Hvad mener i om den her ?
Fra : JBH

Dato : 26-07-07 21:42

http://my.qxl.dk/accdb/ViewItem.asp?IDI=512628818

Antibell (antigø)- hundehalsbånd

· Den indbyggede mikrofon opfanger hundens gøen.
Straks udløses et ubehageligt ultralydsignal.
Dette signal har en højfrekvent tone, der ikke kan opfattes af mennesker.
Meget hurtigt lærer hunden at forbinde sin gøen med den ubehagelige lyd.
· Komplet vandtæt.
· Meget fleksibel, meget variabel indstilling, meget let.
· Pivetonen er helt ufarlig og gør ikke ondt på hunden.
· INGEN elektro-chok.
· Effektiv og smertefri løsning
· Båndet passer til næsten alle halsstørrelser og har en ergonomisk
udformning.

mvh
JBH

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 21:50

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> · INGEN elektro-chok.
> · Effektiv og smertefri løsning
> · Båndet passer til næsten alle halsstørrelser og har en ergonomisk

Jeg synes det er en falliterklæring.

Hvis man har en hund, der gør, så må man finde ud af årsagen til dens adfærd
og sætte ind der.

Bare tanken om, at nogen køber en gravhund og så giver den sådan en på, for
at stoppe den fuldstændig naturlige og fremavlede adfærd...

Det giver mig creeps sådan noget...

Connie...

Fra : Winther

Dato : 26-07-07 23:16

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Bare tanken om, at nogen køber en gravhund og så giver den sådan en på,
> for at stoppe den fuldstændig naturlige og fremavlede adfærd...

Tror faktisk ikke den er lovlig...

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 08:51

C.H, skrev:

> Jeg synes det er en falliterklæring.

Enig.
En hund skal da have lov til at gø ind imellem,
men der skal værer måde med galskaben

> Hvis man har en hund, der gør, så må man finde ud af årsagen til dens
> adfærd og sætte ind der.

Nemme løsninger er tit populære.

> Bare tanken om, at nogen køber en gravhund og så giver den sådan en
> på, for at stoppe den fuldstændig naturlige og fremavlede adfærd...

Er gravhunde disideret avlet til at gø meget ???
Vi har 2 forskellige som vi passerer dagligt,
de skal nemlig altid stå og gø helt vildt når vi går forbi.
Der tænker jeg hvergang "lån mig de hunde 2 uger"

/Jens (hvis hunde gøer meget moderat)

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 08:59

> Enig.
> En hund skal da have lov til at gø ind imellem,
> men der skal værer måde med galskaben

Ja, det er bestemt rart, at den lige "siger til"

> Nemme løsninger er tit populære.

ja, desværre...

> Er gravhunde disideret avlet til at gø meget ???
> Vi har 2 forskellige som vi passerer dagligt,
> de skal nemlig altid stå og gø helt vildt når vi går forbi.
> Der tænker jeg hvergang "lån mig de hunde 2 uger"

Ja, det er de. De er jo udprægede jagthunde og gravhundenes specielle metier
er at gø rævende frem fra hulerne.
Når gravhunde skal bestå deres brugsprøver skal de gø uafbrudt i 45
minutter, og det gør de.
Så hvis man ikke kan lide at hundene gør, så skal man ikke anskaffe sig
gravhunde... (dog mener jeg at have hørt, at de langhårede ikke er så gøende
som de andre typer).

Connie - der har en gravhundekennel som nabo (ca. 1 km væk) - og det kan
høres!

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 09:09

C.H, skrev:

> Ja, det er bestemt rart, at den lige "siger til"

Specielt Tyson kan jeg mærke har stor fornøjelse af at
jeg ind imellem lader ham få "gøet igennem"
Det er nok hans fedtede Schæferblod der igen gør sig gældene
Angel er mere medløber på det område, og slet ikke "snakkende"
på samme måde som ham, hvad den hund dog ikke kan af forskellige lyde.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 09:08

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:Pthqi.5

> Er gravhunde disideret avlet til at gø meget ???

Jeps- vi har en gravhund, som genbo og den gør altid meget. Den ældre dame,
der ejer den siger også, at hun lige har fundet ud af via bladet Vi med
hund, at det er deres natur og gø meget.
Anyway- der er mange hunde her i byen. Mange familier har 3 hunde, så der
"snakkes" lidt henover haverne.
Jeg er meget nygerrig mht. en bestemt hund, der har den sjoveste dybe
stemme. Tænker lidt Skt. Bernhard eller Newf, når jeg høre den, men har ikke
fået set, hvad det er for en hund endnu.

Vores hunde larmer også meget ind imellem, men vi arbejder på sagen og det
bliver da også bedre. Går ikke ind for halsbåndet- vil hellere træne med
hundene.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ralph

Dato : 27-07-07 17:44

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
> stemme. Tænker lidt Skt. Bernhard eller Newf, når jeg høre den, men har
> ikke fået set, hvad det er for en hund endnu.

Historie fra de gamle dage, Østjylland, 13-14 år gammel - Min kammerat Hans
havde lige fået nye naboer, faren var københavnsk taxachauffør - ja det var
han så ikke mere - og lignede en sådan (I ved Nana Birk Larsens far -
Henriksen) Hans' newf lå bag i hans mors bil, med bagklappen åben, og skulle
lige fortælle at den var der, vufvuf - 3 sek. - vufvuf - 3 sek. - vufvuf - 3
sek. osv. osv.
Naboen råbte over hegnet "Kan I ikke få den køter til klappe i?", mit svar:
"Du kan da bare lukke" (Bagklappen mente jeg - men han fik lidt respekt for
naboens trettenårige kammerat)

--
Ralph

Fra : Rasmus

Dato : 27-07-07 08:54

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Bare tanken om, at nogen køber en gravhund og så giver den sådan en
> på, for at stoppe den fuldstændig naturlige og fremavlede adfærd...

Enig ! Kunne aldrig finde på at købe såden at til vores gravhund. Han
gør, ja. Men det ligger altså i han gener, at være meget
beskyttende/territorial (staveplade?). Skal man ændre hundens adfær, bør
det da helt klart gøres med positiv belønning !!!

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 09:12

Rasmus, skrev:
> [...]
> beskyttende/territorial (staveplade?). Skal man ændre hundens adfær,
> bør det da helt klart gøres med positiv belønning !!!

Jeg synes nu stadig man bør lærer sin hund ikke at skulle tænde
af på alt hvad der går forbi ens grund.
Det bør da også værer muligt med en gravhund.

/Jens (hvis hunde som regel kun knurrer af dem der går forbi)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 09:13

> [...]
> · INGEN elektro-chok.
> · Effektiv og smertefri løsning
> · Båndet passer til næsten alle halsstørrelser og har en ergonomisk

Som allerede nævnt, en falliterklæring!.
der er en årsag til overdrevet gøen, find den og løs problemet.
nogle racer er som også nævnt fremavlet til at halse mere end andre, og
sådan er det.

Mvh. Marie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 09:22

On 26 Jul., 22:41, "JBH" <Skodkont...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> · INGEN elektro-chok.
> · Effektiv og smertefri løsning
> · Båndet passer til næsten alle halsstørrelser og har en ergonomisk

Bryder mig ikke om de "lette" metoder for at få hunden til at lystre ;-
(

Gør en hund meget så må man finde årsagen og sætte ind der. Jeg så i
udsendelsen i aftes "Det er mig eller hunden" hvordan man får en hund
til at holde med at gø hele tiden.
For det første var daglig aktivering et must. Dernæst hvis hunden
havde fået vanen med at gø hele tiden, så skulle man få tæne den ved
at få den til at gø og når den så gøede lærte man den komandoen "stop"
"stille" eller hvad ord man nu ville bruge.

Når den gøede fik den ingen godbidder, men når den lystrede
kommandoordet så fik hunden godbid.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Kim2000

Dato : 27-07-07 12:18

> [...]
> · INGEN elektro-chok.
> · Effektiv og smertefri løsning
> · Båndet passer til næsten alle halsstørrelser og har en ergonomisk

Vi købte et "tysk" el halsbånd, der skulle få hunden til at lade være med at
løbe sig en tur, det virkede på sin vis også, problemet var at den sad
ligeså stille på græsplænen og ikke turde flytte sig frit i haven og heller
ikke havde lyst til at gå i haven, hvilket jo slet ikke var det der var
ønsket. Du kan risikere det samme med dette halsbånd, altså at få en hund
der er bange. (vi droppede naturligvis halsbåndet og byggede Fort Knox) og
så kommer problemet altså at hunden heller ikke gør når der er en
indbrudstyv.

mvh
Kim

Fra : Winther

Dato : 27-07-07 12:50

> [...]
> hund der er bange. (vi droppede naturligvis halsbåndet og byggede Fort
> Knox) og så kommer problemet altså at hunden heller ikke gør når der er en

Der er også andre lyde som kan aktivere halsbåndet, så vil man risikere at
gøre hunden skør, så er det én af måderne at gøre det på.

Fra : Carsten Schwaner

Dato : 30-07-07 10:23

Jeg mener at du skal holde dig væk fra den slags
elektroniks møg. Der findes alverdens forskellige
dimser til hunde ligefra at give elektriske stød
til at sprede lyde som egenerer og ødelægger hundens
fine hørelse. Hvis du har et problem med hundegøen
foreslår jeg at du på sund gammeldags maner analyserer
problemet hvofor hunden giver hals og så gør noget
opdragende ud fra problemets natur. God fornøjelse.
Hilsen
Carsten