) i 14 dage. Udslættet er nu langsomt vendt
tilbage - det synes dog mildere end tidligere. Jeg har en ny kur liggende,
men vil - i samråd med dyrlægen - vente og se hvor voldsomt det udarter sig.
Bette har siden sidste udbrud været på allergikost - hypoallergenic fra
Royal Canin. Vi skal regne med minimum 8 uger, før vi ved om det er
proteinerne i den almindelige kost der er problemet - det skulle være det
hyppigste årsag til allergi!? Jeg vil desuden tilsætte lakseolie i maden -
også efter dyrlægens råd.
Udvikler tingene sig yderligere, skal vi en tur til ekspert.
Der er også chance for, at udslættet kan være hormonelt betinget, og opstå i
forbindelse med hendes første løbetid, der burde være lige om hjørnet. Så
det bedste ville være, at have den overstået - jeg har sagt hun skal skynde
sig

Udover kostændringen, har jeg taget gummilegetøjet fra hende - her tænker
jeg på phtalater og skiftet aluminiumskåle ud med glasskåle. Desuden vasker
jeg de angrebne områder med klorhexidin - Bette nyder det og det tager
toppen af kløen. Og nej, Bette er ikke en af den slags hunde der får alt
muligt serveret ved bordet eller andre steder
Jeg har selvfølgelig tænkt mig, at vente et par uger eller tre, før jeg
foretager nye ændringer - ellers bliver det svært at gennemskue hvad der
eventuelt har virket.

Hvad kan jeg ellers gøre? Skulle der mon sidde nogen med erfaringer og viden
på dette område, så kom frit frem Jeg har selvfølgelig læst en del på
nettet, men føler slet ikke jeg ved nok.
Også gerne erfaringer med diverse eksperter på området,
litteraturhenvisninger, nethenvisninger etc modtages med tak

Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver respekteret i
gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til

- Winnie

--

www.schildknecht.dk - art by schildknecht
www.visuell.dk - photos by suell

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 15:42

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver respekteret i
> gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til

vedhæng og låse på halsbånd og liner har jeg også hørt kan udløse sådan
noget juks..
nikkel..

ellers må jeg tilstå, at jeg ikke kender en eneste hund med allergi, der er
blevet rask på trods af alverdens allergikure, skift af foder, medicin i
lange baner osv. osv. det lægger låg på symptomerne, men fjerner det ikke.
måske der er andre der kender nogen der har en løsning eller ide.

Mvh. Marie -der nok skal holde inde med barf-prædiken..(o:

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 17:17

"Torben og Marie-louise Ager" skrev

> vedhæng og låse på halsbånd og liner har jeg også hørt kan udløse sådan
> noget juks..
> nikkel..

Tak for det - det havde jeg ikke tænkt på. Prøver at fjerne halsbånd senere
i forløbet

Det sætter jeg pris på

- Winnie

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 30-07-07 09:48

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46aa0424$0$21925

> vedhæng og låse på halsbånd og liner har jeg også hørt kan udløse sådan
> noget juks..
> nikkel..

Hvad med halsbåndet i sig selv?
Der kan godt være brugt nikkel til garving af læderet.

--
mvh Uffe

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 16:35

Winnie, skrev:

> Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver
> respekteret i gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til

Jeg skal såmænd nok også nok som Marie afholde mig fra prædiken.
Men jeg er da nysgerrig efter hvorfor du ikke vil prøve barf,
eller er det uden for topic lige at spørge om det, så undskylder jeg

Mine har 7-9-13 aldrig haft allergi, så erfaring med det har jeg ikke,
og har derfor intet at bidrage med ved mindre du ændre mening mht barf.

/Jens (som ønske Bette god bedring)

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 16:43

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Mine har 7-9-13 aldrig haft allergi, så erfaring med det har jeg ikke,
> og har derfor intet at bidrage med ved mindre du ændre mening mht barf.

Det er sgu da sjovt du ikke kan respektere et simpelt ønske.
det er fandme lig Jehovas vidner.
Dybt trættende for os der ikke tror på nogen religioner overhovedet.
.-p

Kan du ikke bare være seriøs som jeg bare en gang i mellem.

ps jeg hørte forøvrigt at hunde godt kan tåle fugleben.
De skal blot først være spist af en kat
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 16:59

jopa, skrev:
> [...]
> det er fandme lig Jehovas vidner.
> Dybt trættende for os der ikke tror på nogen religioner overhovedet.

Jeg har da respekteret Winnies ønske, jeg har da ikke
anbefalet barf som løsning (endnu)

> Kan du ikke bare være seriøs som jeg bare en gang i mellem.

Nej, lader sig ikke gører.

> ps jeg hørte forøvrigt at hunde godt kan tåle fugleben.
> De skal blot først være spist af en kat

Bare katten ikke tilhører Winther, så kan hunden
få sig en hurtig død

Nå, lad os nu ikke ødelægge Winnies tråd med pjat allerede,
det er sgu et seriøst problem som hun nok ikke kan se det sjove i.

/Jens (som undskylder på Johns vegne)

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 17:22

"pwh" skrev
> Nå, lad os nu ikke ødelægge Winnies tråd med pjat allerede,
> det er sgu et seriøst problem som hun nok ikke kan se det sjove i.

Det har du helt ret i!

- Winnie, der håber at mine forbehold om, at spørge til råds her i gruppen,
bliver gjort til skamme.

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 17:19

"pwh"skrev
> Jeg skal såmænd nok også nok som Marie afholde mig fra prædiken.
> Men jeg er da nysgerrig efter hvorfor du ikke vil prøve barf,
> eller er det uden for topic lige at spørge om det, så undskylder jeg

Ja, det er det vel
Har nu heller ikke tænkt mig at svare, det er ikke det tråden handler om. Og
som skrevet, ændrer jeg mening, skal jeg nok vende tilbage.
- Winnie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:05

Winnie, skrev:
> [...]
> Har nu heller ikke tænkt mig at svare, det er ikke det tråden handler
> om. Og som skrevet, ændrer jeg mening, skal jeg nok vende tilbage.

Du skal self værer så velkommen.
Indtil det er min mund lukket med 7 segl om barf

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 18:07

"pwh" skrev

> Du skal self værer så velkommen.
> Indtil det er min mund lukket med 7 segl om barf

Øhm... I denne tråd eller helt generelt?

- Winnie *fniiis*

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:44

Winnie, skrev:
> "pwh" skrev

> Øhm... I denne tråd eller helt generelt?
>
> - Winnie *fniiis*

*ROFL*

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 20:38

On Fri, 27 Jul 2007 18:19:05 +0200, "Winnie"
<winnie@schildknecht.123dk> wrote:

>"pwh"skrev
>
>Ja, det er det vel
>Har nu heller ikke tænkt mig at svare, det er ikke det tråden handler om. Og
>som skrevet, ændrer jeg mening, skal jeg nok vende tilbage.

Godt så, men jeg må erkende at jeg, lige som Jens, er nysgerrig.
Hans blev proppetmed Prednisolon igen og igen, og det hjalp da osse i
kortere perioder, og så blev han ellers rigtig, rigtig tyk af det, men
ellers ikke den store forandring. Den kom først da vi gik over på
barf, så jeg forstår ikke modviljen.

Nå, men min allergikat, som stod overfor en aflivning (han var meget
plaget) fik en flot hud og pels ved at skifte til RC - Hair & Skin.
Det får alle kattene så i dag, og de har ingen hud eller pels
problemer nogen af dem. Så umiddelbart ville jeg give RC's foder (som
jeg lige læste at du allerede fodrer med) en chance, men ellers har
jeg ingen ideer (udover barf!)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 20:52

Leyna, skrev:

> [...]
> kortere perioder, og så blev han ellers rigtig, rigtig tyk af det, men
> ellers ikke den store forandring. Den kom først da vi gik over på

Men husker jeg ikke galt kører Hans jo på tørkost (Olivers ?) igen.
Kan man tænke sig at han er blevet afgiftet i den periode på barf,
og nu igen kan tåle at æde tørkost.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 29-07-07 00:21

On Fri, 27 Jul 2007 21:51:49 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Men husker jeg ikke galt kører Hans jo på tørkost (Olivers ?) igen.
>Kan man tænke sig at han er blevet afgiftet i den periode på barf,
>og nu igen kan tåle at æde tørkost.

Jeg er ikke sikker på at han får Olivers mere. Jeg blander mig ikke i
hvordan min datter fodrer Hans, men jeg kan se på ham at han
stortrives. Måske var det slet ikke foderet, men stress eksem? Det
lider jeg selv af, selv om lægerne stædigt hævder at det ikke findes.
*SUK*

Jeg tror ikke barf kan udrydde en allergi, men skal da ikke sige noget
skråsikkert. Det eneste der betyder noget for mig her og nu er at Hans
har det godt, og at han har tabt sig lidt. Han er blevet rigtig lækker
at se på.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 21:22

"Leyna" skrev"
Winnie" wrote:

> [...]
> kortere perioder, og så blev han ellers rigtig, rigtig tyk af det, men
> ellers ikke den store forandring. Den kom først da vi gik over på

Ingen modvilje - vil bare vide hvad problemet er først.

Fino og takker

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 16:43

On 27 Jul., 16:27, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:
> [...]
>
> Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver respekteret i
> gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til

Hej Winnie.
Din "historie" ligner den vi har haft med vores Møv, hvor alt blev
prøvet... foder, legetøj, foderskåle osv.

INTET hjalp og han blev ved at få allegi eksem som blev holdt
nogenlunde nede med Hypoallergenic Canine fra Royal Canin og ved
udbrud fik han en antibiotikakur og
kløestillende (prednisolon) i 14 dage eller mere hvis ikke eksemen var
på vej væk, ellers blev kuren forlænget.

Jeg er også meget nysgerrig for at høre hvorfor du ikke vil Barfe?, da
det nu på 3. uge har hjulpet vores Møv og han er helt fik for allergi
eksem.

Mvh Fru Larsen. (som er vild med min hund er rask )

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 17:02

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg er også meget nysgerrig for at høre hvorfor du ikke vil Barfe?, da
> det nu på 3. uge har hjulpet vores Møv og han er helt fik for allergi
> eksem.

Jeg er glad for at hører at det stadig går godt for Møv,
jeg har desværre ikke mødt den Golden længe,
så om barf har hjulpet den ved jeg ikke endnu.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 17:40

"BorderTerrierMor" skrev

[...]

-------------------------------------

Jeg har absolut grænser for langt vi skal gå med medicinsk behandling til
Bette, det skal IKKE misforstås.
Heldigvis har min dyrlæge helt samme indstilling.

--------------------------------------
Jeg er også meget nysgerrig for at høre hvorfor du ikke vil Barfe?, da
det nu på 3. uge har hjulpet vores Møv og han er helt fik for allergi
eksem.
--------------------------------------

Jeg undersøger en masse muligheder, hvilket jeg syntes er det fornuftige. Og
så vil jeg rigtig gerne vide hvad det er hun ikke kan tåle.
Jeg har ikke skrevet at jeg ikke vil barfe - som udgangspunkt fokuserer jeg
blot på andre muligheder - det er det jeg søger hjælp til i denne tråd.

Mvh Fru Larsen. (som er vild med min hund er rask )

- Winnie, der er vild med min hund, også selv om den ikke er rask

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 20:40

On Fri, 27 Jul 2007 18:39:32 +0200, "Winnie"
> [...]

>blot på andre muligheder - det er det jeg søger hjælp til i denne tråd.

Har du fået den allergitestet hos dyrlægen? Det er en langvarig og
bekostelig affære, har jeg hørt, men det er da vist den eneste vej
frem, hvis I skal finde ud af hvad det er der udløser allergien.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 21:06

"Leyna" skrev
> Har du fået den allergitestet hos dyrlægen? Det er en langvarig og
> bekostelig affære, har jeg hørt, men det er da vist den eneste vej
> frem, hvis I skal finde ud af hvad det er der udløser allergien.

Det er næste skridt - men som beskrevet i et tidligere svar, vil vi få det
bedste resultat, hvis det kan vente til efter hendes første løbetid.
Personligt syntes jeg det er ret væsentligt at vide, hvad det er hun ikke
tåler - men det kan være jeg ændrer mening

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 21:22

Winnie, skrev:
> [...]
> løbetid. Personligt syntes jeg det er ret væsentligt at vide, hvad
> det er hun ikke tåler - men det kan være jeg ændrer mening

Ellers vil jeg vove det ene øje Winnie
Du kan jo som Fru Larsen give Barf en chance på en periode,
det koster ikke andet end en smule ulejlighed, ikke en beslutning for livet.

/Jens (som ikke holdt hvad han ellers lovede Winnie, Leyna lokkede)

Fra : Leyna

Dato : 29-07-07 00:25

On Fri, 27 Jul 2007 22:06:05 +0200, "Winnie"
> [...]

>Personligt syntes jeg det er ret væsentligt at vide, hvad det er hun ikke
>tåler - men det kan være jeg ændrer mening

Nu snakkede jeg selv med dyrlægen omkring allergitest på min kat, og
hun sagde, at det var en langvarig affære, og at det ville være
plagsomt for katten, at skulle blive ved med at skulle klø sig i
døgndrift, så hvis ikke det virkede med Prednisolon foreslog hun
faktisk at gi' det stakkels dyr fred. Buster var 3 dage fra sprøjten,
og så kom han sig, og han har ikke haft udslæt siden. Det er så ham
der kører på RC.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 29-07-07 09:22

"Leyna" skrev>
"Winnie" wrote:

> [...]
> faktisk at gi' det stakkels dyr fred. Buster var 3 dage fra sprøjten,
> og så kom han sig, og han har ikke haft udslæt siden. Det er så ham

Sikke et held for Buster
Bette har reageret positivt på prednisolon - faktisk med det samme. Dette
udbrud har dog ikke udviklet sig yderligere - endnu i hvert fald. Faktisk
har det trukket sig enkelte steder. Desuden klør hun sig stort set ikke -
lige nu virker det som om kroppen selv klarer ærterne. Jeg har derfor endnu
ikke givet hende noget medicin denne gang. Jeg er dog klar over det kan være
en stakket frist - men så tager jeg den derfra.
Det er ikke sådan at Bette lider - dyrlægen er faktisk imponeret over, at
jeg reagerer så hurtigt som jeg gør. Hun oplever mange, der først dukker op
når hunden er et stort sår og lige har villet "se tiden an". Eller ikke
orker at finde ud af hvad hunden fejler og når allergien så eventuelt
udvikler sig yderligere, så må hunden bare aflives
Som "præmie" fik jeg den sidste konsultation på husets regning Desuden
kan jeg ringe i tide og utide og der er stort set altid tid - ellers bliver
jeg ringet op straks der er tid.

- Winnie

Fra : Leyna

Dato : 29-07-07 11:07

On Sun, 29 Jul 2007 10:21:42 +0200, "Winnie"
> [...]

>orker at finde ud af hvad hunden fejler og når allergien så eventuelt
>udvikler sig yderligere, så må hunden bare aflives

Buster var jo hos dyrlægen et par gange. Første gang var det hele
klart loppeallergi, men da han så osse fik noget udefinerbart udslæt,
så vidste dyrlægen ikke lige hvad hun skulle stille op.
Jeg går ikke ind for "bare" at aflive, hvis der er et problem, men
Buster havde godt nok ikke den store livskvalitet. Det eneste han
brugte alle sine vågne timer på var at slikke og klø sig, og han var
ET stort åbent sår. Han var dybt plaget.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 21:19

"Leyna" skrev
"Winnie" wrote:

> Har du fået den allergitestet hos dyrlægen? Det er en langvarig og
> bekostelig affære, har jeg hørt, men det er da vist den eneste vej
> frem, hvis I skal finde ud af hvad det er der udløser allergien.

Endnu ikke, men det er nok næste skridt.

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 16:49

On 27 Jul., 17:43, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:

> [...]
>
> Kan du ikke bare være seriøs som jeg bare en gang i mellem.
>
> ps jeg hørte forøvrigt at hunde godt kan tåle fugleben.

John så må du også hellere igang med at skælde mig ud

Men altså når man har fået en rask hund som har haft det som Winnies
så skulle jeg da være et skarn ikke at fortælle om vores gode
oplevelse med Barf.

Hvor du får fra at det er en religion at barfe, det ved jeg ikke. Jeg
tænker nu ikke så meget i religion men på min hund bliver rask.

Mvh Fru Larsen.

Fra : jopa

Dato : 27-07-07 17:17

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Jeg skælder ingen ud, men tror du ikke seriøst at Winnie er fuldt klar på at
der er noget der hedder barf
Lad os stoppe diskutionen hun ønsker den ikke i sin tråd

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 17:19

> [...]

> Royal Canin. Vi skal regne med minimum 8 uger, før vi ved om det er
> proteinerne i den almindelige kost der er problemet - det skulle være det

I skal vel først finde ud af, hvad det er hun ikke kan tåle. Hvad er der
specielt ved foderet fra RC ?

Jeg er ikke meget inde i allergi, men der er da vist noget med, at nogen
hunde ikke kan tåle kylling, andre kan ikke tåle lam, andre igen er det
hustøvmiderne eller lagermider ( hedder de vist ) fra foderet. Ved desværre
ikke meget om proteinerne....

Kan dyrlægen ikke teste ( priktest eller lignende ? ), hvad det specifikt
er, at hun ikke kan tåle, så i evt. kan undgå det, men det er måske det i er
igang med ?

Biva var en enkelt gang blevet smækfyldt med skæl. Her hjalp lakseolie, på
under 1 uge og der har ikke været noget siden...

Håber, at i finder en løsning, for allergi er bestemt noget træls noget....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 18:00

"Buffy" skrev
> "Winnie" skrev

> - hypoallergenic fra
>
> I skal vel først finde ud af, hvad det er hun ikke kan tåle. Hvad er der
> specielt ved foderet fra RC ?

Ved foderallergi, ar det oftest proteinerne der provokerer hunden. I
hypoallergenic er proteinet der stadig, der er bare spaltet i stumper og
stykker. Kroppen kan derved ikke genkende proteinet og reagerer derfor ikke
allergisk.

> [...]
> hunde ikke kan tåle kylling, andre kan ikke tåle lam, andre igen er det
> hustøvmiderne eller lagermider ( hedder de vist ) fra foderet. Ved

Allergien kan selvfølgelig være smal og bred. Tesen om proteinet er bred, og
nem at gøre noget ved - nemlig som nævnt ovenfor.

> Kan dyrlægen ikke teste ( priktest eller lignende ? ), hvad det specifikt
> er, at hun ikke kan tåle, så i evt. kan undgå det, men det er måske det i
> er igang med ?

Det hele er jo ret nyt. Næste skridt er et besøg hos en ekspert i allergier
hos hunde - navnet har jeg glemt. Problemet er, at hun er så ung og endnu
ikke har haft sik første løbetid. Udslættet kan være hormonelt betinget, og
det vil man ikke kunne teste sig frem til.
Forsvinder det efter løbetiden, ved vi hvad det handler om, ellers tager vi
den derfra.

> Biva var en enkelt gang blevet smækfyldt med skæl. Her hjalp lakseolie, på
> under 1 uge og der har ikke været noget siden...

Bettes hud er varm og lidt tør, og derfor begynder jeg med lakseolie, så det
er interessant for mig at du nævner det. Hvilken olie brugte du, hvor købte
du det og så videre

> Håber, at i finder en løsning, for allergi er bestemt noget træls
> noget....

Tak for det
Sjovt er det i hvert fald ikke. Heldigvis er Bette ikke voldsomt angrebet,
men jeg ved jo ikke om det udvikler sig. Sådan virker det ikke lige i dag i
hvert fald.

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 18:51

Winnie, skrev:

> [...]
> hypoallergenic er proteinet der stadig, der er bare spaltet i stumper
> og stykker. Kroppen kan derved ikke genkende proteinet og reagerer

Skal ikke gører mig klog på det.
Men kan man forestille sig at noget foder indenholder
proteiner der er dårligere for hunden end andre fodermærker.
Min egen guru Billinghurst gør meget ud af i sin bog at forklarer
om hvilke slags fødevarer der indenholder gode proteiner,
og dem der bare indenholder proteiner.
Feks. skulle noget som hytteost ifølge ham indenholde nogle
af de bedste proteiner for hunden, hvem ville have gættet det

/Jens (som self satser mest på de gode proteiner)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 20:30

> [...]
> Feks. skulle noget som hytteost ifølge ham indenholde nogle
> af de bedste proteiner for hunden, hvem ville have gættet det

Jeg tror at det har noget at gøre med den forarbejdning der sker, når det
bliver tryllet om til fine foderkugler..
nu har jeg fulgt en del allergihunde, der er blevet testet allergiske mod
alt muligt, ligefra div.foderemner til kattehår.
Efter overgang fra tørfoder til rå mad, har der ikke været nogen intollerens
overfor noget af det der tidligere triggede allergien.
Det er bevis nok for mig.
Med al respekt for Winnies indlæg og uden at skulle prædike og være hellig,
naturligvis.. (o;

Mvh. Marie -hvis hunde veltilfreds slår mave efter en omgang
lamme-nøgleben.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 18:53

> [...]

> hypoallergenic er proteinet der stadig, der er bare spaltet i stumper og
> stykker. Kroppen kan derved ikke genkende proteinet og reagerer derfor

Ok, så lærte jeg det.

> Forsvinder det efter løbetiden, ved vi hvad det handler om, ellers tager
> vi den derfra.

Ja, man kan da håbe, at det bare er det, så er det jo til, at håndtere.

Købte den hos www.olivers.dk Det er den, der hedder Olivers omega3 Boost.

> Sjovt er det i hvert fald ikke. Heldigvis er Bette ikke voldsomt angrebet,
> men jeg ved jo ikke om det udvikler sig. Sådan virker det ikke lige i dag
> i hvert fald.

Håber og krydser for, at det ikke bliver værre....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 21:28

"Buffy" skrev>
> "Winnie"skrev>
>
> Købte den hos www.olivers.dk Det er den, der hedder Olivers omega3 Boost.

Tak

> Håber og krydser for, at det ikke bliver værre....

Og tak igen

- Winnie, der også håber...

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 21:41

Winnie, skrev:
> "Buffy" skrev>

> Tak

Jeg køber fiskeolie her, de har også flere andre gode ting.
http://husdyrhelse.com/group.asp?group=11&sub=10

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 09:36

"pwh" skrev:
> Jeg køber fiskeolie her, de har også flere andre gode ting.
> http://husdyrhelse.com/group.asp?group=11&sub=10

Tak, men jeg har lige bestilt lakseolie hos Olivers. Af en eller anden
grund, anbefalede dyrlægen lakseolie!?

- Winnie

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 09:49

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

>Af en eller anden grund, anbefalede dyrlægen lakseolie!?

Tror det er pga. omega 3 fedtsyrer, som findes i lakseolien- eller hvad det
hedder. Barferne her i gruppen er nok mere inde i sådan noget....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 10:10

Buffy, skrev:

> Tror det er pga. omega 3 fedtsyrer, som findes i lakseolien- eller
> hvad det hedder. Barferne her i gruppen er nok mere inde i sådan
> noget....

De fedtsyrer skulle gerne findes i al fiskeolie, hvorfor lakseolie
blev anbefalet direkte aner jeg ikke.
Men det kan Winnie jo spørge sin dyrelæge om og fortælle os bagefter.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 11:54

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:PJDqi.11

> Men det kan Winnie jo spørge sin dyrelæge om og fortælle os bagefter.

Jeps, det vil da være det nemmeste.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 20:37

Hmm- kan ikke finde mit indlæg, så undskylder evt. dobbeltpost.....:

> [...]

> hypoallergenic er proteinet der stadig, der er bare spaltet i stumper og
> stykker. Kroppen kan derved ikke genkende proteinet og reagerer derfor

Ok, så lærte jeg det.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 17:21

On 27 Jul., 18:16, "jopa" <j...@spamjatak.invalid> wrote:
> [...]

> der er noget der hedder barf
> Lad os stoppe diskutionen hun ønsker den ikke i sin tråd

Jo jeg tror Winnie kender til Barf, men da hendes "historie" om hendes
hund kunne være skrevet af mig om min hund, så ville jeg blot hjælpe
med vores erfaring.

Mvh Fru Larsen

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 17:25

On 27 Jul., 18:19, "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> wrote:
> "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> I skal vel først finde ud af, hvad det er hun ikke kan tåle. Hvad er der
> specielt ved foderet fra RC ?
>
> --
> Mvh.www.tjekmig.dk

Hypoallergenic Canine fra Royal Canin er bearbejdet specielt til
allergi hunde, men det ændre ikke ved at der stadig kan være
lagermidens eskrementer i efter forarbejdningen og det giver også
allergi ;-(

I kan se her hvad det indeholder http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=7063&lang=da

Vores dyrlæge sagde 3 måneder før vi kunne se om Hypoallergenic ville
hjælpe og det hjælper "kun" hvis det er foderallergi.

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 18:22

On 27 Jul., 18:39, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:
> [...]
> Mvh Fru Larsen. (som er vild med min hund er rask )
>
> - Winnie, der er vild med min hund, også selv om den ikke er rask

Forståes, sådan gjorde vi også da Møv fik konstateret allergi, men alt
det medicin havde vi det ikke godt med at putte i ham og så allergien
kun blev holdt nede ved allergifoder.

Det er en jungle af finde ud af hvad hunden ikke kan tåle, det tager
tid for hver udelukkelsesmetode man benytter. Vi "knoklede" i næsten
et år med rutcheture ind og ud af allergianfald for hver udelukkelse
vi prøvede.

Du kunne evt, kigge på min HP og se Møvs Allergi eksem da det var
værst som hudbetændelse og nu hvor han er "pæn"

www.Daisie.dk

Mvh Fru Larsen der er vild med begge mine hunde da de var syge og
begge nu er raske )

Fra : Winnie

Dato : 27-07-07 21:18

"BorderTerrierMor" skrev
"Winnie" wrote:
> [...]

Forståes, sådan gjorde vi også da Møv fik konstateret allergi, men alt
det medicin havde vi det ikke godt med at putte i ham og så allergien
------------------------------------

Det forstår jeg godt.
Som sagt er det her meget nyt for os, og vi har brug for at få styr på alle
muligheder - og for at vide hvad det er hun ikke tåler.
Og det er endnu ikke sikkert det er allergi - vi håber det er forbigående
hormonelt.

--------------------------------------
[...]

Det så jo rigtig slemt ud, godt I har fået styr på det.
Da Bette kun har udslæt i hovedet, vil dyrlægen ikke afvise, at der kan være
tale om en kontaktallergi. Men det vel eventuelle fremtidige tests
forhåbentlige afgøre.

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 18:30

> [...]

Forståes, sådan gjorde vi også da Møv fik konstateret allergi, men alt
det medicin havde vi det ikke godt med at putte i ham og så allergien
kun blev holdt nede ved allergifoder. For god ordens skyld så er Møv
kun to år gammel og har haft allergi siden han var ca. et ½ år.

[...]

Du kunne evt. kigge på Maries HP og se Møvs Allergi eksem da det var
værst som hudbetændelse og se om det ligner det din hund har.

http://www.photopassion.dk/movs%20historie.htm

Mvh Fru Larsen der er vild med begge sine "drenge".

Fra : qfha

Dato : 27-07-07 23:46

On 27 Jul., 16:27, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

Du skal få konstateret med priktest, hvad hunden er allergisk for. Det
er måske gjort når du taler om foder allergi.
Din beskrivelse lyder egentlig ikke som en allergi.

Jeg har haft hund med foderallergi, og konsulterede den dyrlæge, som
var/er specialist på området. Hans kur var 6 uger på ris og lam/kalkun/
fisk med en vitaminpille, herefter overgang til et fuldfoder, som kun
indeholdt lignende produkter, dvs at f.eks fyldstofferne ikke måtte
indeholde andet end ovennævnte. For hver gang man ikke overholdt
kuren, og gav blot en enkelt godbid, skulle kuren forlænges 1 uge. Det
virkede, således hunden var fri for nogen form for udslet.
En anden god ting er, at lade hunden svømme i saltvand, det hjælper
til heling af hunden.

mvh
qfha

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 23:56

qfha, skrev:

> Jeg har haft hund med foderallergi, og konsulterede den dyrlæge, som
> var/er specialist på området. Hans kur var 6 uger på ris og
> lam/kalkun/ fisk med en vitaminpille,

Altså Barf.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-07 08:22

> Altså Barf.

Eller skånekost ? Hvis kødet er kogt er det vel næppe barf.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 09:42

"qfha skrev i

Du skal få konstateret med priktest, hvad hunden er allergisk for. Det
er måske gjort når du taler om foder allergi.
---------------------------

Nej endnu ikke... Men det er næste skridt. Som nævnt tidligere, håber vi på
at kunne holde udslættet nede til efter første løbetid - så vi kan udelukke
om det blot er en hormonel reaktion.
Foderskiftet er for at gøre noget, og undgå at proteinet provokerer
yderligere... Og det skader hende i hvert fald ikke.

----------------------------
Din beskrivelse lyder egentlig ikke som en allergi.
----------------------------

Jeg er nysgerrig - hvad får dig til at sige det?

-----------------------------
Jeg har haft hund med foderallergi, og konsulterede den dyrlæge, som
var/er specialist på området.
------------------------------

Kan du huske navnet på ham?

------------------------------
[...]
---------------------------------

Det lyder lovende... Hvis det altså er foderallergi vi har med at gøre.

---------------------------------
En anden god ting er, at lade hunden svømme i saltvand, det hjælper
til heling af hunden.
---------------------------------

Bette er en vandhund, men vi kunne da sagtens tage på stranden oftere

Tak for tippene

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 00:13

On 27 Jul., 22:17, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
> Da Bette kun har udslæt i hovedet, vil dyrlægen ikke afvise, at der kan være
> tale om en kontaktallergi. Men det vel eventuelle fremtidige tests

Ja det er godt vi har fået styr på det for det var synd for hunden.

Jeg håber I får styr på Bettes udslæt og skulle du vælge Barf er du
mere end velkommen til at kontakte mig

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 00:20

BorderTerrierMor, skrev:

> Jeg håber I får styr på Bettes udslæt og skulle du vælge Barf er du
> mere end velkommen til at kontakte mig

Nu vil jeg jeg være lidt fræk Fru Larsen
Men er du da blevet ekspert på det område efter 3 uger.
Jeg har (og er) da været meget tilbageholdende med at råde på
det område, og helst henvist til eksperter.
Er du blevet det allerede nu, så er jeg imponeret.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 00:29

On 28 Jul., 01:19, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> det område, og helst henvist til eksperter.
> Er du blevet det allerede nu, så er jeg imponeret.

*LOL* Jens, jeg kan da helt sikkert hjælpe med hvordan vi gjorde og
det er soleklart at når jeg siger man er velkommen til at kontakte
mig, så er det så sandelig kun det vi har prøvet vi kan give videre.

Så ja jeg er blevet ekspert i at anbefale Barf Klinikken, når jeg ikke
har ekspertviden nok til det jeg bliver spurgt om

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 00:56

BorderTerrierMor, skrev:

> *LOL* Jens, jeg kan da helt sikkert hjælpe med hvordan vi gjorde og
> det er soleklart at når jeg siger man er velkommen til at kontakte
> mig, så er det så sandelig kun det vi har prøvet vi kan give videre.

Det er også fint nok, Winnie ved nok at sorterer

> Så ja jeg er blevet ekspert i at anbefale Barf Klinikken, når jeg ikke
> har ekspertviden nok til det jeg bliver spurgt om

Så må jeg nok igen henvise til at du nøjes med at linke
til den ekspertviden, du ved jo ikke engang om du selv har fået løst problemet.
Jeg synes selv at et forløb på 3 uger er for lidt at bygge noget på.
Forstå mig ret Fru Larsen, jeg er jo helt med på dit barferi,
men lad os ikke lave det om til en gud gave til hundene
før der er et reelt grundlag, det er der ikke efter 3 uger.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 01:31

On 28 Jul., 01:56, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> men lad os ikke lave det om til en gud gave til hundene
> før der er et reelt grundlag, det er der ikke efter 3 uger.

Var der noget jeg havde brug for da vi startede var det nogen at dele
usikkerheden med og det fik jeg ved andre Barfere. Barfere der var
"gamle" barfere der var "nye" og nogen der ikke selv Barfede, men kun
havde læst om det. Derfor tog jeg imod Maries ide med kyshånd da hun
foreslog at lave dagbog på hendes HP og efterfølgende på min egen HP.
Netop for at andre der vil begynde at Barfe kan se hvordan vores
forløb har været. Sådan en begynderdagbog var noget jeg savnede da vi
begyndte på Barf og jeg er overbevist om at jeg er ikke den eneste.

Så jeg er slet ikke enig med dig i at man ikke kan hjælpe/støtte
hinanden sideløbende med man henviser til eksperter.

Jo jeg ved der er et reelt grundlag også efter 1 -2-3 uger, jeg skal
bare kigge på mine hunde, Møv og Fister havde ikke været i den
fremgang som de er i hvis ikke vi har effekt af Barf og hvad
alternativ har vi ?

BTW tilbød jeg Winnie at hun kunne kontakte mig HVIS hun besluttede
sig for at Barfe og så kan du i princippet være ligeglad med hvad vi
"snakker" om.

Tilbage til emnet og ikke spamme tråden med Barf, please

Mvh Fru Larsen.

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 09:31

> BorderTerrierMor, skrev:

Tilbage til emnet og ikke spamme tråden med Barf, please
---------------------------------------

Ud af omkring 40 indlæg, handler "kun" 13 om barf...

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 28-07-07 09:43

Winnie, skrev:

> Tilbage til emnet og ikke spamme tråden med Barf, please
> ---------------------------------------
>
> Ud af omkring 40 indlæg, handler "kun" 13 om barf...
>
> - Winnie

Hvad havde du forventet.
Der er mindst tre her i gruppen der har fået løst
deres hundes allergiproblem med barf,
skulle de bare helt holde deres kæft om det.

Skal jeg prøve at lave samme statesik over min
tråd om "mulig negativ effekt af snor"
hvor topic da hurtigt blev til snor eller ikke snor.
Så vil jeg fatisk tro at din tråd bedre overholder topic.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 28-07-07 14:46

On 28 Jul., 10:42, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
> Foderskiftet er for at gøre noget, og undgå at proteinet provokerer
> yderligere... Og det skader hende i hvert fald ikke.

Jeg undre mig over at udslættet skulle have noget at gøre med
løbetiden og hormoner. Er det dyrlægen der har sagt det kunne være
det?

Årsagen til jeg undre mig er at vi havde samme tanke om det var Møvs
kønsmodenhed der gjorde han fik udslæt/eksem, men da vi forelagde det
for vores dyrlæge fik vi svaret at hormoner ikke kan give udslæt/
eksem.

Mvh Fru Larsen.

Fra : qfha

Dato : 28-07-07 16:05

--------------------------
> ----------------------------
>
> Jeg er nysgerrig - hvad får dig til at sige det?

Som du kan se af sætningen, er jeg en smule tøven. Det var nærmest en
tanke, for jeg skal ikke gøre mig til dyrlæge. Men allergi, synes jeg
ikke umiddelbart er skællende og sidder så mange steder på een gang.
Og ved allergi er det sådan set hundens egen kløe, som giver de
største konsekvenser. Jeg får mere tanker i retning af en
immumforsvarssvækkelse, f. eks juvenil dermatitis. Det er ganske vist
oftest hos helt unge hunde. Prøv evt en anden dyrlæge.

> -----------------------------
> Jeg har haft hund med foderallergi, og konsulterede den dyrlæge, som
> var/er specialist på området.
> ------------------------------
>
> Kan du huske navnet på ham?
Ja, det kan jeg, men han er holdt op pga. egen allergi.

mvh
qfha

Fra : Winnie

Dato : 28-07-07 16:15

--------------------------
> [...]

immumforsvarssvækkelse, f. eks juvenil dermatitis. Det er ganske vist
oftest hos helt unge hunde. Prøv evt en anden dyrlæge.

Det lyder da interessant. Jeg vil nu starte med at spørge min egen dyrlæge

Jeg har dog set hunde med allergi, hvor det var spredt ud over det meste af
kroppen. Bette har det "kun" visse steder på hovedet.

Hvor uheldig kan man være!?

Tak for hjælpen

- Winnie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-07-07 09:01

> [...]
>
> Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver respekteret i
> gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til

At komme til dyrlægen hurtigst muligt, så man kan få fremstillet vaccinen
hurtigst muligt.
Det hjælper ikke spor, at ændre kost o.s.v. og fjerne gummi legetøj, hvis
det er husstøvmider, som hunden er allergisk overfor.... Så jo hurtigere det
slås ned " Effektivt " Jo bedre... Jeg tror det var Ca Kr 1900,- denne
allergiundersøgelse kostede... Alt i alt, endte regningen vist på Ca Kr
3500,- for Fie. Efter godt 1 år, var hun helt symptomfri og har ikke fået
sprøjter siden... Og idag tåler hun fint katten, som ellers var en af de
ting hun var allergisk overfor. Der kommer nogle, meget små udbrud, som
nemt bekæmpes, ved at tørre hende med lidt shampoo, på de angrebne steder,
hvorefter, det straks går i sig selv igen, og nu er hun efterhånden blevet 6
år, så det er efterhånden blevet til 4 år, uden sprøjter...
Men som man siger.... Allergi kan ikke helbredes, så det kan jo pludseligt
vende tilbage. Så tag det endeligt meget alvorligt, og vælg en dyrlæge, med
allergi som speciale..... Vi brugte, en sikkert udmærket dyrlæge, men
allergien, tror jeg ikke han tog alvorligt nok.... Så derfor, faml ikke i
blinde, få lavet den test, omgående, så den helt rigtige behandling kan
blive iværksat. Det har i hvert fald, betydet rigtigt meget for Fie.

M.V.H....Benny..

Fra : Winnie

Dato : 29-07-07 09:29

"Benny Mortensen"skrev>

> [...]
> blinde, få lavet den test, omgående, så den helt rigtige behandling kan
> blive iværksat. Det har i hvert fald, betydet rigtigt meget for Fie.

Som nævnt, vil jeg allerhelst vente til efter Bettes første løbetid - men
udvikler det sig yderligere, venter jeg naturligvis ikke.
Min dyrlæge tager skam allergien meget alvorligt, men erkender også at hun
ikke er ekspert på området - derfor bliver vi henvist til en. Desuden afgør
prisen heller ikke forløbet, men jeg må da indrømme, at 3500,- lyder
billigere, end det jeg går rundt og forestiller mig. Og hvis forsikringen så
tager sit, så er det jo en ren foræring

Skønt at Fie har det godt igen

- Winnie

Fra : BettinaP

Dato : 30-07-07 09:15

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> wrote in message
> [...]
>
> Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver respekteret i
> gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til

Hej Winnie

Nu orkede jeg ike lige at læse hele tråden igennem, så tilgiv mig hvis du
allerede har svaret
men hvor i landet bor du?

Med en multiallergisk hund i huset har jeg masser af oplevelser, erfaringer
og anbefalinger i baghånden.

her hjalp det ingenting at skifte til Barf, da det er pollen hun reagerer
på.
Græsset er lige overstået, men nu har Bynken indfundet sig.
Og desværre skal jeg lige til at kontakte min dyrlæge, da allergien har
fundet en ny udtryksform (angreb af poterne) nu hvor vi har fået hendes hud
under kontrol

suk suk og atter suk

men hvis du bor på sjælland kan jeg varmt anbefale Flemming hos Klinik for
Veterinær Dermatologi i Bagsværd.
Aldrig har jeg mødt større entusiast omkring hudsygdomme hos hunde og han
har gjort en kæmpe forskel for Mockas velfærd gennem de sidste 3-4 år

BettinaP

Fra : Winnie

Dato : 30-07-07 16:25

"BettinaP" skrev i
> [...]
> viden

> Nu orkede jeg ike lige at læse hele tråden igennem, så tilgiv mig hvis du

Det er heller ikke det hele der er lige relevant

> [...]
> Og desværre skal jeg lige til at kontakte min dyrlæge, da allergien har
> fundet en ny udtryksform (angreb af poterne) nu hvor vi har fået hendes

Det er da slet ikke til at holde ud
Bette er slet ikke slemt angrebet - og de sidste dage, har udslættet faktisk
langsomt trukket sig tilbage. Så indtil videre holder jeg pillerne i
glasset, i stedet for at give hende dem. I dag er det næsten væk - nærmest
ingen rødmen og kun lidt tør hud hist og her. Og hun klør sig ikke mere end
alle andre hunde. Så jeg håber...
Enten arbejder kroppen selv - eller også har det haft effekt at fjerne
gummilegetøj og aluminiumsskåle. Eller også har hypoallergenicfoderet
endelig virket... Jeg ville nu stadig gerne vide hvad hun reagerer på.

> [...]
> Aldrig har jeg mødt større entusiast omkring hudsygdomme hos hunde og han
> har gjort en kæmpe forskel for Mockas velfærd gennem de sidste 3-4 år

Jeg bor i Køge, så det er noteret - selv om jeg håber jeg aldrig skal bruge
det

Og rigtig god bedring til Mocka - det må godt nok være sejt for alle

Tusind tak for hjælpen Bettina,

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:18

On 30 Jul., 10:15, "BettinaP" <b...@virkerikke.dk> wrote:
> [...]

> fundet en ny udtryksform (angreb af poterne) nu hvor vi har fået hendes hud

Barf kan hjælpe også på pollen. Vores Møv har også allergi overfor
græs, lige den første gang han gjorde det fik han lidt udslæt men det
gik i sig selv igen uden nogen medicinsk behandling. Nu på 4 uge efter
vi er begyndt at Barf fodre kan han hygge sig i græsset og der sker
ingen udslæt.

Bare lige en fodnote

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:19

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 10:22

> [...]

> fundet en ny udtryksform (angreb af poterne) nu hvor vi har fået hendes hud

Barf kan også hjælpe på pollen. Vores Møv har også allergi overfor

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 16:41

On 30 Jul., 17:25, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:
> [...]
> det
>
> Og rigtig god bedring til Mocka - det må godt nok være sejt for alle

Winnie, det lyder til det måske har været kontaktallergi for det
forsvinder af sig selv når man fjerne allergenet.

Spørgsmålet er så bare om det ikke er gummilegetøjet og skålene der
har gjort det, for normalt skal du give allergifodret mindst 8 uger
før du ser effekt.
Det kan du tjekke, hvis du tør, ved udelukkelsesmetoden både med
legetøj, skåle og foder

Mvh Fru Larsen

Fra : Winnie

Dato : 30-07-07 16:58

"BorderTerrierMor" skrev
"Winnie" wrote:

> [...]

Winnie, det lyder til det måske har været kontaktallergi for det
forsvinder af sig selv når man fjerne allergenet

Det tænker jeg også lidt... Men det virker næsten for nemt

------------------------------
Spørgsmålet er så bare om det ikke er gummilegetøjet og skålene der
har gjort det, for normalt skal du give allergifodret mindst 8 uger
før du ser effekt.
------------------------------

Præcis!

------------------------------
Det kan du tjekke, hvis du tør, ved udelukkelsesmetoden både med
legetøj, skåle og foder ;
------------------------------

Ja, det tror jeg, at jeg prøver. Med mindre jeg syns det er alt for synd for
hunden
Men lad os nu se om den holder... Jeg håber sådan!

- Winnie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 30-07-07 17:17

On 30 Jul., 17:57, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:

> [...]
> hunden
> Men lad os nu se om den holder... Jeg håber sådan!

Vi har lov til at håbe det er den "nemme" for Bettes skyld

Mvh Fru Larsen, som også håber det er den nemme for Winnies skyld

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 02-08-07 19:41

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe,
KLIP

> Dog er jeg ikke interesseret i barf - det håber jeg bliver respekteret i
> gruppen. Skulle jeg ændre mening, skal jeg nok sige til
>
> - Winnie

Vi er gået over til Orijen, som er et tørfoder produceret uden
kornprodukter. Nu får vi se om mellemste hunds allergi forsvinder.

Hilsen Jeannie

http://ckcs.dk

Fra : Winnie

Dato : 02-08-07 20:26

"Jeannie Kristensen skrev
> "Winnie" skrev

> Vi er gået over til Orijen, som er et tørfoder produceret uden
> kornprodukter. Nu får vi se om mellemste hunds allergi forsvinder.

Tak for det råd Jeannie, det er noteret. Håber det bedste for din hund
- Winnie

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-07 12:36

> [...]
> Også gerne erfaringer med diverse eksperter på området,
> litteraturhenvisninger, nethenvisninger etc modtages med tak

Ok, jeg har ikke energi til at læse alle artikler igennem for at se om det
har været nævnt, men min dyrlæge, nævnte at hunde også kan være overfølsomme
for husstøvmider. Ved ikke om det er muligt at checke om det kunne være
tilfældet.

Bjarne K.

Fra : Winnie

Dato : 03-08-07 15:53

"Bjarne skrev
> [...]
> har været nævnt, men min dyrlæge, nævnte at hunde også kan være
> overfølsomme for husstøvmider. Ved ikke om det er muligt at checke om det

Det kan de sagtens. Hunde kan være allergisk over for alt - selv katte

Tak for hintet

- Winnie

Fra : Bjarne K.

Dato : 03-08-07 18:29

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> "Bjarne skrev
>
> Det kan de sagtens. Hunde kan være allergisk over for alt - selv katte

Ja, men det kan man jo rette ved at skære ned på kattene. De kommer vel også
ind under proteinallergi.

Bjarne K. som selv har 7 katte.