Hundesygeforsikring
Fra : lh

Dato : 18-07-07 15:46

Er der nogen der ved hvor man billigst tegner en hundesygeforsikring? Et tip
ville være dejligt!

mvh

lh

Fra : C.H

Dato : 18-07-07 17:50

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man billigst tegner en hundesygeforsikring? Et
> tip ville være dejligt!
>
> mvh
>
> lh

Vi har tegnet i dyrekassen denne gang - der synes jeg vi fik de bedste
betingelser for pengene.

Connie

Fra : lh

Dato : 18-07-07 18:08

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har tegnet i dyrekassen denne gang - der synes jeg vi fik de bedste
> betingelser for pengene.
>
> Connie

Den syntes jeg virker dyrere end i Nykredit som er det første sted jeg har
forhørt mig. Men det kan være svært at gennemskue hvad de dækker, selvrisiko
m.m.

lh

Fra : lh

Dato : 18-07-07 18:17

> [...]
>
> "lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> Vi har tegnet i dyrekassen denne gang - der synes jeg vi fik de bedste

http://www.ftnet.dk/sw11674.asp

Faldt over en side, er det denne du h<r tegnet i, eller er det to
forskellige?

lh

Fra : C.H

Dato : 18-07-07 18:44

> [...]
>
> http://www.ftnet.dk/sw11674.asp
>
> Faldt over en side, er det denne du h<r tegnet i, eller er det to

Nej, det er to forskellige...

http://www.dyrekassen.dk/

Connie

Fra : Winnie

Dato : 18-07-07 19:06

"lh" skrev
> Er der nogen der ved hvor man billigst tegner en hundesygeforsikring? Et
> tip
> ville være dejligt!

Hvad med det selskab du har dine andre forsikringer i? Det kan være de er
til at handle med!?

Vi har valgt vores eget selskab (Codan) da de for os, er mest
gennemskuelige. Dækningssummen er ca. 12.000,- og de dækker 100% - bortset
fra selvrisikoen.
Dyrekassens dækningssum er højere - vist ca. 22.000,- men de dækker kun 80%
af omkostningerne, efter selvrisikoen er trukket fra. Selvrisikoen er cirka
den samme.
Dyrekassen forlanger endvidere, at man også tegner den lovpligtige
ansvarsforsikring hos dem - her er de mere end dobbelt så dyre som Codan -
hvor vi har tegnet den udvidede ansvarsforsikring.
Til gengæld kan du få 10% rabat i Dyrekassen, hvis du er medlem af DKK.

Vi er godt nok medlem af DKK, men har alligevel valgt Codan med 100% dækning
op til de 12.000,- Jeg rådførte mig med dyrlægen - man kan få fixet en hel
del for 12.000,- Og som jeg kan gennemskue det, dækker de det samme.
Jeg bryder mig ikke om den med de 80%, og så vil jeg selv bestemme hvor jeg
tegner ansvarsforsikring henne

Jeg kan ikke lige huske de nøjagtige priser, men Codan er billigere end
Dyrekassen.
Vores to hunde koster os omkring 2500,- om året for både ansvar og
sygeforsikring.

Så der er en hel del at tage hensyn til - og på samme måde som alle andre
forsikringer, har de med garanti dækket deres egen r*v ind først

Men søg på nettet og ring så ellers og spørg - god fornøjelse

- Winnie

PS: Jeg syntes jeg har sat mig grundigt ind i sagerne, men tager jeg fejl,
vil jeg meget gerne vide det - også hvis der er erfaringer med Codan. Tak

Fra : lh

Dato : 18-07-07 19:36

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil jeg meget gerne vide det - også hvis der er erfaringer med Codan. Tak

Jeg har mine forsikringer i Nykredit og jeg kan se at f.eks min
bilforsikring er en del billigere end andre steder. En hundesygeforsikring
kan jeg få der for 952 kr. om året og med den anden udvidet hundeforsikring
kommer det til at ligge på ca 1200 kr. om året. De dækker 18.422 om året med
en selvrisiko på 10% dog mindst 860 kr..
Jeg syntes det er så svært at gennemskue hvad den ene dækker i forhold til
den anden, selvrisiko o.s.v. Om det man spare på det ene, så bare er lagt
til det andet. Det er lige som mobil selskaber - de er heller ikke til at
finde ud af - men det er så en helt anden snak !!

lh

Fra : Kim H.

Dato : 20-07-07 15:55

Hej Ih

Husk også at tjekke hvor længe du kan ha' din hund forsikret. I dyrekassen
er det hele hundens levetid, i Tryg er det til hunden er 10 år, og hos
Nykredit er det vist til hunden er fyldt 12 år. Det betyder jo lidt, hvis
man har en hund der kan blive gammel, for med alderen kommer mange gange
også skavankerne.

Kim
(Med Puddel og Grå)