En rotte mere :-))
Fra : pwh

Dato : 25-07-07 11:06

Vi er lige kommet tilbage fra en tur på Damhusengen.
Den er meget oversvømmet lige for tiden, så der er gode
jagtbetingelser da mosegrise og rotter bliver nød til at blive på overfladen.

Angel snusede som sædvanligt rundt, lidt mere fokuseret end normalt.
Jeg kunne så se at hun havde fået færten af "noget" og stillede mig self
op og ventede og kiggede.
Hun fes noget frem og tilbage med snuden i græsset, og pludselig var der bid
Jeg kunne se hun begyndte at kaste "noget" op i luften, og gik over for at se
hvad det var. Det var så en lille rotte, den holdt ca 20 sekunder,
så var den gnasket i stykker så tarmene hang ud af den.
Jeg jokkede den et par gange på hovedet (rotten) og puttede den
i en lortepose som jeg self smed i skraldespanden.
Angel var ret stolt af sig selv, og fik self megen ros,
hun er faktisk blevet ret skrap til at snuppe rotter

Nå.. også lige et spørgsmål.
Hun havde en del blod omkring munden, så jeg troede hun var blevet bidt.
Men det viste sig at værer rottens blod, jeg har chekket hende grundigt.
Men var hun blevet bidt, skulle hun så have haft en eller anden form
for indsprøjtning (eks. stivkrampe), er der nogen der har erfaring med det.

/Jens (hvis hund tage skadedyr og ikke kæledyr)

Fra : Hm

Dato : 25-07-07 11:50

> [...]
> hvad det var. Det var så en lille rotte, den holdt ca 20 sekunder,
> så var den gnasket i stykker så tarmene hang ud af den.
******
ja, der kan du se hvad man får ud af at give hunden alt det rå kød
************

> Angel var ret stolt af sig selv, og fik self megen ros,
> hun er faktisk blevet ret skrap til at snuppe rotter

***
Nu, er du sikker på det ikke var en lille "Tove" !!
*****

> [...]
> Men var hun blevet bidt, skulle hun så have haft en eller anden form
> for indsprøjtning (eks. stivkrampe), er der nogen der har erfaring med

Det har jeg faktisk ikke, men umiddelbart tror jeg, at jeg bare ville rense
såret, men det var da et godt spørgsmål,så lad os se om ikke der er nogen
der ved det.

Hanne/ om kun tør nævne Toves navn

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 12:11

Hm, skrev:

> Det har jeg faktisk ikke, men umiddelbart tror jeg, at jeg bare ville
> rense såret, men det var da et godt spørgsmål,så lad os se om ikke
> der er nogen der ved det.

Jeg chekkede hende som sagt grundigt på stedet, og der var ingen
huller og se, og blodet kom heller ikke igen da hun havde fået slikket
sig lidt om munden.
Ellers ville jeg værer gået op til dyrelægen med det samme,
de bor heldigvis lige ved siden af Engen.
Så havde de nok kunnet give hende et skud med det samme hvis det var.

Det pudsige var at vi på vejen hjem mødte en fra skadyrskontrollen
der var ved at pakke sin bil. Så kunne jeg jo ikke lade værer med
at prale af Angels bedrift, han roste hende også meget, men mente
at hun var for stor til at værer rigtig effektiv i hans arbejde
Han bekræftigede mig også i at man ikke skulle lade hunden
æde sådan en rotte, de kan jo værer fulde af gift.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-07 13:32

In news:e9b9f$46a72aa6$55183708$23508@news.arrownet.dk,
Hm <mishama@hongnet.dk> typed:
> [...]
>
> Det har jeg faktisk ikke, men umiddelbart tror jeg, at jeg bare
> ville rense såret, men det var da et godt spørgsmål,så lad os se

LOL

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 13:12

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvad det var. Det var så en lille rotte, den holdt ca 20 sekunder,
> så var den gnasket i stykker så tarmene hang ud af den.

Ok den har da sin naturlige byttedrift i orden.
Den er så bare dygtigere til at se forskel på en kat og andre skadedyr.

Godt det var en rotte og ikke en kanin eller hare sikken et ramaskrig der
var kommet.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 13:27

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen
>

> Ok den har da sin naturlige byttedrift i orden.

Tror faktisk der er gået en god jagthund tabt i hende,
men hendes mennske bryder sig ikke om den sport.

> Den er så bare dygtigere til at se forskel på en kat og andre
> skadedyr.

Hun er utroligt optaget af katte, men må self ikke jage dem.
Jeg tror også min egen kat har lært hende at have passende respekt

> Godt det var en rotte og ikke en kanin eller hare sikken et
> ramaskrig der var kommet.

Hvad med en ræv eller et egern, var det blevet accepteret.
En mosegris har hun også engang snuppet, de er vel også meget søde

/Jens

Fra : Brian

Dato : 25-07-07 18:23

pwh skrev:

> Hvad med en ræv eller et egern, var det blevet accepteret.
> En mosegris har hun også engang snuppet, de er vel også meget søde
>
> /Jens

Faktisk meget interessant spørgsmål - hvad ville være okay, hvis en hund
nedlagde det?

Rotter, kan vi nok alle blive enige om. Jeg har intet problem med at,
lade Gabby jage harer (og hun er i øvrigt ved at blive ret god til det -
hun kan næææææsten indhente dem nu).

Jeg vil rigtig gerne høre gruppens mening om det her emne. Hvad ville
være i orden for jer, hvis jeres hund nedlagde et bytte?

-Brian
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : Winther

Dato : 25-07-07 18:41

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg vil rigtig gerne høre gruppens mening om det her emne. Hvad ville være
> i orden for jer, hvis jeres hund nedlagde et bytte?

Jeg synes bestemt ikke det er i orden at lade sin hund tage vildt, heller
ikke på egen jord. Der er en lovgivning der skal følges, er det på fremmed
jord, så er der ret hurtig en jæger der nok skal sørge for at skyde hunden.

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 18:56

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Rotter og vildkatte er fint for mig.
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-07 19:20

In news:46a78eab$0$60770$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
jopa <john@spamjatak.invalid> typed:
> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i meddelelsen
>

> Rotter og vildkatte er fint for mig.

Der findes kun herreløse tamkatte John, vildkattene er borte for
mange år siden.

Men ok jeg ved jo godt hvad du mener.

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 19:29

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Der findes kun herreløse tamkatte John, vildkattene er borte for mange år
> siden.
>
> Men ok jeg ved jo godt hvad du mener.

Han behøver ikke at dræbe dem blot jage dem af H til.
Men Winters katte må han gerne dræbe hvis de kommer på min parcel

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:00

jopa, skrev:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Han behøver ikke at dræbe dem blot jage dem af H til.
> Men Winters katte må han gerne dræbe hvis de kommer på min parcel

Og ryger Winter med i købet er det hvad der sker, ikke John

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 20:14

> Og ryger Winter med i købet er det hvad der sker, ikke John

Nu støber du kugler
Den vil jeg ikke svare på

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:34

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Nu støber du kugler
> Den vil jeg ikke svare på

Intet svar er jo også et svar

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 20:42

> Intet svar er jo også et svar

Nej jeg ønsker skam intet ondt over andre mennesker.

Jeg har da ikke noget i mod hverken hende eller andre.
Jeg jooker blot

Herregud det er usenet og ikke andet.
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:46

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Nej jeg ønsker skam intet ondt over andre mennesker.

Du er for rar af dig John

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-07 20:20

In news:g5Npi.47$c16.22@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> Og ryger Winter med i købet er det hvad der sker, ikke John
>
> /Jens

I er godt nok et par stride bananer

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:35

Tove Krieger, skrev:
> In news:g5Npi.47$c16.22@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> I er godt nok et par stride bananer

Spørg hvem der har kridtet banen op

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-07-07 20:45

> In news:g5Npi.47$c16.22@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> I er godt nok et par stride bananer

et velplaceret nakkedrag og et klask i den bare skulle være nok i første
omgang, mon ikke Tove? ((o;

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-07 21:06

In news:46a7a827$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
typed:
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> et velplaceret nakkedrag og et klask i den bare skulle være nok i
> første omgang, mon ikke Tove? ((o;
>
> Mvh. Marie

Ja det er helt ok med mig, og så skal det være med en våd søndags
Berlinger.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-07-07 06:56

> [...]
> Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> Ja det er helt ok med mig, og så skal det være med en våd søndags

Er sådan en god at klaske med?, jeg kunne sikkert komme på det der var
værre, men så bliver man vel stemplet som mande-mishandler og sadist.. GGG

Mvh. Marie

Fra : Winther

Dato : 26-07-07 06:48

> In news:g5Npi.47$c16.22@news.get2net.dk,
> [...]
Børn og præsenile er det bedst at bære over med

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 19:58

jopa, skrev:
> "Winther" <nobody@home.dk> skrev i meddelelsen
>

> Rotter og vildkatte er fint for mig.

Boede jeg på bøhlandet ville min grænse gå som nu tror jeg,
at hvad jeg med rimelighed ikke kunne forvente var et kæledyr
måtte mine hunde hjertens gerne fange og helst også æde.
Sådan har min kat det, hvorfor lave forskelsbehandling der.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-07-07 20:16

> [...]
> måtte mine hunde hjertens gerne fange og helst også æde.
> Sådan har min kat det, hvorfor lave forskelsbehandling der.

Syntes nu at kaniner og harer er for søde til at jeg ønsker dem dræbt.
Har familie på Fanø og deres hund snupper mange kaniner

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:39

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Syntes nu at kaniner og harer er for søde til at jeg ønsker dem dræbt.
> Har familie på Fanø og deres hund snupper mange kaniner

Det ville jeg absolut ingen skrupler have ved,
bare bestanden kunne bærer det.
Min "søde" kat har da også snuppet et par egern,
det kan på ingen måde bringe mit pis i kog.

Så kommer jeg en dag til at bo et sted hvor hundene
kan blive delvist selvforsynende er det ok med mig.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 19:56

Winther, skrev:

> Jeg synes bestemt ikke det er i orden at lade sin hund tage vildt,
> heller ikke på egen jord. Der er en lovgivning der skal følges,

Hmm... Angel fik nu samtlige ros af den skadedyrsbekæmper,
"så er der en mindre" var hans kommentar.
Men en rotte er måske ikke lige det du mener med vildt

/Jens (som nu synes den så vild ud den rotte)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-07-07 18:45

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil rigtig gerne høre gruppens mening om det her emne. Hvad ville være
> i orden for jer, hvis jeres hund nedlagde et bytte?

skadedyr som rotter og mus, intet andet!.

Vi har så et ret rigt dyreliv her hvor vi bor, så det vil være helt
uacceptabelt hvis de bare rendte rund og myrdede løs til højre og venstre.

jeg kæmper i forvejen en kamp med de to drenge, om at det er forbudt at gå
efter harer/rådyr på marken, jeg gider det simpelthen ikke.
Dyrene i naturen skal have lov til at være i fred.

Mvh. Marie

Fra : Hm

Dato : 25-07-07 19:55

Brian skrev bl.a.:
>Faktisk meget interessant spørgsmål - hvad ville være >okay, hvis en hund
>nedlagde det?

Min gamle tæve jagede hare hvis hun så den før mig, hvad jeg var godt træt
af, engang var hun tæt på haren, som lige lavede en skarp vending, og hun
væltede rundt, hvad jeg syntes hun havde rigtig godt af, så, kunne hun måske
lære at lade være, kom tilbage godt beskidt, nu var det ikke pladder, men
grisemøg hun var skredet i!!!!
Det var umuligt at vaske af, hun stank i flere dage, så, kunne jeg måske
lære det
Min hanhund kunne jeg dække af, også selvom tæven var på farten.
Hende jeg har nu, tror jeg faktisk også jeg kunne kalde tilbage eller dække
af.
I går så hun et pindsvin som selvfølgelig skulle undersøges nærmere, men da
jeg sagde hun skulle gå væk og lade det være, så gjorde hun det.
Jeg ville nok helst være fri for, at hun rørte nogle af delene lige fra mus
til ræve.
Jeg ville blive meget, meget ked af det hvis hun tog noget større end en
rotte, og ville derfor sætte alt ind for at det ikke sker.
Jeg syntes heller ikke at det er i orden at andre hunde jager vildt også
selvom de måske ikke kan fange det.

Hanne/ som er god til at lave et kort svar - l a n g t

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 19:03

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg vil rigtig gerne høre gruppens mening om det her emne. Hvad ville være
> i orden for jer, hvis jeres hund nedlagde et bytte?

Mus og rotter- det er dog kun vores mindste hund Bibi, der tager det eller,
at jeg har set dræbe en mus. Katten var nemlig for langsom.

Anyway- alt andet vil jeg ikke have, at de tager. Har selv en kanin, der
ofte hopper frit rundt imellem og ovenpå alle hundene:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/713221255.jpg

Ved godt, at det er hundenes natur, at jagte harer osv.- Bingo rendte da
også efter en hare engang, men det er bestemt ikke noget, at jeg opmuntre.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-07-07 19:26

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Anyway- alt andet vil jeg ikke have, at de tager. Har selv en kanin, der
> ofte hopper frit rundt imellem og ovenpå alle hundene:
>
> http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy/713221255.jpg

Ha..sødt billede!
kommer til at tænke på min fars angorakanin, Felix, den var bindegal,
hundene var rædselsslagen for det monster, den pryglede hans engelske
setter.. GGG.. præmieret jagthund..LOL!.
samme hund var iøvrigt en perle til at passe på både høns og vores diverse
plejedyr, alt fra fugle til pindsvin, det var skønt at være vidne til.

Mvh. Marie -hvis 5 årige knægt er vild efter at få en dværg kaiman
(krokodille), han her nemmerlig "kælet" med en sød størrelse i dag.. så fuck
løver!

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 19:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> Ha..sødt billede!

Takker !

> kommer til at tænke på min fars angorakanin, Felix, den var bindegal,
> hundene var rædselsslagen for det monster, den pryglede hans engelske
> setter.. GGG.. præmieret jagthund..LOL!.

Ja, Bunny forstår også, at sætte hundene på plads, især Fimbe skal stå model
til meget- hun er nemlig meget tiltrukket af hans krøller. Ellers så kan hun
bevæge sig frit imellem dem, hoppe rundt på dem- hun bruger faktisk Bingo
som forhindring, hvor hun springer frem og tilbage henover hende. Hundene
gør hende ikke noget, selvom de har tyggeben eller hun hopper rundt omkring
deres madskål og sådan vil jeg også have det.

> samme hund var iøvrigt en perle til at passe på både høns og vores diverse
> plejedyr, alt fra fugle til pindsvin, det var skønt at være vidne til.

Det er skønt. Bingo vil stadig gerne jage kattene, selvom Filur
efterhånden er ved, at få sat hende på plads ( han stikker nemlig ikke af,
men skubber bare til hende ), så de kan også fint sove sammen

> Mvh. Marie -hvis 5 årige knægt er vild efter at få en dværg kaiman
> (krokodille), han her nemmerlig "kælet" med en sød størrelse i dag.. så
> fuck løver!

Ja, ja- den ene ide er god, indtil en anden og bedre ide dukker op.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-07-07 20:13

> [...]
> hende. Hundene gør hende ikke noget, selvom de har tyggeben eller hun
> hopper rundt omkring deres madskål og sådan vil jeg også have det.

¨sådan skal det være!
egentlig også sjovt at iagtage dyr sådan på tværs af racer, der er delte
meninger om hvorvidt de har glæde af hinanden. jeg tror så at det har noget
med det enkelte individ at gøre, nogle er mere "åbne" end andre.
Jeg havde feks. en hest, der var bedste venner med en høne og et
hængebugsvin!.
Hønen sov altid på hans bokslåge, og var iøvrigt altid i hans nærhed, hesten
virkede til at være glad for selskabet, samme med grisebassen, sikke en
koncert der var når jeg var på ridetur, jeg kunne så bare have taget ham
med, men han var vist ikke trafiksikker..svinet altså (-;

> Det er skønt. Bingo vil stadig gerne jage kattene, selvom Filur
> efterhånden er ved, at få sat hende på plads ( han stikker nemlig ikke af,
> men skubber bare til hende ), så de kan også fint sove sammen

he.. så er der Harald her..han prygler hundene hvis de ikke lige arter sig
efter hans pibe..
de to øvrige katte fungererer som nr. 4 og 5 i flokken af hunde, tror ikke
at de opfatter dem som meget andet.

> Ja, ja- den ene ide er god, indtil en anden og bedre ide dukker op.

jeps!, gode ideer mangler ikke!. denne her kunne han jo have i sin
børnehavetaske..det er lidt svært at proppe en løve eller komodovaran der i,
nogle gange skal de jo pakke deres legesager ned i deres tasker, og hvor
skulle han så gøre af løven? dumme er de unger jo ikke vel?!

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:03

Buffy, skrev:

> Bingo rendte
> da også efter en hare engang, men det er bestemt ikke noget, at jeg
> opmuntre.

Jeg har 2 gange opmuntret Angel til at jagte en ræv på friland
for at teste hendes lydighed.
Begge gange lod jeg hende forfølge den langt, og råbte så et
enkelt højt ANGEL, så vendte hun på en tallerken

/Jens (som ikke skal have sin hund inficeret med skab)

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:52

Brian, skrev:

> Faktisk meget interessant spørgsmål - hvad ville være okay, hvis en
> hund nedlagde det?

Her har du et godt eksempel på at en triviel historie
kan udvikle sig.
Det var nok derfor Hanne rykkede mig,
de andre emner var vist ved at værer brugt op

/Jens

Fra : Brian

Dato : 25-07-07 22:36

pwh skrev:

> Her har du et godt eksempel på at en triviel historie
> kan udvikle sig.
> Det var nok derfor Hanne rykkede mig,
> de andre emner var vist ved at værer brugt op
>
> /Jens

Eller uddebatterede ;)

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 09:17

> [...]
>
> Jeg vil rigtig gerne høre gruppens mening om det her emne. Hvad ville være
> i orden for jer, hvis jeres hund nedlagde et bytte?

´
Jeg vil faktisk sætte pris på, om hunden lod katten om at tage skadedyrene
og han selv ikke tog nogen.
Som udgangspunkt vil jeg ikke acceptere at han tager nogen former for dyr.
Men jeg tror nu næppe det bliver virkeligheden - selvom jeg for første gang
i mange år ikke har enten aflivet en halvdød fugleunge som min gamle hund
legede med, eller reddet en, der stadig var fit for fight...

Man har jo lov at håbe!!

Connie

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 10:30

C.H, skrev:

> Jeg vil faktisk sætte pris på, om hunden lod katten om at tage
> skadedyrene og han selv ikke tog nogen.

Så er det da bare at indfører den regel, hvor svært kan det værer

> Som udgangspunkt vil jeg ikke acceptere at han tager nogen former for
> dyr. Men jeg tror nu næppe det bliver virkeligheden

Er det da ikke dig der bestemmer hvad din hund må,
havde jeg ladet Angel gører som det passede hende var der da
ingen ænder tilbage nede ved damhussøen.
Rotter har jeg opmuntret hende til at gå på, men havde jeg forbudt
hende det fra start af ville hun da ikke rører dem.

> Man har jo lov at håbe!!

Sådan en tankegang kan jeg ikke følge i forhold til en hund.
Det er vel dig og ikke den der bestemmer hvad den må.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 26-07-07 18:01

> [...]
>
> Sådan en tankegang kan jeg ikke følge i forhold til en hund.
> Det er vel dig og ikke den der bestemmer hvad den må.

Nu har vi jo hund på helt forskellige måder

Min hund har fri adgang via hundelem til en have på næsten totusinde
kvadratmeter. Der er lidt skov, og der er græs og selvfølgelig masser af
smådyr og fugle sådan et sted.

Vi er langt fra altid i haven når han er og har derfor ikke nogen mulighed
for at stoppe ham, hvis og når han øjner en lækkerbidsken.

Når vi går tur er det oftest på en mark, og der får han selvsagt ikke lov
til at løbe efter bytte.
Men Cassius er ikke overvåget hele tiden, og man kan kun opdrage ham til
ikke at tage smådyr, hvis man ser han forsøger

(Han har dog forsøgt sig med et pindsvin og den føromtalte solsorteunge, men
hos begge lærte han en helt naturlig lektie )

Connie....

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 18:22

C.H, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nu har vi jo hund på helt forskellige måder

Det tror jeg på

> Min hund har fri adgang via hundelem til en have på næsten totusinde
> kvadratmeter. Der er lidt skov, og der er græs og selvfølgelig masser
> af smådyr og fugle sådan et sted.

Mine har også fri adgang til haven døgnet rundt, godt nok kun 600 kv/m.

> Vi er langt fra altid i haven når han er og har derfor ikke nogen
> mulighed for at stoppe ham, hvis og når han øjner en lækkerbidsken.

Det har du self ret i.

> [...]
> Men Cassius er ikke overvåget hele tiden, og man kan kun opdrage ham
> til ikke at tage smådyr, hvis man ser han forsøger

Du har ret igen

> (Han har dog forsøgt sig med et pindsvin og den føromtalte
> solsorteunge, men hos begge lærte han en helt naturlig lektie )

Det er også det bedste.

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-07 14:07

In news:5hFpi.18$ly6.6@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:

> [...]
> med det.
> /Jens (hvis hund tage skadedyr og ikke kæledyr)

Jeg ville i gentagne tilfælde sikre mig at Angel ikke spiste rotten.
De er så fyldte med sygdom. Mennesker der bliver bidt af en rotte
kan pådrage sig "Weills sygdom", som er ret alvorlig og kan ende
fatalt hvis den ikke bliver behandlet. Selv rottens urin kan smitte
hvis man har en rift.

Jeg måtte jo sidste år (som tidligere fortalt) en tur på skadestuen
efter at have været i kontakt med en af Mini's hjørnetænder i mit
håndled, som var svulmet voldsomt op. Jeg fik så en
stivkrampesprøjte, men jeg er ikke helt klar over om man også giver
det til hunde der evt. bliver bidt. Min logik siger mig, at en hund
vil kunne blive lige så syg af rottebid. Der er kaninejere hvis små
kaninunger er blevet bidt af rotter, og efterfølgende er døde p.g.a.
store betændte bylder.

Hvis du på noget tidspunkt opdager at Angel er blevet bidt, så
kontakt dyrlægen med det samme. Hellere én gang for meget end én
gang for lidt. Det koster jo ikke noget at spørge. Du har jo iøvrigt
også (meget fornuftigt) vovserne sygeforsikret.

P.S. Mosegrise=Vandrotter.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 14:42

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:5hFpi.18

> Vi er lige kommet tilbage fra en tur på Damhusengen.

Ihh, nu troede jeg lige, at du havde købt dig en Rottehvalp....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 16:06

Buffy, skrev:

> Ihh, nu troede jeg lige, at du havde købt dig en Rottehvalp....

Det skulle lige have været det
Men så havde Topic været forkert, jeg har jo ikke en Rotte i forvejen.

/Jens (der kun har Tyson og en LabRat)

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 18:09

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:BGJpi.39

> Men så havde Topic været forkert, jeg har jo ikke en Rotte i forvejen.

Men du har ½ rotte, så i mit hoved var topic fint nok.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:42

Buffy, skrev:

> Men du har ½ rotte, så i mit hoved var topic fint nok.

Angel er ikke en Rottweiler, hun er et unikum

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-07-07 18:04

On Wed, 25 Jul 2007 15:42:22 +0200, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Ihh, nu troede jeg lige, at du havde købt dig en Rottehvalp....

Hihi... Det var faktisk osse min første tanke!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 20:43

Leyna, skrev:

> Hihi... Det var faktisk osse min første tanke!

Det er heller ikke lysten der mangler

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 25-07-07 15:02

> [...]
> Angel var ret stolt af sig selv, og fik self megen ros,
> hun er faktisk blevet ret skrap til at snuppe rotter

Skal/bør du ikke underrette kommunens skadedyrsbekæmper? Den rotte er jo med
noget nær garanti ikke alene, to rotter kan blive til tusinde på et år.
mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 15:11

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i en meddelelse news:46a7583c$0

> Skal/bør du ikke underrette kommunens skadedyrsbekæmper? Den rotte er jo
> med noget nær garanti ikke alene, to rotter kan blive til tusinde på et
> år.

De gør ikke noget medmindre, at man kan finde et rottehul, en rotterede
eller lignende. Vi havde en rotteunge, der kravlede op og ned af et træ her,
men da vi ikke kunne dokumentere, hvor den kom fra, mente rottemanden bare,
at det var en gæst, så han gjorde ikke noget.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 15:57

Kim2000, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Skal/bør du ikke underrette kommunens skadedyrsbekæmper? Den rotte er
> jo med noget nær garanti ikke alene, to rotter kan blive til tusinde
> på et år.

Hvis du læste mit svar til Hanne ville du have set at jeg faktisk gjorde
det på vejen hjem, vi mødte nemlig tilfældigvis en på vejen der var
ved at pakke fælder ind i sin bil.
Så måtte jeg jo lige prale til ham
Jeg tvivler nu stærkt på at de gør noget ved det nede på Engen,
ved damhussøen står der en del fælder med rottegift i forvejen.

/Jens (som med garanti ikke får rotter i sit hus)

Fra : Carina Graversen

Dato : 25-07-07 15:09

Hej...

> Tror faktisk der er gået en god jagthund tabt i hende,

ØH - du skal nok næppe regne med at drukne i henvendelser fra jægere der
gerne vil købe hende ?!?

- Det er nok de færresten jægere der gider komme hjem med dyr der er totalt
gennemgnasket ...

/Carina

- - -
Min hund Tikki:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6691&ipc=32418

Min hund Cabby:
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17506&ipc=64863

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 16:00

Carina Graversen, skrev:
> Hej...

> ØH - du skal nok næppe regne med at drukne i henvendelser fra jægere
> der gerne vil købe hende ?!?

Hun er nu heller ikke til salg

> - Det er nok de færresten jægere der gider komme hjem med dyr der er
> totalt gennemgnasket ...

Det kunne hun vel lærer at lade værer med.
Angels mor (Labben) sagde dem jeg købte hende af var
en meget dygtig jagthund, så lidt har hun åbenbart arvet fra sin mor

/Jens

Fra : charlotte

Dato : 26-07-07 10:45

Hjemme hos mig er mus, rotter og duer ( flyvende rotter ) lovligt
vildt. Selvom jeg efterhånden hepper på duerne for jeg tror hverken at
hundene eller jeg skulle ane hvad vi skulle gøre hvis det lykkedes
kreaturerne at fange sådane en.
En sommer for et par år siden opdagede jeg at hundene havde fanget en
fugleunge, som de brugte som pive dyr. Kunsten bestod i at kalde den
ene hund ind uden at den anden gled ud, og samtidig tale i tlf. Det
endte med at jeg måtte lægge tlf, tage den ene under armen og så kalde
den sidste ind. Så kunne ungen få lov til at flyve i fred.
Det bedste jeg har hørt en hund tage var en fasan. Det var ikke en
jagt hund og det kræver da noget færdighed at få sådan en klemt op i
et hjørne så man kan få tænderne i den. Vores gamle lykkedes det blot
at få fingrer i halefjererne af udyret.

Charlotte