Snor til træningsbold
Fra : C.H

Dato : 26-07-07 19:00

Inspireret af tråden om dyrt hundeudstyr kommer jeg lige i tanke om at
spørge her, hvor hulen I skaffer ny snor til boldene...
Vi har snart købt os fattige i bolde, hvor snorene ikke kan tåle mosten.

Jeg ville virkelig gerne have noget snor, der var omkring en cm i diameter
og vævet i bomuld eller lignende.. Ikke nylon..

Nogen, der ved noget??

Connie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-07-07 19:07

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville virkelig gerne have noget snor, der var omkring en cm i diameter
> og vævet i bomuld eller lignende.. Ikke nylon..

Hvad med et træktov beregnet til heste?, det kan kun være billigere, der er
nok til flere udskiftninger i sådan et.
træktovene findes i forskellige kvaliteter, bla. bomuld som ikke brænder
fingrene af..avs..

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 19:41

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a8e2c6$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> er nok til flere udskiftninger i sådan et.
> træktovene findes i forskellige kvaliteter, bla. bomuld som ikke brænder

Tak for den ide!
Det er et skridt på vejen hvis der ikke findes andet, man kan købe i
metermål...
Tror det er billigere... et træktov koster vist omkring 80 kr. for omkring
halvanden meter....
Det må kunne gøres billigere

Kan det ikke det, så må vi i den lokale hesteshop - hvor vi faktisk har
handlet flere ting til hunden

Connie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-07 19:53

> [...]

> halvanden meter....
> Det må kunne gøres billigere
>
> Kan det ikke det, så må vi i den lokale hesteshop - hvor vi faktisk har

Hej Connie
jeg mener at have set sådan nogle hestetræktove hos Harald Nyborg, men
kender ikke prisen.

Vi er jo "næsten-naboer", så jeg vil gerne vide, hvor den lokale hesteshop
ligger.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 19:58

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender ikke prisen.
>
> Vi er jo "næsten-naboer", så jeg vil gerne vide, hvor den lokale hesteshop

Den "lokale" hesteshop ligger i Svendborg - på den lille vej overfor kvickly
i gågaden...
Hyggeligt lille sted

Connie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-07 20:10

> Den "lokale" hesteshop ligger i Svendborg - på den lille vej overfor
> kvickly i gågaden...
> Hyggeligt lille sted
>
> Connie

tak skal du have. Jeg vil kigge indenfor, næste gang jeg kommer til
Svendborg.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-07-07 20:13

In news:46a8eda2$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
> men kender ikke prisen.
>
> Vi er jo "næsten-naboer", så jeg vil gerne vide, hvor den lokale

Jeg sidder her med HN's katalog. Hestetræktov koster for 1,7 meter
for 29,95 i farverne rød, blå, sort og grøn. Der er en karabinhage i
den ene ende.

Kataloget er fra juni/juli 2007.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-07-07 20:24

In news:46a8f23d$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

> Jeg sidder her med HN's katalog. Hestetræktov koster for 1,7 meter
> for 29,95 i farverne rød, blå, sort og grøn. Der er en karabinhage
> den ene ende.
>
> Kataloget er fra juni/juli 2007.

Du kan også se det her. Der står godt nok ikke noget om hvorvidt det
er bomuld eller nylon.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2903&Grp=11&n=10100

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 20:29

> [...]
> Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:

> Du kan også se det her. Der står godt nok ikke noget om hvorvidt det er

Det ser ud som om, det er blødt og dejligt, men det ser også ud som om, det
er for tykt til at gå gennem det lille hul på bolden, desværre...

Connie - der takker for linket

Fra : Is

Dato : 26-07-07 21:37

> [...]
om, det
> er for tykt til at gå gennem det lille hul på bolden, desværre...

Måske var det en ide at prøve at søge på google på "abehånd" - så kan
du lave din egen "bold" på det tov du nu en gang finder.

Erik Isager

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 20:22

> [...]
>

> Jeg sidder her med HN's katalog. Hestetræktov koster for 1,7 meter for
> 29,95 i farverne rød, blå, sort og grøn. Der er en karabinhage i den ene

Jamen det er da til at komme efter...

Men sådan en hundenørd som jeg (som bestemt slet ikke er nørdet nok til at
finde god snor) ved jo ingenting om heste... så hvad hulen er HN-kataloget
for noget

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 26-07-07 19:48

> [...]
>
> Jeg ville virkelig gerne have noget snor, der var omkring en cm i diameter
> og vævet i bomuld eller lignende.. Ikke nylon..

Tænker du på skødesnor? Det køber man i en skibsproviant i den tykkelse og
farve man ønsker, nogle byggemarkeder og lign. har det også. Hvis du vil
blive i hundeverdenen har Kenjan det også, prøv at ringe til dem, eller hør
dem ad hvad de bruger til de bolde de selv laver.

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 20:08

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blive i hundeverdenen har Kenjan det også, prøv at ringe til dem, eller
> hør dem ad hvad de bruger til de bolde de selv laver.

Hmmm - det har jeg uden held kigget efter før...
Faktisk har min mand i dag været i en skibsproviantering og det eneste han
kunne opdrive var noget dumt nylonreb - dog i den rigtige tykkelse.
Men det er ikke alt for sjovt at trække om kap med

Jeg har aldrig hørt ordet skødesnor før - og kan ikke lige google det
heller... Er der mon et andet ord for det?

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 26-07-07 20:22

> [...]
>
> Jeg har aldrig hørt ordet skødesnor før - og kan ikke lige google det
> heller... Er der mon et andet ord for det?

Hej igen,

Sejlsportsforretning er måske bedre end skibsproviant, jeg troede bare det
stort set var det samme. For en sejlsportsforretning, der ikke ved hvad
skødesnor er, svarer til en slagter, der ikke ved hvad oksekød er.

Men her er et par links. Kenjan har det også i metermål.
http://netbaad.com/product.asp?product=853
http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp=1400

(i min sprogverden er skødesnor det man bruger til at lave skøder af, men
måske jeg tager fejl....)

Mvh
Søren

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 21:01

> [...]
> http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp=1400
>
> (i min sprogverden er skødesnor det man bruger til at lave skøder af, men

Søren, du er en knag!!

Jeg har bestilt herlige både lidt til at snuppe af til boldene og så ti
meter til sporline...

Det var lige præcis det, jeg ledte efter, jeg takker for det gode link til
netbåd!!

Connie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 06:59

> [...]
> meter til sporline...
>
> Det var lige præcis det, jeg ledte efter, jeg takker for det gode link til

Fint. Så må du sende husbond ned til skibsprovianten igen efter en
karabinhage. Det må de da for pokker have!

Men ellers vil jeg som Carina anbefale bidepølle, den kan man lave meget
mere sjov med. F.ex. når hunden kommer stæsende tilbage efter
fremadsendelse, så får den et spring efter bidepøllen og en svingtur i
bidepøllen. Det er noget der motiverer!

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 07:28

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Fint. Så må du sende husbond ned til skibsprovianten igen efter en
> karabinhage. Det må de da for pokker have!

Jeg har også købt sådan et tov som jeg har lavet sporliner af, men jeg har
så også fået et grimt "brandsår" i hænderne af det, pga. en lidt for ivrigt
hund )-; Så jeg har handsker på nu, just in case.
men man kan få megen sporline ud af sådan et reb, i forhold til hvad en
tilsvarende sporline koster i handlen.
og selv sætte karabinhager i, er det mindste problem.
enhver tømmerhandel, land og fritid, værktøjsmagasin har sådan nogen i
løsvægt.

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 08:02

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a99068$0$21932$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> og selv sætte karabinhager i, er det mindste problem.
> enhver tømmerhandel, land og fritid, værktøjsmagasin har sådan nogen i

Ja, handsker er et must, når 10 m sporline på en ivrig hund skal glide ud
mellem hænderne. Disse handsker er eminente:
http://www.gappay.dk/Produkter/index.htm , de er så tynde at man kan
håndtere godbidder, klikker m.v. med dem på.

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 08:20

> [...]
> http://www.gappay.dk/Produkter/index.htm , de er så tynde at man kan
> håndtere godbidder, klikker m.v. med dem på.

ok, dem vil jeg da bestille, jeg har nogle tynde skindhandsker, men de
bliver ærligt talt noget stive efter få gange, og så er de ikke meget
bevendt.
har du nogen ide om størrelserne?, selv om det er en 8 så varierer
størrelsen alligevel synes jeg.
så de enten er for store eller for små, begge dele er skidt.

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 08:41

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a99c97$0$7612

> har du nogen ide om størrelserne?, selv om det er en 8 så varierer
> størrelsen alligevel synes jeg.
> så de enten er for store eller for små, begge dele er skidt.

De er utrolig elastiske, og skal sidde meget stramt, så jeg tror ikke det er
så afgørende. Jeg ville tage den lille hvis jeg havde en almindelig
kvindehånd. Eller ring evt. til ham der har det, det er vist et
en-mandsforetagende.

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 09:11

> [...]
> er så afgørende. Jeg ville tage den lille hvis jeg havde en almindelig
> kvindehånd. Eller ring evt. til ham der har det, det er vist et

Ok, det er rart at vide, det er ikke til at se hverken kvalitet eller andet
ud fra sådan et billede, jeg er tit blevet slemt skuffet ved netkøb, når jeg
ikke har kendt produktet i forvejen.

men jeg vil da forsøge mig med sådan et par handsker.
det er også problemet ved at træne om vinteren, varme handsker er
kropumuligt at bruge, og alternativt kommer man hjem med blå forfrosne
fingre..(-;

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 09:59

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a9a886$0$7604

> Ok, det er rart at vide, det er ikke til at se hverken kvalitet eller
> andet ud fra sådan et billede, jeg er tit blevet slemt skuffet ved netkøb,
> når jeg ikke har kendt produktet i forvejen.

Jeg har haft mine i ret kort tid, så slidstyrke kan jeg ikke udtale mig om.

Og der er nok ingen varme i dem.....

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 10:16

> [...]
> en meddelelse news:46a9a886$0$7604

> Jeg har haft mine i ret kort tid, så slidstyrke kan jeg ikke udtale mig

Nej ,det er nok svært at finde noget der kan det hele, jeg har luret på de
her i neopren materiale, kan ikke huske hvor pokker jeg så sådanne henne,
også en netbutik..
de er ihvertfald tyndere end mange andre vintervanter, men om de er tynde
nok, og stadig varme er jo et godt spørgsmål.
men isolerende er de.

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 11:52

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a9b7a9$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> de er ihvertfald tyndere end mange andre vintervanter, men om de er tynde
> nok, og stadig varme er jo et godt spørgsmål.
> men isolerende er de.

Hvis det er fordi du skal bruge en klikker, så kan jeg anbefale at
introducere en klik-lyd med munden. Sådan en "csk"-lyd man siger til en hest
når den skal gå. Den har man altid ved hånden, hvis man har glemt klikkeren,
det er for koldt, eller hvad ved jeg.

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 14:12

> [...]
> hest når den skal gå. Den har man altid ved hånden, hvis man har glemt
> klikkeren, det er for koldt, eller hvad ved jeg.

ja, den ,og så fiske efter guffer, det kan godt være en pestilens med
vanter på..

Mvh .Marie

Fra : Winther

Dato : 27-07-07 12:43

> [...]
> en meddelelse news:46a9a886$0$7604

> Jeg har haft mine i ret kort tid, så slidstyrke kan jeg ikke udtale mig

Har altid købt mine handsker i Bauhaus, der har de flere rigtig gode
modeller.

Fra : sjakalen

Dato : 27-07-07 09:47

> [...]
> http://www.gappay.dk/Produkter/index.htm , de er så tynde at man kan
> håndtere godbidder, klikker m.v. med dem på.

Prøv at kik i det lokale maskincenter der er de noget billiger ca 30.- kr

Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 09:59

"sjakalen" <sphspor@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Prøv at kik i det lokale maskincenter der er de noget billiger ca 30.- kr

Er det samme slags?
de må ikke være "klumpede" at have på, men tynde og smidige så man kan rode
i lommerne efter diverse..

Mvh. Marie

Fra : sjakalen

Dato : 27-07-07 14:58

> Er det samme slags?
> de må ikke være "klumpede" at have på, men tynde og smidige så man kan
> rode i lommerne efter diverse..
>
> Mvh. Marie

jep dem de har her i hjørring er (kan godt være det er brønderslev er ikke
sikker ) ellers kan de skaffe dem hjem vi bruger dem i klubben
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 15:44

> jep dem de har her i hjørring er (kan godt være det er brønderslev er ikke
> sikker ) ellers kan de skaffe dem hjem vi bruger dem i klubben

ok, det vil jeg da undersøge nærmere!

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 27-07-07 20:23

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46aa0483$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Ser nu ingen problem i at skulle tage den ene handske af når der belønnes
under spor osv. De kan altså også blive for tynde hvis man har en hund der
går så linen er stram. Især de første 10 m er slemme, når der holdes igen på
hunden
Det tyndeste man kan kan få der en golfhandske, som også skal sidde ganske
stram på hånden

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 20:37

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en meddelelse news:46aa0483$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ser nu ingen problem i at skulle tage den ene handske af når der belønnes

Jeg synes det er irriterende, at skulle fedte rundt.

De kan altså også blive for tynde hvis man har en hund der
> går så linen er stram. Især de første 10 m er slemme, når der holdes igen
> på hunden

arhh pjat, det er bare med at løbe med.. (o:
der bliver nu også gået til den her, det første stykke vej, men han er ved
at lære at tage den lidt med ro, selv om hvis det stod til ham ville foregå
med 110 kmt.

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 27-07-07 21:09

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46aa4920$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> der bliver nu også gået til den her, det første stykke vej, men han er ved
> at lære at tage den lidt med ro, selv om hvis det stod til ham ville

I PH kan man godt gå med ret hurtigt, men ved BHP/IPO skal linen køre 10 m
ud før man må begynde at gå, og helst i et roligt tempo, det stiller krav
til handskerne. Min hund er heldigvis ved at finde ud af at der kan være
både genstande og knæk inden for de første meter, som der kan være i PH,
dette sker jo ikke I BHP/IPO...

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 20:38

> [...]
> på hunden
> Det tyndeste man kan kan få der en golfhandske, som også skal sidde ganske

Vi har begge fine, tynde ridehandsker, som er fuldstændig velegnede til
formålet.
Det er fint, tyndt stof, så man føler man har kontakt til verdenen uden for,
samtidig med, at der er en forstærkning mellem pege- og tommelfinger. Ganske
praktisk til den før omtalte sporline

Ulempen - handskerne er temmelig feminine at se på... Det generer ikke mig,
men husbonden er mindre glad for det faktum

Connie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 20:52

> [...]
> for, samtidig med, at der er en forstærkning mellem pege- og tommelfinger.
> Ganske praktisk til den før omtalte sporline

Arhh ja selvfølgelig!! som "gammel" rytter burde jeg da vide det!, ja de
findes jo i et utal af modeller og tykkelser og materiale..selvfølgelig!.

> Ulempen - handskerne er temmelig feminine at se på... Det generer ikke
> mig, men husbonden er mindre glad for det faktum

det er så en biting..her er det kun mig der har den fornøjelse i livet,
Torben aner ikke hvad han går glip af (o:
Han er til gengæld super god til at skylle komaver..LOL..

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 21:06

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46aa4cb8$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Arhh ja selvfølgelig!! som "gammel" rytter burde jeg da vide det!, ja de
> findes jo i et utal af modeller og tykkelser og materiale..selvfølgelig!.

Haha...
Nogengange overser man bare det, der er lige for næsen... Skægt, at du slet
ikke om i tanker om det, når du ligefrem har redet...

> det er så en biting..her er det kun mig der har den fornøjelse i livet,
> Torben aner ikke hvad han går glip af (o:
> Han er til gengæld super god til at skylle komaver..LOL..

Jow jow - hver sine fornøjelser... Så hopper jeg godt nok hellere i et par
femi-handsker smurt ind i Olivers-fedt og hundesavl

Connie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 21:13

> [...]
> Nogengange overser man bare det, der er lige for næsen... Skægt, at du
> slet ikke om i tanker om det, når du ligefrem har redet...

Har du hest?
jeg har altid selv brugt de her "magic gloves" dem med nupret inderside, de
har været nok for mig.
så de baner har jeg ikke tænkt.

> Jow jow - hver sine fornøjelser... Så hopper jeg godt nok hellere i et par
> femi-handsker smurt ind i Olivers-fedt og hundesavl

Jeps!, hundesavl er med til at gøre livet skønt!.

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 27-07-07 21:11

> [...]
>
> Ulempen - handskerne er temmelig feminine at se på... Det generer ikke
> mig, men husbonden er mindre glad for det faktum

Foreslå ham et par murehansker, sådan et par stramme nogle med gummidutter,
så ser han mere macho ud

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 20:16

C.H, skrev:

> Jeg ville virkelig gerne have noget snor

Du kunne ikke nærer dig for at skulle starte en ny tråd om snor

/Jens

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 20:23

news6qi.41$fE5.1@news.get2net.dk...

> Du kunne ikke nærer dig for at skulle starte en ny tråd om snor
>
> /Jens

Especially for you, Jens....

Connie - som ender med at have snor på hjernen

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-07-07 20:38

In news:f8asa5$ate$4@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news6qi.41$fE5.1@news.get2net.dk...

> Especially for you, Jens....
>
> Connie - som ender med at have snor på hjernen

Der fik han vist "snøret" dig...... hva' LOL

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 21:02

Tove Krieger, skrev:
> In news:f8asa5$ate$4@newsbin.cybercity.dk,
> C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:

> Der fik han vist "snøret" dig...... hva' LOL

Jeg "snor" Connie om min lillefinger

/Jens

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 21:03

> In news:f8asa5$ate$4@newsbin.cybercity.dk,
> C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:

> Der fik han vist "snøret" dig...... hva' LOL
>
> --

Ja, der havde han fat i den lange ende

Connie

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 20:59

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
> news6qi.41$fE5.1@news.get2net.dk...

> Especially for you, Jens....

Tænkte nok der var et skjult budskab i dit indlæg

/Jens (hvis hunde ikke ødelægger deres snorbolde)

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 21:04

> Tænkte nok der var et skjult budskab i dit indlæg

jow jow - hvis man læser mellem linjerne kan man rigtig få gang i gaden

> /Jens (hvis hunde ikke ødelægger deres snorbolde)

Connie - hvis hund heller ikke ødelægger snorbolde, men det gør manden

Fra : Carina Graversen

Dato : 27-07-07 00:02

Hejsa ...

> Vi har snart købt os fattige i bolde, hvor snorene ikke kan tåle mosten.

Blandt andet derfor bruger jeg altid bidepøller fra Egons liner, de holder
faktisk rimelig lang tid, og så er hundene ikke så slemme til at sutte og
tygge i dem, da de har mere korrekt bytteadfærd .

Jeg plejer altid at gå sammen med nogen så vi kommer op på at få 10 % rabet
og gratis forsendelse, så en bidepølle af denne slags kommer ned på omkring
35 kr.
http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=26&products_id=91

/Carina

Fra : Martin Vollert

Dato : 27-07-07 00:27

C.H skrev:
> [...]
>
> Jeg ville virkelig gerne have noget snor, der var omkring en cm i diameter
> og vævet i bomuld eller lignende.. Ikke nylon..

Har du prøvet at bruge bideskind ?? det er altså også kanon..

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 08:41

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> Har du prøvet at bruge bideskind ?? det er altså også kanon..

Vi prøvede faktisk bideskind en periode for at få ham driftet lidt op
imellem lydighedssekvenserne - det virkede, men var lidt uhandy at gå med.
Og så var vi så heldige at han bevarede driften da bolden blev
reintroduceret, så det ikke længere er et problem.

Der er dog flere her i tråden der nævner bidepølsen - og jeg kunne levende
forestille mig at de små vil være fantastiske... Det vil jeg overveje!

Jeg takker for forslaget!

Connie

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 09:49

On 26 Jul., 21:22, "C.H" <vax...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> finde god snor) ved jo ingenting om heste... så hvad hulen er HN-kataloget

Tsk Tsk Connie.

HN er Harald Nyborg http://www.harald-nyborg.dk/templ.asp

Jeg vil nu hellere om I havde et godt link til hvor man kan få bolde
der kan holde til Møv´s lyst til at bide dem vi har i stykker ;-(

Mvh Fru Larsen

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 09:58

"BorderTerrierMor" <BorderTerrier@Forum.dk> skrev i en meddelelse

Jeg vil nu hellere om I havde et godt link til hvor man kan få bolde
der kan holde til Møv´s lyst til at bide dem vi har i stykker ;-(

Massive bolde holder her, men de er knapt så sjove som tennis/fodbolde, som
har en meget begrænset levetid her i huset.
Jeg havde købt 3 tennisbolde i går, i en dyrebutik, den første de fik holdt
i 10 minutter, så var den simpelthen flækket )-;
så holder de "rigtige" tennisbolde nu længere..
massive bolde er feks. sådanne som dem her;

http://www.elskerdyr.dk/shop/topCategories.aspx?GetProductsFrom=32

her er også en del at vælge imellem;

http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp=1801

Mvh. Marie

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 09:59

Fra : C.H

Dato : 27-07-07 10:01

> [...]

Jeg vil nu hellere om I havde et godt link til hvor man kan få bolde
der kan holde til Møv´s lyst til at bide dem vi har i stykker ;-(

Prøver lige igen...

Fru Larsen, den er nem nem...
Du skal da have fat i en KONG til den unge møv - den lover jeg dig, at han
ikke kan tygge i stykker...
De findes i forskellige versioner, der kan holde til mere eller mindre
belastning - en sort kong kan holde til en alt-ødelæggende rottweiler, så
jeg er helt sikker på, at der også findes en, som Møv ikke kan få has på
De fås også i forskellige størrelser og i forskellige former...

Connie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 10:14

> [...]
> jeg er helt sikker på, at der også findes en, som Møv ikke kan få has på
>
> De fås også i forskellige størrelser og i forskellige former...

Købte faktisk en kong i går til mine, jo sålænge der er guf i den, så er den
meget sjov, men som erstatning for en bold..nul og niks!.
men den virker meget solid, og jeg tvivler på at det er noget der bliver
sønderrevet sådan lige det første år..(-;
Jeg tror at det har noget at gøre med om hundene kan trykke dem flade i
munden, om det er et hit eller ej, ihvertfald med mine.
Alt hvad der er massivt, gider de faktisk ikke at stå på hovedet for, men
giv dem en fodbold eller en tennisbold, det vækker lykke.
jo et af de her reb med knuder og bold på, den er massiv, men her er det nu
også rebet de går efter, bolden er en biting der bare giver rebet fart..(-;

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 11:48

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a9b732$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> Alt hvad der er massivt, gider de faktisk ikke at stå på hovedet for, men
> giv dem en fodbold eller en tennisbold, det vækker lykke.

Kan en bokser ikke trykke en bold flad bare fordi den er massiv?

Så skulle du have set min gamle hund presse sådan en massiv dødbold halvflad
mellem de bare kæber..... .

Mvh
Søren

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 14:09

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
> en meddelelse news:46a9b732$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Kan en bokser ikke trykke en bold flad bare fordi den er massiv?

en massiv gummibold?, det har jeg aldrig set ihvertfald..

> Så skulle du have set min gamle hund presse sådan en massiv dødbold
> halvflad mellem de bare kæber..... .

imponerende..

Mvh. Marie

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 10:13

> [...]

> Jeg vil nu hellere om I havde et godt link til hvor man kan få bolde
> der kan holde til Møv´s lyst til at bide dem vi har i stykker ;-(

Nu kender jeg ikke Møv, men jeg vil mene der skal noget til at bide de her
dødbolde i stykker:

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 27-07-07 11:08

On 27 Jul., 11:13, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> Nu kender jeg ikke Møv, men jeg vil mene der skal noget til at bide de her
> dødbolde i stykker:http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vareliste&varegrp=1801
>
> Mvh
> Søren

Ser du Søren, Møv er en lille spilopmager af en BorderTerrier der
synes at mene at brormand Fisters bolde også skal bides i stykker.

Så efter at have prøvet almindelig tennisbolde der holder MAX ti
minutter i Møvs selskab og vores forgæves beskyttelse af dem til
Fister, har vi opgivet.

Det ser dog ud til I lægger nogen link der kan afhjælpe vores
"problem" med bolde der ikke bides istykker.

Tusind tak for det.

Mvh Fru Larsen.

Fra : Søren LH

Dato : 27-07-07 11:45

> [...]

Fister, har vi opgivet.

Det ser dog ud til I lægger nogen link der kan afhjælpe vores
"problem" med bolde der ikke bides istykker.

OK, tennisbolde holder da ikke til en ordentlig hund. Så skal Kenjans
dødbolde nok holde.

Mvh
Søren