Forargelse over priser på hunde udstyr.
Fra : Tommy Fer

Dato : 26-07-07 16:07

Hej NG

Var idag i maxizoo. Skulle have sådan en her:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1926&n=10&KundeID=

Maxizoo havde den til 289kr, syntes det var dyrt men hva.. ok den var jo
smart når man skal øve indkald.

Vi gik lidt rundt, og kom til at tænke på at harald nyborg ligger
150meter væk og de da vist har lidt hunde ting. (Næstved megacenter)

169,95kr. Positiv overraskelse kontra maxizoo, men samtidig er jeg sq
lidt forarget.

Ville bare dele "tippet"

Den fra HN var forresten sort, som jeg ville have det, ikke den farve i
kataloget

mvh Tommy Fer

Fra : lh

Dato : 26-07-07 16:19

"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forarget.
>
> Ville bare dele "tippet"
>
> Den fra HN var forresten sort, som jeg ville have det, ikke den farve i

Jeg kan kun give dig ret. Dog har jeg ikke tænkt på at sammenligne HN
priser, men jeg ved at jeg har sparet mange penge ved at købe sele,
flexline, halsbånd m.m hos Land og Fritid i Bårse. Jeg kan ikke lige huske
den nøjagtige pris, men jeg fik en god kvalitets 5 meters flexline for under
200 kr. Desuden en rigtig dejlig butik at handle i, og de får flere og flere
forskellige produkter hjem og så er der en super behandling i butikken
tillige. Så den kan jeg også anbefale. Vil lige nævne de har foder og udstyr
til både hunde og katte, heste m.m.

mvh

lh

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 17:54

"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> skrev i en meddelelse

> Ville bare dele "tippet"

Ja, man skal kigge sig for- det kan godt svare sig. Vi har de fleste af
vores hundesnore m.m. fra Land & Fritid, hvor en dobbelt hundesnor med
karabinhage i begge ender koster omkring 60-70 kr. Halsbånd imellem 20 og 60
kr. alt efter materiale og størrelse. Deres flexliner er vist også rimeligt
billige.
Har lige bestilt nye hundetegn hos Kirstens dyrebutik. De kostede ca. 40 kr.
stk. Havde tidligere hundetegn fra Bilka`nøglebar, men indgraveringen var
elendig og prisen ca. den dobbelte.

De store butikker har dog også nogen gode tilbud ind imellem. Vi fandt
sidste år, en taske til Bingo i Calle`s til 70 kr.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 21:17

"Tommy Fer" <NOSPAM@fernet.dk> skrev i en meddelelse

> 169,95kr. Positiv overraskelse kontra maxizoo, men samtidig er jeg sq lidt
> forarget.

Her er nogen endnu billigere flexliner:

http://kirstensdyrebutik.dk/group.asp?group=73&sub=5

Direkte link til den ene:

http://kirstensdyrebutik.dk/product.asp?product=6121&sub=5&page=1

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tommy Fer

Dato : 26-07-07 22:21

Buffy skrev:

> Her er nogen endnu billigere flexliner:
>
> http://kirstensdyrebutik.dk/group.asp?group=73&sub=5
>
> Direkte link til den ene:
>
> http://kirstensdyrebutik.dk/product.asp?product=6121&sub=5&page=1

Den er billig.

Dog koster den jeg har købt i Harald N 249 der. Det er 8m. op til 50kg hund.

mvh Tommy Fer

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 06:18

On Thu, 26 Jul 2007 22:17:21 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Her er nogen endnu billigere flexliner:
>
>http://kirstensdyrebutik.dk/group.asp?group=73&sub=5

Men ikke den jeg leder efter. :(
Jeg er lidt imponeret over jeres "fund". Leder selv efter Flexi line
Giant, men den billigste jeg har fundet koster 426 kr. Vaks har en,
men jeg kunne osse godt tænke mig en til Oy. De flex liner jeg har
ptøvet til ham lever bare ikke op til samme standard, så nu er jeg
totalt fixeret på en magen til.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : lh

Dato : 27-07-07 09:30

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Tjek hvor den nærmeste Land og Fritid ligger i forhold til hvor du bor - de
har rigtig meget og er rimelige billige.

lh

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 15:25

On Fri, 27 Jul 2007 10:29:59 +0200, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

>Tjek hvor den nærmeste Land og Fritid ligger i forhold til hvor du bor - de
>har rigtig meget og er rimelige billige.

Har været der. De havde den heller ikke.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Joke

Dato : 27-07-07 10:55

> [...]
> forarget.
>
> Ville bare dele "tippet"
>
> Den fra HN var forresten sort, som jeg ville have det, ikke den farve i

Fatter ikke du kan blive foraget over prisforskellen, der er fri konkurrence
i Danmark og en virksomhed vælger selv (skal selv sætte) prisen, havde
prisen nu kunnet være uden konkurrence havde snoren måske kostet dig 389,-
eller noget.

Så i stedet for at være foraget over priserne hos en special forretning så
glæde dig over (hvis kvaliteten er den samme) at du har sparet 119 kroner.

Til prisen skal du også tænke på at når HN køber en snakker vi måske mange
tusinde ad gangen hvor imod en specialforretning køber en del mindre hvorfor
de allerede her er bagud.

Hilsen

Johnny

Fra : Tommy Fer

Dato : 27-07-07 14:06

Joke skrev:
> [...]
> tusinde ad gangen hvor imod en specialforretning køber en del mindre hvorfor

Nu er maxizoo ikke en lille special forretning, men en stor kæde.

Efter som produktet er det samme, må kvaliteten være den samme.

Kan godt følge dig argument mht til fri konkurrence. Dog forventer man
lidt at tingene er billige/fair prissat. Så samme snor idag i en mindre
specieal butik. Møllegaardens Foder tæt på rønnede. Et lille foretagende
privat ejet med fair priser. 225 kr kostede selvsamme sele. Hvilket
jeg fandt meget fair. De sælger måske 5 om året.

mvh Tommy Fer