Det kunne jo have været min
Fra : lh

Dato : 15-07-07 20:38

De selvsamme hunde jeg omtalte i går har i dag skambidt en lille hund - det
kunne jo have været min. Der er ikke meget andet at sige til det. Jeg er
chokeret og har SÅ ondt af den/dem det gik ud over.
Så jeg er nok en dårlig hundeejer, men er fandeme glad for jeg tog min hund
op og ikke tog en chance.

Fortsat god sommer!

lh

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 20:49

lh, skrev:
> [...]
> det. Jeg er chokeret og har SÅ ondt af den/dem det gik ud over.
> Så jeg er nok en dårlig hundeejer, men er fandeme glad for jeg tog

Din fornemmelse igår har så været helt rigtig.
Ud fra din beskrivelse ville jeg heller ikke have følt mig tryg,
og jeg har ingen grund til at tro at du ikke beskrev det som det skete.
Så du har altså ud fra forholdene handlet helt korrekt.

> Fortsat god sommer!

I lige måde.

/Jens (som ikke kan løfte begge sine hunde op på en gang)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-07 13:53

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> chokeret og har SÅ ondt af den/dem det gik ud over.
> Så jeg er nok en dårlig hundeejer, men er fandeme glad for jeg tog min

Måske lige netop derfor, var det en meget dårlig ide, at tage din hund op.
Følgerne af det, kunne jo være, at du også blev det.
Derfor er det faktisk, rimeligt vigtigt, når en fremmed hund, overskrider
dine grænser, at du giver hunden, en alvorlig overhaling, når nu ejeren ikke
gør det. Et godt råd er, tillige med dette, overhovedet ikke at se på deres
ejer.... Lad ham være usynlig, og skulle han henvende sig til dig, så vær
både blind og døv..... Således, at din opmærksomhed, er altid mod hans
hund(e).... Medens han overhovedet ikke eksisterer. Men nu kan du da så i
det mindste glæde dig over, at Politiet nok vil snakke et par alvorsord med
ham....

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 16-07-07 15:37

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hund(e).... Medens han overhovedet ikke eksisterer. Men nu kan du da så i
> det mindste glæde dig over, at Politiet nok vil snakke et par alvorsord

Jeg gider snart ikke tærske langhalm på dette her mere, som Jens trods alt
siger, jeg vurdere denne gang rigtigt. Det er muligt du har ret i at jeg
gjorde noget forkert ved at tage min hund op, men nej, det følte jeg absolut
ikke denne gang. jeg tager hende ALDRIG op ellers. Hun får lov til at hilse
på alle de hunde vi møder hun overhovedet kan få lov til, store som små, jeg
kan til en vis grænse også se på den anden hund hvad dens reaktion er og om
det går, Min kan omvendt også godt være en lille bandit (ikke noget ondt,
men hun er en meget glad hun - og ikke så gammel endnu - og har måske godt
at at andre hunde viser hende grænsen i hundeverdenen, den er jeg helt med
på). Jeg overbeskytter ikke min hund på en overdrevet måde, men den
situation jeg stod i i går, tror jeg ikke ret mange mennesker "bare" havde
ladet hundene "selv klare problemet". Alt sådan noget sker lynhurtigt. Min
nåede kun de andre til navlen og så er der to der rotter sig sammen om en og
hele deres "udstråling" fortæller absolut ikke at "der sker ikke noget".
Hvordan skal/skulle jeg både beskytte min egen hund og tage det med ro og så
sætte to kæmpehunde på plads??? Og det ER store hunde. Mit umiddelbare gæt
er at de er en blanding med en rottweiler og noget andet ubestemmeligt. Og
jeg er ikke den største person i verden og rent fysiks har jeg ingen
mulighed for at hamle op med to så store hunde. Som sagt, det går så stærkt
at man tænker ikke, men handler bare og jeg er så glad for at jeg tog min
hund op. En kort overgang troede jeg faktisk de havde bidt mig.
Når jeg nævnede at manden er dranker eller alkoholiker er det jo ikke noget
med at jeg mener at ALLE andre med løse hunde også er det. Sådan noget
vrøvl. Det kan være svært at få det skrevne ned så det forstås korrekt. Men
vi bor i et lille samfund og min pointe i at jeg nævnte dette er at når man
er påvirket, så ved man jo godt at det er så godt som umuligt at snakke
fornuft til en sådan mand og føler man er ret alene i sådan en situation.

lh

Fra : Winnie

Dato : 16-07-07 15:45

"lh" skrev
> Jeg gider snart ikke tærske langhalm på dette her mere, som Jens trods alt
> siger, jeg vurdere denne gang rigtigt.

Bare så du ikke føler dig helt alene...
Jeg forstår hvad du mener og jeg ville reagere som du i en lignende
situation. Du skal altid stole på din intuition!
- Winnie

Fra : pwh

Dato : 16-07-07 16:45

Winnie, skrev:
> [...]
> Jeg forstår hvad du mener og jeg ville reagere som du i en lignende
> situation. Du skal altid stole på din intuition!

Better safe than sorry

I sin tid da jeg fik Tyson som hvalp og også var lidt paranoid
i forhold til at han kunne blive slagtet af en fremmed hund,
der havde jeg altid en solid kniv i baglommen.
Den kom heldigvis aldrig i brug , men jeg kan da mindes en
gang i en situation der mindede om LH's hvor jeg bare
ikke kunne se ejeren af den store agrassive hanschæfer
der skulle dominerer ½ år gamle Tyson voldsomt.
Der var det ret tæt på at den schæfer ikke var blevet ældre,
heldigvis viste ejeren sig og fik skrumlet kaldt til sig.

Siden den tid er jeg blevet mindre paranoid da jeg oplever
de fleste hunde som venligtsindede, kniven er ikke med mere

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 16-07-07 16:57

"pwh" skrev

> [...]
>
> Siden den tid er jeg blevet mindre paranoid da jeg oplever
> de fleste hunde som venligtsindede, kniven er ikke med mere

Godt så... Du må altså både bære våben - går ikke ud fra du var på jagt!? -
og have dine hunde løse hvor og som det passer dig?

Syn's der tegner sig et mønster her

- Winnie

Fra : pwh

Dato : 16-07-07 17:10

Winnie, skrev:
> "pwh" skrev

> Godt så... Du må altså både bære våben - går ikke ud fra du var på
> jagt!? - og have dine hunde løse hvor og som det passer dig?

Ifølge loven må jeg ikke, men jeg foretrak en bøde frem for
at stå med en slagtet hvalp.
Mht bøde for løs hund har jeg det til gode,
og det gør jeg ikke i det skjulte

> Syn's der tegner sig et mønster her

Nemlig, rigtigt godt set
Jeg har vist aldrig påstået at jeg indretter mit liv efter love og
paragraffer, derfor kan man jo godt værer social alligevel.

/Jens

Fra : Winnie

Dato : 16-07-07 19:19

"pwh" skrev

> [...]
> Jeg har vist aldrig påstået at jeg indretter mit liv efter love og
> paragraffer, derfor kan man jo godt værer social alligevel.

Du går sjovt nok op i at man overholder regler og love på usenet - skriver
de rigtige steder, citerer korrekt, overholder topic du har sat, skriver i
et pænt sprog osv?
Men når du bevæger dig ud i den virkelige verden, altså der hvor du kan møde
mig og mine på gaden, så bestemmer du selv!?
Det kan altså en gang i mellem falde mig svært at tage dig helt alvorligt.

- Winnie, der sætter pris på at flertallet ikke bare gør som det passer dem.

Fra : pwh

Dato : 16-07-07 19:38

Winnie, skrev:
> "pwh" skrev

> Du går sjovt nok op i at man overholder regler og love på usenet -
> skriver de rigtige steder, citerer korrekt, overholder topic du har
> sat, skriver i et pænt sprog osv?

Jamen læg lige mærke til hvad du skælder mig ud for at gå op i på usenet,
det er jo netop ud fra hensyntagen til andre folk jeg retter nogle gange.
At du gider hidse dig sådan op over at jeg henviste dig til et par andre
tråde der havde topic fatter jeg da ikke.
Jeg går normalt ikke op i om folk følger topic, hverken i mine
eller andres tråde. Så den er skudt helt forbi Winnie.

> Men når du bevæger dig ud i den virkelige verden, altså der hvor du
> kan møde mig og mine på gaden, så bestemmer du selv!?

Som skrevet mange mange gange før kan jeg ikke gører alle
her i verden tilfredse, og vil heller ikke gører forsøget.
Det gælder både IRL og Usenet.

> Det kan altså en gang i mellem falde mig svært at tage dig helt
> alvorligt.

Det er nok fordi du har svært ved at se nuancerne i tilværelsen,
alt er altså ikke sort og hvidt som for en hund

> - Winnie, der sætter pris på at flertallet ikke bare gør som det
> passer dem.

Det gør jeg da heller ikke med alt, jeg er faktisk et ret lovlydigt menneske.
Men jeg er altså heller ikke en robot der indretter mig efter samtlige regler,
faktisk vil jeg gætte på at jeg i det stykke ligner de fleste af mine landsmænd.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-07-07 14:14

> [...]

> er påvirket, så ved man jo godt at det er så godt som umuligt at snakke
> fornuft til en sådan mand og føler man er ret alene i sådan en situation.

Jamen OK, det lader vi da så bare være med.....

Men fjerner det ikke lige som berettigelsen for gruppen ???

M.V.H....Benny..

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 16-07-07 17:13

On 16 Jul., 16:44, "Winnie" <win...@schildknecht.123dk> wrote:
> [...]
> Jeg forstår hvad du mener og jeg ville reagere som du i en lignende
> situation. Du skal altid stole på din intuition!

Vi har også små hunde og hvis min intuition siger mig mine hunde er i
livsfare og de ikke selv reagere, så vil jeg til hver en tid gøre hvad
der er nødvendigt for at beskytte mine hunde og hvis det indebære at
tage dem op så gør jeg det. Det er for sent når de ligge livløse.

Mvh Fru Larsen.