Møgdag
Fra : lh

Dato : 14-07-07 13:11

Ja jeg fik lige ødelagt en ellers god start på dagen og det vil jeg lige
dele med andre her.
Her hvor jeg bor går en mand med to store hunde af meget blandede racer, men
hundene er kæmpe store.
Manden er enten dranker eller narkoman eller begge dele... hvis det da
kommer sagen ved. For disse to hunde går han ALTID med uden snor og end ikke
et halsbånd på dem. Umiddelbart har det set ud som om han har meget styr på
dem og jeg har indtil nu ikke været bange for dem (sådan da) fordi jeg kun
har mødt dem uden jeg havde min hund med.
Så i dag på en morgentur havde jeg min lille hund med og møder manden på en
sti, hvor jeg kun har to muligheder - enten vende om eller passere ham og
hundene og håbe på der ikke sker noget.
Jeg har absolut ikke lyst til at tage nogen chancer og lade min hund være
prøveklud da hun alene pga. størrelsen aldrig ville have en eneste chance
mod to så store hunde. Jeg råber til manden om han har styr på de hunde, og
ja det har han da og kalder hundene hen til sig og jeg går så videre med min
hund i snor tæt til mig. To sekunder efter styrter de to hunde fra ham og i
fuld fart mod mig og med alle hår på ryggen rejst. Og er godt klar over jeg
gør det jeg måske ikke burde gøre - nemlig at tage min hund op og bede ham
få fat på de hunde. Han bliver skide sur og skælder ud og siger jeg gør det
værste jeg kan og gør min hund en bjørnetjeneste ved ikke at lade dem hilse
på hinanden. Men nu havde jeg ligesom ikke lyst til at lade det kommer an på
en prøve for de indbød absolut ikke til andet.
Mit hjerte sad bare oppe i halsen og pulsen steg og jeg rystede bare.
Og det er så min pointe til alle jer der syntes det er så fedt at gå med
jeres hunde uden snor og også halsbånd. Hvad med at tage hensyn til jeres
medmennesker der også lufter hunde. Ikke alle er trykke ved det og jeg vil
personligt gerne kunne gå med min lille hund uden at skulle være bange for
at møde store (eller små) bidske løse hunde. Der er ikke nogen der skal
bilde mig ind at har 100% kontrol over sin hund for det er et levende væsen,
så det har ingen mennesker hvor gerne vi end vil sige det.
Som minimum må I have halsbånd på jeres hunde og kalde dem til jer og holde
dem hvis I møder mennesker I kan se ikke bryder sig om situationen. Også
selvom I måske ved!?
at jeres hund/hunde ikke gør noget, det ved vi andre ikke.
Jeg kender også ikke hundemennesker der er så bange for hunde at de ikke går
hvor der er risiko for at møde løse hunde.
Jeg ved godt at det er vigtigt hundene omgås hinanden og min hund for lov
til at hilse på alle de hunde hun overhovedet kan komme til og det er
heldigvis da de fleste, men der er også hunde jeg ikke vil gøre forsøget
med. Men jeg fik min dag ødelagt og blev både sur og frustreret over at man
ikke kan finde ud af at tage hensyn til andre.
Mødte flere andre hundelufter også med løse hunde, men man ser også tydeligt
at de fleste tager deres hunde i snor så snart de ser en anden komme mod
dem, indtil vi finder ud af om hundene (og menneskerne) er interesseret i et
positivt møde. Sådan skal og bør det være.

Mvh

lh

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 13:43

lh, skrev:
> [...]
> Manden er enten dranker eller narkoman eller begge dele... hvis det da
> kommer sagen ved. For disse to hunde går han ALTID med uden snor og

Den formulering tyder da på at man enten er narkoman eller dranker
hvis man går med løse hunde uden halsbånd.
Jeg må bedrøve dig med at jeg ikke er nogen af delene.

> [...]
> på hinanden. Men nu havde jeg ligesom ikke lyst til at lade det
> kommer an på en prøve for de indbød absolut ikke til andet.

Det var da også hensynsløst af ham at lade dem rende hen til din hund.

> [...]
> det og jeg vil personligt gerne kunne gå med min lille hund uden at
> skulle være bange for at møde store (eller små) bidske løse hunde.

Jeg har så mødt flere bidske hunde i snor end uden,
foretrækker helt klart at møde løse hunde så længe jeg kan se ejeren.
Sådan en smule snor er da bare falsk sikkerhed, jeg møder da ofte
små kvinder med store hunde i snor hvor snoren ikke vil bremse
noget som helst hvis hunden er agrassiv.

> Der er ikke nogen der skal bilde mig ind at har 100% kontrol over sin
> hund for det er et levende væsen, så det har ingen mennesker hvor
> gerne vi end vil sige det.

Udtal dig om din egen hund, mine adlyder altid.
Kommer det endelig til slagsmål stopper de straks jeg siger til.

> Som minimum må I have halsbånd på jeres hunde og kalde dem til jer og
> holde dem hvis I møder mennesker I kan se ikke bryder sig om
> situationen. Også selvom I måske ved!?

Kan da værer dig ligegyldigt om man holder hunden i et halsbånd
eller i nakkeskindet.

> at jeres hund/hunde ikke gør noget, det ved vi andre ikke.
> Jeg kender også ikke hundemennesker der er så bange for hunde at de
> ikke går hvor der er risiko for at møde løse hunde.

Man kan ikke tilfredsstille alle her i verden.

> Men jeg fik min dag ødelagt og blev både sur og
> frustreret over at man ikke kan finde ud af at tage hensyn til andre.

Det var også ubetænktsomt af ham, han burde ikke have ladet
sine hunde rende hen til din.

> [...]
> anden komme mod dem, indtil vi finder ud af om hundene (og
> menneskerne) er interesseret i et positivt møde. Sådan skal og bør

Godt du ikke bor her i Rødovre må jeg sige, der ser jeg meget
sjældent folk opfører sig på den måde.
Så du ville hurtigt blive en nervevrag ved at bo her

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-07-07 14:14

hej ih
Jeg kan sagtens følge dig, jeg ville også blive gal.
Nu er min ikke en lïlle hund og er glad for alle, og jeg har gjort alt for
at lære hende, at hun ikke må slås, jeg skal nok beskytte hende, ville jeg
kunne det hvis to store hunde ikke kunne lide hende, nej - så ville alt
sikkert være ødelagt.

Jeg forstår godt at du Jens føler sig lidt ramt, men Jens jeg tror faktisk
du er en hensynsfuld hundefører, og har styr på dine hunde, men kunne du
ikke tage et halsbånd på dine hunde og lige en snor med?, bare for et syns
skyld, så alle vi ældre damer ikke behøver at være utrykke.

Hanne/ som aldrig møder Jens med sine hunde

Fra : lh

Dato : 14-07-07 14:20

"Hm" <misasli@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skyld, så alle vi ældre damer ikke behøver at være utrykke.
>
> Hanne/ som aldrig møder Jens med sine hunde

Og nu vil jeg gøre som dig Hanne gå ud og slå græs!!!

lh

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 14:35

lh, skrev:

> Og nu vil jeg gøre som dig Hanne gå ud og slå græs!!!

Det lyder som en god ide,
det vil jeg så også gører mens den er tør

/Jens (som allerede har slået hundene i dag)

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 14:32

Hm, skrev:

> Jeg forstår godt at du Jens føler sig lidt ramt, men Jens jeg tror
> faktisk du er en hensynsfuld hundefører, og har styr på dine hunde,

Føler mig ramt ???, det indlæg havde skam en klar adresse
Tror kun det er mig og Benny der har udtalt at vi lufter vores
hunde uden halsbånd.

> men kunne du ikke tage et halsbånd på dine hunde og lige en snor
> med?, bare for et syns skyld, så alle vi ældre damer ikke behøver at
> være utrykke.

Nu er det altså kun i lokalområdet at de ikke har halsbånd på,
og det er yderst sjældent at jeg føler at nogen er utrygge ved mine hunde.
Via kropssprog og ved simpelthen at fortælle folk at mine hunde er fredelige
får jeg faktisk utroligt mange posetive tilbagemeldinger, de få negative
har jeg lært at leve med, kan og vil ikke prøve at gører alle glade.

/Jens

Fra : lh

Dato : 14-07-07 15:13

> [...]
> får jeg faktisk utroligt mange posetive tilbagemeldinger, de få negative
> har jeg lært at leve med, kan og vil ikke prøve at gører alle glade.

Jeg følger ikke så meget med her så jeg "præcist" ved hvem der går med deres
hunde uden halsbånd og snor, og det er jeg sådan set også ligeglad med. Det
er en personlig og særdeles ubehagelig oplevelse jeg har haft i MIT område i
dag. Her kan jeg også hurtigt udpege nogle stykker der lufter hunde på den
måde. Og det er jeg sådan set også ligeglad med, HVIS jeg kan føle mig tryg
ved det og det kunne jeg så ikke i den situation jeg var i i dag.
Men jeg vil aldrig forstå den holdning at man er så respektløs over for
andre mennesker, så man ikke kan udvise det hensyn at de kan føle sig trykke
ved at vi kommer med løse hunde. Vi har selv valgt vore hunde, og bør
respektere dem der ikke ønsker hunde. Vi kan have hunde løse i vore haver,
på træningsbaner og hundeskove, men andre steder mener jeg klart et halsbånd
til at holde i er minimum krav fra en ansvarlig hundeejer.

lh

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 15:44

lh, skrev:

> Jeg følger ikke så meget med her så jeg "præcist" ved hvem der går
> med deres hunde uden halsbånd og snor, og det er jeg sådan set også
> ligeglad med.

Nu har du efterhånden diskuteret det med mig et par gange,
så dårlig er din hukommelse vel heller ikke at du ikke kan huske det.

> [...]
> også ligeglad med, HVIS jeg kan føle mig tryg ved det og det kunne
> jeg så ikke i den situation jeg var i i dag.

Det kan jeg sagtens følge dig i, som du beskrev det ville jeg
heller ikke have følt mig spor tryg.

> Men jeg vil aldrig forstå den holdning at man er så respektløs over
> for andre mennesker, så man ikke kan udvise det hensyn at de kan føle
> sig trykke ved at vi kommer med løse hunde.

Det er jo en balancegang imellem at tilgodese sine hunde og skulle
tage hensyn til alle de mennesker man møder.
Så stor hensyntagen oplever jeg ikke sådan generelt fra mine medmennesker,
og der skal værer balance i tingene.

> [...]
> løse i vore haver, på træningsbaner og hundeskove, men andre steder
> mener jeg klart et halsbånd til at holde i er minimum krav fra en

Tja, du har din mening om den sag og jeg har min.
Enige bliver vi med garanti aldrig.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-07-07 16:25

> tage hensyn til alle de mennesker man møder.
> Så stor hensyntagen oplever jeg ikke sådan generelt fra mine medmennesker,
> og der skal værer balance i tingene.

Jens, dine hunde tager da ingen skade af at få en line på engang i mellem,
der er jo ingen der mener at det skal være hele turen.
Jeg kan simpelt hen ikke følge dig i dette, jeg kan ikke se hvad du mister
ved at bruge den snor engang imellem,
Vi må alle tage hensyn til hinanden, og jeg tror også at du møder mennesker
der tager hensyn til dig, måske lægger du bare ikke mærke til det.

Hanne/ som tror Jens godt kan se pointen

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 17:06

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Jens, dine hunde tager da ingen skade af at få en line på engang i
> mellem, der er jo ingen der mener at det skal være hele turen.

Næh, det ville de såmænd nok overleve
Men helt fra start af da jeg fik hund var det min plan at se om
man ikke kunne lærer sådan en størrelse at gå uden snor.
Det har jeg så med succes lagt meget arbejde i at lærer dem,
og jeg kan love dig at intet jeg læser på Usenet får mig til
at ændrer adfærd, jeg oplever nemlig slet ikke de probs IRL
som ofte bliver manet frem her i gruppen.

> Jeg kan simpelt hen ikke følge dig i dette, jeg kan ikke se hvad du
> mister ved at bruge den snor engang imellem,

Jeg har valgt en anden vej frem at vise hensyn på.
Skulle jeg tækkes alle skulle jeg jo så give dem snor på hvergang
jeg mødte et menneske, så ville det blive det samme som at de
var i snor konstant, jeg bor jo ikke på bøhlandet

> Vi må alle tage hensyn til hinanden, og jeg tror også at du møder
> mennesker der tager hensyn til dig, måske lægger du bare ikke mærke
> til det.

Det var sådan en generel betragtning jeg kom med.
Jeg synes faktisk at jeg oplever en hel del der kun tænker på sig selv,
men self er der da også hensynsfulde mennesker.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-07-07 18:18

> man ikke kunne lærer sådan en størrelse at gå uden snor.
> Det har jeg så med succes lagt meget arbejde i at lærer dem,

**
Det var da en forklaring jeg kan forstå
**
> og jeg kan love dig at intet jeg læser på Usenet får mig til
> at ændrer adfærd,

***
Nej, det tror jeg som heller ikke.
*********.

Hanne/ som har indset at snorløs er en mærkesag for Jens

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 18:36

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>
> **
> Det var da en forklaring jeg kan forstå
> **

Takker
Faktisk har mange spurgt mig hvordan jeg har båret mig ad,
det kan man ikke sådan bare kort forklarer.
Men det starter med at de lærer at gå pænt med snor på.
Min logik i sin tid var at når en førerhund kan lærer at arte
sig i trafikken, så bør man også kunne lærer en alm hund det.

> ***
> Nej, det tror jeg som heller ikke.
> *********.

Det ville kræve en række dårlige oplevelser pgr det,
eller en god stribe bøder.
Jeg har ikke haft ret mange dårlige oplevelser,
og jeg har endnu ikke fået en bøde.

> Hanne/ som har indset at snorløs er en mærkesag for Jens

Det hænger jo sammen med at det er en fornøjelse for
mig at se dyr opfører sig som dyr mest muligt.
Det er ikke naturligt for en hund at værer bundet til sin fører.
Det er også grunden til at jeg barfer.
og det er grunden til at de har så megen frihed og så
få forbud som det er praktisk muligt.

/Jens

Fra : Ralph

Dato : 14-07-07 15:24

> Jeg har så mødt flere bidske hunde i snor end uden,

Enig - det er vel derfor de er i snor, min rolige hund er aldrig* i snor,
den utilregnelige er ALTID.

> Kan da værer dig ligegyldigt om man holder hunden i et halsbånd
> eller i nakkeskindet.

Der kommer vi så til min* Det er ikke helt rigtigt at den aldrig er i snor,
snoren kommer på hvis vi møder nogle der tydeligt viser at de IKKE vil
snakke, jeg kunne såmænd godt få den på plads uden snor, men det handler
også lidt om psykologi, så jeg viser gerne lidt velvilje, men faktisk står
hun stand hvis vi møder en hund uden snor indtil hund, mand eller jeg viser
hvad hun skal/må.

> Man kan ikke tilfredsstille alle her i verden.

Næh, men hvis min hund skal gå i snor 30 sekunder hver anden kilometer, så
går der ingen skår af mig eller hund af den grund.

--
Ralph

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 15:53

Ralph, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>
> Enig - det er vel derfor de er i snor, min rolige hund er aldrig* i
> snor, den utilregnelige er ALTID.

Hunde bliver også tit mere agrassive af at få snor på.

> [...]
> men faktisk står hun stand hvis vi møder en hund uden snor indtil
> hund, mand eller jeg viser hvad hun skal/må.

Tja jeg gør så det konsekvent at hvis jeg møder en hund i snor
jeg ikke kender, så kalder jeg dem hen til mig og får dem til
at følge mig ved knæene til vi er forbi, det må værer godt nok.
Flere gange har jeg så oplevet at hunde i snor skal lave udfald,
fik da for nylig en undskyldning af en dame hvis snorhund gjorde det.

> Næh, men hvis min hund skal gå i snor 30 sekunder hver anden
> kilometer, så går der ingen skår af mig eller hund af den grund.

Det er da også fint nok, men jeg ville føle det var at sende
et signal om at jeg gik med et par agrassive hunde.
Vil meget hellere sende et signal om at de lystrer mig uden snor.
Dem jeg ser der føler sig utrygge siger jeg i god tid til at de roligt
kan lade deres hun hilse på, det gør folk så i 99% af tilfældene.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-07-07 16:30

> Det er da også fint nok, men jeg ville føle det var at sende> et signal om
> at jeg gik med et par agrassive hunde.

Nej, tværtimod folk ville da syntes du var hensynfuld, og nyde dine hunde i
snor.

> Vil meget hellere sende et signal om at de lystrer mig uden snor.

Ja, det signal vil folk da netop opfatte, når du kaldte dine hunde ind til
dig og lige hægtede dem på krogen.

> Dem jeg ser der føler sig utrygge siger jeg i god tid til at de roligt
> kan lade deres hun hilse på, det gør folk så i 99% af tilfældene.

Det syntes jeg er fint, men det kunne du også gøre med snor på
Hanne/ som syntes du måske er lidt "stædig"

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 17:22

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, tværtimod folk ville da syntes du var hensynfuld, og nyde dine
> hunde i snor.

Jeg opfatter det som en potentionelt farlig hund som folk pludselig
kalder til sig og giver snor på.
En løs hund der bare luffer roligt afsted ænser jeg dårligt,
så det signal må vi sige nok tolkes helt forskelligt.

> Ja, det signal vil folk da netop opfatte, når du kaldte dine hunde
> ind til dig og lige hægtede dem på krogen.

Hvad skal de med snoren hvis der er styr på dem uden,
det var da et modsatrettet signal at sende synes jeg.

Jeg har efterhånden ikke tal på de gange både hundefolk
og folk uden hunde har rost mig for hvor godt styr der er på dem.
Så et eller andet rigtigt signal må vores lille flok altså sende,
som sagt er jeg også meget obs på det, de render jo ikke bare
rundt som det passer dem, og det ser folk jo.
Mine hunde kan ikke alle mulige cirkustriks,
men gå pænt både med og uden snor kan de til UG.

> Det syntes jeg er fint, men det kunne du også gøre med snor på

Self kunne jeg det, men snor er altså noget pjat i mine øjne
der hvor jeg lufter mine hunde.
Faktisk synes jeg det er en falliterklæring at skulle styrer
sin hund ved at binde den til sig selv, det bør man kunne uden,
ellers burde man måske helt lade værer med at have hund.

> Hanne/ som syntes du måske er lidt "stædig"

Hvis stædig betyder at jeg ikke vil indrette mig under alle
mennesker i hele verden, ja så er jeg meget stædig
Mine hundes ve og vel ligger mig også stærkere på sinde
end tilfældige menneskers gør det.
Gør det mig asocial, ja så er jeg det

/Jens

Fra : Hm

Dato : 14-07-07 18:12

> Hvis stædig betyder at jeg ikke vil indrette mig under alle
> mennesker i hele verden, ja så er jeg meget stædig

Du kunne jo start med nogle få stykker

> Mine hundes ve og vel ligger mig også stærkere på sinde
> end tilfældige menneskers gør det.

Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

Hanne

Fra : pwh

Dato : 14-07-07 18:39

Hm, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du kunne jo start med nogle få stykker

Det gør jeg skam også, vi skal jo værer her allesammen

> Det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.

Gælder nok også for en del andre her i gruppen

/Jens (hvis hunde lige har fyldt sig med lever og hjerter og grisehaler)

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 14-07-07 22:09

Ja og de hunde jeg frygter mest at møde, er de hidsige små bæster, som
singel damer går rundt med i slierliner
Når de så ovni købet lader dem løbe helt frem, og flyve på andre folks
hunde, ja det er sku de værste, man kan møde, de er tit meget være en løse
venlige hunde.
Hvis Jens har styr på signe hunde, ja så kan jeg ikke se hvorfor i mener han
skal sætte snor på dem ??

Jeg har en Grande som blev så forbidt af 3 små hidsige pikingeser i
slierline
Det ærger mig, at han er så venlig, at han ikke bed igen

Mvh
Anita

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-07-07 06:15

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:46993b72$0$8176$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Ja og de hunde jeg frygter mest at møde, er de hidsige små bæster, som
> singel damer går rundt med i slierliner

GG.. jeg plejer at møde en pommeranien med en middelaldrende mand, det er
også med flexiline og det samme overraskede udtryk hos manden hver gang..
neeeeeeeeeeej fy da for en opførsel !, sådan plejer du da ikke at
være!..osv..
den kommer farene med larm og tjubang, tændenerne ude og er virkelig
rasende..
suk..

Mvh. Marie - hvis store hanboxer synes at sådanne småkræ ikke kan tages
seriøst når de skaber sig - heldigvis!.

Fra : lh

Dato : 15-07-07 07:09

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4699ad33$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> rasende..
> suk..
>
> Mvh. Marie - hvis store hanboxer synes at sådanne småkræ ikke kan tages

Jeg går da også med min i flexline dvs afhængig af hvor jeg går. Går vi til
træning er det med "almindelig" line eller uden line, eller går vi i byen er
det med kort snor. Men går vi "hundesteder" ves skov og strand m.m går hun i
flexline, da jeg endnu ikke har helt styr på hun bliver hvor jeg er - det
ligger simpelthen i racen at hun er længere om at lære dette og skal vel
også blive mere voksen og af med hvalpeløjerne.
Men fordi man går med dem i flexline, kan man da godt have styr på dem, det
er ikke ensbetydende med at de skal og kan løbe hen til alle og enhver og
det får min absolut heller ikke uden det er "tilladt".
Noget andet er så at jeg ikke er tilhænger af en flexline hvis man går i
trafikken/byer/fortove med kort afstand til vejene. Mange hunde er kørt over
på den måde fordi de pludselig styrter ud på vejen fordi de ser noget
spændende på den anden side. Og man kan altså ikke nå at "rulle" linen så
hurtigt sammen. Så jeg syntes da en flexline er en super opfindelse til os
der ikke kan slippe vores hunde løs ude i naturen, de får lidt mere
bevægelighed/frihed på den måde. Det mærkelige er at min sagtens kan finde
ud af at når hun går i kort almindelig snor, så går man pænt ved siden af
mor, men i flexline der er det ok at gå foran. En klog lille vaks hund.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-07-07 07:50

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det er ikke ensbetydende med at de skal og kan løbe hen til alle og enhver
> og det får min absolut heller ikke uden det er "tilladt".

det var såmænd ikke noget angreb på flexlinen, men brugen af denne.
Jeg har selv flexliner til mine 3 hunde, og bruger den primært i skoven,
hvor jeg ikke kan have dem løse, men hvor jeg alligevel godt vil give dem
den ekstra oplevelse det er for dem at have mere frihed.

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 07:30

Torben og Marie-louise Ager, skrev:

> Mvh. Marie - hvis store hanboxer synes at sådanne småkræ ikke kan
> tages seriøst når de skaber sig - heldigvis!.

Pudsigt nok ignorerer mine helt små hunde,
de skal åbenbart op i en vis størrelse før de er interassante
Det er altid mig der fiser hen til diverse microhunde,
dem kan jeg slet ikke stå for, mine hunde gider ikke hilse på dem

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 15-07-07 07:54

> [...]
> Det er altid mig der fiser hen til diverse microhunde,
> dem kan jeg slet ikke stå for, mine hunde gider ikke hilse på dem

Specielt Loui her, er meget glad for småkravl, specielt D/S gårdhunde (dem
er Emma også helt fjollet med), hvorfor ved jeg ikke.
Loui plejer at smide sig på maven, og så kravle stille hen til de små, og
virkelig gøre sig lille og ufarlig, men når de sådan hakker sig op, så skal
han ikke have næsen i klemme..tsk-tsk..

Mvh. Marie

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 07:26

Søren & Anita Andersen, skrev:
> [...]
> Når de så ovni købet lader dem løbe helt frem, og flyve på andre folks
> hunde, ja det er sku de værste, man kan møde, de er tit meget være en

Helt enig, flexliner er noget skrammel på offentlige veje.
Det er fulstænding umuligt at se om hunden er i snor eller ej
før det er for sent.

> Hvis Jens har styr på signe hunde, ja så kan jeg ikke se hvorfor i
> mener han skal sætte snor på dem ??

Jeg takker for opbakningen
Tror det tit handler mere om principiel indstilling til hundehold end
egentlig fornuft når nogle skælder mig ud for at gå med løse hunde.

> Jeg har en Grande som blev så forbidt af 3 små hidsige pikingeser i
> slierline
> Det ærger mig, at han er så venlig, at han ikke bed igen

Jeg tror at store hunde tit er mere tålmodige overfor små hunde,
sådan er mine da ihvertilfælde.

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-07 11:49

> [...]
> egentlig fornuft når nogle skælder mig ud for at gå med løse hunde.

> Jeg tror at store hunde tit er mere tålmodige overfor små hunde,

Nu er jeg jo næsten nødt til at dukke frem, når nu Jens har trukket mig ind
i diskussionen

Som Hanne skriver, dranker, narkoman, sikkert begge dele.... 2 Kæmpestore
hunde, uden snor.... Det som egentligt altid undrer mig, er at folk helt og
totalt fokuserer på hundens størrelse, og derefter begynder at udlede ting,
som alle relaterer til hundens størrelse.... De kommer farende.... Nej, de
kommer i hundens normale tempo... Selv en ret så trænet kapgænger, går ikke
i nær samme hastighed, som en Pommeraner eller Papillon ville gå i, når den
vil bevæge sig, fra punkt A til punkt B.... Det er ikke spor hurtigt, for
disse små hunde.... Som altså udmærket kan flytte skøjterne, hvis det
gælder. Faktisk er der kun minimal forskel på en Papillon og en Border
Collie på en agility bane. Springene er bare lidt mindre, for en Papillon.
Lyden på en stor hund, virker måske overvældende, for en ejer af en lille
hund.

Men altså, lad os slå en ting fast.... Uanset, hvem af dem, man snakker
om.... De har begge, HUND.... Hundene aner ikke, om de er store, eller
små... Jeg gad godt se ham, der kan fortælle en gravhund, at den ikke er 2,5
meter høj, og har 80 cm mellem øjnene.... Jeg er helt sikker på, at der her
i gruppen, findes flere mennesker, som er blevet bidt, af en Pekinggeser,
end folk, som er blevet bidt af en GD'er.... Til gengæld, er jeg sikker på,
at næsten alle dem, der er blevet bidt af Pekinggeseren, alle vil kunne
fortælle, at de udmærket kendte hunden der bed dem, og rigtigt mange af dem,
sad og kælede for den, da de blev bidt, og jeg er 100% sikker på, at de
alle, stadig undrer sig over, hvorfor de blev bidt.

Dermed altså sagt... En hund, er en hund, og i hundenes øjne, er alle hunde,
en hund, hverken mere eller mindre.
Stor, eller lille, spiller ingen rolle, set med hundens øjne... Hundenes
ejere, ser lidt anderledes på det.
Ser man i hundeklubben en Papillon, ville en herre, med en rigtig dræber
schæfer sige.... Herligt, så får Milo også mad idag.... Så ser vi aldrig den
Papillon igen.... Den stakkels dumme ejer, tror virkeligt, at desserten i
DCH hedder Papillon. De fatter aldrig, at det er en del, af de helt
almindeligt forekommende, folkelige drillerier, som Milo også er udsat for,
her i gruppen.... Lige så vel, som Jens der kommer farende hen over Engen,
medens han prøver på at bide Angel i øret, medens Tyson ligger, med
stænglerne i vejret, og er ved at dø af grin, over sin tåbelige ejer, og
ligner en, der kigger på alle forbipasserende, med et blik der siger.... "
Har i ikke ondt af mig, for ham skal jeg følges med hjem ".

Så spørger man sig selv.... Hvorfor er det sådan.... Hvorfor er små hunde,
altid så pokkers hidsige.... Tja lad os finde første årsag.... Rigtigt mange
mennesker, syntes, det er så evigt skægt, at drille en lille bitte
hundehvalp, som de ved, aldrig bliver stor... Alle dage, vil den være en i
deres øjne, lille hund, på mindre en 10 Kg....
Derfor er Sct. Bernhard, altid så rolige.... Ingen driller lille Basse, for
når han er 3 Mdr, vejer han små 25 Kg, når han er ½ år... 50 kg.... Når han
er voksen... Mellem 80 og 120 Kg.... Og en herre, man nok ikke skal være
uvenner med.

Uh Alle folk, så meget gerne... Basse gik i snor )..... Men helt ærligt,
hvad skulle det hjælpe.... Der var masser af hundekroge i Vestbjerg, før
Basse kom til byen.... Men hver gang, Basse ville snuse til en blomst, blev
der en mindre. Han opdagede slet ikke, at krogen knækkede, eller skruerne
der holdt den, blev trukket ud af væggen. Var Basse voldsom.... Nej, han
var stor, han var stærk, og 110 Kg tung, uden at være overvægtig, problemet
var, at alle krogene i byen, var beregnet for Chihuahua'er, og ikke Sct
Bassehunde.... Kun hos Vestbjerg super, står der hundestolper, som er
beregnet til hunde, og det er vist, en god del Basses skyld )...

Når folk, følte sig mere trygge, ved at møde Basse i snor... End de gjorde
hvis han ikke var i snor, så viste det kun, hvor dumme de var.... For sådan
helt ærligt.... Hvis Basse ville et sted hen, så var det lige meget, om det
var en 3 mdr's pige i babylift, eller Arnold Swarzenegger, der hold i
snoren.... De ville bare være vedhæng....

Den anden grund, er at ejere, af små hunde, altid bliver nervøse, når de
møder store hunde, og endnu værre, når de møder nogen, uden snor.... Så
griber de til barmen, og derefter til jorden, og samler deres lille
forsvarsløse kræ op... For syv sytten.... Nu har de virkeligt tændt deres
lille hunds forsvarsinstinkter, og den har passeret alle forstadier, og er
allerede i ATTACK mode.... IKKE på grund af den store hund.... Men på grund
af dens ejer, som lugter af skræk, helt hen til næste by. Og husk igen, at
i hundens egne øjne, er den bestemt ikke lille.... Den ser faktisk ned, på
de to små hunde, der kommer imod jer.... Herregud, to af dem, mod en af
mig..... Jeg kunne jo næsten omringe dem )...

Undskylder straks, at det blev langt.

M.V.H....Benny..

Fra : Martin Vollert

Dato : 15-07-07 12:06

Benny Mortensen skrev:
> Nu er jeg jo næsten

Snip
> Undskylder straks, at det blev langt.
>
> M.V.H....Benny..

Ha ha.
Herligt indlæg
men også sandt, især sidst afsnit det fremgår jo helt klart af det
første indlæg i tråden her.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : pwh

Dato : 15-07-07 12:15

Benny Mortensen, skrev:

> Nu er jeg jo næsten nødt til at dukke frem, når nu Jens har trukket
> mig ind i diskussionen

Husker bare et eller andet om at du for nylig skrev at du ikke
altid lige huskede at få halsbåndet med på turen.
Ellers tror jeg kun det er mig der har skrevet at jeg ikke
altid giver mine halsbånd på.
Så hvor mange forskellige her i gruppen kunne Lh have i tankerne

> [...]
> er at folk helt og totalt fokuserer på hundens størrelse, og derefter
> begynder at udlede ting, som alle relaterer til hundens størrelse....

Ja jeg må tage mig samme og drikke noget mere
og få købt mig noget junk

> [...]
> kigger på alle forbipasserende, med et blik der siger.... " Har i
> ikke ondt af mig, for ham skal jeg følges med hjem ".

Hvor vidste du det fra Benny

> [...]
> var det lige meget, om det var en 3 mdr's pige i babylift, eller
> Arnold Swarzenegger, der hold i snoren.... De ville bare være

Fuldstændigt korrekt.
Ville mine samlet 85kg/s hunde fremad selvom de var i snor
ville jeg da bare hænge som en fjer bagefter.
Det er ikke helt uden grund at hunde egner sig til at trække slæder

> [...]
> passeret alle forstadier, og er allerede i ATTACK mode.... IKKE på
> grund af den store hund.... Men på grund af dens ejer, som lugter af

Nemlig.
Fik en skideballe af en dame i vinters der tog sin tæppetisser
op i armene så snart hun spottede mine på lang afstand.
Tyson kunne nemlig ikke nærer sig for lige at skulle snuse
lidt da vi gik forbi, hun beskyldte så mine hunde for at angribe hendes ???
Så blev jeg sgu muggen, og fortalte hende at mine absolut intet
agrassivt havde gjort overfor hendes hund.
Tyson undrede sig nok bare over hendes opførsel

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-07 19:50

> [...]
> altid giver mine halsbånd på.
> Så hvor mange forskellige her i gruppen kunne Lh have i tankerne

Det bliver jeg jo nok nødt til at tilstå. Jeg kigger som regel ikke efter,
og er som regel også ligeglad... På meget varme dage, kigger jeg efter, og
tager dem med.... Men det er da kun for at kunne binde dem, hvis jeg skulle
forlade bilen, og ikke kan finde en skyggeplads til den. Ellers bruger jeg
aldrig snoren.... Jeg hader at lufte hund i snor.

> Ja jeg må tage mig samme og drikke noget mere
> og få købt mig noget junk

Det behøver du ikke, du er allerede utydelig ))

> Hvor vidste du det fra Benny

Tror det var et videoklip jeg fandt på nettet... Jeg skal nok lade være med
at sige hvor

> Fuldstændigt korrekt.
> Ville mine samlet 85kg/s hunde fremad selvom de var i snor
> ville jeg da bare hænge som en fjer bagefter.
> Det er ikke helt uden grund at hunde egner sig til at trække slæder

Tja, jeg var også begyndt at overveje en hest eller to til ploven, men så
brokker folk sig bare over, at jeg lufter mine heste uden snor, og jeg
brokker mig over, at hundeposer, ikke er store nok.... Der kan ikke være en
hest i dem

> [...]
> agrassivt havde gjort overfor hendes hund.
> Tyson undrede sig nok bare over hendes opførsel

Jamen er det ikke underligt.... Hvorfor gør folk altid det forkerte.... Hvis
hunden gør noget forkert, så kan de give hunden et regulært møgfald, og
køteren vil krybende sige " Undskyld "..... Men nej da, de gør det eneste de
ikke må, de stiller sig til at brokke sig højlydt og indædt til ejeren....
De vil altså leve livet farligt )).... Nu kommer den store hund, lige
så meget i ATTACK mode, som vedkommendes egen tæppetisser.... Så er lunten
tændt, så venter vi bare på eksplosionen.

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 15-07-07 13:34

Benny Mortensen wrote:

> Undskylder straks, at det blev langt.

Tak for et herligt indlæg.

Jeg er enig, men bøvlet er jo ikke de hundeejere der har styr på deres
hunde - store som små, bøvlet er dem der TROR de har styr på hundene.
Jeg Hader bemærkningen " Gud det har den da aldrig gjort før" eller " Det
plejer den da aldrig......" - for det viser jo at hundeejere har stolet mere
på sin hund, end vedkommende har haft belæg for. Det hjælper jo fedt når der
er bidt hul på en anden hund , et bukseben eller endnu værre et barn.
MIn hanhund, Andy er stadig bange når han ser andre hunde, især sorte
hanhunde og det at han reagerer får ofte den anden hund til at nysgerrigt
ville se "hvad laver han dog, hvad sker der siden han reagerer sådan" og den
går derfor tættere på Andy. Er den anden hund løs, har jeg endnu til gode at
opleve af hundens ejer kan kalde den til sig, uden enten min mand eller jeg
har trådt ind foran vores Andy med front mod den anden hund og vredt bedt
den om at gå væk. "Han plejer altid at komme når jeg kalder" - Yeah Right,
Sherlock!!!

Det er den gensidige respekt mellem hundejere der mangler. Jeg vil selv
bestemme hvornår min hund hilser på andre og hvornår andre hunde skal hilse
på mine

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-07-07 20:13

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er den gensidige respekt mellem hundejere der mangler. Jeg vil selv
> bestemme hvornår min hund hilser på andre og hvornår andre hunde skal

Hej Anette

Der er ingen, der har så godt styr på deres hunde, som de tror... Der er
heller ingen, der kan have det, for hunden har jo sin egen vilje, og alt
efter, hvilket sind den har, og hvad der påvirker den, reagerer den....
Desværre har vi jo gennem de sidste år, hørt om hunde, som har reageret
aldeles irrationelt, på ellers ganske almindelige situationer, som har
forbavset alle.... Og det er pudsigt nok, altid gået ud over, en person, som
kendte hunden, og som hunden kendte.... Den slags tror jeg desværre, vi
kommer til at høre flere af.... Så længe man ikke vil forske i, hvad pokker
der egentligt skete.
En enkelt gang, nævnte journalisten, en ny jakke, og en hårshampoo, som
vedkommende aldrig havde brugt før.... Så hvad skete der.... Var hunden
kemisk påvirket, og dermed, ikke ansvarlig for sin gerning.
F.eks vil Formalin dampe, gøre en ellers meget lydig hund, aldeles ude af
stand til at modtage en kommando, den tåger bare rundt, og aner ikke hvor
den er, og slet ikke, hvorfor den er der.

Men alt for ofte, når det går galt... Er det helt alene, fordi menneskene
blander sig.... Lad dem klare det selv, så går det som regel fint.... Og
skal man endelig skille noget af, skal personerne aldrig fjerne sin egen
hund.... Altid den anden hund.... Når de gør det, begge to... Har de begge,
levet op til deres egen hunds forventninger til dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Samsara

Dato : 15-07-07 23:47

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> de to små hunde, der kommer imod jer.... Herregud, to af dem, mod en af
> mig..... Jeg kunne jo næsten omringe dem )...

Hej'sa

Jeg er den lykkelige ejer af en lille Cavalier King Charles Spaniel og jeg
har
ham altid i snor på offentlig vej.

Jeg kan ikke lide at man generaliserer! Jeg er bestemt ikke nervøs, når vi
møder store hunde (med eller uden snor). Hvis hunden er uden snor og
går foran sin ejer, er jeg opmærksom og prøver at tolke hundens signaler,
men ikke nervøs. Min hund får også altid lov til at hilse på alle størrelser
hunde og har gjort det fra han var hvalp. Som hvalp hoppede han bare
op ad de store hunde for at hilse. Han har aldrig været bange og det har
jeg heller ikke.

Men som ejer af en lille hund, har man da lov til at være lidt opmærksom
på hvilken hund det er man møder. Der skal jo ikke mange haps til fra en
stor hund, før sådan et lille kræ som min, ikke er meget "værd".

Ellers et godt indlæg

Venligst
Samsara

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-07-07 14:31

"Samsara" <vilikke@havespam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> på hvilken hund det er man møder. Der skal jo ikke mange haps til fra en
> stor hund, før sådan et lille kræ som min, ikke er meget "værd".

Hej Samsara

Det var bestemt heller ikke meningen, at generalisere.
Men problemerne opstår, alt for ofte, ud fra folks egne reaktioner, og ikke
fordi lille hund, møder stor hund. Prøv at forestille dig, F.eks
postbude.... Du kan tage et postbud, han går en rute, med sådan ca 300
hunde... Han har gået ruten i 40 år, og er endnu aldrig blevet bidt.... Alle
de gange, der har været afløsere på ruten, har de klaget over hunde på
posthuset.... Det sjove er, at der er aldrig en af dem, som har kunnet sige,
at hundene havde gjort dem noget.
Så som postbudet som har ruten siger..... Det har intet med hunden at
gøre.... Det skabes helt og alene, af postbudet..
Alt for ofte, hænger det hele sammen med, at postbudet er bange for hunde,
og derfor, uanset om postbudet vil indrømme det bagefter, udfører en eller
anden irrationel handling.... Selvom postbudet mener, at opføre sig som
venligheden selv.... Hvilket posten måske også gør, hvis det var et
menneske.... Men nu var det altså en hund, og så dur den, med at se hunden i
øjnene, medens man sender sit flotteste tandsmil jo ikke.... Problemet er
bare, at det ved postbudet åbenbart ikke.... Så hvad er forskellen på
postbude.... Nogle ved, hvordan man omgås dyr, andre ikke....

Jeg så lige et indslag på TTV, hvor jeg ikke kunne lade være med at trække
lidt på smilebåndet.... Danske soldater i Irak, og Afghanistan, skulle
lære.... Ikke at være bange for dyr )..... Man sender dem ud i en
kampzone, med kampvogne og geværer, og så skal der ikke mere til at skræmme
dem, end et æsel..... Helt ærligt, jeg tror vi skal kalde dem hjem, for de
kan på ingen måder, være fit for fight..... Der er vist, alt for lidt B.S...
over dem.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 16-07-07 15:07

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> dem, end et æsel..... Helt ærligt, jeg tror vi skal kalde dem hjem, for de
> kan på ingen måder, være fit for fight..... Der er vist, alt for lidt

<ot>
Har ikke set pågældende klip men syntes dit indlæg bærer lidt præg af
manglende respekt for dem der påtager sig en sådan tjans, og hvor nogen af
dem aldrig kommer hjem.
Man kan så være uenig i om de overhovedet skal udsendes.
Nå det har jo ikke så meget med hunde at gøre
</ot>

--
Mvh. John der selv har været udsendt

Fra : Winnie

Dato : 16-07-07 15:17

"jopa" skrev
> [...]
> dem aldrig kommer hjem.
> Man kan så være uenig i om de overhovedet skal udsendes.
> Nå det har jo ikke så meget med hunde at gøre

Sådan fik jeg det også lige! Kender folk der er afsted nu, og andre der er
kommet hjem...

- Winnie, der har mødt utallige pakæsler i Himalaya-bjergene...

Fra : jopa

Dato : 16-07-07 15:27

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i meddelelsen

> Sådan fik jeg det også lige! Kender folk der er afsted nu, og andre der er
> kommet hjem...
>
> - Winnie, der har mødt utallige pakæsler i Himalaya-bjergene...

Heldige asen

Tror faktisk ved nærmere eftertanke at Benny jookede.
Det vælger jeg da at tro

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 16-07-07 15:41

"jopa skrev i
> "Winnie" skrev

> Heldige asen

Kommer helt an på...
Sådanne dyr vil fremad og de sanser ikke andet end førerdyret der går
forrest med bjælder og fane på hovedet.
At møde sådan en flok på en faldefærdig hængebro, med 1500 meter frit fald
under sig, kræver enten at man er usædvanlig dum, eller ikke kan nå at komme
væk
Møder man dem i bjergene, er rådet følgende: Stil dig med ryggen mod den
faste bjergside og hold en hånd ud fra kroppen - helst længere ude end
spidsen af dine støvler. Så går de pænt udenom Følger du ikke det første
råd falder du ned, og følger du ikke det andet råd, gør det ondt i tæerne.
Jeg kunne heldigvis nøjes med ondt i tæerne og et enkelt - men til gengæld
meget stort - blåt mærke på låret. Svarende til størrelsen af en æselpote

Det bedste ved dem er, at de slæber Tuborg og Marsbarer meget højt op i
bjergene og tager de tomme flasker med ned igen!

> Tror faktisk ved nærmere eftertanke at Benny jookede.
> Det vælger jeg da at tro

Ja, mon ikke!?

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 16-07-07 16:09

> Kommer helt an på...

Tænker mere på Himalaya
Æsler har jeg også mødt masser af og redet på bla i Libanon og Tyrkiet

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 16-07-07 16:51

"jopa" skrev
> "Winnie" skrev

> Tænker mere på Himalaya
> Æsler har jeg også mødt masser af og redet på bla i Libanon og Tyrkiet

Jamen, så har du ret

- Winnie, der ikke har redet på æsler, men så meget andet - blandt andet en
enkelt kamel i Pakistan - det gør jeg ALDRIG igen! Vildt land - vildt dyr

Fra : jopa

Dato : 16-07-07 17:27

> - Winnie, der ikke har redet på æsler, men så meget andet - blandt andet
> en enkelt kamel i Pakistan - det gør jeg ALDRIG igen! Vildt land - vildt
> dyr

A pro po æsler så havde jeg en sjov episode lige efter vi var kommet hjem
fra ferie.

Milo var i hundegård, og begyndte en voldsom gø'en.
Jeg åbnede døren til gårdspladsen og så en mindre lastbil på tyske
nummerplader.
I bilen sad en sydlandsk udseende person og vinkede til mig.

Jeg gik derover og han nægtede at komme ud af bilen selvom Milo var spærret
inde.
Han spurgte på gebrokkent tysk om jeg havde gammelt jern og batterier.

Så respekt har folk da selvom hunden er i hundegård

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 16-07-07 17:43

jopa, skrev:
> [...]
> Han spurgte på gebrokkent tysk om jeg havde gammelt jern og batterier.
>
> Så respekt har folk da selvom hunden er i hundegård

Han troede måske at Milo var et æsel med æselgalskab

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-07-07 14:47

"jopa" <john@spamjatak.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> dem aldrig kommer hjem.
> Man kan så være uenig i om de overhovedet skal udsendes.
> Nå det har jo ikke så meget med hunde at gøre

Du kan da vist nå det endnu, for det er der da vist stadig...

Hvor får du det med manglende respekt fra. ??

Jeg har også respekt for æsler...

Jeg kender også en Quarter hingst, der blev noget sur på mig, og jeg gjorde
ellers ikke noget, som jeg ikke ville gøre ved andre heste.... Men jeg tror
da til syvende og sidst, at han blev glad for det... For derved opdagede
jeg, at han sikkert havde en dårlig tand, hvilket jeg så kunne viderebringe
til dyrets ejer, for ingen tvivl om, at mine små klap på kinden, gjorde
ondt...

Jeg fik også en god ven... En Jydsk hest, på Jerslev marked, hvor jeg fandt
en slem infiltration, som jeg så masserede væk.... Ingen tvivl om, at den
var dybt taknemmelig da jeg gik.

Jo, jeg har stor respekt for de soldater vi sender ud, men jeg forventer, at
det er mænd vi sender ud.... Drengene bør vi lade blive hjemme.

M.V.H....Benny..