Jens, nu trænger vi !
Fra : Hm

Dato : 25-07-07 10:31

Hej Jens eller måske andre

Hvad med en daglig dags oplevelse.??

Hanne

Fra : pwh

Dato : 25-07-07 10:55

Hm, skrev:
> Hej Jens eller måske andre
>
> Hvad med en daglig dags oplevelse.??
>
> Hanne

*ROFL*

Du må værer tankelæser, der var lige en historie på vej
Laver lige et selvstændigt indlæg.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 14:58

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse news:661c4$46a71827

> Hvad med en daglig dags oplevelse.??

Har været i skoven med Bingo og vores datter + naboens datter. Fik leget
lidt gemmeleg med Bingo og børnene. Normalt gemmer vi os sammen, men hun er
lidt for obs på os efterhånden, så jeg holdt hende, imens tøserne gemte sig.
Hun fandt dem iøvrigt meget hurtigt. Bingo vil stadig gerne i vandet, men
hun vil ikke ud, hvor hun skal svømme, så skal lige have hendes fodbold med
en dag og se om det kan motivere hende lidt. Hun har lige svømmet en enkelt
gang, men vendte hurtigt om, da hun opdagede, at hun ikke kunne bunde.

Biva og de andre var med på skolens legeplads, hvor der er sådan en A- ting,
hvor hundene kan gå op på en side og rutche ned på den anden side. Det
ligner nu mere dem, der står på en agillitybane end noget, der tilhører en
legeplads og hvad hedder sådan en så ???

Anyway- Biva og Bibi er blevet ret glade for, at gå op på den ene side og
rutche / hoppe ned på den anden side- der er nemlig kun pinde på den ene
side. Fimbe er lidt for gumpetung til den slags, men han får nu brugt
rigeligt krudt alligevel.

Nå, det var lidt af vores dag....
Bingo kan forøvrigt ikke fordrage, at gå bagerst, hvis vi er flere afsted på
samme tid. Hun piver og skaber sig ( hopper af og til som en gyngehest ).
Hvis vi går en anden vej er der intet problem, men det passer som sagt ikke
damen, at gå bagerst- garanteret et hyrdehundeinstinkt, men er der nogen god
løsning på det, andet end, at bare fortsætte bagerst og ignorere hendes
piveri og rose hende, når hun ind imellem klapper i ?

Hun kan sagtens gå side om side med f.eks. Fimbe og Biva.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 18:00

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>lidt. Hun har lige svømmet en enkelt gang, men vendte hurtigt om, da hun

He, he- bolden virker. Hun tøvede lidt, men kunne da ikke bare efterlade
sin bold i vandet, så hun fik 2 små svømmeture i dag. Det var ikke ret langt
ud, men hun skal jo også lige vænne sig til det.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 18:19

Buffy, skrev:

> He, he- bolden virker. Hun tøvede lidt, men kunne da ikke bare
> efterlade sin bold i vandet, så hun fik 2 små svømmeture i dag. Det
> var ikke ret langt ud, men hun skal jo også lige vænne sig til det.

Det skal lige læres.
Angel havde jeg næsten opgivet i sin tid, tror hun var 1 år
før hun tog sin første svømmetur (ikke elegant).
Nu er hun blevet så vild med det at hun jo reddede sig en
svømmehale her i sommeren

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 19:12

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:PH4qi.34

> Det skal lige læres.

Ja, det er jo det og nu skal hun også kun ca. 3 skridt ud i vandet før, at
det bliver dybt, men tror da nok, at hun bliver glad for det, når hun først
har vænnet sig til det. Hun har heller ingen problemer med, at stikke
hovedet under vand.

> Angel havde jeg næsten opgivet i sin tid, tror hun var 1 år

Hvordan fik du så lokket hende i vandet ? Biva bryder sig ikke om vand,
selvom hun da godt kan stå ved vandkanten, men ud i det vil hun ikke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 19:24

Buffy, skrev:

> Hvordan fik du så lokket hende i vandet ? Biva bryder sig ikke om
> vand, selvom hun da godt kan stå ved vandkanten, men ud i det vil hun
> ikke.

Jeg havde faktisk opgivet at lokke hende, intet virkede.
Men en dag fandt hun i vandkanten sådan et stort plasticrør som
hun ikke kunne stå for, og inden hun så sig om var hun ude og svømme.
Jeg sørgede så bare for at holde det ved lige de næste par dage,
men det var faktisk hende selv der fik lokket hende ud på det dybe

Tyson lærte jeg det i en lille sø der bliver meget langsomt dybere,
og da han først havde fundet ud af at han ikke gik til bunds
var det den bedste leg han vidste
Nu kan han ikke få det voldsomt nok, i damhussøen skal han
helst have tilløb til og en god maveplasker, til stor morskab for folk

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-07-07 19:37

> [...]
> Nu kan han ikke få det voldsomt nok, i damhussøen skal han
> helst have tilløb til og en god maveplasker, til stor morskab for folk

Sjovt nok, for Loui her, er et flodsvin, han elsker vandpytter, åer og søer,
smider sig på maven og ælter sig rundt i glædesrus, svømmer gerne i søerne,
men havet!, nul putte..han kan godt gå ud så vandet næsten rører maven, men
så stopper festen også, ikke tale om at jeg har kunne lokke ham længere ud.

Emma er også kun til lidt dyppen tæer, og så lave angreb på bølgerne med
forbenene, sjov leg...
men ellers er hun bestemt ikke til vandsjov.
og Ebbe.. GG.. uhh det er vådt!.. arhh de sidste par år har han godt kunnet
vade rundt til maven i søerne, hvis der er sjove frøer, og gå i vandkanten
på stranden, men det er så også grænsen.

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-07-07 20:01

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46a8e9c0$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> kunnet vade rundt til maven i søerne, hvis der er sjove frøer, og gå i
> vandkanten på stranden, men det er så også grænsen.

hej Marie

måske du kan få lokket Emma og Loui ud i havet, hvis du selv tager en
svømmetur. Det virkede for mig med mine tidligere labber, hvoraf den ene
ikke var så glad for havet. Men da hun så mig svømme ud af, måtte hun ud og
redde mig og svømmede så rask efter mig. Desværre ville hun så tæt på mig,
at jeg fik flere rifter af hendes kløer, men hun overvandt da sin vandskræk.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 06:54

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og redde mig og svømmede så rask efter mig. Desværre ville hun så tæt på
> mig, at jeg fik flere rifter af hendes kløer, men hun overvandt da sin

GG..jeg har været langt ude, med det resultat at min ynkelige farlige
hanboxer sad ved bredden og "græd"..GGG.. Emma ville gå til og dø af skræk
hvis jeg "forlod" hende på den måde.GG.
Ebbe siger at jeg bare kan hoppe i havet, så tager han kommandoen..LOL...
Nej, jeg må da også indrømme, at det ikke er det jeg har trænet mest på, men
jeg har bare undret mig, da mine tidligere hunde har været naturligt glade
for havet, og gladelig badet når lejligheden bød sig. Uden at jeg har trænet
på det på nogen måde.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 08:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> GG..jeg har været langt ude, med det resultat at min ynkelige farlige
> hanboxer sad ved bredden og "græd"..GGG..

LOL- det må have været et ynkeligt syn.
Er Boxere normalt vandglade ?

Emma ville gå til og dø af skræk
> hvis jeg "forlod" hende på den måde.GG.
> Ebbe siger at jeg bare kan hoppe i havet, så tager han kommandoen..LOL...

Har kun haft Fimbe og Bibi med i vandet- det er nemlig lææænge siden, at vi
har været på stranden. Anyway- Fimbe løb glad ud i vandet. Bibi gik
modvilligt med i vandet.
Tror godt, at de 3 andre kunne lokkes med i vandet på stranden. Biva og Coco
er skeptiske ved søen fordi, at det bliver dybt så hurtigt- det er i hvert
fald min teori...

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 09:06

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> LOL- det må have været et ynkeligt syn.

ja, mors arme hund.. han er så morglad, at det i sig selv er en straf at
"efterlade" ham hos manden i huset. (o;

> Er Boxere normalt vandglade ?

ja, de to tidligere jeg har haft, har da bestemt været vandhunde, især den
første, ham havde jeg ofte med på løbetur til stranden, hvorefter vi tog en
fælles dukkert og svømmetur langs stranden.
meget hyggeligt iøvrigt!.

Biva og Coco
> er skeptiske ved søen fordi, at det bliver dybt så hurtigt- det er i hvert
> fald min teori...

det kan sagtens være derfor, det bliver usikkert for dem med det dybe.
jeg tror at det er pga. det stille vand, at Loui er så glad for at tumle i
disse vandsteder, men føj hvor han hørmer til tider..surt mosevand..(-;

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 09:20

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> det kan sagtens være derfor, det bliver usikkert for dem med det dybe.

Det var årsagen med Tyson i sin tid, ham kunne jeg heller ikke
lokke ud i damhussøen, den bliver meget hurtigt dyb for en hund.
Så fandt jeg en lille lavbundet sø i espelunden (den på klippet)
og der kunne han stille og roligt gå ud til den blev dyb nok
til at han også kunne svømme.
Da han først havde prøvet det var der ingen probs med den dybe damhussø.
Samme sø virkede nu ikke efter hensigten på Angel,
og jeg prøvede mange gange.
Hun løste som tidligere skrevet selv problemet ved en tilfældighed.

Mit indtryk med mine to egne er at de bare lige skulle over
det stadie hvor de ikke stolede på at en hund kunne flyde

/Jens (som skal med vufferne til damhussøen NU siger Tyson)

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 21:18

Her er så et par klip hvor mine vuffere bader.

Her tager Tyson sig en dukkert i Damhussøen fra bådebroen.
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2646

Her er Tyson og Angel ved at bjærge en stolpe i søen ved Espelunden.
http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2647

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-07-07 21:26

In news:ak7qi.49$Gn7.32@news.get2net.dk,
pwh <gætselv@.dk> typed:
> [...]
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2646
>
> Her er Tyson og Angel ved at bjærge en stolpe i søen ved

Hvor er det altså dejligt at se et par vovser der er *så* glade for
at svømme.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 26-07-07 21:38

Tove Krieger, skrev:
> In news:ak7qi.49$Gn7.32@news.get2net.dk,
> pwh <gætselv@.dk> typed:

> Hvor er det altså dejligt at se et par vovser der er *så* glade for
> at svømme.

Takker
Jeg tror også at de er ude og svømmer mindst 250 dage om året,
nogle gange flere gange samme dag.
Det skulle jo værer den sundeste form for motion de kan få,
at halen så ikke altid kan holde til det, er jo synd for Angel

/Jens (som har vænnet sig til lugten af våd hund)

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 06:25

On Thu, 26 Jul 2007 22:18:12 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2646
>
>Her er Tyson og Angel ved at bjærge en stolpe i søen ved Espelunden.

Dine hunde er altså extremt mærkelige. Mange hunde er rigtige
vandhunde (lige som dine), men ALLE hunde fiser helt ehen til deres
ejer FØR de ryster sig.
Pragtfulde film, og man bliver sg* glad af at kigge vandhunde.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 08:39

Leyna, skrev:

> Dine hunde er altså extremt mærkelige. Mange hunde er rigtige
> vandhunde (lige som dine), men ALLE hunde fiser helt ehen til deres
> ejer FØR de ryster sig.

*LOL*
Det er kun når vi leger med bold at de gør det,
altså lige når jeg bukker mig ned for at samle den op

> Pragtfulde film, og man bliver sg* glad af at kigge vandhunde.

Takker.
Ja de er årsag til mange glade ansigter når de bader i damhussøen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 15:28

On Fri, 27 Jul 2007 09:38:36 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*LOL*
>Det er kun når vi leger med bold at de gør det,
>altså lige når jeg bukker mig ned for at samle den op

hehe... så ka' du lære det!

>Takker.
>Ja de er årsag til mange glade ansigter når de bader i damhussøen

DAMN. Jeg bliver nok nødt til at lave en date med dig og hundene næste
gang jeg kommer til Kbh. Vil gerne se dem bade i Damhussøen!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 16:26

Leyna, skrev:

> DAMN. Jeg bliver nok nødt til at lave en date med dig og hundene næste
> gang jeg kommer til Kbh. Vil gerne se dem bade i Damhussøen!

Den er jeg med på, hvis din karantæne fra Engen er ophævet
kan det jo også værer sjovt for at dig at se den igen

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 27-07-07 20:48

On Fri, 27 Jul 2007 17:26:23 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Den er jeg med på, hvis din karantæne fra Engen er ophævet
>kan det jo også værer sjovt for at dig at se den igen

*LOL* Anede ikke at jeg havde fået karantæne...!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 21:04

Leyna, skrev:

> *LOL* Anede ikke at jeg havde fået karantæne...!

De snakker stadig om dig dernede

/Jens (som supplerer med historier fra gruppen)

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 08:51

> Dine hunde er altså extremt mærkelige. Mange hunde er rigtige
> vandhunde (lige som dine), men ALLE hunde fiser helt ehen til deres
> ejer FØR de ryster sig.

Bingo kan også godt finde ud af, at ryste sig lidt væk fra os. Har dog altid
et problem, når vi går videre: Hun går altid tæt på mig ( og spænder gerne
ben for mig, hvis hun kan komme til det ) så mit venstre bukseben er altid
plaskvådt, når hun har været i baljen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 08:47

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse news:ak7qi.49

> [...]
> http://www.hundegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=2646
>
> Her er Tyson og Angel ved at bjærge en stolpe i søen ved Espelunden.

Dejlige film.
Har forsøgt, at kaste en kæp i vandet til Bingo, men det var altså ikke
motiverende nok- kun bolden dur.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 27-07-07 08:58

Buffy, skrev:

> Dejlige film.

Takker

> Har forsøgt, at kaste en kæp i vandet til Bingo, men det var altså
> ikke motiverende nok- kun bolden dur.

Der er Angel også lidt sær.
Det skal værer kæmpekæppe (½ træ) eller tennisbolde eller plasticflasker.
Tyson kan til gengæld bruge hvad som helst,
dog er bolde, plasticflasker eller små pinde det bedste

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-07-07 09:15

> Dejlige film.
> Har forsøgt, at kaste en kæp i vandet til Bingo, men det var altså ikke
> motiverende nok- kun bolden dur.

GG.. jeg har mistet, eller Loui har mistet, flere stykker legetøj på de
bekostning..de er simpelthen drevet væk i havet.. til stor sorg for min
lille stribede kyllingehund..GG..

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 09:31

> [...]

> GG.. jeg har mistet, eller Loui har mistet, flere stykker legetøj på de
> bekostning..de er simpelthen drevet væk i havet.. til stor sorg for min

Stakkels Loui... LOL

Ja, det var også en chance vi tog i går, men Bingo kunne alligevel ikke
nænne, at efterlade sin elskede bold.

Hun tøvede lidt anden gang, så den drev ind i nogen siv, hvilket gjorde det
lidt mere bøvlet for hende, at hente den- hun skulle lige vælte de høje siv
for, at komme tilbage med bolden.

--
Mvh. www.tjekmig.dk