En mere på Barf.
Fra : pwh

Dato : 15-07-07 11:07

Jeg mødte lige en dame der har en Golden med allergiproblemer.
Det er en jeg har kendt siden Tyson var hvalp og ofte følges med,
jeg foreslog hende på et tidspunkt at prøve med Barf,
og forklarede hende lidt om det og hvor hun kunne købe ind.

I dag fortalte hun så stolt at hun nu var startet op med kallun
og grøntmix for en uge siden.
Hun fik lige 500 staldtips med på vejen, som jeg er sikker
på at hun tager til sig, hun fulgte trods alt mit råd om at prøve barf

Så nu bliver det spændende at følge August, og se om det løser
hans problemer, de har efterhånden prøvet ret meget forskelligt.

/Jens (som er træt og sulten efter en gåtur på ca 25 km)

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-07-07 12:20

On 15 Jul., 12:06, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:
> [...]
> hans problemer, de har efterhånden prøvet ret meget forskelligt.
>
> /Jens (som er træt og sulten efter en gåtur på ca 25 km)

Det var da herligt hvis hun får samme resultat som vi har fået med
Allergien.

Jeg skal lige høre ad når man har ben dag. Som sagt Lammeben og
kalkunhalse til Fister og Møv

Hvad gør man så når de står og glor på en som om de tror man er tosset
fordi man vil have de skal spise sådan noget?

De slikker kun lidt og flytter rundt på det, indtil de p.t. bare lade
benen ligge.

Vi havde troet de ville kaste sig over sådan nogen ben og gnaske løs,
men det er måske bare tilvænning?

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 13:02

BorderTerrierMor, skrev:

> Det var da herligt hvis hun får samme resultat som vi har fået med
> Allergien.

Jeg skal nok melde tilbage.

> [...]
> benen ligge.
>
> Vi havde troet de ville kaste sig over sådan nogen ben og gnaske løs,

Prøv om du kan dele det op i mindre portioner, altså klippe halsen
i småbidder og save lammebenet i mindre stykker.
Tror det er meget et spørgsmål om tilvænning, mine skulle mere
vænne sig til grøntmixen, der gik faktisk et par mdr før de helt
havde accepteret at de ikke bare skulle leve af udelukkende kød

Ellers er sult en fantastisk motivator med den slags,
får hunden bare den mindste fornemmelse af at der kommer
noget andet på bordet har du tabt slaget.
Jeg har endnu ikke hørt om en hund der er blevet fundet død
af sult ved siden af en fyldt madskål, så du skal bare værer stædig

Det var måden mine lærte at spise grøntmixen, flere gange måtte
jeg faktisk smide en ½ spist portion ud dagen efter.
Nu behøver jeg blot at komme en lille klat leverpostej i,
så ryger det lige ned i skuffen.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-07-07 13:10

On 15 Jul., 14:01, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
> jeg faktisk smide en ½ spist portion ud dagen efter.
> Nu behøver jeg blot at komme en lille klat leverpostej i,

Hej Jens.

Næ nej nej det går ikke hos os, spiser man ikke det der bliver
serveret så bliver der ikke serveret andet

Vi prøver dit råd med mindre stykker og ellers må de undvære til i
morgen.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 13:31

BorderTerrierMor, skrev:

> Hej Jens.
>
> Næ nej nej det går ikke hos os, spiser man ikke det der bliver
> serveret så bliver der ikke serveret andet

Så er du en lige så stor dyreplager som mig

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-07-07 13:23

On 15 Jul., 14:10, BorderTerrierMor <BorderTerr...@Forum.dk> wrote:

> [...]
> morgen.
>
> Mvh Fru Larsen.- Skjul tekst i anførselstegn -

hæhæ Jens den fangede Møv dælme, da det blev mindre stykker og han
gnasker løs. Fister han er mobset og det får han lov til at være til
han bliver sulten

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 13:37

BorderTerrierMor, skrev:

> hæhæ Jens den fangede Møv dælme, da det blev mindre stykker og han
> gnasker løs. Fister han er mobset og det får han lov til at være til
> han bliver sulten

Det lyder godt, Fister skal nok falde til patten

Angel gloede også åndsvagt på mig første gang hun fik
en ½ kylling, der måtte jeg lige file lidt i den før hun fandt fidusen.
Tyson havde det samme problem med en KÆMPE okseknogle
som jeg købte til dem, han turde slet ikke gå i krig med det monster
før jeg havde filet lidt i den. Alt skal jo læres, og en sund skepsis
er nok heller ikke den værste egenskab en hund kan have.

/Jens

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-07-07 13:48

On 15 Jul., 14:30, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Så er du en lige så stor dyreplager som mig
>
> /Jens

Nemlig, hvorfor gøre forskel på mænd, børn og dyr )))

Mvh Fru Larsen.

Fra : BorderTerrierMor

Dato : 15-07-07 18:35

On 15 Jul., 14:37, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Det lyder godt, Fister skal nok falde til patten
>

> /Jens

Det gjorde Fister nemlig lige her til aften og de har begge fundet ud
af at ben godt kan spises.

Vi har så lært at benene skal være "tørre" i saften og blodet.

Mvh Fru Larsen.

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 20:42

BorderTerrierMor, skrev:

> Det gjorde Fister nemlig lige her til aften og de har begge fundet ud
> af at ben godt kan spises.
>
> Vi har så lært at benene skal være "tørre" i saften og blodet.
>
> Mvh Fru Larsen.

Fint at hører, stædighed lønner sig i hundeopdragelse

Jeg har en kollega med en Labblanding der også barfer,
hans hund vil ikke spise ben og flere andre gode ting.
Han er ikke typen jeg gider at prøve at påvirke til at værer mere stædig,
og så må han jo leve med at hans hund er kræsen.
Kan huske da jeg skulle passe den sidste sommer, der hed det sig også
at den ikke ville spise sin tørkost uden leverpostej eller kattemad i.
Dengang fik mine Olivers, og hans hund åd i de 2 uger hos mig op
hver dag af sin Olivers uden tilsætning af nogen slags.
Man kan hurtigt give sine dyr (og sig selv) dårlige vaner

Du spørger bare hvis der er andet, jeg er jo også rimeligt nystartet selv,
så nogle af de opstartsproblemer der kan værer har jeg i frisk erindring.

/Jens