Dyremishandling igen igen
Fra : JBH

Dato : 21-07-07 19:32

Igen ser vi et eksempel på den latterlige danske dyreværnslov.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article320534.ece

"En seks måneder gammel hvalp af racen amerikansk bulldog blev for en uges
tid siden anbragt på et dyreinternat. Den var stærkt forblødt, fordi ejeren
havde klippet halvdelen af ørerne af. Nu har politiets jurister besluttet at
sende hunden tilbage til den 26-årige mand i Nykøbing Falster.
"

mvh
JBH

Fra : Maria

Dato : 21-07-07 19:50

> [...]
> ejeren havde klippet halvdelen af ørerne af. Nu har politiets jurister
> besluttet at sende hunden tilbage til den 26-årige mand i Nykøbing

Hvor er det dog synd for den, at den skal tilbage
Mangler næsten ord....
--
Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-07 21:03

In news:46a25531$0$928$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Maria <m_h_k79@hotmail.com> typed:

> Hvor er det dog synd for den, at den skal tilbage
> Mangler næsten ord....

Du er ikke den eneste Maria. Jeg er fnysende arrig. Hvad er det dog
for et samfund vi lever i ? Jeg kan godt forstå dem der griber til
selvtægt, sådan noget *må* simpelthen ikke finde sted. Hvis han
bliver fradømt retten til at holde hund, så er det måske for sent.
Det er sørgeligt at det er stafbart at give ham et lag bank.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Maria

Dato : 21-07-07 21:08

> Det er sørgeligt at det er stafbart at give ham et lag bank.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Ja ellers var jeg gerne kørt de 7 km
--
Maria

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-07-07 21:49

In news:46a267a9$0$69195$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Maria <m_h_k79@hotmail.com> typed:

> Ja ellers var jeg gerne kørt de 7 km

Også jeg, men tror du ikke at han er lidt nervøs når de slipper ham
ud af fængslet igen. Det kunne jo være at der er nogen i hans
nabolag der i mellemtiden har fået den samme "gode" idé.
Dyremishandlere skulle simpelthen have igen af samme mønt.

Fra : Kosmonauten

Dato : 22-07-07 00:36

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejeren havde klippet halvdelen af ørerne af. Nu har politiets jurister
> besluttet at sende hunden tilbage til den 26-årige mand i Nykøbing
Suuk nogle mennesker er simpelthen udenfor pædagogisk rækkevidde.
Det ville jo svare til (en grov sammenligning men alligevel) at man sendte
et vanrøgtet barn tilbage til sine forældre, men tænk det hører man også om
ind imellem.
Politiets jurister i denne sag har altså haft snablen for langt nede i kaffe
dåsen og helt klart spist for mange Citronmåner, gad godt se hvilket udsagn
der ligger til grund for den beslutning.
Nææh lad os få jydskelov tilbage, så ville sådan en klaphat sku ha fået lov
til at smage sin egen medicin, men så ville jeg ikke være meget bedre selv.
Go søndag.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-07-07 13:55

"Kosmonauten" <kosmonauten@FJERNDETTEmsn.com> wrote in message
-klip-
> [...]
lov
> til at smage sin egen medicin, men så ville jeg ikke være meget bedre

Det kedelige er, at der er en verden til forskel på jura - og på almindelig
sund fornuft, etik og moral. Og så længe lovgivningen ikke er bedre, så
opstår sådanne situationer - desværre, for både dyr og mennesker.
Desuden spises der ikke citronmåner - der spises basser.
For helt ærligt: Hvem fanden gider æde citronmåner, når bagerens friskbagte
basser er meget bedre???

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Kosmonauten

Dato : 22-07-07 14:47

"Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
> "Kosmonauten" <kosmonauten@FJERNDETTEmsn.com> wrote in message
> -klip-
Mere klip ;C)

> [...]
> Desuden spises der ikke citronmåner - der spises basser.
> For helt ærligt: Hvem fanden gider æde citronmåner, når bagerens

Hehe, du har ret hele vejen igennem, mener også at vide at de på
Politigården er vilde med Spandauere med creme ;C) Og man kan kun antages
til deres indsatsstyrke hvis man kan spise en berliner uden at slikke sig om
munden. Men sig for guds skyld ikke noget til berlineren ;C)
Jeg læste forøvrigt at grunden til at hunden var leveret tilbage til ejeren
var pga.Citat:
"Politiet har nemlig ikke mulighed for at fjerne et mishandlet dyr permanent
før en endelig dom fældes." Citat slut.
"De er skøre de politikere ;C)"
God søndag ønskes.
M & L

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 22-07-07 22:30

> "Aragorn Elessar" <Vasco1963@passagen.se> skrev i en meddelelse
> Mere klip ;C)
-mega-kåt-
> [...]
ejeren
> var pga.Citat:
> "Politiet har nemlig ikke mulighed for at fjerne et mishandlet dyr

Hæhæ, da jeg var en kort periode i Lyngby stod den på basser og et par
skiver kaffe.
Spandauere har fanden skabt - mage til ulækkert bagværk skal man sgu lede
længe efter.
De overgåes kun af alle de der råklamme marcipankager med flødeskums-stads,
Kaj-kager, træstammer, vafler med sirup og flødeskum, og Napoleonsdimser -
gylp!
Jamen så er jeg selvskreven og fuldblods AKS'er, hvis Berliner-stuntet bare
havde været *eneste* kriterie. *bredt grin*
Men fååååååårk, det er svært at styre slikke-væk-refleksen, imens man
gnasker sig igennem berlineren! Prøv engang!

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - jajaja, er undervejs...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-07-07 12:55

> [...]
at
> sende hunden tilbage til den 26-årige mand i Nykøbing Falster.

Er det mit syn, der er blevet så ringe, for jeg syntes da ikke, at kunne
skimte, bare skyggen af sår, og hvis den for bare en uge siden, havde fået
klippet det halve af ørerne, burde der vel være sår.... Da specielt, når den
var stærkt forblødt.
Eller er jeg helt galt på den.... Men Okay, jeg forstår heller ikke, at man
kan få sig til det.... Og fatter slet ikke, hvorfor man gør det, hvis hunden
ikke skal bruges som kamphund.

M.V.H....Benny..