Hundefløjte
Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 19:37

Er der nogen af jer, der bruger sådan en ?

Er lige begyndt for et par dage siden og især Biva reagere supergodt på den,
men de andre er også ved, at komme godt med.
De har det stadig med, at gø i haven, når de kan høre andre hunde, så i
stedet for, at kalde på dem allesammen, kunne jeg nu fløjte og de kom
allesammen susende ind.

Min morfar brugte altid hundefløjte til sin schæfer, da jeg var barn, så da
jeg alligevel var på en netside og skulle bestille lidt ekstra, så portoen
blev fri, røg hundefløjten i indkøbskurven. Det har jeg bestemt ikke
fortrudt og det er da også en mere stille måde, at kalde på hundene på....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : jopa

Dato : 16-07-07 19:42

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogen af jer, der bruger sådan en ?

Ja da, men mest om aftenen når det er mørkt og jeg ikke gider skrige

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-07-07 19:52

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen af jer, der bruger sådan en ?

Jeps!

Jeg er også tilhænger af fløjten, har en benfløjte, som er den type jeg
bedst kan lide.

specielt når de racer rundt på stranden eller andre steder med mulighed for
"langrend" så er den guld værd, jeg hader at råbe højt, og har aldrig lært
at pifte )-;

De fanger lyden med det samme.

Til gøende hund(e) i haven brugte jeg sidste år min søns cykel båthorn til
afledning indefra stuevinduet..det var effektivt! GGG.. Emma kan godt være i
gø-mode, specielt hvis hun kører op i stressneveau, så ser hun spøgelser
overalt. Der er en simpel afledning ret god, i stedet for at råbe og blive
irriteret. BÅT-BÅT og et par guffer ud på græsset, så er det glemt.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-07 20:43

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>

> [...]
> overalt. Der er en simpel afledning ret god, i stedet for at råbe og blive
> irriteret. BÅT-BÅT og et par guffer ud på græsset, så er det glemt.

Det lyder godt nok også smart. Kan være, at det skal prøves også

Det går da bedre efter et par måneder i byen, men der er stadig lidt probs
ind imellem. Både Bingo og Coco har et eller andet med biler. Vi ved, at
Bingo`s tidligere ejer har gjort hende tosset, på det område. Ved ikke
hvorfor Coco ikke kan lide biler, men han har jo været efterladt på gaden,
så han har måske haft nogen uheldige oplevelser der. Vi bor på en meget
stille villavej, men der kommer da en bil forbi i ny og næ, så der kunne
båthornet måske være en hjælp, når de 2 spurter gøende afsted langs
hækken....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-07-07 05:25

> [...]
> stille villavej, men der kommer da en bil forbi i ny og næ, så der kunne
> båthornet måske være en hjælp, når de 2 spurter gøende afsted langs

Det bedste er hvis du kan være i haven når de er der, og simpelthen bremse
deres bil-hæk-gø-ræs og aflede dem og rose for brudt adfærd. Det kan altså
tage lang tid, men det kan lade sig gøre at dæmpe det.
Loui giver nogengange Emma smæk, hvis hun står og gør når der ikke er noget
at gø af, ikke for alvor, men han farer hen og skælder hende ud, så hun
smider sig på jorden, og så er den potte ude..
Er dine hunde stærke i psyken?, for så kan du med fordel bruge en
vandsprøjte, eller hvis du kan få fat i dem under en sådan raid, så gør det
og giv dem et NEJ, det er lettere sagt end gjort, specielt hvis der er
mere´end en hund, de hakker hinanden op vil jeg tro.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-07 10:04

> [...]

> deres bil-hæk-gø-ræs og aflede dem og rose for brudt adfærd. Det kan altså
> tage lang tid, men det kan lade sig gøre at dæmpe det.

Er stort set også altid i ( for)haven samtidig med hundene og det går også
langsomt fremad, men larmende biler, tænder dem stadig helt af og så høre de
ikke altid efter, før bilen er væk igen. I starten var det hele tiden, men
de er da ved, at vænne sig til, at der er trafik her i byen.

> [...]
> det og giv dem et NEJ, det er lettere sagt end gjort, specielt hvis der er
> mere´end en hund, de hakker hinanden op vil jeg tro.

Ja, de gejler hinanden op- som regel er det Coco der starter og så følger
Bingo efter. Kan godt forsøge med vand eller forsøge, at få fat på dem og så
prøve, at stille mig et strategisk sted, i nærheden af hækken.....

--
Mvh. www.tjekmig.dk