Sådan kan det gøres.
Fra : pwh

Dato : 18-07-07 21:24

Havde lige min hundekyndig søster fra USA på besøg idag.
Vi gik en tur med vufferne som hun havde forlangt,
hendes bemærkning var at de var usævanligt rolige,
hendes egne ville have feset rundt sagde hun.

Så har jeg haft en tvivler i forhold til at gå med løs hund
her det da været hende. Igen måtte jeg gører hendes fordomme
til skamme på en 1 time lang tur.
Og da de skulle til bussen gik vi da alle pænt med,
ingen slinger i valsen på det punkt.

Så stik den, alle i der henter diverse præmier
på træningsbanen, mine består til UG i år 2007

/Jens

Fra : C.H

Dato : 18-07-07 21:54

> [...]
> ingen slinger i valsen på det punkt.
>
> Så stik den, alle i der henter diverse præmier
> på træningsbanen, mine består til UG i år 2007

Jeg tror ikke der er mange, der betvivler dine hundes evne til at begå sig i
trafikken.
Men jeg kan fornemme der er en del, der er uenige i dig angående
rimeligheden i, at de går som de gør

Connie - hvis hund da gerne i fremtiden skulle hente lidt præmier hjem, men
som pænt må gå i snor....

Fra : pwh

Dato : 18-07-07 22:19

C.H, skrev:
> [...]
> begå sig i trafikken.
> Men jeg kan fornemme der er en del, der er uenige i dig angående

Tro mig Connie, det havde min søster også til at starte med
Det første hun forlangte for 3 år siden da jag kun havde Tyson
og hun havde hørt på mit "praleri" var at gå en tur med os.
Dengang blev hun imponeret
Denne gang gentog jeg bare stuntet med 2 hunde på en gang

> Connie - hvis hund da gerne i fremtiden skulle hente lidt præmier
> hjem, men som pænt må gå i snor....

Gå pænt i snor skal man før man slipper for den,
sådan er reglerne her i huset

/Jens

Fra : Is

Dato : 18-07-07 23:00

> [...]
> ingen slinger i valsen på det punkt.
>
> Så stik den, alle i der henter diverse præmier
> på træningsbanen, mine består til UG i år 2007

Tillykke Jens - jeg kan da godt forstå du er stolt
Det er der ikke mange der kan gøre efter.

Det kunne jeg egentlig godt have tænkt at se - det er jo en fornøjelse
at se sådan en "opvisning".

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 18-07-07 23:50

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Tillykke Jens - jeg kan da godt forstå du er stolt
> Det er der ikke mange der kan gøre efter.

Hendes egne kan ikke.
Kan dine ???

> Det kunne jeg egentlig godt have tænkt at se - det er jo en fornøjelse
> at se sådan en "opvisning".

Der var såmænd ikke så meget at se,
det var jo det der var essensen

/Jens

Fra : Is

Dato : 19-07-07 21:05

> Hendes egne kan ikke.
> Kan dine ???

Nej - det kunne mine tidligere ikke, og den jeg har nu, har jeg kun
haft i 14 dage imorgen

Busser bruger jeg aldrig - så det kommer jeg nok ikke til at lære ham.
Men jeg vil da arbejde på at kunne gå med han fri ved fod i byen.

Hvis ikke det lykkes, er det nok mere mine evner end hundens det er
galt med.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 21:16

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Men jeg vil da arbejde på at kunne gå med han fri ved fod i byen.

Det skulle nok kunne lade sig gøre med en lab.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Is

Dato : 19-07-07 21:42

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> "Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en
meddelelse

> Det skulle nok kunne lade sig gøre med en lab.

Det tror jeg da også

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 19-07-07 21:41

Is, skrev:

> Nej - det kunne mine tidligere ikke, og den jeg har nu, har jeg kun
> haft i 14 dage imorgen

Hvordan går det så med den lille ny ???

/Jens

Fra : Is

Dato : 19-07-07 23:11

> Hvordan går det så med den lille ny ???

Ja men det går da rigtig godt

Han har næsten taget 2 kg på i de 14 dage, og så bliver han bare mere
og mere fræk, (så jo navnet Benny passer rigtig godt til ham

Men han skal jo bare ha lov til at være hvalp, og så må han gerne lære
at holde øje med hvor jeg er, og DET gør han, han slipper mig kun af
syne når han sover.

Og så bider han i alt - også mig

Og han elsker at spise snegle, og blommer. Ikke så heldigt, men alt
skal jo i munden. Blommerne er jeg ved at kan få ham til at lægge igen
når jeg siger det, men sneglene, dem må jeg pille ud af munden på ham,
hvis ikke han har nået at spise dem.

Nå men alt i alt har jeg vel fået en hvalp som jeg ønskede mig, og
heldigvis bliver han da også træt en gang imellem

http://www.erikisager.dk/images/nyhund/stille.jpg

Erik Isager

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-07-07 23:46

In news:469fe0e4$0$90270$14726298@news.sunsite.dk,
Is <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> typed:

> [...]
>
> Nå men alt i alt har jeg vel fået en hvalp som jeg ønskede mig, og
> heldigvis bliver han da også træt en gang imellem

Årh nej, hvor er han altså nuser den lille Benny. Lige til at
kramme. Det er dejligt for dig at du har fået ham, han er en
superskøn hund.

Prøv så vidt det er muligt at være opmærksom på, at han ikke sutter
på eller spiser sneglene. De kan være bærere af franske hjerteorm.
Jeg ved godt at der er mange hunde der gufler snegle, og der behøver
ikke at ske noget................men bare et godt råd for en
sikkerheds skyld. Det er vist sjældent det sker, men det er desværre
blevet mere udbredt i de senere år:

http://www.netdyredoktor.dk/sw4414.asp

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Is

Dato : 20-07-07 19:04

> Prøv så vidt det er muligt at være opmærksom på, at han ikke sutter
> på eller spiser sneglene. De kan være bærere af franske hjerteorm.

Netop derfor synes jeg også der er uheldigt.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-07 23:48

> [...]

> Nå men alt i alt har jeg vel fået en hvalp som jeg ønskede mig, og
> heldigvis bliver han da også træt en gang imellem

Ihh, hvor er han bare skøn og så ligner han vores Buffy, da hun var hvalp:

http://tjekmig.dk/galleri/images/forum3/22409531894.jpg

Jeg skal have tavle på, hvis jeg engang skal have en gul lab igen. Buffy
blev jo desværre ikke ret gammel pga. hjernehindebetændelse.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Is

Dato : 20-07-07 19:12

> [...]
Buffy
> blev jo desværre ikke ret gammel pga. hjernehindebetændelse.

hvad det angår, hjælper det så med en tavle ???

Din hund ser nu også ud til at ha været dejlig. Hvor gammel blev den
??

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-07 19:26

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse2@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> hvad det angår, hjælper det så med en tavle ???

Nej, det havde ikke hjulpet lige i Buffy`s tilfælde. Det kan jo ramme alle
hunde, men det sker vist meget sjældent. Tavlen er fordi, at jeg har hørt om
flere tilfælde af gule labradors, der ikke blev ret gamle. Det er en af mine
ynglinsracer og hvis vi engang får sådan en igen, vil jeg gerne sikre mig,
så godt jeg kan.

> Din hund ser nu også ud til at ha været dejlig. Hvor gammel blev den
> ??

Hun blev lige knapt 2 år. Hun var dog kun lige under 1 år, da hun blev syg
og blev aldrig rigtigt den samme hund igen. Hun kunne ikke finde rundt,
kunne ikke sit navn, blev urenlig, tog gevaldigt på osv, dog kunne hun huske
bliv og fri kommandoerne, så når vi kaldte på hende sagde vi først bliv og
så fri, så kom hun farende hen til os.
Hun bevarede altid sit dejlige og godmodige væsen. Hun var altid god ved alt
og alle.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 08:09

Is, skrev:

> Nå men alt i alt har jeg vel fået en hvalp som jeg ønskede mig, og
> heldigvis bliver han da også træt en gang imellem
>
> http://www.erikisager.dk/images/nyhund/stille.jpg

Ad hvor er den dog bare grim og ulækker
Godt det ikke er min.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-07-07 10:43

On Fri, 20 Jul 2007 09:09:27 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Ad hvor er den dog bare grim og ulækker

Hehe... Ja, han ligner min grimme Vaks, som bette!

>Godt det ikke er min.

Ja, tænk lige på hvad sådan en ødelægger... altså ud over at den er
frygtelig at se på!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Is

Dato : 20-07-07 19:17

> Ad hvor er den dog bare grim og ulækker
> Godt det ikke er min.

Er der noget galt med farven ? eller er du slet ikke "skruk" mere ???

Erik Isager

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 19:52

Is, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Er der noget galt med farven ? eller er du slet ikke "skruk" mere ???

Du ved, misundelse er en grim ting
Jeg synes self at det er en dejlig hvalp du har der,
farven fejler ikke noget som helst (sig ikke det til Leyna)

/Jens (som ikke er skruk mere i år)

Fra : Is

Dato : 20-07-07 20:42

> Jeg synes self at det er en dejlig hvalp du har der,
> farven fejler ikke noget som helst (sig ikke det til Leyna)

Det lader vi være en hemmelighed

Erik Isager

Fra : Leyna

Dato : 22-07-07 17:16

On Fri, 20 Jul 2007 20:52:27 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Du ved, misundelse er en grim ting
>Jeg synes self at det er en dejlig hvalp du har der,
>farven fejler ikke noget som helst (sig ikke det til Leyna)

Jeg hørte det altså godt, og jeg er kun "enig" med Jens fordi jeg osse
synes den er misundelsesværdig!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 19-07-07 21:47

> Men jeg vil da arbejde på at kunne gå med han fri ved fod i byen.

Så er vi der igen,!!!
Hvor er det imponerende ved at gå fri ved fod med sin hund i byen??
Det er da mere imponerende når hunden går pænt i løs line ved siden af
ejeren,uden at være under kommando.

Hanne

Fra : C.H

Dato : 19-07-07 21:51

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvor er det imponerende ved at gå fri ved fod med sin hund i byen??
> Det er da mere imponerende når hunden går pænt i løs line ved siden af

Fuldstændig enig !!

Connie

Fra : pwh

Dato : 19-07-07 22:05

C.H, skrev:
> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse

> Fuldstændig enig !!
>
> Connie

Nu har jeg jo ikke selv trænet efter bogen på den
måde at jeg bruger den slags begreber.
Men hænger de to ting ikke uløseligt sammen ???

Kan sagtens kalde mine hen så de går ved hvert sit knæ,
det er vel hvad i forstår ved "fri ved fod" vil jeg tro.
Men de kan da også sagtens gå pænt i snor.
Jeg mener, kan hunden det ene kan den vel også det andet.

/Jens (som jeres "træningssnak" er lidt sort tale)

Fra : Hm

Dato : 20-07-07 08:25

> [...]
> Men de kan da også sagtens gå pænt i snor.
> Jeg mener, kan hunden det ene kan den vel også det andet.

Nej, det er bestemt ikke sikkert, at fordi hunden kan gå "fri ved fod" at
den så kan gå pænt i line uden en kommando.

Hanne/ hvis hund kræver "plads" hvis den skal gå ved siden af i løs line

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 08:39

Hm, skrev:
> [...]
> fod" at den så kan gå pænt i line uden en kommando.
>
> Hanne/ hvis hund kræver "plads" hvis den skal gå ved siden af i løs

Jeg skal ikke gører mig klog på "rigtig" hundetræning,
men er det så ikke fordi man har gået for hurtigt frem.

Sådan som jeg har "trænet" mine er da ved at de først skulle
lærer at gå pænt i snor, først når de kunne det slap de for den.
Tyson tog det lang tid at lærer at gå med løs line,
Angel gik næsten pænt med snor på fra den dag hun prøvede en.
Til gengæld var Tyson hurtigere til at lærer at overholde
sikkerhedsafstanden til mig uden snor end Angel var.
Faktisk er Angel og jeg endnu ikke helt enige om hvor
langt foran hun må gå, nok mere stædighed end dumhed

Dog har jeg aldrig brugt at de skulle gå ved siden af mig med
snor på, de gik altid foran, men jeg accepterede ikke at de trak.

/Jens

Fra : C.H

Dato : 20-07-07 10:08

> Jeg skal ikke gører mig klog på "rigtig" hundetræning,
> men er det så ikke fordi man har gået for hurtigt frem.

Det er en ret pudsig ting, at man faktisk kan konstatere, at det er langt
lettere at gå fri ved fod (under plads-kommandoen), end det er, at gå på
nøjagtig samme måde med hunden i line.
Jeg aner ikke hvorfor...

Så jeg tror ikke, det handler om at komme hurtigt frem, da lineføringen
altid er mere besværlig en fri ved fod
- Når man træner.....

Connie - hvis hund går elendigt i snor (det er vores egen skyld!!!), men
fantastisk lineføring til træning og endnu mere fantastisk fri ved fod....

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 10:24

C.H, skrev:

> [...]
> langt lettere at gå fri ved fod (under plads-kommandoen), end det er,
> at gå på nøjagtig samme måde med hunden i line.

Næh, det lyder da besynderligt i mine ører.
Men som sagt har jeg heller aldrig brugt at de skulle gå ved
mit knæ når de var i snor, så det var derfor at min logik sagde
mig at de to størrelser hang uløseligt sammen.
Det vil det så nok heller ikke gører med mine kan jeg forstå.

/Jens (hvis hunde nok ville falde igennem på en træningsbane)

Fra : Hm

Dato : 20-07-07 19:12

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> lettere at gå fri ved fod (under plads-kommandoen), end det er, at gå på

Det er nemlig lige sådan det er

Jeg tror det har noget at gøre med der er "kontakt" med føreren når linen er
der.

Mine hunde ( i line) kunne/kan sagtens stå og være interesseret i alt andet,
når man står og taler med nogle, hvis man så lige beder en om at holde linen
uden hunden høre det, og man bliver stående nøjagtig på samme plads, så skal
jeg love for at hunden bliver ved med at skabe kontakt til en, indtil man
selv tager linen igen, og ligeså snart man har den i hånden, er hunden
interesseret i alt andet igen.
Hanne/ med nogle lange forklaringer

Fra : Is

Dato : 20-07-07 19:31

> [...]
>
> Dog har jeg aldrig brugt at de skulle gå ved siden af mig med
> snor på, de gik altid foran, men jeg accepterede ikke at de trak.

Hvis du går til konkurrence, er der selvfølgelig regler for hvor
hunden skal være under hver kommando.

Hvis ikke du gør det, er det rigtige vel at hunden er der hvor du
ønsker det, og det så ellers ikke genere andre.

Erik Isager

Fra : Winnie

Dato : 20-07-07 08:42

"Hm" skrev
> "pwh" skrev
>>
> Nej, det er bestemt ikke sikkert, at fordi hunden kan gå "fri ved fod" at
> den så kan gå pænt i line uden en kommando.

Korrekt Berta går fint "fri ved fod", mens det der med at gå pænt i
line, kan være en stor udfordring Og Bette går bare - hun er rigtig
dygtig til at gå zigzag Hun er 9 måneder og til tider klar til
afhentning for den der gider
Som snakken også handler om i andre tråde, så er de begge bedst når de er
alene - men sjovest når de er sammen!

> Hanne/ hvis hund kræver "plads" hvis den skal gå ved siden af i løs line

- Winnie, hvis hunde mest kræver en plads i sengen

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 08:52

Winnie, skrev:

> - Winnie, hvis hunde mest kræver en plads i sengen

Det er jo også det mest naturlige for hunden at sove med flokken

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 20-07-07 10:44

On Thu, 19 Jul 2007 22:46:36 +0200, "Hm" <mishama@hongnet.dk> wrote:

>Det er da mere imponerende når hunden går pænt i løs line ved siden af
>ejeren,uden at være under kommando.

Og det kan Vaks næsten nu. Efter kun 1 uges træning!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 20-07-07 10:45

Leyna, skrev:

> Og det kan Vaks næsten nu. Efter kun 1 uges træning!

Utroligt hvad sådan et 50.000 volts el-halsbånd kan gører

/Jens

Fra : Brian

Dato : 20-07-07 11:03

pwh skrev:

> Utroligt hvad sådan et 50.000 volts el-halsbånd kan gører
>
> /Jens

Ja, Gabby har efterhånden også lært at lave kaffe til os :) nu skal hun
bare lære at lukke døren efter os og bære indkøbene op i køkkenet, og
stille på plads selvfølgelig.. Men det kommer nok hurtigt!

-Brian (som får massage af sin hund lige nu)
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 19-07-07 11:52

> [...]
> ingen slinger i valsen på det punkt.
>
> Så stik den, alle i der henter diverse præmier
> på træningsbanen, mine består til UG i år 2007

Du er en helt, en hundetræners kolossos, en mester i kontrol, en stolt
støtte i et umuligt land.
Men..
Du er også en arrogant skiderik som ikke kan forstå at hunde ikke altid gør
som du vil have. En dag løber dine kontrollerede mirakler hen over vejen
fordi et eller andet har fanget deres interesse... Eller måske ikke, du kan
aldrig være sikker.
Man bør som mininum følge god skik ved at få hundene i snor, hvis der kommer
andre. Det er ikke din tryghed jeg taler om, men andres.

Men det fiser sikkert også forbi dig...

Michael

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 19-07-07 14:51

On 18 Jul., 22:23, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> ingen slinger i valsen på det punkt.
>
> Så stik den, alle i der henter diverse præmier
> på træningsbanen, mine består til UG i år 2007

Skrev du ikke i et andet indlæg du snart ikke gad den snak mere,
hvorfor bliver du så ved?

Mvh Fru Larsen

Fra : Winnie

Dato : 19-07-07 15:22

"BorderTerrierMor" skrev
"pwh" wrote:
> [...]
>
> /Jens

Skrev du ikke i et andet indlæg du snart ikke gad den snak mere,

*Fniiis*

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 19-07-07 18:12

Winnie, skrev:

> Skrev du ikke i et andet indlæg du snart ikke gad den snak mere,
> hvorfor bliver du så ved?
>
> *Fniiis*
>
> - Winnie

Jeg skulle lige blærer mig, det må i undskylde

/Jens (som lige har været i Zoo for første gang i ca 20 år)

Fra : Søren LH

Dato : 22-07-07 12:58

> [...]
> ingen slinger i valsen på det punkt.
>
> Så stik den, alle i der henter diverse præmier
> på træningsbanen, mine består til UG i år 2007

Ja, sådan er det. De roligste hunde henter ingen præmier . Man kan ikke
både blæse og have mel i munden.
Men jo mere man kan slukke for driften, når den ikke er ønsket, jo bedre er
det selvfølgelig.

Mvh
Søren (som synes det er sjovest at arbejde med en driftig hund, og hvis
driftige hund faktisk har en færdselsprøve, og jævnligt tager med bus, tog
m.v.)

Fra : Winther

Dato : 22-07-07 22:11

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> driftige hund faktisk har en færdselsprøve, og jævnligt tager med bus, tog
Det har du helt ret i Søren, den med at slukke for driften, min turbohund
har lige taget FP og en hel oprykning til patruljeklassen, så mon ikke vi
også snupper BHP1 og en avlskåring når vi lige er i gang...

Fra : Søren LH

Dato : 23-07-07 08:32

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har lige taget FP og en hel oprykning til patruljeklassen, så mon ikke vi
> også snupper BHP1 og en avlskåring når vi lige er i gang...

Tillykke med oprykning, det er vel nok flot.
Nå så du har også kastet dig over BHP? Jeg regner med at vi tager BHP1 til
september.
Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 23-07-07 14:52

> Tillykke med oprykning, det er vel nok flot.
> Nå så du har også kastet dig over BHP? Jeg regner med at vi tager BHP1 til
> [...]
Jeg har hele tiden trænet lidt i schæferklubben sideløbende med PH, ikke
særlig seriøs eller så ofte, men har taget B og AB, og valgte så at tage en
FP sidste gang jeg var til prøve. Så næste gang bliver det en BHP1, det ved
de fleste da hvad er, hvis jeg vil lave et kuld på hende. Hun har nogle
brugsegenskaber der er så gode, at jeg burde lave et kuld eller to med
hende. Men yderligere prøver må vente til efter PH - DM udtagelsen. På en
god dag skulle vi nok kunne blande os i den bedre ende Men,- det er min
første kårede hund, så det er ikke konkurrenceerfaring jeg har mest af, så
alt kan ske....